SAMSUNG BD-P1000 til 5990,- hos Hi-Fi Klubben

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SAMSUNG BD-P1000 til 5990,- hos Hi-Fi Klubben

Hei, ser at Hi-Fi Klubben selger SAMSUNG BD-P1000 til 6000,- med to stk BD filmer. Begynner å komme ned på et prisnivå hvor de store massene kan begynne å bli interessert. Vurderer en selv, eller har vel egentlig bestemt meg, men er enda litt usikker:-D

Det jeg lurer på er hvordan denne er som spiller iforhold til PS3. Greit med en sånn spillekonsoll, men skal primært brukes som avspiller og vil ha den med best kvalitet. Noen som har erfaringer fra denne spilleren, gjerne i forhold til PS3. Er egentlig ikke så interessert i HD-DVD da jeg har en følelse av at BD vil "vinne" etter å ha lest litt rundt omkring.

Har også lest litt her inne om noen problemer som vil forsvinne når de nye spillerne kommer på markedet. Hvilke problemer er det snakk om. Tenker ikke på manglende støtte til de nye lydformatene da jeg sikkert kommer til å kjøpe ny spiller da jeg oppgraderer hjemmekinoen.

Einar

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, havnet den der:-D Trodde den forsvnat så jeg skrev en ny. Takk skal du ha

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Det jeg lurer på er hvordan denne er som spiller iforhold til PS3. Greit med en sånn spillekonsoll, men skal primært brukes som avspiller og vil ha den med best kvalitet.
    PS3 har fått god mottakelse på AVForums.com, og det er mange som anser den til å være den beste BR-spilleren på markedet akkurat nå, uansett pris.

PS3 vant også en gruppetest i Sound & Vision mot spillere fra Samsung og Panasonic:

Sound And Vision Magazine - Shootout: 3 Blu-ray Disc Players

Konklusjon:

Getting back to our trio of Blu-ray Disc players, my personal favorite was the PlayStation 3. This machine's picture and sound quality were nothing short of stunning, and its HDMI 1.3 connection and built-in Dolby TrueHD decoding give it a layer of future-proofing that the other players currently lack. I also appreciated its multichannel Super Audio CD playback and 60-GB hard disk for storing compressed music files. And even though I don't have much use for the PS3's gaming capabilities, I definitely got a kick out of Resistance: Fall of Man. The PS3's $600 price — several hundred less than the others — also goes a long way toward making it the Blu-ray Disc player of choice.
    Jeg har selv en PS3 (med PS3 fjernkontroll) og bruker den nesten utelukkende til filmtitting. Jeg er meget fornøyd med den tekniske kvaliteten, brukervennligheten og hurtigheten til spilleren.

EDIT: Samsung-spilleren du snakker om (Samsung BD-P1000) er faktisk med i gruppetesten over. Anmelderen klager litt over viftestøy på PS3, men dette ser ut til å være forskjellig fra spiller til spiller. Min PS3 er nesten lydløs, mens andre har fått spillere der viften går for fullt selv under filmavspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

testvinner

Denne spilleren ble testvinner her:
    Nettavisen - Enorme prisforskjeller

kom bedre ut enn ps3!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standalone er mer stas og med Playstation 3 får du spillemulighet... Jeg valgte Playstation 3 inntil en ordentlig kombo-spiller kommer, da skal jeg ha standalone.

Jeg tror ikke oss dødelige vil se forskjell i bildekvaliteten mellom disse med mindre man har 2 like TVer ved siden av hverandre å sammenligne med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har erfaringer med samsung spilleren her?

Lurer på om det er noen av brukerne på forumet som enten har denne Blue-ray spilleren fra Samsung eller som har sett den i noe særlig bruk og dermed kan komme med noen erfaringer?

Eller bør man vente til det kommer spillere med HD lyd også, men må man da kjøpe ny receiver uansett som takler HD lydformatet, i såfall er dette uaktuelt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •