Tilbud på HD DVD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal kjøpe meg en HD-DVD spiller og vurdere HD-E1. Denne klarer 720p og 1080i såvidt jeg skjønner.

Anders, er det stor forskjell (visuelt) på 1080p og 720p? Jeg har en Sony W2000 så jeg vurderer å skaffe meg en 1080p spiller, XE1 tar vel ikke 1080p enda? Når kommer oppgraderingen?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinGu
    Jeg skal kjøpe meg en HD-DVD spiller og vurdere HD-E1. Denne klarer 720p og 1080i såvidt jeg skjønner.

Anders, er det stor forskjell (visuelt) på 1080p og 720p? Jeg har en Sony W2000 så jeg vurderer å skaffe meg en 1080p spiller, XE1 tar vel ikke 1080p enda? Når kommer oppgraderingen?
    XE1 tar 1080p ja Tipper du mener 1080p/24. En oppdatering som skal komme denne måneden. Men som uansett ikke hjelper oss, da TVen ikke støtter dette

Har egentlig ikke sjekket for mye mellom 720p og 1080p.

Hvis man skulle få tak i denne fra Elkjøp: Elkjøp - Toshiba HD-XE1

Til den prisen, så er nok valget enkelt. Med 1080p, og mulighet for 24 Hz, så er man sikret mye lenger.

Og jeg opplever at Toshibaen er en bedre skalerer enn TVen. Så vidt jeg har skjønt så viser TVen kun 1080p når der blir foret med det. Den oppskalerer ikke selv, og ser ut til å vise 1080i hvis den ikke får 1080p. (Vet ikke om dette er riktig)

Men på den andre siden, så har jeg hørt onde rykter om at XE1 ikke viser ekte 1080p. Den har kun 1080i som Realta chippen kjører opp til 1080p. Høres rart ut.

Men personlig gikk jeg for XE1 pga 1080p mulighet. Og hvis lommeboken ikke skriker for mye, så blir du kanskje mer fornøyd med XE1 i lengden. Men det forbli opp til deg.

Lykke til med valget.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsjoh
    Knallfornøyd. Bruker den på Panasonic 50px70. kjører 720p. Hva blir det best bilde av 720 p eller 1080i ?.
    Lastet nettopp ned : Pirates of the Caribbean - At World's End traileren i både 720p og 1080p.. 1080p blir nedskalert til 1080i, - men jeg syns at 1080i gir hakket bedre bilde enn 720p. Så traileren via PS3en. Men skal teste ut 720p vs 1080i litt mer.. kan jo hende jeg bare har lurt meg selv også.. hehe Har forresten samme TV selv.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer et spontankjøp. Selger elkøp/lefdal HD-E1 til 2800 i butikkene og? Med 5 filmer?

Må jo være klar til Transformers kommer... :-D

Så får vi skaffe oss en blu-ray seinere...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal selger ihvertfall HE-E1 til 2895,- i butikken med 5 filmer og HDMI kabel inkludert. Ihvertfall i Trondheim. Har kjøpt her selv så jeg burde vite det.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om dette blir mitt første hopp inn i hd-krigen... Et tilbud man nesten ikke kan si nei til

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Toshiba HD-XE1 i forhold til f.eks Panasonic DMP-BD10 blu-ray eller Sony BDP-300 blu-ray spillere
    Disse ligger vel i akkurat samme prisklasse. Sony litt billigere....

Har egentlig ikke satt meg så mye inn i selve filmutvalget på blu-ray/hd-dvd enda. Er det slik at det er absolutt "lurest" å velge ut fra dette foreløpig?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    XE1 tar 1080p ja Tipper du mener 1080p/24. En oppdatering som skal komme denne måneden.
    Er du sikker på at en slik oppdatering kommer? HD-EP35 har jo 1080p/24, og hvis det kun er en FW-update som skal til på HD-XE1 vil jo de være "like" (bortsett fra at XE1 ikke kan bitstreame HD-lyd).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er du sikker på at en slik oppdatering kommer? HD-EP35 har jo 1080p/24, og hvis det kun er en FW-update som skal til på HD-XE1 vil jo de være "like" (bortsett fra at XE1 ikke kan bitstreame HD-lyd).
    Toshiba har annonsert at andre generasjons spillere, A1 og den andre i USA,og XE1 her i Europa.

Og hvem har sakt at ikke XE1 kan bitstreame HD-Lyd? Den har da HDMI 1.3 om bord

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba har annonsert at andre generasjons spillere, A1 og den andre i USA,og XE1 her i Europa.
    Det mangler vel noe i denne setningen? Har Toshiba annonsert at de kommer med en firmwareoppdatering for XE1 som gir 1080p/24? Hvor? I så fall er det bra :-)

Og hvem har sakt at ikke XE1 kan bitstreame HD-Lyd? Den har da HDMI 1.3 om bord
    Jeg trodde ikke den kunne det, da HD-EP35s spesifikasjoner spesifikt påpeker at den kan bitstreame HD, mens det ikke står tilsvarende i XE1s spesifikasjoner. Men kan den det, er det også bra :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det mangler vel noe i denne setningen? Har Toshiba annonsert at de kommer med en firmwareoppdatering for XE1 som gir 1080p/24? Hvor? I så fall er det bra :-)

Jeg trodde ikke den kunne det, da HD-EP35s spesifikasjoner spesifikt påpeker at den kan bitstreame HD, mens det ikke står tilsvarende i XE1s spesifikasjoner. Men kan den det, er det også bra :-)
    Står i specen at den har HDMI 1.3. De har vel ikke reklamert for det, fordi det ikke har vært noen mottakere. XE1 var en av de første som fikk HDMI 1.3 ombord.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Lefdal.com selger også HD-XE1 til 4995,-
    Jøss. Fantastisk gode priser nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HD-E1 spilleren fra Toshiba og filmen Miami Vice på både HD DVD og vanlig DVD. Når jeg prøvde å sammenligne starten på disse filmene, HD DVD via HDMI direkte inn i Pioneer 436FDE plasma tv'n og DVD via component til forsterker så til tv via component så synes jeg ikke selv at jeg så noe spesielt bedre bilde på HD versjonen, noen som har samme erfaring med denne filmen? Har forresten sett Chronicles of Riddic på HD og den synes jeg var veldig bra, men fikk ikke sammenlignet den på samme måte. Kjører med 720P ut fra spilleren, burde jeg heller valgt 1080i? Har som sagt Pioneer 436FDE plasma og Yamaha rx-v659 forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Miami Vice På Hd dvd

HD Dvd versjonen av Miami vice stinker. Skam dårlig bilde på den. Har samme erdaring som deg på den ja.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phew, godt å få bekreftet at det er flere som synes Miami Vice på HDDVD stinker. Ble skuffet når jeg satte den på min HD-E1 igår (kjøpt på Lefdal til 2795,- for en ukes tid siden). Den var den eneste av de fem filmene som fulgte med jeg ikke hadde sett før, så jeg sparte den til slutt.

Var litt bekymret en stakket stund for at min M87 hadde svakheter som denne filmen klarte å få frem bedre enn andre filmer, men burde jo skjønt at det var filmen sin feil. Flere av kanalene på kabel-dekoderen min via scart ser jo bedre ut enn Miami Vice i HD, skjønner ikke at det går an å lage så dårlig HD-film. Selve filmen var ikke mye å skryte av heller, maks en tre'er på terningen...

Men hvilke HDDVD-utgivelser er kjent for å ha god kvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Planet Earth :-) Sikkert flere også, men den er i hvert fall heftig synes nå jeg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phew, godt å få bekreftet at det er flere som synes Miami Vice på HDDVD stinker.
    Høres rart ut. Det kan jo være feil på selve platen. Husker en her inn nevte at han var skuffet over bildet på Black Hawk Down, byttet denne og fikk ny, og det var feil på selve platen.

Min Miami Vice, England import fra i fjor har ett meget bra bilde. Den visuelle stilen er litt TV aktig, men det er slik Michael Mann vil ha den.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phew, godt å få bekreftet at det er flere som synes Miami Vice på HDDVD stinker. Ble skuffet når jeg satte den på min HD-E1 igår (kjøpt på Lefdal til 2795,- for en ukes tid siden). Den var den eneste av de fem filmene som fulgte med jeg ikke hadde sett før, så jeg sparte den til slutt.

Var litt bekymret en stakket stund for at min M87 hadde svakheter som denne filmen klarte å få frem bedre enn andre filmer, men burde jo skjønt at det var filmen sin feil. Flere av kanalene på kabel-dekoderen min via scart ser jo bedre ut enn Miami Vice i HD, skjønner ikke at det går an å lage så dårlig HD-film. Selve filmen var ikke mye å skryte av heller, maks en tre'er på terningen...

http://avforum.no/forum/hd-software/...er-hd-dvd.html

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rart ut. Det kan jo være feil på selve platen. Husker en her inn nevte at han var skuffet over bildet på Black Hawk Down, byttet denne og fikk ny, og det var feil på selve platen.

Min Miami Vice, England import fra i fjor har ett meget bra bilde. Den visuelle stilen er litt TV aktig, men det er slik Michael Mann vil ha den.
    Tror det heller handler om at folk er vant til film skutt på, vel, film, mens Miami Vice har et rimelig grainy DV-bilde.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips er å se på netthandelen.no. To auksjoner med HD-E1 i døgnet og går som regel for litt over 2000 kr. Siden økonomien min ikke passer inn denne måneden kan jeg jo tipse dere uten fare for å bli utkonkurert

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •