Pixmania: Lik pris Infocus 4805 og IN72 - hvorfor???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pixmania: Lik pris Infocus 4805 og IN72 - hvorfor???

Hei,
    Ser nå at INFOCUS VIDEPROJEKTOR Kjøpe billig Super-tilbud billig pris billg
    har tilnærmet lik pris på en 2004 modell og en 2006 modell. Hvorfor?? 4805 har jo alltid vært en budsjettvinner og fortsatt i salg. IN72 erstattet denne i 2006 og nå har Pixmania i dag satt prisen på IN72 faktisk under den gode gamle 4805. Hva tror dere er årsaken? Tolker det slik at 4805 muligens er bedre??

Takknemlig for synspunkt

Mvh

Kenneth

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt underlig prispolitikk ja. Tviler sterkt på IN72 er dårligere enn den noe aldrende 4805. Er nok heller pixmania som satser på å få litt bedre avkastning på et utgående produkt. Flere slike tilfeller der. Synes å huske at Hitachi PJ-TX200 var priset 2000kr høyere en PJ-Tx300 i en periode.

Men det skal også nevnes at andre butikker prøver seg på denne taktikken, ser at feks. shg.no selger gamle epson tw200h til 13998, samtidlig som de selger epson tw700 til 10789. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kommentar. Ja, underlig. Er faktisk veldig i tvil da hva jeg skal investere i av disse to. IN72 har fått ørlite pepper på pixelforsyrrelser pga at den glimrende Farudja prosessoren som 4805 har er ute av IN72. 4805 har aldri fått kritikk for noe annet enn høyt støynivå. Er litt betenkt, og ble nå i tvil hva jeg skulle handle av disse to....Jeg er lite interessert i fargegjengivelser, sortnivå og slikt "dilldall" da kornet bildet/pixelstøy er min største bekymring når det gjelder projektor. Hadde 4800 på prøve engang og den var veldig bra, mens en LCD Panasonic 900 var en stor skuffelse spesielt på pixelstøy.

Kenneth

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I steden for å bruke 5.5K på en av disse, så hadde du kanskje hatt råd til en brukt BenQ 8720 ? Denne er mye bedre enn overnevnte.

Feks her :
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct/17983/cat/5

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har fått med meg kongen over "alle" projektorer. Hva ligger en brukt 8720 på da og hvor langt har pæra gått? Kan ikke drømme om en pris i 5-6000kronerklassen for en slik? Har liksom veldig tro på Infocus etter diverse prøving. Denne lcd Panasonic 900 eller hva den nå het prøvde jeg og det var jo bare pixelgrøt (tar litt hardt i) på feks musikk og fotball i forhold til en billig DLP Infocus 4800, og da kosta Panasonicen 14000 mens Infocusen kosta da 5000. Jeg og tre kompiser justerte alt mulig. Begynte virkelig å lure på om pris og kvalitet hang sammen i projektorverden - en verden jeg er veldig fersk i:-D

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kepe
    Hva ligger en brukt 8720 på da og hvor langt har pæra gått?
    Se linken min du

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •