Hva kan jeg få for 6000 brukt ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva kan jeg få for 6000 brukt ?

Hei, folkens

Vet ikke helt om jeg legger opp denne tråden på rett sted, så er bare å flytte hvis jeg har lagt den feil.

Ettersom feriepenger og skattepenger er på vei inn på kontoen, skal jeg endelig gå til innkjøp av ny prosjektor. Hadde først bestemt meg for infocus in72, men helt til jeg skjønte hvordan pixmania oppererer. Har nå nesten bestemt meg for en Benq W100, da jeg ikke kan svi av alle penga jeg får inn. Men ser jo rundt på nettet at man kan få mye bra brukt.

Lurer bare på et par ting, siden jeg aldri har kjøpt pj brukt.
    1. Hva kan jeg få for 6000 kr ? Noen anbefalinger (skal brukes til film og 360)
    2. Hva bør man passe på når man kjøper brukt pj ?

Håper noen av dere kan hjelpe.

Klas

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør se etter ettpar ting: Lav lampetid, DVI/HDMI inngang, ekte 720p oppløsning (1280x720p), relativt lavt støynivå. Det er også en større fordel om prosjektoren kommer med lampegaranti eller noe i den dur. Du bør også sjekke ut prisen på en ny lampe, og om lampen er tilgjengelig. Sjekk for eksempel www.pricejapan.com eller lignende sider.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan for eksempel krangle deg til en finere pris på denne: Høium Hifi - distributør av cd-spillere, forsterkere, hifi-møbler, høyttalere, kabler m.m.

Den har lagt ute på markedet der en stund, så ring til dem å prut litt. Jeg synes HC3000 er en kjempebra prosjektor, den gir ett fint, stort bilde, med mye detaljer og ganske bra kontrast. Den briljerer på 720p materiale. Jeg har en slik selv, som jeg kjøpte for 8500 med 3000timers lampegaranti, min har gått ca 200timer nå, og sålangt er jeg kjempefornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk cowboy bepop.....litt over min prisklasse, men har sett den. veldig bra bilde. andre forslag da bepop ? ser det ligger mange panasonicer rundt omkring. Hvordan er d e

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt stødig på panasonicer, men de jeg har vert borti har svært lav kontrast. Om du da ikke har 101% lyskontroll, så kan bilde bli mindre bra (vi snakker om de billige prosjektorene, ikke de i klassen 10k+)

Jeg fant Benq PE7700 WXGA 1280x720 2500:1 til 6500 på YOURBESTSHOP / BENQ Projektor PE7700 WXGA 1280x720

Den er jo ett fint alternativ, bare bittelitt over budsjettet ditt....

Her er en test ivertfall: BenQ PE7700 DLP Projector

Ellers bør du vite at en del folk har opplevd problemer med denne prosjektoren, men ettersom du er under norsk garantilov, så burde det ikke by på de største problemene.

jeg finner ikke så mye annet fristende på de forskjellige bruktmarkedene, men det dukker til stadighet opp noe, så følg med!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foxyroxy
    Hadde først bestemt meg for infocus in72, men helt til jeg skjønte hvordan pixmania oppererer.
    Hva var feilen med Pixmania ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe feil og feil. visste ikke at prisene deres var uten mva og med frakt ble det jo like dyrt som å kjøpe i norge. pluss at mange har hatt problemer med garantispørsmål. benq 7700 er et alternativ ja. blir nok en brukt eller benq w100 etter en del mld fram og tilbake med gorm her på forumet.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Hva var feilen med Pixmania ?
    De er kansje littegrane billigere, men det finnes ikke noe som heter kundecervice, du må betale moms i tillegg, og DHL tar ekstra gebyr for leveranser. De prøver også å presse på deg en "superforsikring" ala hifiklubbens osv, bare at deres absolutt ikke fungerer i det heletatt.

Les litt gjennom denne:
    http://www.prisguide.no/shop_review....251&act=review

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe feil og feil. visste ikke at prisene deres var uten mva og med frakt ble det jo like dyrt som å kjøpe i norge. pluss at mange har hatt problemer med garantispørsmål. benq 7700 er et alternativ ja. blir nok en brukt eller benq w100 etter en del mld fram og tilbake med gorm her på forumet.
    Benq w100 har da desverre ikke ekte 720p oppløsning, den nedskalerer bildene til 854x480. Det vil si at HDmateriale ikke kommer til å se like bra ut på denne som på PE7700 som har 1280x720p native. Den er jo derimot noen tusenlapper billigere...

STRETTO / BENQ Projektor, W100 - Hjemmekino

Her har du billigeste nypris om det skulle være interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe allerede lest den cowboy bepop. hvilke problem har folk hatt med benq 7700 ? spennende....bare 1000 laken mer en benq w100 (billigste pris er litt over 5000), men den er jo ikke hd klar. takker for alle bidrag. greit å ha flere alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener den prisguide greie....da står de mellom benq w100 eller pe 7700. kommer helt ann på hva jeg har av penger. andre forslag eller flere erfaringer rundt w100 eller pe 7700

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har tydeligvis hatt problemer med blinking og støy de første timene. Dette er mest sannsynlig produksjonsfeil, og forekommer vanligvis ikke.

Søk på google eller noe så finner du noen som har klaget litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok...men er det produksjonsfeil får man jo ny prosjektor eller reperasjon går jeg ut i fra. vet du hvordan denne er kalibrert fra fabrikken cowboy bepop, og går det ann å kalibrere enn pj med dve kalibrerings dvden

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisene til pixmania vises iafall inkl mva til meg, frakt bruker å ligge rundt 150 kr :/ hørtes rart ut

ble litt skeptisk til å handle hos de nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xanakor, men sånn jeg har skjønt det kommer norsk moms i tilegg...folk må gjerne oppklare noe her hvis jeg har missforstått. en annen ting er jo at garantien i frankrike er noe annet enn i norge. mye fram og tilbake med pixmania har jeg hørt i hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå så jeg det også....at det står innkludert mva. men som sagt, har lest mye rart om pixmania. at dhl skal ha utlegg for at de har betalt moms, prisen forandrer seg etc...og det med garanti er jo noe dritt. uansett 6500 for 7700 er spennende.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok...men er det produksjonsfeil får man jo ny prosjektor eller reperasjon går jeg ut i fra. vet du hvordan denne er kalibrert fra fabrikken cowboy bepop, og går det ann å kalibrere enn pj med dve kalibrerings dvden
    Jeg vet desverre ikke hvordan den er fra fabrikk, men i følge denne siden: BenQ PE7700 Home Theater video projector - Image Quality så skal den både kunne kalibreres, samt at den ser ganske bra ut rett fra esken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •