Samsung M86/M87 serien

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung M86/M87 serien

Hvor kan disse kjøpes? Finner kun 7X serien på de nettbutikkene jeg kjenner til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på powerbuy forumet her, meld deg på raskt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig bestemt meg for 37", kan ikke se den er tilgjengelig i powerbuy. Hvorfor er ikke disse tilgjengelig i norske nettbutikker?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Både 37, 46 og 52 kommer nok etterhvert, men i første omgang er det 40-toms høyvolumsmodellen som er tilgjengelig... Har du dårlig tid tror jeg derfor det svarer seg å gå for denne. Husk også at 40-tommeren nesten har dobbelt så høy dynamisk kontrast som 37-tommeren....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på Samsung M86/87 faller raskt i England. Prisene ligger nå litt i underkant av £1000 for M87, og litt over £1000 for M86. Kan noen forklare meg hvorfor det er så stor prisdifferanse mellom England og Norge på disse skjermene? Dette beviser vel egentlig at butikkene har meget god margin på skjermene, og mye mer kan hentes gjennom f.eks. Powerbuy.

Samsung LEM86/7 thread - AV Forums

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller at markedet i Norge er mindre, Vi har bedre reklamasjons rettigheter, større kostnadsnivå (Alle vil ha priser ute, men vil ikke godta like lønninger), importør tar mer,etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene faller på 40 tommer M86/87:

40M86 ligger på 16650 kr hos Computercity.
    40M87 ligger på 16990 kr hos Best Buy.

Ennå er det langt igjen til engelske priser. Prisene har falt under £1000 for begge modellene, dvs. under 12000 kr.
    LE40M87BD 40" LCD TV (Samsung-LE40M87BDX) - AV Forums

Skammelig utnytting av norske butikker. denne kommer til falle i mye pris. Marginene er svært gode. Jeg blir kvalm av Expert som tar 21990 kr disse i butikken. Ågerpris er et uttrykk som er nærliggende å bruke.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at mange norske butikker har særlig gode marginer på Tv-ene de selger, om de ligger på eller nært markedets laveste pris. (Med mulig unntak av enorme kjeder som Elkjøp, som kjøper kjempestore partier). Tror i tillegg at produsentene selger for noe høyere pris til "rike" land som Norge og Sverige. I tillegg er det vel ikke 25% moms på TV-er i England?
    Disse tingene spiser nok ikke opp hele prisforskjellen, men de gjør forskjellen mindre dramatisk. I tillegg er kanskje de engelske prisene fra engelske nettbutikker? Det er ingen garanti for at de faktisk har varene inne - det er mye mer prislokking i England enn i Norge, der de legger ut produkter med fiktive priser, uten å ha produktene på lager.
    Hva er egentlig vanlig butikkpris på disse TV-ene i England?

Da jeg var i Tyskland i januar, ble jeg overrasket over at TV-ene kostet mer i butikk i Tyskland enn de gjorde i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser AVforums tråd om M86/87, ser det ut som de aller fleste får kjøpt tv'en til under £1000 uten problem. Ingen lokkepris-beskyldninger å se.

Experts "tilbud" på 21 990 kr er i følge selger som jeg snakket med en pris som ligger under hva Samsung anbefaler. Da kan du sikkert tenke deg resten.

Marginene er skyhøye når Expert selger denne for 21999 kr. Såvidt jeg husker er også Best Buy nettbutikken til Expert, dermed bør være 5000 kr å hente ved litt pruting. Best Buy er heller ikke kjent for å være en billig butikk.

Momsen i England er forøvrig 17 %, noe som innebærer ca. 1000 kr forskjell. Noen annen plausibel forklaring på prisdifferansen mellom nettbutikkene tror jeg du ikke finner.

Norske forbrukere blir lurt!!! All honnør til Powerbuy-initiativet, jeg tror det er riktig vei å gå. Men jeg tror også at prisen på M86/87 kan bli et par tusen lavere.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, jeg er med på at 21900 kroner er ganske så mye for denne TV-en. For mye, vil jeg tro. Samtidig er det ikke rettferdig å sammenligne en fysisk butikk med rene nettbutikker. Det er heller ingen butikker som har interesse av å få prutet ned prisen sin til det nivået at marginene forsvinner.
    Jeg tror fremdeles at mange norske butikker må betale mer enn engelske, da de kjøper mindre partier og samsung jekker prisen litt opp. Det ble også nevnt at den gode reklamasjonsordningen i Norge trekker prisen opp, noe den mest sannsynlig gjør.

Jeg tviler på at butikkene som selger den for under tusen pund tjener noe særlig på TV-en, og du kan ikke forlange at norske butikker skal selge produkter uten å tjene på det. TV-er tar i tillegg stor plass i butikkene, og det er ikke bare-bare å selge for en slikk og ingenting når både husleien og lønningene i Norge er betydelig høyere enn i England.

Jeg mener ikke at 21900 er en fornuftig pris i det hele tatt, men når du finner den for ca. 18000 kroner i norske butikker, synes jeg du skal være forsiktig med å rope at vi blir lurt. Tror også den kommer til å falle litt i pris, men det betyr ikke automatisk at butikkene senker marginene (selv om det kan tyde på at Expert må gjøre det), det kan være at butikkene begynner å selge noen M86/87-er, og dermed tør å ta inn større partier.

Hvis man skal se helt "rettferdig" på det, så er nok en M87 til 18000 kroner rimeligere for nordmenn enn en M87 til 1000£ for engelskmenn.
    Men slik kan man selvsagt ikke se på det...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er veldig relevant å sammenligne en fysisk butikk med en nettbutikk, når begge inngår i samme konsern.

Engelsk nettbutikker tjener penger når de selger TV'en til under £1000. Men årsaken til dette er først og fremst konkurranse, ikke påstander om svakere forbrukervern og lavere moms. Markedet i Norge er dominert at store kjedene, det er således vanskelig å slippe til for nyetablerte butikker.

Ser vi bort fra de fysiske butikkene, står vi altså igjen med en prisforskjell på nærmere 5000 kr mellom engelske og norske nettbutikker. Jeg ville tro at det iallefall er rom for en halvering av denne differansen dersom vi tar høyde for forbrukervernet og momsdifferansen. Jeg ser ikke bort fra at denne TV'en vil bli solgt for under 15000 kr i august.

Men grunnen til dette vil sannsynligvis være at de andre TV-produsentene kommer med nye full HD-modeller i nær fremtid.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Volum utgjør nok den største forskjellen i pris, samt det faktum at vi i Skandinavia har mindre grad av innenlandsk konkurranse enn i England...

Samtidig er servicekostnadene høyere i Skandinavia grunnet den helt spesielt strenge lovgivningen. Dette må produsentene hente inn på prisen selvsagt...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palad
    Engelsk nettbutikker tjener penger når de selger TV'en til under £1000. Men årsaken til dette er først og fremst konkurranse, ikke påstander om svakere forbrukervern og lavere moms.
    Ja, jeg antar at butikkene ikke selger med tap, men hvor mye tjener de med en slik pris? Om en norsk butikk av normal størrelse skulle kjøpt en M87 for 10000 kroner og solgt den for 13500 (inkludert moms og med 1000 kroner avanse), ville de nok i den store sammenhengen tapt penger på salget, eller gått akkurat i null. Når du regner inn lagerplassens kostnad og avskrivning (som teller ganske mye), samt lønnskostnader knyttet til lagring av produktet og den generelle driften av butikken, sitter butikken igjen med fint lite. Selvfølgelig, hvis butikken selger 20 TV-er som kommer rett inn på lageret og forsvinner rett ut igjen, så tjener de litt på det.

Jeg forsvarte ikke prisforskjellen mellom Experts fysiske butikk og nettbutikk, men det er slett ikke urimelig at en vare koster mer i butikk enn i nettbutikk, når man regner med alle ekstrakostnadene ved å drive en butikk. (Men 5000 kroners forskjell på en slik vare er nok ikke riktig)

Jeg er veldig for at vi som kunder ikke skal betale unødvendig mye, men jeg har forståelse for at butikkene må få hjulene til å gå rundt, og synes dermed det ikke er rettferdig å sammenligne norske butikkpriser med britiske nettbutikkpriser.

Dette er i tillegg en helt ny TV, og jeg ville latt det gå en måneds tid før jeg trakk en konklusjon om norske butikkers prisnivå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det faktum at prisene er høye hos Expert skyldes jo ene og alene at Samsung har sendt alle TVene dit da... Da står jo Expert fritt til å ta seg betalt som de føler for. Nå bygger jo dette markedet, som alle andre, på tilbud og etterspørsel, og hvis folk er villige til å betale noen tusen mer for tidlig tilgang får jo det nesten være opp til vedkommende. Expert driver jo butikk, det er jo klart...

Samtidig vil jeg nok si at de eksponerer seg nok litt i overgrad negativt ved å kjøre 21990, jeg tror nok de hadde kommet bedre ut av det ryktemessig ved å kjøre 19990.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vært diksutert iu tidligere tråder, men vi kan ikke bare se på selve prisen på tv'en i Norge. Tv'en skal generere inntekt som skal dekke kostnadene til butikken. Det er ikke til å stikke under en stol at vi har ett høyere kostnadsnivå i Norge enn i andre land. Vi kunne gjort en annen sammenligning og spørre om hvorfor mat produsert i Norge er billigere i utlandet. Betyr det at Rema tar for høy fortjeneste?
    Vi er ett land med høyere driftskostnader, høyere lønnskostnader, bedre forbrukervern, høyere avgifter og sikkert mye mer. Når det er sagt blir vel 40" M8 serien å ligge på 18k for de fleste butikker og 13-14k for 37".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har Best Buy justert opp prisen på 40M87 til 21990 kr. Dermed er de på linje med Experts pris. Jeg burde ha skjønt at det var for godt til å være sant at de hadde 5000 kr forskjell i pris på samme modell. Computercity (samme konsern som SIBA) ligger fremdeles på 16650 kr for 40M86.

Kan vel egentlig ikke håpe på noe annet enn at forbrukerne er bevisste på prisene, og kjøper der prisene er MYE gunstigere.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekspert i bodø mente han skulle ha 19990 for 40M87.
    De hadde 2 stk inne i går.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laveste pris er nå 16590 kr hos AV-HIFI.
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=16889

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Priser fra shg.no :

Samsung 40” LCD TV, LE-40M87BD, 16.788 ,-

Samsung 46” LCD TV, LE-46M86BD 21.801,-

Samsung 46” LCD TV, LE-46M87B, 23.503 ,-

Samsung 52” LCD TV, LE-52M86BD 29.659,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det står på shg.no at de kommer inn 1.juli. har tenkt å se på en Sharp LC 46XD1E på fredag, men samsungene er jo mer spennede da disse er nyere modeller. Ser og at en del andre sider som komplett osv har samsungene i sitt vareutvalg, men de har de ikke inn. Er det slik at disse ser ut som om de er tligjengelige, men skal en kjøpe så må en kansje vente til juli/august.
    har allerede lest tester at Sharp LC 46XD1E har bedre svart enn samsung sin.
    Vis dette er korrekt så er det jo verdt å kjøpe Sharp LC 46XD1E nå enn å vente til juli/august.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •