Ny lcd med stor skuffelse (LE37M86)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny lcd med stor skuffelse (LE37M86)

I dag kom endelig tollpost med pakken jeg har ventet i over en uke på. Flunkende ny samsung LE37M86 fra MPX.no.

Det første som slo meg var Esken inneholdt kun LCD-tv'en og div papirer, bruksanvisning osv..
    Verken strømledning eller fjernkontroll var med:cry:

Jeg hadde heldivis akkurat kjøpt meg en universal fjernkontroll, så det tok ikke lange tiden før jeg fannt en kode som fungerte:???:
    Reiv også ut strømledningen fra pc'en for å teste.

Fyrte opp xbox 360'en via vga-kabeln som også var nyanskaffet til begivenheten og slo på tven. Det første jeg merker er en ubehagelig "smelling" fra tv'ens nedre venstre hjørne. Prøver å regulere lyden, men ingen forandring. Det er faktisk ingen lyd å oppdrive heller. Kobler om tven med komponent og kompositt for å prøve om det hjelper, men akkurat samme problemet. tven "smeller" hele tiden. Internal mute er av, mute er også av, men ingen lyd. Bare "smelling". Lyden kommer frekvensvis med ca 4 sekunders mellomrom mellom hvert "smell". hvis jeg trykker på menu eller skifter kanal slik at tv'en må "jobbe" forsvinner smellingen en gang eller noe sånt. Uansett kilde fortsetter dette. Kobler lyd-kablene direkte på forsterker for å prøve. Funker som bare det, men "smellinga" høres bare man vet om den. Ingen god film kan nytes, for å si det sånn:cry:
    Lyden høres ut som når man kobler inn en bryter, og man kan høre elektrisiteten/spenningen kommer noen tidels sekunder etterpå..

Er det noe jeg kan prøve, bør jeg bruke angreretten eller er dette garantisak?

Man kunne se på isoporen under skjermen at esken har fått seg litt juling under transport, kanskje den har fått seg en trykk på feil sted?

Har akkurat sendt support-mail til mpx hvor jeg etterlyser fjernkontrollen og strømkabelen:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt klart en garanti sak!
    Det skal jo ikke være slik på en ny tv.

Forklar problemet til MPX så vil de garantert ordne opp

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel nesten å anse som DOA, og følgelig bare å sende i retur.

Håper det ordner seg for deg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være med en egen pappeske i isoporen der fjernkontroll og manual er med.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Det skal være med en egen pappeske i isoporen der fjernkontroll og manual er med.
    He, he, minner meg om da svogeren min kjøpte CD spiller for noen år siden. Fikk en modell større enn den han hadde bestilt, og klaget ikke på at fjernkontrollen ikke var med (den han hadde bestilt hadde ikke fjernkontroll) Fant fjernkontrollen i isoporen to år etter da han skulle pakke den ned og flytte :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen

Har vridd å vendt på hver eneste isopordel og esken. Og det en god del ganger før jeg klarte å akseptere at delene faktisk ikke fulgte med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært greit om det var det eneste som "feilte" forsendelsen, siden kabel og fjernkontroll oppdrives rimelig kjapt. Men at tv'en faktisk er ødelakt får begeret til å renne over.

Skrev ny melding via supportsiden til mpx i dag, men ingen svar verken fra den jeg skrev i går ettermiddag eller i formiddag.

Å ha sånn uflaks må man vell regne med når man bestiller på nett, håper bare de ordner opp og at jeg ikke skal bli plaget med å få dette i orden. Samt at ting skjer i rimelig tid.

Noen som har erfaring med og retur/support hos mpx?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ta å ringe de?

De fleste nettbutikker har 24-48 timers responstid på mail. Og den øker gjerne nå om sommeren og det er ferie.

Ring, og det ordner seg.

jeg regner med at siden tven er klin ny OG med mangler, så får du bytta den i ny right away.

Du skal IKKE betale for returporto og porto for den nye tven (mpx.no har flere ganger prøvd seg på en spansk en her).

Du skal reklamere, og ikke bruke angreretten (ikke la de prøve seg her heller).

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som har skjedd er vel at forrige mann som bestillte TVen har koblet den opp, sett at det var problemer med den, og sendt den tilbake på angreretten istedet for å klage. Siden mange folk er rotehuer, har han vel glemt å legge ved fjernkontrollen og ledningen. Eller han 'gadd ikke', som også er veldig populært for tida.

Men det er jo mpx sin feil å ikke teste og sjekke alt før de legger samme apparat ut for salg igjen. Må vel ha skjedd en rutinesvikt her.

Får håpe de i hvert fall har noen rutiner, slik at de kan gå inn og bekrefte at akkurat denne TVen har vært sendt avgårde en gang tidligere.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel lite lyd som kommer via komponent og VGA da...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Det som har skjedd er vel at forrige mann som bestillte TVen har koblet den opp, sett at det var problemer med den, og sendt den tilbake på angreretten istedet for å klage. Siden mange folk er rotehuer, har han vel glemt å legge ved fjernkontrollen og ledningen. Eller han 'gadd ikke', som også er veldig populært for tida.

Men det er jo mpx sin feil å ikke teste og sjekke alt før de legger samme apparat ut for salg igjen. Må vel ha skjedd en rutinesvikt her.

Får håpe de i hvert fall har noen rutiner, slik at de kan gå inn og bekrefte at akkurat denne TVen har vært sendt avgårde en gang tidligere.

Ja, er nok høyst sannsynlig at det er dette som er skjedd. Var veldig i tvil hvilken måte jeg skulle velge. Valgte Å benytte reklamasjon. Men det er infocare som skal ta seg av. Enda flere kokker, og enda mer rot:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Er vel lite lyd som kommer via komponent og VGA da...
    Er vell ikke helt det som er poenget..

Lyd-inngangen som er tilegnet komponent-inngangen fungerer ikke...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Student85
    Ja, er nok høyst sannsynlig at det er dette som er skjedd. Var veldig i tvil hvilken måte jeg skulle velge. Valgte Å benytte reklamasjon. Men det er infocare som skal ta seg av. Enda flere kokker, og enda mer rot:evil:
    Feil. Du har en nydefektgaranti. DOA som det heter - når tven er så ny som den er nå. Dette betyr at du får ny tv, levert av mpx. Som vi har sagt - RING MPX!

De ordner dette.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bare ringe de FORT. De fleste har "DOA" den første uka eller noe sånt. Litt usikker på tv'er, men tror ikke det er så lang doa tid på disse, så jeg ville raska meg med å slå på tråden..
    -t

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ringt mpx for noen dager siden, og de virket ikke særlig interessert å ta dette over telefon. De sa bare at man skulle fylle ut skjema på nett, så ville man få svar via mail 2-5 dager etterpå.
    Fikk mail om å kontakte Infocare så ville dem ta seg av denne saken. Ingen svar på hva som skulle skje, alternativer eller noe.

DOA er 14 dager fra leveringsdato. Har fått bekreftet at dette er DOA fra Infocare på mail.

Norcargo skulle visst komme å hente LCD'en i morgen:-D

Men om jeg får ny eller pengene tilbake er jeg ikke sikker på..Fant ikke noe konkret info om det..

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en av ulempene ved å handle på nett. Jeg betaler heller en tusenlapp eller to mer og kjøper fra butikk for å ha tryggheten med folk jeg kan henvende meg direkte til ved feil eller evt hvis jeg trenger hjelp. Alt av service og reklamasjoner er så mye mer tungvint via post/mail..
    -t

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk tro på at en i mange tilfeller vil få en bedre service fra nettbutikker enn fra "vanlig" butikk her i byen iallefall. Service er fremmedord her i byen, og selv om du har betalt varen og blitt forsikret om at de har den på lager hender det forbausende ofte at "den siste gikk for tre minutter siden, og vi har ikke oppdatert lagerbeholdningen enda"

Og prisene de opererer med er hinsides det man få presentert hos nettbutikker.

Nåhhh, min lille utblåsning...

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    ... utblåsning...
    Vel....second that. Samme by.
    [/utblåsning]

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Vel....second that. Samme by.
    [/utblåsning]
    Bor vel i nærheten her du Muffinman?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett over fjorden. Men nå er vi selvfølgelig ot så det holder.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •