AVshop useriøst? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 137
    Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vixen
    Jeg finner det litt morsomt det Lygren skriver her. Det er veldig usannsynlig at ingen av moderatorene har noen fordeler hos Avshop som f.eks. reduserte priser (kostpris).
    Fordelene med en slik butikk, som uansett hva man sier ikke har drevet på i stor skala, er jo at man kan kjøpe ting til seg selv og sine venner til innkjøpspris. En annen ting, jeg tipper på at eierne av Avshop (dvs avforum) skriver av dyre produkter som de kan ha hjemme hos selv….hei kun en digresjon.
    Dårlig dag, eller? Kanskje du kunne komme med noe mer konstruktivt enn sure oppgulp.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Dårlig dag, eller? Kanskje du kunne komme med noe mer konstruktivt enn sure oppgulp.

Frode

He he, prøver bare å formidle at det er ikke av god vilje og dugnad avshop/avforum eksisterer.

Mitt neste tema blir: Hvorfor har skribenter/journalister i Lyd og Bilde og Hjemmekino bransjerabatt hos Hifi butikker - hvor blir det av objektiviteten da?

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, prøver bare å formidle at det er ikke av god vilje og dugnad avshop/avforum eksisterer.
    Er det noen som faktisk tror det?

Mitt neste tema blir: Hvorfor har skribenter/journalister i Lyd og Bilde og Hjemmekino bransjerabatt hos Hifi butikker - hvor blir det av objektiviteten da?
    Who cares om bransjerabatt? Bevis?

Edit: Kan ikke du bare ta deg ei øl og sette på litt skikkelig musikk istedet for å frese rundt på forumet og piske opp stemningen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner det litt morsomt det Lygren skriver her. Det er veldig usannsynlig at ingen av moderatorene har noen fordeler hos Avshop som f.eks. reduserte priser (kostpris).
    Fordelene med en slik butikk, som uansett hva man sier ikke har drevet på i stor skala, er jo at man kan kjøpe ting til seg selv og sine venner til innkjøpspris. En annen ting, jeg tipper på at eierne av Avshop (dvs avforum) skriver av dyre produkter som de kan ha hjemme hos selv….hei kun en digresjon.
    Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har oppnådd noen rabatt hos AVshop på bakgrunn av at jeg er moderator. Den eneste "pay-back" jeg har fått etter mange år som moderator er en gratis t-shirt med AVforum logo. At du isinuerer at det eksisterer en slik "kobling" gjør meg dermed sånn passe forbannet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos

Edit: Kan ikke du bare ta deg ei øl og sette på litt skikkelig musikk istedet for å frese rundt på forumet og piske opp stemningen?

Sannsynligvis den mest fornuftige kommentaren på denne tråden.

Å gå ut slik og anklage de for slikt hører ikke hjemme, men igjen nordmenn i et nøtteskall. Man skal IKKE unne andre noen goder...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle som jobber innen bransjen får rabatt, så hvorfor klarer en ikke å være objektiv når en får rabatt overalt? Kjøper du produkter du ikke har lyst på, fordi de er billige?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Vixen: Jeg har aldri handlet et eneste produkt hos Avshop, og har heller ikke mottatt en eneste krone, for jobben som moderator. Så vil du kalle meg snill eller dumsnill?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og der var "vixen" utestengt for 4. gang på to dager (samme IP, registrerer nye brukere hver dag, og IPen brukes også at to andre brukere her inne som oppfører seg så vi kan ikke sperre IPen uten videre), blir sliten av sånne folk...

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hva "Vixen" har blitt utestengt for før , men jeg synes at det er vel strengt å kaste han ut på grunnlag av disse to innleggene.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: jeg synser bare litt... Lygren kom med et utfyllende svar!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, det er jo som jeg sier langt fra bare disse, er en rekke øvrige han har blitt utestengt for, og da altså 4 ganger på 4 ulike brukere. Årsaken til utestengelse går på usaklighet og beskyldningen uten hold.

Jeg har sett denne type diskusjoner bygge seg opp i år etter år (skjer rundt disse tider hvert år, mye oppmerksomhet og treff), og hvis denne igjen tar av sperrer vi rett og slett tråden, for jeg har rett og slett ikke ork etter alt annet mas å ta disse helt usakelige diskusjonene hver gang en eller annen fyr har bestemt seg for å rette angrep mot forumet.

Hvis folk mener å kunne bevise at AVforum ikke opptrer skikkelig får en selvsagt komme med begrunnede påstander rundt dette, men påstander uten hold som dessverre en del kaster seg på (jantekulturen lever dessverre i beste velgående...) bruker vi ikke av vår dyrebare tid for å forsvare oss mot gang på gang.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til saken for tråden.
    Avshop har vel hatt som tidligere nevnt litt problemer pga ferieavvikling (selvopplevd).
    La inn en henvedelse til AVshop pr mail igår kl 2100, fikk svar kl 0650 i dag..det må en vel kalle god service!:-D

Mvh

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tilbake til tråden (selv om jeg har veldig lyst til og komme med noen kommentarer om enkelte ting i tråden)

Jeg har hatt en litt "grumsete" opplevelse av AVshop. Begrunnelsen er som følger:

Jeg handlet for en tid tilbake et lerret fra de, som ikke var som beskrevet i annonsen. Gikk på lystetthet. Jeg tok kontakt med de,(mail og tlf) og vi ble enige om at jeg skulle returnere varen. Jeg dro selv inn for å levere produktetet. Når jeg leverte det inn, fylte vi ut et skjema med returgrunn, og konto opplysninger som pengene skulle betales tilbake på. Alt greit så langt. Jeg regnet med at det kan ta en uke eller to før pengene er tilbake hos meg. Jeg leter i mellomtiden etter et lerret som kan passe hos meg hos andre. Men jeg finner ingen andre leverandører som har et produkt som passer hos meg. Har en innebygd kasse i taket, så det går litt på størrelse. Jeg finner et nytt lerret hos AVshop, som egentlig er for stort. Med med sag og en flink kompis, fant vi ut at vi skulle få dette til å passe. Jeg tar igjen kontakt med AVshop pr mail da ingen tok telefonen da jeg ringte.Dette er ca 2 uker etter at retur er gjort. Jeg skriver at jeg ikke finner noe annet lerret som kan passe hos meg. Men at AV shop har et annet som er "litt" for stort bare. Vi blir enige om at jeg skal legge dette i bestilling, samt en kommentar om at jeg har penger til gode der inne. Dette gjøres.. Så starter ventetiden på lerret og penger. Statusen på min bestilling forandret seg ikke, stod bare "venter på betaling". Jeg regnet med at dette kan ta noen dager å ordne opp i siden jeg allerede hadde betalt enn annet lerret som var 5000 kr dyrere. Etter ca 10 dager har fortsatt ingenting skjedd, jeg tar kontakt på ny pr mail, og får til svar at dette skulle bli ordnet opp i. Jeg tenker greit nok, ting kan jo skjære seg. Mitt nye lerret kommer ca 1 uke etter dette, og jeg regner med at de pengene jeg hadde til overs ville finne veien til min konto. En uke gikk. To uker gikk. Tre uker gikk. 4 uker gikk. Stadig ingen kr fra AVshop på min konto. Hmm.. Tenker jeg. Hva skjer?? jeg tar på ny kontakt med AVshop, og spør når jeg vente tilbake mellomlegget som jeg har til gode. Får da endelig tilbake mellomlegget etter noen dager. Men ting tok tid.

Vil vel ikke kalle AVshop som useriøst ut ifra min opplevelse, men at de kanskje burde hatt noen bedre systemer som fanger opp feks "kundeklager" Kvalitets sikrings sytemer eller noe slikt, mener det er det det heter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk:)

Jeg vil gjerne beklage hvis det jeg har skrevet har ført med seg uriktigheter. Det var heller ikke meningen å tråkke ned på oppriktige personer. Jeg forstår at man kan føle dette som bruk av janteloven, det er det ikke. Det er ikke noe problem at man tjener penger på dette. Meningen var heller her å lokke frem hvilke reaksjoner som kom i en slik ’lukket/spesialisert’ gruppe. Jeg antar at noe vil bli brukt i en studie som lages senere i år. Kan sende en link når den er ferdig.

En siste ting (kan ikke la være). Jeg finner det litt merkelig at Gorm her forsvarer en slik bransjerabatt. Det at han bagatelliserer det med å si at man får rabatt 'overalt', er litt vagt synes jeg. Husk at han og andre skriver ting som kan påvirke salget enten positivt eller negativt. Mange vil kalle en slik rabatt/gave for skjult korrupsjon selv om mottaker ikke oppfatter det slik. Underbevisstheten er en merkelig ting vet dere.

Vel jeg overlater den diskusjonen til noen andre hvis det er interesse for det. Lykke til videre med forumet og Avshop. (tilbake til sofa’n med øl i handa og musikk på anlegget

Tormod W.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har oppnådd noen rabatt hos AVshop på bakgrunn av at jeg er moderator. Den eneste "pay-back" jeg har fått etter mange år som moderator er en gratis t-shirt med AVforum logo. At du isinuerer at det eksisterer en slik "kobling" gjør meg dermed sånn passe forbannet.
    Om du liker det eller ikke Gorm så har du (og flere) "heltestatus" her på forumet som Beckham har på fotballbanen. Hvis du bruker bryl bruker flere avforumere bryl.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Om du liker det eller ikke Gorm så har du (og flere) "heltestatus" her på forumet som Beckham har på fotballbanen. Hvis du bruker bryl bruker flere avforumere bryl.
    Mye av grunnen til " heltestatus " er vel pga. veldig stor kunskap som han har opparbeidet seg over mange år og som han heldigvis deler med oss her på forumet.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Om du liker det eller ikke Gorm så har du (og flere) "heltestatus" her på forumet

Denne heltestatusen har eg prøvd å bryte ned over lengre tid!!!

He's nothing but a tagger that Gorm!!!

http://avforum.no/forum/generell-chi...te-greier.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Mye av grunnen til " heltestatus " er vel pga. veldig stor kunskap som han har opparbeidet seg over mange år og som han heldigvis deler med oss her på forumet.
    Selvsagt, og det ville jo jo være idioti å ikke tilby varer til sterkt reduserte priser til slike personligheter med tanke på effekten det har. Hadde jeg drevet en eller annen form for butikk ville jeg gjort nettopp det, men aldri blånektet for at jeg ikke gjorde det. Slik drives business, og det heter reklame. Hvorvidt AVshop benytter seg av det har jeg ingen aning om.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv helt greie erfaringer med AVshop. Men når det er sagt synes jeg også det er helt OK å stille spørsmål ved ulike relasjoner mellom journalister/moderatorer etc. og forhandlere/importører etc. Svarene vedr. payback som moderator var klare og greie de, godt å vite.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv helt greie erfaringer med AVshop. Men når det er sagt synes jeg også det er helt OK å stille spørsmål ved ulike relasjoner mellom journalister/moderatorer etc. og forhandlere/importører etc. Svarene vedr. payback som moderator var klare og greie de, godt å vite.
    Det må være helt legitimt å stille disse spørsmålene. Men når mange av dem stort sett er besvart, tror jeg på generelt grunnlag at det bedre for flere her på forumet å bruke tiden på å skrive om noe mer konstruktivt. Jeg er sikker på at avshop har tatt poenget for lengst, og at vi kan forvente bra oppfølging fra den kanten fremover.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •