Utenlandske nettbutikker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utenlandske nettbutikker

Noen som har noen linker til utenlandske nettbutikker som selger projektorer? Skal muligens jobbe i utlandet en stund og kan benytte meg av momsfritak. Med dagens kronekurs er det en fordel om de er amerikanske eller tar betalt i dollar.

Kjenner til alle svenske, pricejapan, pipro.de og technikdirect.de.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen brukere her på forumet har handlet X1 fra www.triocomputers.com. Søk etter Triocomputers og du vil se hvor fornøyd folk er. Bruk eventuelt www.nexttag.com for å søke i nettbutikker "over there"...

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får legge inn spørsmålet her: Har noen på AVforumet erfaring med E-Audio Net Home Page som har tilhold i Hong Kong?

Har brukt PayPal å betale to artkler derfra med. Pengene er belasta konto, men ingen forskjell på sida der bestillinga er registrert. Ingen bekreftelse på e-post etter at bestillinga var gjort heller. Kanskje unødvendig å si at det ikke kom noen melding om kontobelastning heller.

Det kjipeste er at det ikke er nevnt noe om sporingsnummer. "Vet" (nettbutikken opplyser det) at pakkene er sendt med FedEx Express. Man kan velge EMS også. Om noen dager skal jeg kontakte fraktselskapet for to mailer til butikken har ikke hjulpet.

Prisene er jo kriminelt lave og ingen frakt ... ?!! Hvor har jeg hatt hodet?! (Det stemmer, det er jo ikke hodet man tenker med.) Skal komme tilbake med oppdateringer. Men i mellomtida hadde det hjulpet med noen opplysninger.

Whosoever?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovte oppdatering på hvordan det går. Joda, forvirra men ikke sjokkert. Fikk svar i dag, etter nok en purring.

Men først litt detektivarbeid. Googla e-audio.net som er (var? se under for forklaring) nettbutikken sin nettadresse. Fikk ett treff under overskrifta Domain Names Decativating (sic) 12/05/2006[/FONT][/FONT]. Må være trykkfeil, for nettstedet heter Deactivated Domains . Altså et utgått nettdomene.

Gikk med bange anelser inn på PayPal-kontoen og fant URLen til de som heva pengene. Denne: E-com Cyber Ltd -Online Store . Mailadressen her var sales@e-comcyber.com . Meila dem og fikk dette i retur:

"Hi,

Thanks your email. We checked back the record in paypal and we find out there is no postage cost included in the transaction so the system can't process the order immediately and the total amount of the order is USD702 included postage. Please pay back the USD235 postage for shipment or we need to refund the payment for you. Thanks

Regards,

"
    Litt Fido-Engrish der, men fremdeles et håp. Opplysninga/trusselen om at "... or we need to refund the payment for you." stiller jo en slags garanti, noe jeg uttrykkelig etterlyste i svarbrevet.

Kanskje har jeg funnet fram til selveste Sjefs-yakuza`en denne gang?

Burde jeg gå videre? Ville du høyne? Venter uansett på svar, mailadressa er jo ny i forhold til den bak e-audio.net.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke kuppe tråden her. Mente trådoverskrift stemte med innholdet i innlegget mitt. Moderator eller trådstarter: Si fra om det er ikke er i orden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt håp

Har fått to mailer til fra de som svarte på henvendelsene mine. Korte, greie, profesjonelle svar. På kanten til å misforståes som agressive.

"Hi,

Thanks your email. Our address are same and our paypal address is sales@e-comcyber.com which same as your pervious payment address. Your order is included 2 items which is Music Angel XD800 Intergrated Tube Amplifier and Yaqin 6J1 CD upgrade buffer processor. The total price of the items included FedEx express postage is USD702. You can pay back the postage USD235 to our paypal address. Please feel free to contact us if you have any questions. Thanks

Regards,

"

Tonen i det siste fikk brevet fikk meg til å fatte mot til å betale de 235 USD som skal gå til frakt. Det kan synes som om forsendelsen kommer på 702 USD + 235 i frakt. Men 702 USD må jo være tilsammen? Uansett billig, og moro å prøve ut noe nytt. Koble, skifte ut og sammenligne.

Når pakkene er framme vil varene ha kostet rundt 5000, kanskje 5200. Gebyrer og statsavgifter lagt til.

Man må`kke miste gløden!

Men enda går bjørnen i skogen ...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her, ja!

"Hi,

Thanks your email and payment. We organised to process your order and it will be taken around 7 days to delivery. Thanks

Regards,
    "

... vente, vente ...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rørutstyret er kommet fram og totalen så langt er på NOK 3764, (USD 702). Fikk rydda unna noen misforståelser med spesifiseringene, samtidig som jeg i et senere brev måtte be om sporingsnummer. Det hele virket svært tvilsomt da jeg på PayPal-kontoen så at mottaker av første betaling ikke hadde samme adresse som nettbutikken jeg bestilte fra. I tillegg kom alså dette med misforståelse om frakt og manglende tilbakemeldinger fra selger.

Frakta over tok ca. tre uker og registrering av pakkenes bevegelse syntes å være a jour til enhver tid. Da forsendelsen ankom Gardermoen kom turen til en telefon til Posten for å få sporingsnummer innenlands og deretter utlevering fra det lokale postkontoret. Har ikke hatt tid til finlytting, men så langt er jeg kjempefornøyd. På Alternativ Audio er det en egen tråd om den ene av forsterkerne, en Music Angel KT88. Og her er en link til rørbufferen.

Så spørs det bare om det i ettertid kommer kravbrev om moms fra statshælvetten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •