Kjøpe lampe fra utlandet på nettet!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøpe lampe fra utlandet på nettet!?

Nå ser det ut til at pæra i min ASKC105 har tatt kvelden.. Begynt å få grønnskjær og striper på bildet =/ Så da trenger jeg en ny en..

Er det noen som har erfaring med å kjøpe pære fra utlandet på nettet? Har kikket såvidt rundt og sett at jeg kanskje kan spare noen kroner på å kjøpe på nettet fra utlandet..

Men i tillegg så er jeg egentlig ganske n0ob.. Og jeg vet ikke om det er forskjell på pærene man kan få tak i til prosjektoren... Så anbefalinger, linker og tips er MEGET velkommne =)

TAKK for all hjelp!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump!
    Anyone?? :cry:

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen link til deg som har den pæren du er på jakt etter men det er ikke noe problem å handle ny pære fra utlandet.Du kan jo sende en mail til pricejapan og høre om de kan skaffe den.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har ikke noen link til deg som har den pæren du er på jakt etter men det er ikke noe problem å handle ny pære fra utlandet.Du kan jo sende en mail til pricejapan og høre om de kan skaffe den.
    Takker for svar... Er det noe kvalitetsforskjell på de forskjellige lampene?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simmy
    Takker for svar... Er det noe kvalitetsforskjell på de forskjellige lampene?
    Så lenge det er samme typen lampe du kjøper så spiller det ikke noe rolle om du kjøper den her eller i utlandet.Hvis det var det du mente.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Så lenge det er samme typen lampe du kjøper så spiller det ikke noe rolle om du kjøper den her eller i utlandet.Hvis det var det du mente.
    Tenkte på det at jeg har sett at man får forskjellige lamper til samme type prosjektor.. Er ikke helt sikker på hvaslags pære ASK c-105 har orginalt.. men jeg får vel skru opp prosjektoren å se..

Sendte en mail til den Japan greia og spurte om de kunne gi meg et tilbud/prisanslag på en pære inkl. frakt til Norge... Så får se hva som skjer =)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverken stripene eller grønnskjæret komer av at pæren er gammel. Disse er kommet for å bli. Det er rett og slett degraderinger i LCD-panelene, som er av gammel type.
    Jeg vil fraråde deg å kjøpe ny pære, med prisen på disse. Kast heller projektoren, eller sett den til pynt et sted, og invester i en projektor av nyere dato til ca samme prisen av pæren. Nyere projektorer vil gi deg et mye mye bedre bilde til film enn C105, som forøvrig er en high brightness edition av C100, og passer best til store møterom, i halvopplyste omgivelser.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Jeg prøver ikke være frekk, og mobbe projektoren din, men pærene til denne er så dyre at det vil lønne seg veldig for deg å heller kjøpe f.eks BenQ PE7700, som du får til ca 7000 kr. (kanskje lavere)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    PS: Jeg prøver ikke være frekk, og mobbe projektoren din, men pærene til denne er så dyre at det vil lønne seg veldig for deg å heller kjøpe f.eks BenQ PE7700, som du får til ca 7000 kr. (kanskje lavere)
    Hei!
    Takk for advarselen!Hadde vært kjedelig å gått på en smell der ja...

Eneste jeg lurer på er: C105 har ganske bra specs med ansi lumen og oppløsning i forhold til nye prosjektorer til 6-7000kr... Har ikke det noe å si da? Vil jeg få et dårligere bilde enn tidligere?

Takker for svar!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bra specs.. høye specs. De er bra hvis du skal bruke projektoren i et lyst møterom, og til data.Til filmbruk er det fordel med en del svakere lys, slik at detaljer i mørke områder kommer tydeligere frem(enkelt forklart.)Med C105 går du glipp av veldig mye i mørke områder, alt mellom middels grått og svart, har samme nyanse, dermed vil slike partier se helt flatt ut.

C105 har 1024x768 oppløsning, Benqen jeg nevner har 1280x720, altså litt lavere i høyden, men mye bredere(16:9).Med C105 vil du uansett ikke få utnyttet mer enn formatet tillater, og mye av bildet vil være uutnyttet i form av sorte/grå felter over og under bildet. Til DVD er 1280x720-oppløsningen mye bedre. Uansett, hovedforskjellen vil ligge i prosesseringen av bildet, dette er overhodet ikke prioritert på ASKen da den igrunn er til databruk. Kan love at du vil regelrett digge dybdefølelsen og tredimensjonaliteten du får i bildet fra 7700, om du fra før er vant med C105.

Vil jeg få et dårligere bilde enn tidligere?
    Jeg gikk selv fra ASK C100 til Benq 8700, og bildet på sistnevnte er så mye bedre at jeg knapt trodde det var mulig til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Ikke bra specs.. høye specs. De er bra hvis du skal bruke projektoren i et lyst møterom, og til data.Til filmbruk er det fordel med en del svakere lys, slik at detaljer i mørke områder kommer tydeligere frem(enkelt forklart.)Med C105 går du glipp av veldig mye i mørke områder, alt mellom middels grått og svart, har samme nyanse, dermed vil slike partier se helt flatt ut.

C105 har 1024x768 oppløsning, Benqen jeg nevner har 1280x720, altså litt lavere i høyden, men mye bredere(16:9).Med C105 vil du uansett ikke få utnyttet mer enn formatet tillater, og mye av bildet vil være uutnyttet i form av sorte/grå felter over og under bildet. Til DVD er 1280x720-oppløsningen mye bedre. Uansett, hovedforskjellen vil ligge i prosesseringen av bildet, dette er overhodet ikke prioritert på ASKen da den igrunn er til databruk. Kan love at du vil regelrett digge dybdefølelsen og tredimensjonaliteten du får i bildet fra 7700, om du fra før er vant med C105.

Jeg gikk selv fra ASK C100 til Benq 8700, og bildet på sistnevnte er så mye bedre at jeg knapt trodde det var mulig til prisen.
    Takker for masse bra info =)
    Da blir det nok muligens en Benq på meg... Hadde du kunnet anbefale hvor jeg kan få den billigst? 7000 er vel rundt det meste jeg vil bruke, for trenger ny laptop nå også =P

Thanks god jeg fikk 28 000 i dimmepenger i dag =D

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig OT men... 28000?! Hvorfor så mye? Får ikke mer enn 23900 eller noe i den duren jeg... :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt siviltjeneste de siste 5 måndene, for orka ikke mer av forcen i Indre "fuckings" Troms =P

Får 6000 kr imnd + 23000 i dimmepenger.. fikk utbetalt 28 700 kr =)

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barn i dag.. jeg fikk 15k i dimmepenger, men heldigvis natobonus på toppen av det, så ble 32k...

Er forøvrig enig med Burre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •