AVshop useriøst? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 137
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    ...Den eneste "pay-back" jeg har fått etter mange år som moderator er en gratis t-shirt med AVforum logo.
    Ha, det var vel det jeg har skjønt hele tiden... kjøpt og betalt fra ende til annen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Ha, det var vel det jeg har skjønt hele tiden... kjøpt og betalt fra ende til annen
    Sikkert t-skjorte til 100 000

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at mange henviser til telefonen..
    Men, en ting jeg har opplevd med mindre foretak at det faktisk kan ta enda lengre tid.. Og at det gjerne tar noen oppringninger før man først kommer gjennom. Og.. Det er jo ett internettbasert foretak.
    Burde det ikke da være enklere å få svar pr. mail enn på telefon?
    Jeg bare spør

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Jeg ser at mange henviser til telefonen..
    Men, en ting jeg har opplevd med mindre foretak at det faktisk kan ta enda lengre tid.. Og at det gjerne tar noen oppringninger før man først kommer gjennom. Og.. Det er jo ett internettbasert foretak.
    Burde det ikke da være enklere å få svar pr. mail enn på telefon?
    Jeg bare spør
    spesielt når avshop anmoder kundene å ta kontakt pr email.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare si at jeg ikke har fått annet enn kjempeservice! I går ringte jeg AVShop for å høre om jeg kunne gjøre om en ordre fra postlevering til å hente selv. Absolutt ikke noe problem. På vei inn ble jeg sittende fast i trafikk. 1550 ringte jeg igjen til AVShop og sa jeg fryktet at jeg ikke rakk fram til 1600. Vidar ringte Atlas og fikk dem til å bli igjen og vente på meg. På toppen av det hele guidet han meg fram pr tlf da jeg fikk litt problemer med å finne fram:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle som jobber innen bransjen får rabatt, så hvorfor klarer en ikke å være objektiv når en får rabatt overalt? Kjøper du produkter du ikke har lyst på, fordi de er billige?
    Jeg ville definitivt kjøpt mye rart hvis jeg kunne ha det i et halvt års tid og så selge det med fortjeneste. Med tanke på hvor mye utskiftninger enkelte her har ville jeg bli overrasket om dette ikke er tilfelle.

Og ja, jeg har kjøpt mye rart fordi det er "billig".

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen bra omtale

Dette er ikke bra, men jeg tror det kun er noen små "justeringer" som skal til, en ting til slutt..! en så pass stor leverandør av Av utstyr burde da vel klare å "hanke" inn en bedre avtale\garanti på projektorer lamper.?

mvh

wolfer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempe fornøyd!

Har nylig kjøpt inn PJ pakke og har ikke annet å si enn at dette var kjempebra! Ringte dagen etter jeg hadde overført penger for å sjekke om jeg kunne hente, men betalingen hadde ikke kommet inn enda så han skulle ringe hvis det ble registrert ila. dagen. Dagen etterpå fikk jeg mail om at varene var kommet og de var klare til å hentes!
    Må si meg fornøyd med både AVSHOP og Atlas Spedisjon som jeg hentet hos! Vil ikke kalle det en useriøs forhandler, men det skal sies at de har hatt en helt vanvittig pågang i det siste og dette kan jo gjøre noe av problemene. Fikk ikke svar på mail jeg sendte, men fikk svar på tlf hvor jeg fikk hjelp og svar på det jeg trengte.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg ville definitivt kjøpt mye rart hvis jeg kunne ha det i et halvt års tid og så selge det med fortjeneste. Med tanke på hvor mye utskiftninger enkelte her har ville jeg bli overrasket om dette ikke er tilfelle.

Og ja, jeg har kjøpt mye rart fordi det er "billig".
    Siden jeg ikke har noe med AVshop å gjøre, syns jeg nok dette er nok en avsporing i tråden, men velger å kommentere likevel.
    Jeg må si jeg lurer på hvor det er blitt av den fortjenesten du beskriver Konrad? Åja, det stemmer, når en selger noe videre er jo produktet brukt, ergo får en ikke lenger butikkpris for det. Tenk om en skulle tapt 50% på alt utstyr en kjøpte i testøyemed (referanse). Da hadde det blitt skrekkelig dyrt å være skribent.
    Siden alt AV-utstyr jeg har solgt videre (det er ikke så mye) er gått til medlemmer på AVforum, så kan jeg med relativt stor troverdighet si at jeg aldri har tjent en krone på dette. Jeg stiller meg også helt åpen, både for deg og likningskontoret, for jeg gidder ikke leve med jantelov-pregede "beskyldninger". Mest av alt fordi slike beskyldninger fratar en troverdighet. Jeg tror neppe slikt i utgangspunktet er ondsinnet, men snarere litt lite gjennomtenkt.
    Hvorfor er det slik at mange går rundt og tror det finnes gullkantede smutthull over alt? De fleste av oss som har deltidsjobb som skribenter, driver jo dette som et enkeltmannsforetak. Dermed er en undelagt ganske tett oppfølging fra myndighetene, og alt kjøp og salg må dokumenteres (vi er jo momspliktige). Hadde jeg fått solgt et komponent med fortjeneste, måtte dette dermed innrapporteres som inntekt, og ville blitt beskattet deretter. Sjekk gjerne regskapet mitt på jakt etter overskudd.
    Sannheten er vel snarere at få har råd til å gjøre dette på fulltid, og at de fleste av oss har en fulltidsjobb på si. Hadde ikke SAS stått for lønningene her i huset, så hadde jeg sultet ihjel. :???:
    Nå er det ikke sånn at jeg digger å "utlevere" meg på denne måten, men jeg velger å gjøre det fordi jeg ønsker å opprettholde et snev av troverdighet (selv om det motsatte gjerne er resultatet). Det er fint om vi kan unngå flere innlegg om min person i denne tråden. Er det noe som måtte være ubesvart, kan en gjerne lage en egen tråd under generell chitchat, så skal jeg svare som best jeg kan.

Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Denne heltestatusen har eg prøvd å bryte ned over lengre tid!!!
    He's nothing but a tagger that Gorm!!!

http://avforum.no/forum/generell-chi...te-greier.html
    hehe, det er derfor jeg fikk en T-shorte av AVforum, fordi det var lakkrester på alle mine egne.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har AVshop fjernet sitt telefonnummeret fra siden slik at det ikke går an å ringe de? Fikk akkurat en pakke med manglende artikler i og det er mildt sagt litt irriterende.

Hjelper ikke med bortforklaringer alla pga stor pågang og bla bla. Hadde man fått svar per mail relativt kjappt så kunne det kanskje vært greit. Nei, det er bare noe som er litt urovekkende med foretak uten telefon.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Hvorfor har AVshop fjernet sitt telefonnummeret fra siden slik at det ikke går an å ringe de? Fikk akkurat en pakke med manglende artikler i og det er mildt sagt litt irriterende.

Hjelper ikke med bortforklaringer alla pga stor pågang og bla bla. Hadde man fått svar per mail relativt kjappt så kunne det kanskje vært greit. Nei, det er bare noe som er litt urovekkende med foretak uten telefon.
    Hva er problemet ?

Saxet fra avshop sin nettside.

Vår kontaktinformasjon er:

Telefon:

22641060
    (man-fre, 10:00-15:00)
    Vi oppfordrer til bruk av e-mail fremfor telefon da våre spesialister ikke alltid sitter på kontoret. Benytter du overstående e-mail går de direkte til den aktuelle ansvarlige, og besvarelsen blir derfor ofte mer presis.

Post/besøk:
    Østre Aker vei 22
    0581 OSLO

Levering:
    Smallvollveien 52
    0667 OSLO

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom der jeg også idag, virket som de tok vekk telefonnummeret midlertidig pga noe ekstraordinært.. hadde stengt idag elns(?)

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var nummeret tilbake og problemet vekk.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum - AVshop, hmmm...

Hjelper det mon tro å banne i kirka? Har visstnok bestilt et lerret fra AVshop en forna gang. Det gikk greit. Nå har jeg kluss med å få avbestilt en Sanyo projektor jeg la inn bestilling på den 30. desember.

For det første har jeg aldri likt å bli trukket for varens kostnad før den er sendt, noe som skjedde nå. Dernest er projektoren slett ikke på lager! I mellomtiden har jeg sendt inn min gamle Panasonic til reperasjon og avbestilt Sony`en med henstilling om at pengene tilbakeføres konto.

Butikken ber meg ha sympati mens de innhenter opplysninger om deres leverandør bekrefter at/om de har sendt projektoren til meg. Du snakker! I mellomtiden klarer de vel å skrote en projektor sammen og sende den til meg. Selv om jeg altså uttrykkelig har annulert bestillinga.

Komminikasjonssvikt eller kommunikasjons(u)vilje?

Sånn, nå regner jeg med en framtid blant de spadalske og utstøtte.

Newcomer Erik Nygård sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt varer fra AVshop kun en gang, og den ene gangen var en veldig positiv opplevelse. Da kjøpte jeg prosjektør, kabel og DVE.
    Prosjektøren og DVE ankom postkontoret dagen etter at jeg la inn bestilling! Kabelen ble levert på døra noen dager senere.
    Så jeg vil ikke ikke klage på servicen.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Hardware.no på spørsmål om hvorfor AVshop ikke finns i oversikta deres over norske nettbutikker. Svaret lød:

Jeg kjenner ikke grunnen til at avshop ikke er oppført hos oss, men så vidt vi kan se oppfyller ikke avshop.no kravene i e-handelsloven. De har f.eks. ikke ført opp sitt organisasjonsnummer på sidene side.

mvh
    Håvard Røste
    Nå venter jeg på svar fra Forbrukerrådet om kjøperens rettigheter til å heve kjøpet ut fra rimelig grunn om uklare forhold ved handelen. AVshop oppga nemlig at projektoren var på lager da jeg bestilte og jeg betalte med kort. Pengene ble trukket fra konto allerede der og da.

Påminnelse om at jeg tilbakekaller ordren og krever pengene tilbakeført imøtegås av at deres leverandør ikke har gitt et klart svar. En projektor kan altså allerede er på vei til meg, sier AVshop.

Herregud, den kan jo ha vært på vei i tre uker allerede! Registrering av ordre skjedde nemlig den 30. desember...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke har noe med AVshop å gjøre, syns jeg nok dette er nok en avsporing i tråden, men velger å kommentere likevel.
    Jeg må si jeg lurer på hvor det er blitt av den fortjenesten du beskriver Konrad? Åja, det stemmer, når en selger noe videre er jo produktet brukt, ergo får en ikke lenger butikkpris for det. Tenk om en skulle tapt 50% på alt utstyr en kjøpte i testøyemed (referanse). Da hadde det blitt skrekkelig dyrt å være skribent.
    Siden alt AV-utstyr jeg har solgt videre (det er ikke så mye) er gått til medlemmer på AVforum, så kan jeg med relativt stor troverdighet si at jeg aldri har tjent en krone på dette. Jeg stiller meg også helt åpen, både for deg og likningskontoret, for jeg gidder ikke leve med jantelov-pregede "beskyldninger". Mest av alt fordi slike beskyldninger fratar en troverdighet. Jeg tror neppe slikt i utgangspunktet er ondsinnet, men snarere litt lite gjennomtenkt.
    Hvorfor er det slik at mange går rundt og tror det finnes gullkantede smutthull over alt? De fleste av oss som har deltidsjobb som skribenter, driver jo dette som et enkeltmannsforetak. Dermed er en undelagt ganske tett oppfølging fra myndighetene, og alt kjøp og salg må dokumenteres (vi er jo momspliktige). Hadde jeg fått solgt et komponent med fortjeneste, måtte dette dermed innrapporteres som inntekt, og ville blitt beskattet deretter. Sjekk gjerne regskapet mitt på jakt etter overskudd.
    Sannheten er vel snarere at få har råd til å gjøre dette på fulltid, og at de fleste av oss har en fulltidsjobb på si. Hadde ikke SAS stått for lønningene her i huset, så hadde jeg sultet ihjel. :???:
    Nå er det ikke sånn at jeg digger å "utlevere" meg på denne måten, men jeg velger å gjøre det fordi jeg ønsker å opprettholde et snev av troverdighet (selv om det motsatte gjerne er resultatet). Det er fint om vi kan unngå flere innlegg om min person i denne tråden. Er det noe som måtte være ubesvart, kan en gjerne lage en egen tråd under generell chitchat, så skal jeg svare som best jeg kan.

hehe, det er derfor jeg fikk en T-shorte av AVforum, fordi det var lakkrester på alle mine egne.
    Denne er noe gammel, men jeg kommenterer det allikevel. Hvis det er slik å forstå at SAS lønningene finansierer den andre jobben din som skribent blir jeg overrasket. Og hvis det er slik at man selv må kjøpe produktene man tester skal jeg aldri bli skribent / tester. Ihvertfall ikke biltester.

Ditt navn ble nevnt kun som eksempel. No offense.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd med Avshop

Var veldig fornøyd da jeg bestilte Logitech Harmony 1000, gikk fort og var billigere enn mange andre nettsteder jeg sjekket.

Og leter man etter nettbutikk med fantastisk servicegrad så er Lsound butikken, om de har de produktene du er ute etter! Svarer rask på mail og telefon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye leting på diverse webshops kom jeg frem til at AVshop hadde det rimeligste tilbudet for meg da de solgte projektoren Epson TW700 med HDMI-kabel, lerret og valgbart projektoroppheng sammen i en pakke. Prøvde å bestille denne pakken en gang i forrige uke, men mislyktes. Var en del trøbbel ved bestilling med VISA. Dette endte da i at kortet ble sperret.

Sendte en mail på mandag angående dette og fikk i svar at dersom problemet fortsatte kunne jeg benytte meg av forhåndsbetaling. Dagen etter gjorde jeg dette. Jeg bestillte pakken og satte inn summen på deres konto. Da jeg logget meg inn for å sjekke ordren i dag var den ikke sendt, men til behandling. Dette synes jeg var merkelig og ringte dem for å spørre om beløpet hadde blitt satt inn på deres konto, og for å si at det hastet med å få tilsendt projektoren. Da svarte dem og sa at de skulle behandle ordren og sende varene i løpet av formiddagen. I fire-tiden i dag ettermiddag fikk jeg mail om at varene ikke lenger var på deres lager og at jeg da får den tilsendt i løpet av neste uke.

Utrolig dårlig av AVshop. Føler meg svindlet. Når jeg har betalt for et produkt forventer jeg meg å få det, ikke at de selger det videre til andre. Første og siste gang jeg bestiller noe der i fra. Anbefaler IKKE å handle der fra.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alfen92
    Etter mye leting på diverse webshops kom jeg frem til at AVshop hadde det rimeligste tilbudet for meg da de solgte projektoren Epson TW700 med HDMI-kabel, lerret og valgbart projektoroppheng sammen i en pakke. Prøvde å bestille denne pakken en gang i forrige uke, men mislyktes. Var en del trøbbel ved bestilling med VISA. Dette endte da i at kortet ble sperret.

Sendte en mail på mandag angående dette og fikk i svar at dersom problemet fortsatte kunne jeg benytte meg av forhåndsbetaling. Dagen etter gjorde jeg dette. Jeg bestillte pakken og satte inn summen på deres konto. Da jeg logget meg inn for å sjekke ordren i dag var den ikke sendt, men til behandling. Dette synes jeg var merkelig og ringte dem for å spørre om beløpet hadde blitt satt inn på deres konto, og for å si at det hastet med å få tilsendt projektoren. Da svarte dem og sa at de skulle behandle ordren og sende varene i løpet av formiddagen. I fire-tiden i dag ettermiddag fikk jeg mail om at varene ikke lenger var på deres lager og at jeg da får den tilsendt i løpet av neste uke.

Utrolig dårlig av AVshop. Føler meg svindlet. Når jeg har betalt for et produkt forventer jeg meg å få det, ikke at de selger det videre til andre. Første og siste gang jeg bestiller noe der i fra. Anbefaler IKKE å handle der fra.
    De fleste webshops benytter seg av fjernlager. Dvs de bestiller varen fra importør.
    At du rotet med Visakortet ditt kan du jo ikke laste avshop for.
    Du er heller på ingen måte svindlet. Du har jo fått klar bekjed om at dine varer kommer neste uke. Snakk om storm i vannglass!
    Slike tulleerfaringer som dette viser hvor vanskelig det er å drive butikk på nettet.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •