Hva koster DVD hos din lokale pusher?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva koster DVD hos din lokale pusher?

Jeg bor på Stord i Hordaland her forlanger den lokale musikk, spill og DVD butikken noen svært høye priser etter min mening.

Eks.
    "Mr. Deeds" forlanger de 279 Nkr for.
    "Alien" boksen med 4 filmer forlanger de 649 Nkr for.
    Jeg kjøpte den en annen plass for 449Nkr.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei SnOopy.
    Bestill heller fra Play.com, de leverer fraktfritt til norge. Jeg bestilte sist 2 Superbit filmer, disse ble sendt separat slik at du slipper mva. Filmene kostet meg til sammen nkr. 288,-. Jeg bestilte en tirsdag, og filmene var i postkassen påfølgende fredag. Raskt og greit.
    Synes din lokale "pusher" er veldig dyr. En sone 2 film på DVD bør ikke koste mer enn kr. 179,- med mindre det er snakk og en special edition.

MVH Gorm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    play.com vil jeg også anbefale. de er seriøse og trygge.
    billige er de også.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På musikkverket her hjemme (og andre butikker forsåvidt) er det ikke uvanlig at nye filmer koster fra 229-249, ikke noe special edition eller noe. Band of Brothers kostet 1000 spenn på musikkverket, så jeg kjøpte den heller på Elkjøp til 700
    Handler en del filmer på play.com også...

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja tror jeg skal begynne å kjøpe dvd`er i fra utlandet jeg også!det er så dyrt her i norge.prisene her i skien er i fra 199kr til 300 kr for en dvd.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper alt fra DVDstrax eller play.com har sikkert brukt 2000 Nkr etter jul hos play.com alene.
    Jeg bare lurer på hva grosisst prisen for en DVD er her i Norge.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    Jeg bare lurer på hva grosisst prisen for en DVD er her i Norge.
    Det er sikkert avhengig av mengde man kjøper inn. Det vil si jo mindre forhandler jo dyrere. Jeg ser jo at elkjøp kan selge nyheter til 179,- og det gjør de nok ikke uten fortjeneste. Ønsker man derimot å ha en liten lokal forhandler på hjørnet, må man nok være villig til å betale for det. Man kan jo spørre seg om man trenger den lokale forhandleren når det er så lett å bestille fra nettet?

MVH Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestille fra internett lønner seg, ikke noe tvil, www.play.com er et veldig bra altarnativ.

Har hørt elkjøp selger DVD'er uten fortjeneste, tom. med tap, for å lokke kunder til dem. Mener å ha lest dette i en nettavis. Skal gi kilde hvis jeg finner. Hører litt tvilsomt ut, men all PR er god PR....

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Elkjøp og Lefdal selger en rekke titler til 79/99kr. Så for eksempel Gladiatoren som AkersMic fremdeles vil ha 249,- for.

Robert-

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare si meg enige med resten her. Play.com er veldig bra og veldig enkelt. Få steder man klarer å svi av så mye penger på dvd'er på så kort tid, og uansett hvor mange man bestiller så blir de sendt hver for seg. :-)

Ikke noe sted du finner obskure filmer ingen har hørt om, men de har ganske bra utvalg.

Bare sørg for å ha vært innom ukens valutakurser på toll.no først, for å sjekke hvor dyre DVDer du kan bestille uten å betale moms/gebyr. Typisk er det vel #16.99 i disse dager, men med vedvarende lav pundkurs kan det tenkes at #17.99 også konverterer til under 200NKr.

Ellers hender det at de store kjedene som Elkjøp har bra tilbud ja, og de selger garantert enkelte DVDer til under innkjøpspris. Så da er det bare å benytte sjansen. Merk at istedenfor å rote rundt i den store esken med filmer så kan man bare gå i kassa og spørre etter samme film (til samme pris). Veldig lurt dersom du vet de har DVDer på salg som du ikke finner med en gang i esken.

OK

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spaceworld har jo også en del gode tilbud! Riktignok varierer prisene noe fra butikk til butikk, men generelt skal det i utgangspunktet være gunstige priset stortitler å få tak i i de fleste butikker.

Jeg sitter nå på hovedkontoret for Spaceworld, og med den markedsandelen Spaceworld har på film her til lands, er det jo rart at ingen har nevnt oss! :?

Bare for nysgjerrighetens skyld, har noen noen formeninger om Spaceworld som filmleverandør? Pris, utvalg, profil, service??, annet?

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ,,, men hva med oss som er interresert i DVDfilmer med norsk teksting? Jeg går ut ifra at Play.com ikke har disse filmene. Noen som vet hvor en bestiller slike filmer billig?
    :roll:

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har kjøpt mange filmer fra Play.com,også med Norsk tekst. Gjorde et søk der nå,og det er 1123 filmer der med Norsk tekst for øyeblikket. det er da noe å velge i.Ikke sikkert det er akkurat den du skal ha,men er verdt et søk

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Spaceworld har jo også en del gode tilbud! Riktignok varierer prisene noe fra butikk til butikk, men generelt skal det i utgangspunktet være gunstige priset stortitler å få tak i i de fleste butikker.

Jeg sitter nå på hovedkontoret for Spaceworld, og med den markedsandelen Spaceworld har på film her til lands, er det jo rart at ingen har nevnt oss! :?

Bare for nysgjerrighetens skyld, har noen noen formeninger om Spaceworld som filmleverandør? Pris, utvalg, profil, service??, annet?
    Det er åpnet ny Spaceworld butikk i mitt nærområde (de har flyttet inn i nye lokaler). Service'en er de ikke noe å si på, men denne tråden handler om priser på DVD og der har Spaceworld bommet. Jeg kjøper mye filmer i løpet av et år, og gjerne 5-6 stykker i slengen, da betaler jeg ikke 249,- på Spaceworld når Elkjøp ved siden av selger samme film til 179,-.
    Mulig det er lokalt høye priser og at dette ikke er landsgjennomsnittet. Du sitter vel med salgstallene Lygren? Selger Spaceworld mye filmer? I så fall burde jo volumet presse prisen langer ned enn 249,- for nyheter. Jeg kjøper i hvert fall ikke så lenge prisene er så høye, faktisk like høye som i døgnåpne videoutleie forretninger.
    Min lokale Spaceworld er også fullstendig blottet for utstyr som ikke går i "ultra lavpris anlegg" kategorien, men det er vel kanskje sånn det skal være? Eller er det fordi den aktuelle butikken ikke tør satse på dyrere utstyr?
    Jeg har for øvrig formidlet min mening til de ansatte i denne forretningen, jeg har nemlig handlet en del spill der. Som tidligere nevnt har jeg ingen ting å utsette på servicen, har fått god hjelp de gangene jeg har vært der.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei Hi-Fil!

Lokale Spaceworld forretninger har nok litt høye priser på nyheter, selv om priser er fastsatt noe lavere sentralt... Vi vil jobbe en hel del med filmbiten fremover, og jeg setter pris på dette innspillet, Hi-Fil. Vi vil satse mye på 3 for 199 og 3 for 299, der vi vil forhandle frem gode priser på titler som skal kunne selge innenfor disse kategoriene.

Når det gjelder utstyr, har du nok rett... Spaceworld satser ikke stort på dyrere utstyr, men skikkelig pricekiller massemarked saker, f.eks. totalt hjemmekino med sub, DVD og fem satelitter til 2499... De litt større forretningene fører litt dyrere utstyr, men ingenting som forsamlingen her på forumet ville akseptert i en hjemmekino (da selvsagt inkludert meg selv )

Når det gjelder nyheter på Spaceworld til 249,- som koster 179.- på Elkjøp, er nok dette av de absolutte sjeldenhetene. Forholder 249 / 229 er kanskje mer korrekt, men hvis vi noensinne har operert med differenser i denne klassen, er det enten lokal feilprising eller en dårlig jobb sentralt. Begge deler er selvsagt ikke noe særlig!

Vi går gjennom en større re-organisering av utvalget og prissetting på DVD film for tiden i Spaceworld. Dette er riktignok ikke mitt ansvarsområde, men jeg kommer gjerne med innspill basert på dere sluttbrukeres faktiske erfaringer...

Bare til slutt, hvilken Spaceworld er det du omtaler, Hi-Fil? Skal ikke benytte dette mot de på noen måte, men greit å få sjekket om det er en lokal greie vi kan se på...

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da Spaceworld hadde butikk i Tromsø(de har vel ikke det lenger Lygren?), så var prisene der altfor høye. Selv kjøper jeg sjelden filmer i butikk. Det må være om jeg MÅ ha en film, f.eks. Harry Potter til guttungen eller noe slikt på dagen. Jeg liker best å sitte fremfor datamaskinen og kose meg med å finne frem til gode kjøp på play.com. Det er også en herlig følelse når filmene detter ned i postkassa.

Det som er dumt er selvsagt at om alle skulle gjøre dette ville få butikker satse på filmsalg. Spaceworld(og lignende butikker) må bli lavere på "lavpris titlene". Det blir latterlig når Rimi kan selge titler til 99,- mens elektrokjedene skal ha 199,- for samme film. Stortitlene får de nok solgt uansett, men det er jo rart at folk gidder å betale en femtilapp mer for samme varen. Det ville folk aldri funnet seg i når det gjelder mat f.eks.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nito:

For filmer med norsk tekst prøv de australske nettbutikkene. Veldig ofte har Australia den samme DVD'en som Europa, mens UK har sin egen versjon. Derfor er det oftere norsk tekst på R4-disken fra Australia enn R2-disken fra UK. Bare vær oppmerksom at spilleren din må være sonefri, eller ihvertfall i stand til å spille filmer fra sone 4!

Noen butikker du kan prøve er:
    www.atlanticdvd.com.au
    www.planetdvd.com.au
    www.ezydvd.com.au
    www.totaldvd.com.au

Jeg har kun bestilt fra de to øverste, og servicen har vært god så langt. Leveringstiden har stort sett vært på 1-2 uker, vanligvis nærmere 2 enn 1.

Ellers vil jeg også nevne at de nye postkontorene (eller posthandlene som de heter nå) har en del titler til kr 99. Ikke så mange om gangen, men de bytter utvalget hele tiden. Verdt å sjekke en gang i mellom.

-Audun

Lignende tråder

1. Hva koster nye elementer til Klipsch?
    By ~Chriz~ in forum Høyttalere
    Svar: 62
    Siste melding: 06-17-2005, 15:38
  2. Kostnad på utstyr i forhold til hva rommet koster; meninger?
    By Counterpointer in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 24
    Siste melding: 05-04-2005, 18:49
  3. DVD DIVx spiller til ca 2000kr....Hva bør jeg velge?
    By Mightymoon in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 09-01-2004, 19:40
  4. DVD med harddisk Hva skjer med prisene?
    By Hans A in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 3
    Siste melding: 01-21-2004, 22:47
  5. Hva er optimalt signal for en HT-1000 fra en DVD spiller?
    By Scimitar in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 08-24-2003, 17:24

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •