SAMSUNG BD-P1000 til 6000,- på Hi-Fi Klubben

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SAMSUNG BD-P1000 til 6000,- på Hi-Fi Klubben

Hei, kikket innom hjemmesiden til Hi-Fi Klubben og ser de selger SAMSUNG BD-P1000 til 6000,- med to stk BD filmer.

Begynner å nærme seg priser hvor de store massene kan bli interessert nå.
    Vurderer selv en:-D
    Men det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer av denne sammenlignet med PS3. De ligger jo på samme pris og det hadde vært kjekt med en slik spillekonsoll.
    Men siden jeg primært skal bruke den til film vil jeg ha den som er den beste avspilleren. Har heller ikke funnet noen tester som sammenligner disse.

Einar

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Med det skussmålet denne har fått på videogjengivelse, samt de mangler den har mht støttede lydformater tror jeg de må ned i 1999 før denne går ut døra gitt...

Jeg hadde MYE HELLER kjøpt en PS3 enn denne saken; bedre bilde, bedre støtte for lydformater, en glimrende konsoll i tillegg og langt større muligheter for fremtidige oppdateringer av firmware som bedrer ytelsen ytterligere.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det nettopp jeg og.

Spilleren har fått mye skryt etter siste firmware oppdatering, noe folk sier har gjort den til en "fullverdig" BR-spiller. Kanskje det er et godt valg alikevel? eller bare tull?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tja, nå som de begynner med sonetullet for fullt igjen og utvalget samtidig er såpass magert på sone "B" er vel i utgangspunktet ingen spiller uten en enkel mulighet for sonemodifikasjon spesielt aktuelt etter mitt syn.

Nå skal ikke jeg svartmale ting for mye her da, jeg har jo bare sett den et par ganger, og hvis siste firmware har fikset en del bugs kan det jo absolutt være et greit alternativ. Det er sånn i forhold til soner sikkert lettere å fikse enn Playstation3, som mest sannsynlig blir et herk å ordne.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på PS3 som et bedre valg jeg og... Og er helt enig i sone inndelinga. Totalt idiotisk og kun til bry for oss som gjør at disse firmaene fortsatt lever...

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, såpass ja :?
    Av det jeg har lest av tester virker den som en god spiller, men har aldri sett den selv. Hvilke bugs var det snakk om?
    Lurer også på det med soner, er det bare europeiske filmer jeg kan se? Kjøper kun norske og fra play.com så vet ikke om det vil bli noe problem for meg.

Angående det med dårlig videogjengivelse, hva er problemet der? Dårlige farger, kontrast eller?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nå skal som nevnt ikke jeg sortmale denne spilleren for mye... I siste "Hjemmekino" får spilleren terningkast 4, som jo absolutt er OK. Den har også analoge utganger, men har samtidig såvidt jeg har forstått ikke mulighet for dekoding av DTS-HD eller DD HD...

Når jeg samtidig ikke fysisk har testet spilleren selv, blir det jo litt feil at jeg legger ut at den suger såpass, så jeg håper du kan ta det med en klype salt og at vi faktisk kan få noen med litt brukererfaring til å angi sine erfaringer...

Sånn i forhold til soner er det som du sier kun Sone B (Europa og Afrika?? tror jeg det er), samt noen "frie" sone A-filmer du kan se på den, ja...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, det skal flagges den dagen det kommer en slimmere modell med BR og HD-DVD kombo avspilling med briljant SD-DVD og CD avspilling og SONEFRI på alle punkter og dekoding for det meste. Jeg hadde gitt MYE for den spilleren! F.eks i et 2930/3930 lignende chassis. :-D

litt OT men...

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nå skal som nevnt ikke jeg sortmale denne spilleren for mye... I siste "Hjemmekino" får spilleren terningkast 4, som jo absolutt er OK. Den har også analoge utganger, men har samtidig såvidt jeg har forstått ikke mulighet for dekoding av DTS-HD eller DD HD...

Når jeg samtidig ikke fysisk har testet spilleren selv, blir det jo litt feil at jeg legger ut at den suger såpass, så jeg håper du kan ta det med en klype salt og at vi faktisk kan få noen med litt brukererfaring til å angi sine erfaringer...

Sånn i forhold til soner er det som du sier kun Sone B (Europa og Afrika?? tror jeg det er), samt noen "frie" sone A-filmer du kan se på den, ja...

Sitter å ser i det nyeste Hjemmekino bladet, nr 3, men ser ikke noen test. Var det i nr 2 kanskje? Fikk ikke kjøpt det, har de en hjemmeside hvor de legger ut tester som Lyd & Bilde gjør?

Er litt skeptisk til PS3 da den har fått kritikk for dårlig avspilling av DVDer. Har lyst på en spiller som kan oppskalere til hvertfall 720p. Det PJen min støtter.
    Vil gjerne komme en firmware oppdatering som gjør at den kan oppskalere, men likevel blir det vel en dårlig DVD spiller.

Ellers, takk for tilbakemeldinger og håper noen som har denne spillerene eller har testet den kan komme med noen meninger.

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Sitter å ser i det nyeste Hjemmekino bladet, nr 3, men ser ikke noen test. Var det i nr 2 kanskje? Fikk ikke kjøpt det, har de en hjemmeside hvor de legger ut tester som Lyd & Bilde gjør?

Er litt skeptisk til PS3 da den har fått kritikk for dårlig avspilling av DVDer. Har lyst på en spiller som kan oppskalere til hvertfall 720p. Det PJen min støtter.
    Vil gjerne komme en firmware oppdatering som gjør at den kan oppskalere, men likevel blir det vel en dårlig DVD spiller.

Ellers, takk for tilbakemeldinger og håper noen som har denne spillerene eller har testet den kan komme med noen meninger.
    Ut i fra det jeg har lest om erfaringer med Samsung spilleren, så bør han styre unna denne. Mange sliter med at bildet fryser under avspilling.
    Av de BD som finnes i å få kjøpt i dag er PS3 en av de aller beste.
    Grunnen til at PS3 er dårlig på vanlig DVD er at Europa versjonen av PS3 har mye dårligere skalering enn den som leveres i US og Japan. Sony hadde for store tap på konsolen så de måtte gjøre noe for å redusere tapene. Det ble gjort flere endringer på Europa versjoen.
    Jeg bruker en VP, så dette med mangel på skalering er ikke noe problem for min del. Nå er det mange som selger sine PS3 pga pengeamangel. Kjøpte selv en brukt PS3 med 4 spill og ekstra kontroller pluss HDMI kabel til 5 store.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •