LG 42PC56 på Lefdal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 42PC56 på Lefdal

Er det noen som har noen erfaringer/info om denne Plasmaen på Lefdal?

Lefdal - LG 42" Plasma-TV

100Hz, 1080p m.m.
    Ser at den har en oppløsning på 1024x768, så den kan jo ikke ha ekte Full HD. Er det da nedskalering?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den oppløsningen så trekker Lefdal "Full HD"-begrepet altfor langt :-?. At den støtter kildesignaler på 1080p er noe annet, men da blir det nedskalering.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt inn en slik en til stua nede.
    Stemmer mye av det forbruker.no har skrevet om den i testen sin mot bl.a. Panasonic'en. Farvene må justeres en del, det er litt bildestøy, synes sortnivå er godt i forhold til slaktingen i testen, fungerer utmerket med LG sin HDD-recorder som jeg bruker til oppskalering av vanlige kabel-tv signaler. Både analog og digital tuner innebygget, men uten CAM, så man må vel ha en ekstern boks for å få inn det digitale bakkenettet.
    Alt i alt fornøyd med den. En veldig oppgradering fra den gamle 800x600 LG plasmaen vi hadde som røyk i tordenværet.
    Var litt skeptisk til den blanke rammen, men det viser seg at det ikke er noe problem i stua vår allikevel:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt meg plasmaen til lg 42pc56. Førsteinntrykket av TV'en var grei helt til jeg satt strøm i "greia" og skrudde den på. Da en intens skarp lyd fra venstre side viste seg. Trodde det kunne være noe feil med tven og fikk den byttet, men samme lyd fra nr2. Jeg tror jeg kommer til å bytte denne inn til en annen da denne lyden trenger igjennom lavt volum fra tven noe jeg ikke tror jeg kan holde ut med. Vår andre Plasma tv 42" panasonic har samme lyd, men denne må du gå helt inntil ventilen bak for å høre noen form for lyd. Ved 42pc56 kan jeg stå flere meter unna og fortsatt høre denne intense lyden noe jeg ikke tror jeg kan holde ut med. Greit bilde, Tipper lyden er grei også men foretrekker at tven er av...

(PS. Lyder som dette er mye vanskeligere å høre i et stort salgslokale enn hjemme i stuen.)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt fin skjerm, sortnivået er eneste ankepunktet. Ellers kan du lese en svensk test
    LG siktar mot toppen

Jeg har sett denne i butikk flere steder til 12995.

42PC51/52/55/56 er samme tv, forskjell er at 55/56 har i tillegg digital bakkenettstuner som ikke vil virke i Norge og at noen har sølv list mens andre har sort list.

EDIT:
    Expert.no
    Best-Buy AS - TV, video og DVD | TV | Plasma TV | 40" - 49" | LG 42PC51
    DinPris.no - Finn RIKTIG produkt fra RETT butikk til BESTE pris

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RascZak
    Jeg har akkurat kjøpt meg plasmaen til lg 42pc56. Førsteinntrykket av TV'en var grei helt til jeg satt strøm i "greia" og skrudde den på. Da en intens skarp lyd fra venstre side viste seg. Trodde det kunne være noe feil med tven og fikk den byttet, men samme lyd fra nr2. Jeg tror jeg kommer til å bytte denne inn til en annen da denne lyden trenger igjennom lavt volum fra tven noe jeg ikke tror jeg kan holde ut med. Vår andre Plasma tv 42" panasonic har samme lyd, men denne må du gå helt inntil ventilen bak for å høre noen form for lyd. Ved 42pc56 kan jeg stå flere meter unna og fortsatt høre denne intense lyden noe jeg ikke tror jeg kan holde ut med. Greit bilde, Tipper lyden er grei også men foretrekker at den er av...

(PS. Lyder som dette er mye vanskeligere å høre i et stort salgslokale enn hjemme i stuen.)
    Er selv ganske var for sånne lyder, men har ikke noen problemer med min!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vist en svakhet på denne modellen mye bildestøy.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •