Mocomtech skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mocomtech skjerm

http://www.mocomtech.com/eng/index.htm

Dette er da altså konkave aluminiums skjermer, de kan ikke rulles sammen som et lerret, liten ulempe akkurat det men...

Jeg forespurte dem om pris og levering. Jeg tok utgangs punkt i MDW-80
    en 80" 16:9 med 20 i gain, de fåes også med 10 gain, men prisen var den samme. De har også 100" men da dobles prisen og fraktkostnadene går vel opp også tenker jeg.
    Jeg fikk et tilbud på 10 skjermer for 360 $ per stk , med frakt fra Korea kommer de på 450$ per stykk. I tillegg kommer vel norsk moms, hvis de kan merke dem som "vareprøve" så kan en kanskje vri seg unna den :?

Problemet er jo at en ikke har peiling på hvordan kvaliteteten er , har prøvd å finne "reviews" av skjermene uten hell. For at dette prosjektet skal gjennomføres så trengs altså 10 kaniner med "guts" til å sende 3500 spenn ut i lufta og tålmodighet til å vente på at julenissen kommer med pakken. Det hadde kanskje vært smartest og kjøpt en av de rimeligeste/minste skjermene deres først, bare for å sjekke "teknologien" og for å se om de i det hele tatt er seriøse.
    Hvis noen er interresert så kan jeg sende en kopi av mailene som jeg fikk.(excel dokument)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

ser dette innlegget er noe gammelt, men hvordan gikk dette prosjektet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har kjøpt en Mocomtech

Ja, tenkte bare å skrive et lite innlegg. Ble meget fristet med det jeg leste om Mocomtech. Siden vi har hjemmekino i stuen, med mye daglys (særlig perioden mai-september).

Har en eldre type Philips Monroe LCD projektor, tror 1200 ANSI. Så jeg måtte nok finne en eller annen form av kompensasjon for lerretet. Fikk tak i en 16:9 lerret. Monterte den i første omgang på stativet som følgte med.

Resultatet er kjempe bra. Lerretet er litt bøyet, så det funker som en linse og reflekterer lyset fra prosjektoren i den vinkelen man setter opp lerretet, slik at lyset blir kastet til der hvor du sitter. Med daglys er det brukbart. På kveldstid er ikke nødvendig til å mørkelegge hele romet.

Nå er det bare å finne en som kan lage en TV møbel til dette :-). Noen snekkere ut der?

Hilsen,

Harry

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •