AVshop useriøst? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 137
    Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begynner å bli ganske lei tittelen på denne tråden. AVShop kan etter min mening ikke kalles Useriøs. At de har noe hikke med fjernlager. Er ikke noe nytt når det kommer til nettbutikker. Jeg ber moderatorene om å forandre tittelen på denne tråden. eventuelt stenge den da den legger opptil Useriøse lite gjennomtenkte angrep på en aktør. Som etter min mening ikke har gjort seg fortjent til det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet via Avshop for første gang denne uka. De svarte på mail etter noen timer. De sendte bestillingen til grosist kjapt, og jeg mottok varene dagen etterpå i postkassen (!). Særdeles kjapp og hyggelig service.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo legge inn min erfaring og. Bestillte en prosjektorpakke på en Torsdag, og hadde den i hendene førstkommende mandag. Meget godt fornøyd med service og svar via mail. Kommer absolutt til og handle fra dem igjen, når og hvis jeg skal ha noe mere de fører. Absolutt en butikk jeg anbefaler flere og bruke.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lovet infoavdelingen på AVshop å fortelle her på forumet at saken med den bestilte projektoren ble ordnet til alles tilfredshet - AVshop, fjernleverandøren og meg. Man kan kalle det så mye - slendrian, unnfallenhet, skjødesløshet... Men å kalle det svindel ville være å ta for hardt i, mener nå jeg.

Vi har et fenomenalt godt utbygd system for ivaretakelse av kjøperens rettigheter ved kjøp foretatt i innenlandske butikker. Jeg kan godt skjønne at det å drive handel krever mer enn å spikre opp en plankebod og gå hjem og telle pengene etterpå. En kunde har ikke bare alltid rett, han har også alltid hastverk og et vanvittig utvalg og bred valgfrihet. I tillegg til mye mer, alt etter hvor kresen og kravstor han velger å være.

I mitt tilfelle ordnet det seg altså til alles beste, men jeg går ikke i fra at AVshop har et ansvar i forhold til kjøpslov og kunderettigheter. Mer om det her Kriterier for oppføring - Hardware.no . Jeg henviser til denne siden etter å ha mottatt en mail fra hardware.no der det bla.a. står "[...] så vidt vi kan se oppfyller ikke avshop.no kravene i e-handelsloven. De har f.eks. ikke ført opp sitt organisasjonsnummer på sidene side. Les mer mer: (og så linken)". Mer har jeg ikke å si.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet fra AVShop ved to anledninger og dessverre må jeg si at det har vært dårlige opplevelser. Så lenge alt går som det skal er det sikkert ok, men når de oppstår problemer ser du først hva de er gode for.

Begge gangen ble jeg lovet ting som ikke ble holdt og spesielt siste gangen skapte det mye ekstra trøbbel for oss. Jeg burde jo ha lært etter den første dårlige erfaringen, men tenkte at jeg fikk gi dem en ny sjangse. Nå har jeg lært at det ikke var noe lurt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    De fleste webshops benytter seg av fjernlager. Dvs de bestiller varen fra importør.
    At du rotet med Visakortet ditt kan du jo ikke laste avshop for.
    Du er heller på ingen måte svindlet. Du har jo fått klar bekjed om at dine varer kommer neste uke. Snakk om storm i vannglass!
    Slike tulleerfaringer som dette viser hvor vanskelig det er å drive butikk på nettet.
    Om jeg ikke kan laste AVshop for problemet med å betale med Visa kan diskuteres.

På nettsidene deres står det klart og tydelig "Epson TW-700 pakketilbud -PÅ LAGER!-". Det har stått siden jeg bestillte varene, og står enda. Jeg fikk opplyst i dag at de allikevell ikke var på lager og at jeg får varene tilsendt i løpet av neste uke.

Hva var egentlig denne tråden til? Jo, vent. Var den ikke til å skrive erfaringer om AVshop er useriøst eller ikke? For meg virker AVshop useriøst. Usaklig av deg å skrive at jeg skrev en såkalt "tulleerfaring".

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alfen92
    Om jeg ikke kan laste AVshop for problemet med å betale med Visa kan diskuteres.

På nettsidene deres står det klart og tydelig "Epson TW-700 pakketilbud -PÅ LAGER!-". Det har stått siden jeg bestillte varene, og står enda. Jeg fikk opplyst i dag at de allikevell ikke var på lager og at jeg får varene tilsendt i løpet av neste uke.

Hva var egentlig denne tråden til? Jo, vent. Var den ikke til å skrive erfaringer om AVshop er useriøst eller ikke? For meg virker AVshop useriøst. Usaklig av deg å skrive at jeg skrev en såkalt "tulleerfaring".
    Det kan ikke tenkes at din ekstra famling med betaling gjorde at lageret gikk tomt i mellomtiden?
    Du skrev også at nærmest annså dette for svindel. Mye tyder på at du var litt krakilsk når du skrev din vurdering av avshop...

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er elendig å holde lagerstatus oppdatert..

Bestilte Norstone rack tidlig i januar. Stod 10+ på lager

Fikk de andre varene ~8-10januar. Ringte dem, og de sa at Norstone hadde lang leveringstid for tiden. Men fortsatt hadde de norstone med 10+ på lager.

Sendte mail og ville bytte til Sound Organization istedet, men det hadde de heller ikke på lager.

Pr idag er begge produktene på 10+ på lagerstatus.

Skal skrive en mail til dem nå, hvis ikke produktet er på lageret deres innen 1.februar vil jeg ha pengene tilbake. Får heller finne meg ett annet rack.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det kan ikke tenkes at din ekstra famling med betaling gjorde at lageret gikk tomt i mellomtiden?
    Du skrev også at nærmest annså dette for svindel. Mye tyder på at du var litt krakilsk når du skrev din vurdering av avshop...
    Jeg overførte pengene under en time etter det ble bestillt. Fikk faktisk bekreftelse av banken at pengene ble overført med en gang. I telefonsamtalene avtalte vi at varene skulle sendes i løpet av dagen, siden det haster. AVshop bør faktisk lære seg å oppdatere nettsidene sine når folk betaler så store summer for varer de ikke får.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inntrykk av at mye av det AVshop fører faktisk tas fra grossist/importør og dermed ikke fysisk lagerføres hos dem. På grunn av dette kan jeg forstå at lagerstatus kan fremstå som feil i mange tilfeller.
    Etter min mening burde AVshop i de tilfellene hvor varene tas fra ekstern aktør tydelig informere om dette i nettbutikken, f.eks. med "Fjernlager", og der de ikke er 100% sikre på at leverandøren kan levere produktet til enhver tid, bør de unngå å angi antall på lager.

De fleste som leser "På lager" vil anta at produktene da ligger klar for utsending, og det er da forståelig at man blir frustrert/irritert når det viser seg at det tar flere uker før de faktisk blir sendt.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, fjernlageret har jo ikke heller...

Tror nok det som ligger i grunnen til problemet er underbemanning.

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk av Avshop etter noen handler er vel litt blandet.

Generelt trege, både med leveranse og svartid på henvendelser. Problemer som har dukket opp, har blitt skjøvet videre til avshops leverandører.

Slikt er relativt enkelt å forholde seg til.. alle kan forstå at arbeidsmengde og andre forhold kan komme i veien for rask behandling av enhver forespørsel.

Men når man skriver no slikt på nettstedet sitt derimot, DA blir jeg bekymret:

Sony VW60 er å regne som en spesialbestilling, der normal angrerett ikke gjelder. Dette fordi varen ikke er normal lagervare, svært kostbar og må spesialbestilles hos leverandør uten returrett. Du må derfor være 100% sikker hvis du velger å kjøpe inn denne varen.
    Hva skal man mene om noe slikt da? det er jo en av markedets mest kjente projektor for tiden... vil nok neppe kalle dette for en spesialbestilling... hvilke forhold de har til sine leverandører er da vitterlig ikke mitt problem ?

På tross av slike merkverdigheter, er butikken en jeg gjerne handler i - merklig nok... sikkert på grunn av all profileringen her?

jaja..

Edit: nå ser det ut til at nevnte underlige reservering er fjernet fra produktsiden på Avshop. Det var bra

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde de vel kanskje ta den projektoren ut av katalogen. Har man lov til å selge denne over nettet uten angrerett?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat bestilte et lerret derifra for noen uker siden. En uke gikk uten at han hørte noe mer. Så fikk han beskjed om at de ikke hadde det på lager, men han kunne få et tilsvarende.

Min mening er at når de ikke klarer å holde lagerstatus oppdatert på sidene sine, bør det gå max en forretningsdag før de melder fra til kunde om dette.

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble egentlig (den eventuelle) koblingen mellom AVShop og AVForum noen gang besvart?

Personlig har jeg ikke noe problem med at de samme folkene står bak begge, så lenge man er åpne om det. Men det er greit å vite.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke hemmelig at AVshop og AVforum er samdrift? Litt samme lest som AVS.

/S

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er sikkert ingen hemlighet. Kan bare ikke huske å ha sett det i klartekst noe sted, kun hint og antakelser. Og med samdrift så mener du hva da, samme eier?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hEI!

Var litt skeptisk til å handle på avshop etter å ha lest denne tråden, men problemene de hadde tror jeg gjaldt for lenge siden og ikke nå lenger virker det som

Sendte de en mail på Mandag (helligdag), fikk svar tidlig på Tirsdag Morgen.
    Svarte de inatt og fikk mail igjen i dag tidlig.

Dvs, de svarte på mail innen 45 minutter etter åpningstid.
    VELDIG BRA!

Bestilte, dro ned å betalte og hentet varene.
    Veldig bra respondstid, kommunikasjon og service.

Hadde kontakt med en som heter Daniel.
    Jeg kommer til å handle her mer.

Kjøpte TW700 + Dynagrey lerret 77"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Jeg har handlet fra AVShop ved to anledninger og dessverre må jeg si at det har vært dårlige opplevelser. Så lenge alt går som det skal er det sikkert ok, men når de oppstår problemer ser du først hva de er gode for.
    Det er jo nettopp DETTE som skiller klinten fra hveten når det gjelder god eller dårlig service. Det er ingen kunst å få penger inn på konto, ei heller sende av gårde varen innen tid. Men å ta i mot en klage/reklamasjon (mao en henvendelse de ikke direkte tjener penger på), og behandle den på en eksemplarisk måte er det som kjennetegner service.

Ser det er flere som skryter hemningsløst av kjente nettbutikker på nettet, kun med erfaringen om at de faktisk fikk varen levert. Det tar jeg som en selvfølge (forsinkelser kan selvfølgelig skje, men det er ikke alltid butikken sin feil)! Det er innleggene som vitner om reklamasjoner/kundeservice/opprydding ved feil etc man bør lese nøye.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er jo nettopp DETTE som skiller klinten fra hveten når det gjelder god eller dårlig service. Det er ingen kunst å få penger inn på konto, ei heller sende av gårde varen innen tid. Men å ta i mot en klage/reklamasjon (mao en henvendelse de ikke direkte tjener penger på), og behandle den på en eksemplarisk måte er det som kjennetegner service.

Ser det er flere som skryter hemningsløst av kjente nettbutikker på nettet, kun med erfaringen om at de faktisk fikk varen levert. Det tar jeg som en selvfølge (forsinkelser kan selvfølgelig skje, men det er ikke alltid butikken sin feil)! Det er innleggene som vitner om reklamasjoner/kundeservice/opprydding ved feil etc man bør lese nøye.

Jeg stiller meg fullt og helt bak denne!
    God service ser man først om man har når det oppstår evt. problemer som ikke butikken direkte tjener penger på!

http://avforum.no/forum/produkt-pris...n-service.html

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •