Nettbutikkers lagerstatus/levering.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettbutikkers lagerstatus/levering.....

Har sittet og fulgt med på prisene og tilgangen på Sony 46D3000 på norske nettbutikker en stund, og må si jeg er litt forundret over hvordan det ser ut til å foregå.

Flere butikker har tilbudt denne veldig billig siste ukene - under 15.000 hos Papyrus, Techlife, Amentio, Stretto og Multicom.....

MEN ingen av butikken har TV'n inne, og etter en telefonrunde, viser det seg at ingen av de heller vet når de får den inn.

Leveringsdatoen var 7-8-07 når jeg begynte å kikke, så ble den 10-8-07, 13-8-07, 17-8-07 og nå sist er den flyttet helt til 17-9-07. Er dette virkelig vanlig???

Flere av de krever betaling ved bestilling også, noe som tilsier at butikken skulle tjene ganske mye i renter, mens kunden låser opp mye penger (er i allefall mye for meg) uten å vite når man får TV'n.

Etter siste telefon til Papyrus, fikk jeg beskjed om at det lønte seg å vente til TV'n sto i lager før jeg bestilte........ siden har de satt opp prisen 2 ganger også.........

Virker som det er mye lureri rundt disse butikken for å holde lavest pris - uten av de har varen. Alle butikken som holder "normal" pris har TV'n på lager.........

Til Dere som er litt mer erfarne - er dette vanlig???

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske vanlig at butikken med laveste pris, spesielt om den prisen avviker mye fra resten, ikke har varen på lager. Om det skyldes lureri eller om det er andre faktorer skal jeg være litt forsiktig med å si så mye om.

Når det gjelder pengene dine så blir, i alle fall i seriøse butikker, kun beløpet reservert frem til ordren effektueres. Butikken får mao ikke penger før ordren går ut, men pengene er 'låst' slik at butikken er garantert overføringen. Ikke noe renteinntekter i så måte.
    Hvis du først har råd til å kjøpe en TV til f.eks 20k, så har du også råd til å vente et par uker ekstra. Pengene blir jo ikek borte. Hvis du da klarer å få en ordrebekreftelse fra nettbutikken på en lav pris har du til og med spart penger. Men se an litt hvilke butikker du kjøper fra. Prisguide.no er et smart sted å starte, der kan man også lese brukererfaringer til mange nettbutikker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil kalle dette lureri, når man ikke har varen på lager eller kan si når man får inn denne.

Stretto.no har gått fra 7.8.07 til 17.9.07, og det er fortsatt INGEN fastsatt dato..... Hva er neste ? Jul?

Hos Elkjøp får man i det minste 30 dagers prisgaranti - det er ikke uvanlig at prisen synker mye i løpet av de 6 ukene man eventuelt må vente hos Stretto.no

Kjøpte HD på komplett en gang (den gang Xbox360 var ny) - de hadde levering slutten av nov. Denne var ment som julegave, når jeg da får HD i slutten av januar blir det for dumt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bestilt projektor (Epson TW1000) på Stretto.no

Bestilte den 02.08.07, og den skulle komme inn 08.08.07. Selv om det nå er 14.08.07 så står det fremdeles forventet 08.08.07 på ordren.

Jeg ringte i dag, men de hadde ikke noe svar på når de fikk den inn. Og jeg trenger den sårt til neste helg. Tenkte å kansellere å bestille BENQ W9000 i steden for...

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er èn "viktig" ting å tenke på. Ingen av disse nettbutikkene har eget lager (eller meget begrenset).
    Komplett, PS Data og MPX har eget lager, og kanskje således litt bedre kontroll på varene. De små er ofte avhengig av å hele tiden følge status til sine distributører.

Og ofte kan det være en dominoeffekt. Produsent kan ikke bekrefte dato, ergo kan ikke distributør heller, og nettbutikkene får samme svar.

Ayreon1: De "speiler" trolig kun distributørs lager. Og har ingen der (hos distributør) oppdatert lagerstatus vil det heller ikke gjøres på Stretto heller. En teori..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Det verste er at når du har bestilt den "billige" varen, viser det seg at de har rekrodhøye portopriser... mange hundre kroner over posten sine priser... lureri!!:-?

Flere butikker har tilbudt denne veldig billig siste ukene - under 15.000 hos Papyrus, Techlife, Amentio, Stretto og Multicom.....

MEN ingen av butikken har TV'n inne, og etter en telefonrunde, viser det seg at ingen av de heller vet når de får den inn.

Flere av de krever betaling ved bestilling også, noe som tilsier at butikken skulle tjene ganske mye i renter, mens kunden låser opp mye penger (er i allefall mye for meg) uten å vite når man får TV'n.

Etter siste telefon til Papyrus, fikk jeg beskjed om at det lønte seg å vente til TV'n sto i lager før jeg bestilte........ siden har de satt opp prisen 2 ganger også.........

Virker som det er mye lureri rundt disse butikken for å holde lavest pris - uten av de har varen. Alle butikken som holder "normal" pris har TV'n på lager.........

Til Dere som er litt mer erfarne - er dette vanlig???[/QUOTE]

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette der er noe som irriterer meg noe grenseløst..

Bestilte 46" m87 for 14 dager siden og ble forespeilet levering i begynnelsen av denne uka.. Etter ¨å ha kontaktet dem 3 ganger for bekreftelse på levering, så har jeg nå fått beskjed om at den kommer 7/11. Dette er lureri i følge meg. Firmaet har hardnakket påstått at tven skulle komme 20/7 27/7 og nå plutselig 7/10. Som faktisk er en søndag. Lurer på hva dem egentlig driver med der inne på Sinsen. Vet at det er treig levering på tver,men når du under samtale med selger blir forespeilet en leveringsdato så føler jeg meg lurt. Hadde aldri bestilt varen hos dem hadde jeg visst den lange leveringstiden. Vurderer sterkt å heve kjøpet og bestille på netshop i stedet eller kjøpe m86. (som har tven inne men til litt dyrere pris.)
    Blir ikke handlet mer på Sinsen... det er sikkert...
    Ørjan

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmskrs
    Jeg vil kalle dette lureri, når man ikke har varen på lager eller kan si når man får inn denne.
    Min teori:

De har det ikke på lager og tar inn varen de selger så billig når de har så mange ordrer at de får rabatter!! Jeg tror 100 & på dette--

Og komplett, mpx og disse har "lagret" hos Norek.no som jeg har forstått de fleste har..

Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en tv på stretto.no for snart 2 måneder siden. De endret "forventet på lager" datoen 3 ganger før de satt ubekreftet leveringstid som det fortsatt står.

Ved frernhandel har man jo full returrett 14 dager etter at varen er mottatt, men er det mulig å heve kjøpet før varen er mottatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinders
    Ved frernhandel har man jo full returrett 14 dager etter at varen er mottatt, men er det mulig å heve kjøpet før varen er mottatt?
    Selfølgelig.
    Bruk alltid kredittkort mot disse useriøse (de seriøse også) nettbutikkene, klager du til kredittselskapet innen 105 dager etter at de har trekt penger så fikser de dette for deg. De er nemmelig ansvarlig hvis ikke nettbutikken er seriøse og de har avtale med de f.eks mastercard.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinders
    Selvfølgelig kan du slette ordren, du har jo ikke kjøpt varen når du ikke har fått den.

Er det ikke så enkelt som at de som holder lavere pris enn andre blir fort utsolgt? Bare se på shg.no og elkjøp.no på playstation 3 f.eks., de driver jo med lokkepriser hele tiden men har de jo sjelden på lager fordi de blir fort utsolgt.

Og kanskje leverandøren heller ikke er så glade for at de selger varene under veiledende pris så derfor får de nye varer seinere enn andre som holder en høyere pris?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •