Hva er en god pris for denne prosjektoren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er en god pris for denne prosjektoren?

Hei.

Gjennom jobben min har det kommet ut en annonse for en prosjektor. Jeg synes den virker interessant, men jeg aner ikke verken hvor mye en slik prosjektor koster ny, eller hvor mye den kan være verdt, og da heller ikke hva som vil være et godt bud.

Barco | Products | RetroData 808s + Iris³

Det eneste jeg vet er at den er noen år gammel, men den har stått ubrukt mesteparten av tiden, og bilderøret er brukt maks 500 timer.
    Hadde også satt pris på om noen har info om hvor lang levetid en kan forvente.

Mvh

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Harald123
    Hei.

Gjennom jobben min har det kommet ut en annonse for en prosjektor. Jeg synes den virker interessant, men jeg aner ikke verken hvor mye en slik prosjektor koster ny, eller hvor mye den kan være verdt, og da heller ikke hva som vil være et godt bud.

Barco | Products | RetroData 808s + Iris³

Det eneste jeg vet er at den er noen år gammel, men den har stått ubrukt mesteparten av tiden, og bilderøret er brukt maks 500 timer.
    Hadde også satt pris på om noen har info om hvor lang levetid en kan forvente.

Mvh
    Dette er en meget stor og tung bakprojeksjons skjerm (hvis den heter RetroData 808s) og ikke egentlig en projektor (selv om det er en spesialisert intern CRT projektor som projiserer bildet mot et speil arrangemang og viser bildet på en bakprojeksjons skjerm). Vil f.eks tro at Waf (wife acceptance factor) for denne meget volumiøse bakprojeksjons skjermen på 67", faktisk er lavere enn en takopphengt CRT projektor som f.eks en BG808s med mye av de samme bildemessige egenskapene.

Hvordan de tre bilderørene er etter 500 timer kan vel variere litt med hvordan denne skjermen er brukt i de 500 timene. Statiske bilder med høy kontrast kan f.eks lage innbrenninger ganske kjapt på denne teknologien, og man måtte eventuellt sjekket hvordan bildekvaliteten er med å vise bilder som kan avsløre eventuelle slitasje merker eller andre problemer med fosfor flatene på rørene. Brukes rørene fra de er nye fornuftig og forsiktig kan de vel lage brukbare bilder i 10-20k timer, men de tre primær fargene belastes og slites forskjellig, så det kan godt hende at man må skifte det blå og eller det grønne røret tidligere.

Prismessig er jeg usikker på hva den kan være verd i dag, den kostet vel et sted mellom 200k og 300k ny for 9-11 år siden, men BG808s i form av projektorer med strøkene rør går vel i dag for 10-30k, men er usikker på retrographics modellene i forhold, da de er skjeldnere, og kankje ikke like anvendelige i hjemmekino sammenheng.

Enkelte barco retro modeller lignende denne har ofte hatt problemer med tettningen av glykol kammerene i mellom rør og linse, og pga glykolens fukt og korroderende egenskaper ved lekasjer og fusisk plassering av glykol kammerene over de interne elektronikse delene i projektoren, har det ofte vært problemer med elektronikken i disse retro modellene. Mulig ikke dette gjelder like mye for denne 808s modellen som for 801 osv, men ville vært skeptisk til å legge så veldig mye penger inn i et prosjekt som dette, og jeg personlig ville nokk ikke lagt inn bud høyere enn 2000-7000 for denne aldrende kjempen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •