Prosjektør, lerret, hele pakka! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,634
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men det er da fullt mulig å ta godt inn med forebyggende medisin. Ofte er det viktig for å forhindre kraftige utbrudd av regnbueallergi.

Jeg også er fornøyd med bilde X1 gir til 9000,- men har ingen problemer med å se mange forbedringsområder for de som har mere penger.

Hadde ikke vært fornøyd med X1 bildet i forhold til førprisen på 19.900,- Men til under 10.000,- så er det godt nok synes jeg.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en veldig rotete tråd. Vennligst ta prisdiskusjoner i Prisjakt forum, og diskusjoner rundt lerret i Lerret kategorien.
    Takk.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flyttet hele til pris -og produktjakt. Burde nok vært delt inn, men det er fordelen med den mer generelle prisjakt kategorien; her kan en gjerne diskutere slike emner samlet, selv om det er min mening at det er langt mer oversiktelig også i prisdiskusjoner å holde produktene litt adskilt.

Kan jo være greit som en generell "hva skal jeg kjøpe meg? Behov = stort bilde" diskusjon også... Er jo mye fart i tråden!

Neste gang er det imidlertid vært fint om tråden startes i korrekt forum med en gang, så slipper vi flytte den!

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, vil bare takke alle for flotte svar!

Regner med å gå for Epson tw 10 og Ikea lerret. Håper også jeg med tiden kan være lik mye til hjelp som den hjelpa jeg fikk her, selv om det ble rotete til slutt! :P

Hilsen Eddie

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stavanger
    Det var godt å se at det ikke er bare jeg som kikker etter et slikt oppsett. Jeg har kikket på Epson TW-10, Hitachi PJ-TX10, Infocus X1/4800 eller Toshiba MT-100(lik Infocus 4800), BenQ 6100/6200 og har ikke kommet til noen konklusjon enda.

PS: Dersom du vil se mer om BenQ 6100, følg denne linken:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopi...ight=benq+6100
    Hei

Hadde de samme valg, har bestilt BenQ PB6100 8)

mvh
    Brede

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare gjøre oppmerksom på at Epson TW-10 har en relativt lav oppløsning: 800x600 på LCD er vesentlig dårligere enn 800x600 på en DLP. Dette har med måten LCD og DLP fyller skjermen på, DLP har en mye høyere fyllingsgrad, og klarer dermed å få et smooth bilde selv ved lave oppløsninger, mens LCD vil slite mer med å få et flytende bilde.

Sitte-avstand og økonomi setter selvsagt sine begrensninger, men tror nok selv at det er liten konkuranse mellom Infocus X1 og Epson TW-10 billedmessig. Tror personlig jeg ville ha lært meg til å leve med regnbuer dersom du har tenkt å legge deg i den pris-klassen. Kan du derimot strekke deg til 12-20.000,- begynner det å dukke opp mye mer intr. projektorer. Slik som Panasonic AE-300, 500 og Sanyo Z2. For ikke å snakke om toppmodellen Sony HS-20 til nærmere 30k,-. (Er mulig jeg er litt partisk.

PS! Ser at Komplett har Sanyo X1 til 9000,- nå.. Ikke dum pris..

Mvh.
    Tore K. - Lykkelig Sony HS-20 eier.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjohei

Joda, synes bildet på X1 var helt greit, men alle de fargene!?! Hadde overbevist meg selv om at jeg skulle prøve å overse det da jeg gikk inn i sjappa, men det gikk ikke ann. Irriterer meg grønn over sånne "feil".

Videre håper jeg noen kan tipse meg hvis det veit om noen som selger Panasonic300, da den vistnok er gått ut av produksjon. Har også fått vite via andre forum hvor dem har reflektert over Epson tw10 vs PAnasonic 300, og dem sier dem har så og si lik ytelse. Problemet mitt er at jeg ikke har sett noen av dem.

Irriterer meg også at lampa til X1 koster over 5.000. Hvis noen veit om andre steder dem har lamper billigere (3000 ?) kan dem jo si fra, men tror nok dlp ikke er no for meg enda vaffal.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare gjøre oppmerksom på at Epson TW-10 har en relativt lav oppløsning: 800x600 på LCD er vesentlig dårligere enn 800x600 på en DLP.
    den har faktisk enda lavere oppløsning. sitter med produktsheetet foran med. der står det 854 x 480. fordelen er at det er 16/9
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterer meg også at lampa til X1 koster over 5.000. Hvis noen veit om andre steder dem har lamper billigere (3000 ?) kan dem jo si fra, men tror nok dlp ikke er no for meg enda vaffal.
    http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2179

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg ikke husker feil så er lampetiden på x1 økt til 4000 t med siste firmware oppgradering ( gorm kan sikkert bekrefte dette) på produktsheetet til epson så står det 2000 t ved bruk av fargemodus stue/ dynamisk. da hjelper det lite at pæra er litt billigere, hvis den varer halve tiden.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hardwarebutikken

Har noen erfaringer med hardwarebutikken? :?: :?:

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at lampetiden på X1 med ny firmware er 4000.

Som trådstarter var jeg og spent på regnbuer før jeg gikk til innkjøp. Midt første møte med X1 var, oi det var bra bilde (fikk demo av Toy Story), ingen regnbuer i det hele. Men etter litt mere lesing her på forumet og andre steder tok jeg med meg Pitch Black for å sjekke hvitt på mørk bakgrunn. Plutselig var det regnbuer over hele greia, men allikevel gikk jeg for X1 pga hyggelig pris (6500 i USA :-) ).
    Idag ser jeg ingenregnbuer, vel ikke untagen jeg leter etter dem. Det gjør ikke min samboer heller lenger. Så jeg vil heller kalle regnbueeffekten en sykdom man blir kvitt ved å eie projèn lenger enn 2 mnd :-)

Feyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: hardwarebutikken

Sitat Opprinnelig postet av rolfn
    Har noen erfaringer med hardwarebutikken? :?: :?:
    Har bestilt et digitalkamera derfra. De virker seriøse. Raske på mail og jeg hadde kameraet 3 arbeidsdager etter det var bestilt. Fikk også med en sjokolade

Edit: Du kan sjekke erfaringen på hardware.no http://www.hardware.no/webshoper/erf...vis.php?id=176

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjokolade sier du? Det avgjør saken!!

Jeg må bare levere tilbake Z1 på elkjøp først. Håper at TW10 oppfører seg likt på ca 85" i en mørk kjellerstue. Det er ihvertfall 2500,- å spare. Det blir jo både takstativ og komponentkabel.

Lygren: passer universalgeniet, unnskyld stativet til TW10?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjokolade sier du? Det avgjør saken!!

Jeg må bare levere tilbake Z1 på elkjøp først. Håper at TW10 oppfører seg likt på ca 85" i en mørk kjellerstue. Det er ihvertfall 2500,- å spare. Det blir jo både takstativ og komponentkabel.

Lygren: passer universalgeniet, unnskyld stativet til TW10?
    Fikk du sjekket timetelleren på din Z1?

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Timeteller.

Nei jeg gjorde ikke det. Hvis jeg forstod tipset rett:

Jeg holdt nede on/off knotten på fjernkontrollen leeenge. "Power off?" kom og gikk. Men ikke noe mer skjedde.

Enten misforstod jeg eller så er det noen annet på Z1

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for supre svar fra hele gjengen :!:

Har litt vansker for å kjøpe noe jeg ikke er sikker på at passer for meg, da jeg nå ser regnbuer og tviler for at jeg skal komme til å kunne unngå å se dem eller venne meg til dem. Bestiller antakeligvis ett eller annet til helga, (X1 vs Tw10) så med litt kjapp leveringstid håper jeg å kunne gi tilbakemelding noe etterpå.

Har maila Ikea, for det er 16 timers kjøretur til nærmeste Ikea her, men får ingen svar, så blir nok å ringe i morra. Går ihvertfall for et lerret som da skal være hvitt på eine sida og grålig på andre, så får man se.

Igjen, takk for hjelpa, så ikke for meg så mange svar

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doberman
    Har maila Ikea, for det er 16 timers kjøretur til nærmeste Ikea her, men får ingen svar, så blir nok å ringe i morra. Går ihvertfall for et lerret som da skal være hvitt på eine sida og grålig på andre, så får man se.
    Hei

Tror at Ikea har bare hvite eller bare grå. Kjøpte selv grå som er litt blank på vrangsia, bruker denne da den ga meg beste bilde.

mvh
    Brede

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra, de hadde den ikke på lager når jeg skulle teste den for en stund siden. Lurer på hva den går for som B-vare? Skulle aldri ventet så lenge når komplett hadde PTAE300 på tilbud. sukk....

Husk at du får PTAE100 til ca. 8200kr på siba nå. Om den er verdt det er vel et annet spørsmål. (kjøper den på siba til 12000kr, går på elkjøp og får et prisibud på 9500kr. Går tilbake til siba og håver inn 150% på prisgarantien deres)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NIX, kjøpte TW10 fra expert i går og leverte tilbake i dag. Screendoor var plagsom på ca 80" og 4 mtr sjåaravstand.

Z1 var egentlig veldig god. Problemet var bare at de forsøkte å selge meg B-vare som A-vare. :x

Nå blir det lite aktivitet på en ukes tid, og på den tiden kan jo mye skje.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •