Ok Hd-dvd spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer barelurer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ok Hd-dvd spiller?

Jeg vurdere å kjøpe en Hd-dvd spiller til min sony vlp vw50, har ikke tenkt å legge så mye kroner i noen av formatene enda(blu-ray-hddvd) fant en spiller til slutt, er den grei å bruke sammen med vw50? og grei pris messig??

Toshiba HD e1 2990,-
    Toshiba HD DVD spiller, HD-E1 720p/1080i - MPX
    venter på noen svar før bestilling.takk

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! Det var et veldig bra tilbud! Absolutt en bra spiller, spesielt ilag med Pearl som har en brukbar deinterlacer. Løp og kjøp! (Har den selv, har ikke hatt noe problem med den.)

Newcomer barelurer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Oi! Det var et veldig bra tilbud! Absolutt en bra spiller, spesielt ilag med Pearl som har en brukbar deinterlacer. Løp og kjøp! (Har den selv, har ikke hatt noe problem med den.)
    Sånn da var bestillingen sendt, om det var et bra tilbud så har dem over 20 stikk på lager, dem som skal bestille en så er det bare å bestemme seg fort for denne ligger under "ukens tilbud" og tilbude varer kun ut denne uken (uke 23)

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste kjipe er vel at den ikke sender ut full HD (1080p) noe som pjèen din jo gjør. Men utenom det er det en veldig god spiller men en VELDIG fin pris.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, linken din til anlegget ditt virker ikke barelurer

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil denne spilleren passe bra sammen med tv'n min tro? En Sony KDF-E50A11E. Den har jo oppløsning på 720.

Noen som vet hvordan lyden er ut på de analoge utgangene? I tilfelle jeg skal koble den sammen med en stereoforsterker med kun analoge innganger.

Dere som har den, hvor lang tid tar det fra dere slår den på til man får lagt inn plata? Har en panasonic nå som er urtreig, så det går meg litt på nervene... :roll:

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den ikke har 1080p har så og si ingen betydning siden alle projektorer og skjermer med 1080p panel deinterlacer 1080i til 1080p uten problemer.

1080i er forresten Full HD.

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte denne på torsdag 07.06.07 før kl 12 på formiddagen og den er enda ikke sendt. Bekreftet leveringsdato blir bare flyttet frem, selvom det var 20+ på lager når jeg bestilte.

Svarte på e-posten jeg fikk ordrenummer på (sendt fra kundeservice@mpx.no). Fikk nettopp en mailer-deamon mail tilbake, om at e-posten ikke lot seg levere til kundeservice adressen. Kjempefint.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Vil denne spilleren passe bra sammen med tv'n min tro? En Sony KDF-E50A11E. Den har jo oppløsning på 720.

Noen som vet hvordan lyden er ut på de analoge utgangene? I tilfelle jeg skal koble den sammen med en stereoforsterker med kun analoge innganger.

Dere som har den, hvor lang tid tar det fra dere slår den på til man får lagt inn plata? Har en panasonic nå som er urtreig, så det går meg litt på nervene... :roll:
    Vel, aner ikke hvor gode de analoge utgangene er, men vil tro de er over middels gode.

Det tar ca. 45 sekund fra du slår den på til du kan sette inn ei plate, det er lang tid, men heldigvis er den brukbart kjapp når den først er på. Det tar uansett lenger tid å slå på Pearlen min..

Toshiba spilleren skal fungere bra med TVen din, den kan sende ut i 720p, så du får brukt hele oppløsningen uten at du trenger å bruke omskalering i TVen. Er litt usikker hva som er best av å sende 1080i eller 720p til TVen din, vil nok variere litt ifra TV til TV hva som fungerer best. Det får du evt. prøve ut.. (Kommer mye ann på hvordan TVen behandler signalene.)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Jeg bestilte denne på torsdag 07.06.07 før kl 12 på formiddagen og den er enda ikke sendt. Bekreftet leveringsdato blir bare flyttet frem, selvom det var 20+ på lager når jeg bestilte.
    Hehe, er sikkert bare lageret som ligger litt på etterskudd i disse sommer-tider (fint vær, sikkert ikke stort tempo på lageret da... )..

Men litt seriøst, bestilte noen saker ifra Komplett i helga som var, alt var på lager, men det ble ikke sent før seint på onsdag kveld. Jeg ringte kundeservice på komplett, og da fikk jeg vite at de drev og omstrukturerte lageret for å få høyere effektivitet.. kanskje det er noe liknende MPX holde på med? (Ble forøvrig litt overrasket, fikk snakke med kundekonsulent med en eneste gang, litt uvant..

Beklager avsporingen, håper det ordner seg for deg, men anbefalingen min blir iallefall å ringe..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barelurer
    Jeg vurdere å kjøpe en Hd-dvd spiller til min sony vlp vw50, har ikke tenkt å legge så mye kroner i noen av formatene enda(blu-ray-hddvd) fant en spiller til slutt, er den grei å bruke sammen med vw50? og grei pris messig??

Toshiba HD e1 2990,-
    Toshiba HD DVD spiller, HD-E1 720p/1080i - MPX
    venter på noen svar før bestilling.takk
    Ja, nå har for så vidt tklev svart, men jeg kan si meg enig at spilleren er bra. Selv med 1080i på Pearl. Og til den prisen er det jo et kupp. Min HD-XA1 (1080i) leverer veldig bra bilder på VW50. Som regel er det nok best at kilden sender ut 1080p, men jeg synes også VW50 gjør en god nok jobb med 1080i-signalet.

Du vil få en stooor oppgradering fra SD DVD
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic

Svarte på e-posten jeg fikk ordrenummer på (sendt fra kundeservice@mpx.no). Fikk nettopp en mailer-deamon mail tilbake, om at e-posten ikke lot seg levere til kundeservice adressen. Kjempefint.
    Var også igjen 20+ på lager når jeg bestilte i går, nå er det 17 på lager så er da noe som skjer=)
    Har bestilt no pc stash gjennom mpx før, gikk helt fint det, sendt rimelig raskt=)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, var 18 når jeg la inn ordre igår

Ganske så spent på å se hvordan dette blir.
    Bør jo funke helt ok med PT-AE900E og ScreenGoo lerret.

-J

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knall tilbud. Hadde jeg ikke hatt HTPC, hadde jeg hoppet på det sannsynligvis. MPX har jeg bestillt mye fra, og har ingen problemer med å anbefale.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett følger opp med flere spillere til den prisen:
    Komplett.no - Toshiba HD-E1 HD DVD, Dolby Digital +, Dolby TrueHD, DTS-HD, 720p/1080i

Fortsatt et godt kjøp!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er oppskaleringen av DVD på denne?
    Har en PS3 som tar seg av sone 1, så hvis denne kan ta seg av sone 2 på en anstendig måte er jeg plutselig dual-format

(Har skummet http://avforum.no/forum/hd-hardware-...e1-hd-xe1.html, uten å finne ut noe særlig annet enn at XE1 skalerer bra...)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvordan er oppskaleringen av DVD på denne?
    Har en PS3 som tar seg av sone 1, så hvis denne kan ta seg av sone 2 på en anstendig måte er jeg plutselig dual-format
    Den er grei nok, men E1 takler ikke blacker than black.. Så den er litt vanskelig å kalibrere, men med en skikkelig test-disc/mønster så er ikke det noe problem. Har ikke sett noen seriøse tester av E1 til DVD, men er iallefall brukbart fornøyd med både A1 og E1 til respektivt Sone 1 og sone 2 DVD filmer.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne spilleren sende ut råsignal av de nye lydformatene? Slik at de kan dekodes i en evt. reciever med hdmi 1.3 som yamaha rx-1800v..?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorffy
    Kan denne spilleren sende ut råsignal av de nye lydformatene? Slik at de kan dekodes i en evt. reciever med hdmi 1.3 som yamaha rx-1800v..?
    Nei, men den kan dekode True HD, samt Dolby Digital Plus. Det dekodete signalet kan så sendes som PCM over standard HDMI 1.1. Det er kun DTS Master Audio den ikke kan dekode.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også¨litt på å anskaffe en av disse, men hvordan er de på oppskalering av "gode gamle" DVDer? Og hvordan vil den funke sammen med en BenQ PE 5120 som lommeboka sier at jeg må fortsette å leve sammen med en stund til?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •