kjøp av tv-tuner til projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøp av tv-tuner til projektor

Har nettopp kjøpt en Panasonic PT-AE500 og trenger en tv-tuner for å koble til projektoren (gjerne video spiller). Bor i Stavanger område. Forslag mottas med takk!!

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan f.eks. kjøpe en Prov+. Det er en billig og brukbar linjedobler/deinterlacer med VGA utgang og kompositt/s-video innganger og har innebygd tv-tuner med Nicam og Text-tv. Den koster rundt 2000,-. Jeg brukte denne forrige modellen (uten + og uten Nicam og Text-tv) og den fungerte meget bra til formålet.

John Roger

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres interessant ut!
    Hvem selger denne?

Nå bruker jeg stort sett projektoren min (Z2) til DVD, synes det blir så dårlig bilde med kompositt signal fra videoen min. Hvordan er forskjellen i bildekvalitet?
    (Det er vel grenser for hvor mye det kan hjelpe, når enkelte stasjoner har dårlig signal/bildekvalitet så er det vel lite den kan gjøre med det...)

BB

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skaffet min fra England, men Macab Norge importerer dem nå til Norge http://www.macab.com/swedish/produkt...eng_030822.pdf

Macab Norge AS
    Stålfjæra 27, NO-0975 Oslo. Pb: 192 Kalbakken, NO-0901 Olso
    Phone: +47 22 80 43 60. Fax: +47 22 91 84 20
    E-mail: info@macab.nowww.macab.com

I Sverige selges de av Expert-kjeden, men jeg vet ikke om det er slik her. Ring eller mail Macab Norge så får du nok vite det du trenger.

Mer info her:
    http://www.dvdforum.nu/artiklar/show.asp?id=165
    Den har vært diskutert mye på forumet her:
    http://www.dvdforum.nu/forum/index.a...s&forum=10
    (søk etter ProV)

Da jeg fikk min ble jeg litt skuffet over kvaliteten rett ut av esken, men det viste seg at det trengtes en god del justeringer av kontrast og lys før det ble bra. Det var også litt vanskelig å justere fordi konstrast og lysinstillingene påvirket hverandre, men til slutt ble jeg meget fornøyd. Jeg har ikke så mye erfaring med tunerdelen siden vi bare har NRK1 og TV2 på eter her vi bor så jeg brukte den først og fremst som deinterlacer for å få brukt VGA-inngangen på projektoren med s-video fra sat-box og dvd-spiller. I dag bruker jeg HTPC både som sat-box og DVD-spiller og kvaliteten er selvsagt bedre, men ProV var et meget godt alternativ.

John Roger

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva med denne?

http://www.scancom.ltd.uk/products/vision/vb-100.htm

DVI utgang og greier.

Lurer på om den er å få tak i i norge?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mulig å bestille den fra england da...så bra ut den...hadde jort seg med bedre signaler enn de dritt signalene fra kompositten,,,

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så veldig bra ut. Den er litt mer avansert enn ProV med component inn og DVI ut. Prisen er det heller ikke noe å si på. Men så er det hvordan den er i praksis da? ProV virket faktisk veldig bra i praksis. Håper denne gjør det også...

Tror forresten det var fra Scancom jeg kjøpte min ProV engang i tiden. Det gikk helt fint, men jeg måtte jo betale moms i tillegg for å få den inn i Norge.

John Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •