Importere Sony VW50 Pearl fra USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Importere Sony VW50 Pearl fra USA

Heisan

Jeg vurderer å anskaffe en Sony VW50 projektor til et hjemmekinorom jeg har på trappene og har begynt å sjekke priser. Jeg ser at jeg kan få den for under 3000 usd i USA og lurer egentlig på om det noen forskjell på den Norske (Europeiske) modellen og den Amerikanske. Jeg ser det står 100-240v på den amerikanske spec'en så jeg ville tro at den kan brukes. Ser ikke noen grunn til å betale 35' hvis jeg kan slippe unna med litt over 20'. Hvordan er Sony's garantier. Har de verdensgaranti?

På forhånd takk for svar.
    Tor Henning

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner den ikke teknisk, men det er et par ting jeg tenker på når det gjelder handling fra US, Frakt, gebyr og MVA. Har du tatt det med i beregningen?

World wide garanti vet jeg ingenting om, men norsk kjøpslov og rettighetene vi som forbruker har her til lands er definitivt ikke world wide. En ting du må være klar over når du handler fra US, er at enkelte "garasjebedrifter" selger utstyr som er helt uten garanti. En annen ting man bør også være klar over, i allefall om man handler fra en ukjent/mindre bedrift, er hvordan servicen skulle være dersom du skulle få en DOA eller et mandagsprodukt.

Men for all del, det er ser ut på tidligere tråder at folk har vellykket importert slikt fra både Asia og US. Man bør bare være nøye når man sjekker hvem man handler fra, og hva det endelige beløpet blir.

Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan

Takk for det. Jeg har bedt forhandleren om å klarifisere hva slags garanti det er. Prisen inkl. mva, men uten frakt er rett over 20000 kroner, så jeg vil gjette på en total på ca 22000. Jeg har importert noe stereo fra rundt om kring i verden og det har stort sett gått veldig greit og denne butikken så ganske seriør ut, men jeg skal sjekke den ut litt bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •