Frakt og leveringstid på kjøp av TV fra shg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frakt og leveringstid på kjøp av TV fra shg

Jeg falt for fristelsen til å bestille en Samsung 40M87 fra shg.no, da den jo som kjent koster 3-4 tusen minder der enn noe annet sted. For meg ble det en utelukkende positiv opplevelse. Frakten ble på nøyaktig 300 kr, inkludert 50 kr i oppkravsbegyr (som jeg kunne spart om jeg hadde forhåndsbetalt). Altså IKKE 995,- slik mange tror, dette gjelder tydeligvis kun hvis TV-en veier over 35kg (og har dermed ingenting med antall tommer å gjøre, er enig i at dette er noe misvisende på shg sine sider). Jeg bestilte TV-en forrige fredag, og selv om den ikke var ventet inn på lager før 27.07. ble den til min gledelige overraskelse sendt på tirsdag (17.07.), og landet på mitt postkontor nå på fredag (20.07.)!

Jeg var pga dette litt redd for at jeg hadde fått et produkt som noen andre hadde testet og så returnert på angrefrist, men dette var ubegrunnet da min TV helt tydelig aldri var pakket ut før I tillegg fikk jeg mail fra shg om jeg vennligst kunne gi en kort tilbakemelding på om min pakke var tilstrekkelig godt emballert og sikret for frakten, da de hadde registrert at den nå var utlevert til meg. Dette gir ihvertfall meg et inntrykk av god serviceinnstilling.

Nå kan det hende jeg kommer til å angre meg bittert på at jeg kjøpte i en nettbutikk dersom det skulle bli feil med TV'en og jeg må begi meg ut på reklamasjon, men jeg velger å ta den sjansen til såpass stor besparelse på prisen. Og jeg ser ikke for meg at det blir så vanskelig, ut ifra det inntrykket jeg har av shg sin service hittil ihvertfall, selv om dette selvsagt er lite å dømme ut ifra.

Mange her inne virker å være negativt innstilt til shg nettopp pga. lang leveringstid og dyr frakt, men jeg har altså opplevd det motsatte på begge punkter. Kortere leveringstid enn antatt, og billig frakt. Det kan være jeg var veldig heldig, men uansett undres jeg på hvor mange her som faktisk har handlet fra shg og opplevd det negativt, eller om folk kun danner seg inntrykk basert på uttalelser fra noen få (unnskylt uttrykket) sytekopper.

Akk, det vil vel alltid være slik de som ikke har noen problemer forholder seg tause, mens de få som støter på litt motgang skriker og bærer seg som om enden var nær (men ja, jeg er vel slik selv også... :P) Food for thought....

Edit: Havnet vel i feil forum denne ja, tenkte ikke helt over det. Men nå er den flyttet til riktig sted

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes veldig bra ut! Har selv planer om å kjøpe TV igjennom dem på grunn av prisene. Flott at noen sier ifra når ting går som smurt og ikke kun når ting ikke går som man selv vil!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at du belyser hvordan ting ligger an!
    Var meget interessert i å handle TV derfra (LG LY95), da den lå ca 3000,- billigere enn alle andre butikker. Nå har prisen steget en del, så er desverre ikke mye å hente lenger. Det er hvertfall helt sikkert jeg skal ta en titt på shg.no nu

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Godt at du belyser hvordan ting ligger an!
    Var meget interessert i å handle TV derfra (LG LY95), da den lå ca 3000,- billigere enn alle andre butikker. Nå har prisen steget en del, så er desverre ikke mye å hente lenger. Det er hvertfall helt sikkert jeg skal ta en titt på shg.no nu
    De rotet iallefall forferdelig med TV'en jeg bestilte for endel uker siden. De har faktisk ikke fått den inn ennå, men tolmodigheten min tok slutt da jeg fikk bekreftelse på at varen var sendt, og så en uke etterpå, etter gjenntatt purring, fikk beskjed om at de ikke fant varen på lageret likevel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •