Hva er "hot" i prisklassen 10-14 000 LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er "hot" i prisklassen 10-14 000 LCD

TV - Mirai DTL-642E500 - Finn beste pris hos Prisguide.no

Har sony 50 tommer bakprojeksjons 720p tv (meget fornøyd) fra før her, men nå som nytt annlegg er på vei inn, så vil jeg ha en flat tv, bedre design og mindre tv siden det er relativt lite rom. =/

Er en stund siden jeg har holdt meg oppdatert på lcd skjermer nå, så vil gjerne få tips og råd om hva som er best i prisklassen ca 10 000 - 14 000kr klassen nå..

Har kikka på den Mirai der, virka årleit = )

Men trenger ikke være 1080p, siden man ser jo ikke store forskjellen på 40 tommer mellom 720p og 1080p vel. Må være minimum 37 tommer og ha gode tilkoblings muligheter.

Så håper noen vil hjelpe meg her og gi meg tips om hva som er "hot" nå i den prisklassen..

Edit: noen av de samsung tvene i den prisklassen noe bra ? Digger designet på samsung = )

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagt merke til disse så langt..

TV - Mirai DTL-642E500 - Finn beste pris hos Prisguide.no

TV - Samsung LE40M86 - Finn beste pris hos Prisguide.no

TV - Tatung V42EMGI - Finn beste pris hos Prisguide.no

Samsungen er vel best til film ? noen som har prøvd Mirai`en ?

Noe forskjell på 37 tommeren og 40 tommeren Samsung M86 ?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det beste TV-kjøpet du kan gjøre i dag. Riktignok ikke en LCD da.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett den Pogwaq.. vurderer den veldig, siden film egentlig er viktigst for meg og skal ikke koble noe særlig til pc.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ER det egentlig nå om dagen, er plasma "dritt" til gaming? det finnes nemlig en LG plasma som jeg er keen på; LG42PC51 som fåes til 12,995 i følge 'Hjemmekino'

Støtter 1080p/24fps og HDMI1,3

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Det er helt ihht regelverket at produsent-representanter promoterer sine produkter. Tom er glad i !-tegn, det får vi bare respektere...

Direkte produktreklame som dette kan imidlertid produsenten selvsagt kun gjøre under "Produkt -og prisjakt"-forumene...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke den mest til film, og lite til PC, hva er da grunnen til at du ikke vil kjøpe plasma? Får jo den nye Panasonic 42" til 10k...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet ikke.. jeg er forvirra..hehe :-D

Den er egentlig det beste for meg, siden den er knallgod til film og prisen er helmaks

men så sitter det derre "jeg har fått innbrenning i skjermen!!", "du må kjøre den inn i 200 timer!!", "plasma er på vei ut!", "plasma har mindre levetid enn lcd!"
    inne i huet mitt.... jeg har syyykt lyst til å bare gå for en plasma.. kan jo kanskje da kjøpe på elkjop og benytte returretten hvis jeg er misfornøyd.. det tenkte jeg ikke på! =)

Men seriøst her... hvorfor sier alle alt det som jeg skriver over der, hvis det ikke er sant ? er det bare sånt idiot rykte som går fra en "ordentlig selger" og videre til folk som ikke har peiling og bare flyter videre...? Jeg synes det er utrolig irriterende at det gjør det isåfall =p

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen oppklaringer:

- Plasma er IKKE på vei ut. Store produsenter som Pioneer og Panasonic leverer stadig bedre skjermer.

- Innbrenning er mer eller mindre eliminert.

- Om det er mindre levetid på plasma, så garanterer jeg deg at du har byttet TV før den tar kvelden allikevel. Levetiden er vel forventet rundt +/- 50000 timer, det tilsvarer over 20 år med 4 timer hver dag...

Folk som sier slikt vil jeg tro har en skjult agenda, f.eks at de skal selge LCD-skjermer.

Denne koster nå 9995,- på Lefdal:

Folke-plasmaen

Gi gass!!!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fölge min svoger så fungerer Panasonic plasma'en utmerket til gaming.
    For ikke så lenge siden var han overbevist om at Full HD-LCD var veien å gå, men etter litt testing fant vi ut at det ikke nödvendigvis var tilfelle. Han har helt supert bilde fra Xbox.

Til ditt budsjett og til ditt bruk anbefaler jeg Panasonic TH42PV70.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå ble hvertfall jeg mere usikker, hehe.
    Har veldig lyst til å gå for plasma selv, mtp jeg og(?) trådstarter ser mye på film.
    Trådstarter: Du sier du er keen på Samsung, hva med denne: Hardware.no - Prisguide - TV - Samsung PS-42Q96HDX ?
    Prisen der var litt høyt for ditt budsjett, men jeg ser bl.a. Elkjip har den til 13,999 Elkjøp - Samsung 42" Plasma-TV

Om denne ikke er verdt 4tusen ekstra, den har jo en god del bedre kontrast. 15000 kontra 10000, i tillegg har den 3 HDMI-kontakter sammenlignet med 2 som Panasonicen har.

EDIT: hehe, Tror jeg akkurat innså at Lefdal og Elkjip er samme butikk :S Det satt langt bak må jeg si

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Om denne ikke er verdt 4tusen ekstra, den har jo en god del bedre kontrast. 15000 kontra 10000, i tillegg har den 3 HDMI-kontakter sammenlignet med 2 som Panasonicen har.
    Panasonic opererer med skjermkontrast, mens Samsung opererer med Dynamisk Kontrast der bildet tilpasser seg etterhvert. F.eks du er i en lys scene og bildet skifter til en mörk scene. De förste frames vil da ikke klare å vise sortnivået den er oppgitt til å klare för den har fått justert seg, altså flere frames senere. Den kan da også ha justert seg for mörk og må da justere seg lysere igjen, hvis ikke jeg tar feil. Er scenen kort er den over för skjermen har klart å få med de mörke detaljene.
    Skal man se etter specs som kontrast, bör man se etter skjermkontrast, noe både Pioneer, LG (tror jeg) og Panasonic opererer med.

Flere LCD-TV'er står oppfört med imponerende kontraster på 10.000:1 og 15.000:1, mens de i realiteten ikke har skjermkontrast större enn 1200:1 - 2000:1.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Panasonic opererer med skjermkontrast, mens Samsung opererer med Dynamisk Kontrast der bildet tilpasser seg etterhvert. F.eks du er i en lys scene og bildet skifter til en mörk scene. De förste frames vil da ikke klare å vise sortnivået den er oppgitt til å klare för den har fått justert seg, altså flere frames senere. Den kan da også ha justert seg for mörk og må da justere seg lysere igjen, hvis ikke jeg tar feil. Er scenen kort er den over för skjermen har klart å få med de mörke detaljene.
    Skal man se etter specs som kontrast, bör man se etter skjermkontrast, noe både Pioneer, LG (tror jeg) og Panasonic opererer med.

Flere LCD-TV'er står oppfört med imponerende kontraster på 10.000:1 og 15.000:1, mens de i realiteten ikke har skjermkontrast större enn 1200:1 - 2000:1.
    Når det gjelder elektronikk så er det en jungel av spesifikasjoner, dette med kontrasten visste jeg ikke. Det samme gjelder vel watt på forsterkere høytalere osv. Skulle vært lovpålagt med en standard, man blir jo rundlurt hvis man ikke leser til øye blir stort og vått før man kjøper en ting. :evil:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de måttet dokumentere ting hadde jo ikke det blitt mulig å selge sånne som dette, og det hadde jo vært litt trist. Mye underholdning i hifi-svada.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    MODERATOREDIT: Det er helt ihht regelverket at produsent-representanter promoterer sine produkter. Tom er glad i !-tegn, det får vi bare respektere...

Direkte produktreklame som dette kan imidlertid produsenten selvsagt kun gjøre under "Produkt -og prisjakt"-forumene...
    Hmmm.

Så jeg kan altså lage tråder i prisjaktforumet ang "Elkjøp kjører supertilbud på Panasonic!!".

Den er grei .

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei føler meg ganske sikker på panasonic Px70 nå egentlig (pågrunn av den nydelige filmkvaliteten som det skal være og prisen som er helt kanon), får dra ned og kikke på den etterhvert nå... Hvis jeg synes det ser meget bra ut, så gir jeg f i hva folk sier om innbrenning osv..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •