Hvilken Panasonic 50", og til hvilken pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Panasonic 50", og til hvilken pris?

"Familien" har bestemt at det skal bli 50" plasma fra Panasonic i heimen, og man lurer derfor på hva som vil være det mest fornuftige valget av TV.

De fire modellene som er aktuelle er:

PV60 fra Siba til 15990 Panasonic 50" plasma TV - elprice.no
    PV600 fra Elprice 17990 Panasonic 50" plasma TV - elprice.no
    PV70 fra Amentio til 18800 AMENTIO / PANASONIC 50" Plasma-TV TH-50PV70E
    PX70 fra Nettdata kr 20500 Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes Amentio har denne til 19600, men ikke på lager før om en uke

Er det noen som kan si noe om hva som er det mest fornuftige valget? "Gamle" modeller til lavere pris, eller noe bedre design til høyere pris. Er PX70s filtrering på digitlinngangene verdt de ekstra kronene?

Noen andre forslag, har kikket på det gjeldende Powerbuyet, men det er liksom ikke "min" TV, vil helst ha plasma...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne, jeg lurer på akkurat det samme. Vil 70/700 være bedre/sikrere i forhold til innbrenning f.eks.?

Jeg kommer til å bruke den til mest tv-titting, og antagelig mer film enn jeg har sett til nå på min 21" crt

Jeg skal også koble pc til og viser filmer derfra. PV600 er den eneste som har PIP, kan jo kanskje være kjekt. Jeg så på 42" 600 og 70 ved siden av hverandre. Det så ut som 600 hadde et litt mer gulstikk i forhold til 70 men allikevel så den mer "naturlig" ut overall. Godt mulig dette har noe med innstillingene å gjøre.

Og en siste ting, er det rett tid å handle nå eller bør man vente en uke eller tre til feriepenger/skattepenger salget er i gang? Vet ikke om dette er tv'er som typisk går ned i pris ved slike salg

*sukk* Det er så innmari vanskelig å bestemme seg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hoppet i det og bestilte PX70 fra AVshop, da det viste seg at det ble litt mer fakt fra Netdata enn jeg trodde. Totalt nesten 22 400 for TV-veggfeste og DVE essentiAL.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte PV60 til 15990,- (16300,- inkl frakt) fra Siba. Fikk med bordstativet som egentlig hører til PV600 (diamantformet) og det gjør at TV'en er mye finere en med det andre orginalstativet (som forresten ser ut til å følge med PV600 på Elprice...). Jeg var også litt i tvil siden jeg syntest at 70-serien har et finere design. Men hvilket TV som er finest er avhengig av personlig smak og avhengig av resten av interiøret, og eg tror faktisk at jeg har skiftet mening nå etter at jeg fikk TV'en hjem. I tillegg slipper man reflekser fra rammen rundt skjermen slik det er på 70-serien. Er meget fornøyd:-) Gikk 5 dager fra bestilling til jeg fikk den.
    Når det gjelder bildekvalitet tror jeg forskjellen er minimal mellom seriene. Man kan ihvertfall ikke gå ut ifra forskjell man ser i butikkene, siden de sjelden er godt/likt innstilt der.

Mvh Nordbø

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tips i en annen tråd dro jeg på Smartclub og kjøpte PV600 der. Prislappen sa 15995,- men den lå inne med 13995,- i systemet deres så med frakt kom tv'n på 14500,-. Det må vel sies å være en god pris

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Det må da være et kjempebra kjøp. Har sett den til 17990,- som laveste pris ellers. 15990,- har vel vært regnet som en bra pris på PV60

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •