HDMI splitter - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 153

Tråd: HDMI splitter

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Nå tror jeg du er ute og sykler her... Elfa-boksene fungerer jo som enhver vanlig hdmi-kabel siden den bare er en fysisk switch og de overfører 1080p uten problemer. HDMI 1.3 bør heller ikke være noen form for hindring så vidt jeg kan se siden 1080p virker helt knirkefritt.

Det er jo nemlig ingen aktiv elektronikk i elfa-switchene som kan skape noen problemer for hdmi 1.3, hdcp eller andre aspekter i hdmi-standarden i motsetning til f.eks Gefen sine løsninger som innholder ett lass med aktive kretser. I praksis er jo elfa-boksene akkurat samme løsningen som du skisserer at du bruker personlig bare det er boksen som bytter kabelvei for deg i stedet for at du selv drar ut og inn kabler i receiveren din. Resultatet er akkurat det samme vil jeg nesten garrantere. Det fungerer i hvert fall optimalt for meg og jeg har testet både 1080p og har hdmi 1.3 receiver som ikke har klagd så langt i hvert fall.
    Sjekk brukermanualen til Elfa-boksen din, så ser du selv at den ihht Elfa sine egne spesifikasjoner støtter 1080i og ikke 1080p. Jeg har enda til gode å se den produsenten som ikke skryter på seg 1080p-status hvis det er grunn til det. Det er heller ingen selvfølge at en "vanlig" HDMI-kabel eller boks kan overføre ethvert signal over enhver avstand. HDMI-kabler og switcher er i likhet med enhver annen kabeltype konstruert med tanke på en gitt overføringskapasitet og hastighet inntil en viss avstand. Skal man overfør HDMI-signaler over lange strekk, stilles det helt andre krav til dimensjonering av kabelen, enn ved korte strekk. Eksempelvis er det få billigkabler som garanterer overføring av 1080p-signaler over 10 meter. Hva tror du er grunnen til dette? En HDMI-kabel som er konstruert etter HDMI 1.3 standarden, har høyere overføringskapasitet enn en tilsvarende 1.2-kabel. Det er defor ikke likegyldig hva slags kabel eller switch man bruker. Prinsippet om at en kjede ikke er sterkere enn det svakeste ledd, gjelder også her.

Når du sier at Elfa boksen overfører 1080p knirkefritt, må jeg bare ta for gitt at du har testet denne på ulike kilder og skjermer, og at du er fornøyd. Og det jo bra. Jeg for min del vil aldri degradere en signalvei med utstyr som ikke kan dokumentere spesifikasjoner ihht 1080p/24 og HDMI 1.3. Ikke før jeg ser troverdige måleresultater som viser at signalet er 100% intakt i hvertfall. Hadde uansett ikke tenkt å bruke min Elfa-boks til projektor, men fra en 720p/1080i HD-kabel-TV-dekoder til en TV med tilsvarende oppløsning. Nå dropper jeg denne idéen til fordel for "HDMI"-metoden. Enklere og garantert bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Sjekk brukermanualen til Elfa-boksen din, så ser du selv at den ihht Elfa sine egne spesifikasjoner støtter 1080i og ikke 1080p. Jeg har enda til gode å se den produsenten som ikke skryter på seg 1080p-status hvis det er grunn til det. Det er heller ingen selvfølge at en "vanlig" HDMI-kabel eller boks kan overføre ethvert signal over enhver avstand. HDMI-kabler og switcher er i likhet med enhver annen kabeltype konstruert med tanke på en gitt overføringskapasitet og hastighet inntil en viss avstand. Skal man overfør HDMI-signaler over lange strekk, stilles det helt andre krav til dimensjonering av kabelen, enn ved korte strekk. Eksempelvis er det få billigkabler som garanterer overføring av 1080p-signaler over 10 meter. Hva tror du er grunnen til dette? En HDMI-kabel som er konstruert etter HDMI 1.3 standarden, har høyere overføringskapasitet enn en tilsvarende 1.2-kabel. Det er defor ikke likegyldig hva slags kabel eller switch man bruker. Prinsippet om at en kjede ikke er sterkere enn det svakeste ledd, gjelder også her.

Når du sier at Elfa boksen overfører 1080p knirkefritt, må jeg bare ta for gitt at du har testet denne på ulike kilder og skjermer, og at du er fornøyd. Og det jo bra. Jeg for min del vil aldri degradere en signalvei med utstyr som ikke kan dokumentere spesifikasjoner ihht 1080p/24 og HDMI 1.3. Ikke før jeg ser troverdige måleresultater som viser at signalet er 100% intakt i hvertfall. Hadde uansett ikke tenkt å bruke min Elfa-boks til projektor, men fra en 720p/1080i HD-kabel-TV-dekoder til en TV med tilsvarende oppløsning. Nå dropper jeg denne idéen til fordel for "HDMI"-metoden. Enklere og garantert bedre!
    JEg har testet 3 forskjellige kilder med 1080p og det fungerer helt optimalt. Hva som står i en brukermanual er det totalt uinteressant i denne sammenheng. Men hvis du ikke vil bruke en løsning til 300kr fordi du har satt deg på bakbena så gjør det ikke meg noe. Den fungerer i hvert fall knirkefritt med Toshiba EP-10, PS3 og Tvix 5100 i 1080p som jeg har testet. JEg kunne også lagt til min Onkyo forsterker her siden den leverer 1080p fra både min gamle xbox og Get-dekoder. Dette er med både 1080p sertifiserte kabler og 200krs kabler fra elkjøp mot 2 forskjellige TV'er og en PJ som jeg personlig har testet. At ett kabelstrekk på 4-5centimeter som det tross alt er i elfaboksene ikke skal takle 1080p er rett og slett særdeles lite sannsynlig samme hva produsenten av denne boksen har skrevet i en manual.

At du faktisk mener fysisk bytting av kabler er bedre får være din sak, jeg har da observert mange som klager på at hdmi-kontakter blir slitt over tid og er ikke interessert i og utsette mine hdmi-plugger for mer juling enn absolutt nødvendig.

At du faktisk prøver påstå at din metode er garrantert bedre er rett og slett helt på trynet siden jeg og mange andre har testet denne løsningen og ingen til nå har rapportert om ett fnugg av digitalstøy noe sted.

Det er fint og vite av erfaring hva man snakker om før man garranterer at en annen løsning er bedre.... Kanskje tid til ettertanke.. OG at du ikke er villig til og teste dette selv om det kun koster 300kr får være din sak, men ikke sleng om deg med bastante uttalelser når du ikke har noe og støtte deg på annet enn en brukermanual for en dings du tydeligvis ikke har testet selv en gang.

Og til info: Man lager ikke en kabel til HDMI 1.2 standard eller 1.3 standard. En kabel laget fnår hdmi 1.1 var cutting-edgde kan uten problemer støtte 1080p, lipsync, deepcolor etc etc som finnes i HDMI 1.3, den må bare ha tilstrekkelig båndbredde. Man lager en kabel med høy nok båndbredde og vips så har man en 1.3 kompatibel kabel. Når man i tilfellet Elfa-boksen snakker om ett reellt kabelstrekk på kanskje 3-4-5centimeter så skal det enormt til for at dette leddet skal introdusere ett problem i kjeden her. Får være måte på hvor uregjerlige bit-signalene skal være på denne korte avstanden.

Funker ikke boksen hos deg så kjipt for deg. Men ikke avskriv den og påstå noe som helst uten at du faktisk har prøvd den. Det blir bare for dumt.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du faktisk mener fysisk bytting av kabler er bedre får være din sak, jeg har da observert mange som klager på at hdmi-kontakter blir slitt over tid og er ikke interessert i og utsette mine hdmi-plugger for mer juling enn absolutt nødvendig. .

Funker ikke boksen hos deg så kjipt for deg. Men ikke avskriv den og påstå noe som helst uten at du faktisk har prøvd den. Det blir bare for dumt.
    Som sagt interessant å høre at du er fornøyd med elfa-boksen din, samt at båndbredden (som jo er en del av spesifikasjonene) også er viktig. Innlegget ditt illustrerer et veldig viktig poeng i slike sammenenhenger, nemlig at denne hobbyen har sitt utspring mer fra hjertet enn hodet. På mange måter er ikke dette noen eksakt vitenskap, og det som funker best kan like gjerne være det man har sterkest tro på. Du er fornøyd med din løsning, og mener derfor den degraderingen som innføringen av koblingspunkter i en signalvei gir, bare har teoretisk betydning. For meg er forhold man kanskje bare kan påvise med målinger en faktor som svekker min personlige opplevelse av hobbyen. For meg er selv en mistanke om at det blir dårligere grunn god nok til å styre unna. Jeg har i motsetning til deg ingen negative erfaringer ved regelmessig inn- og utkobling av HDMI-kontakter. Dette har jeg gjort i mange år uten problemer, og dette blir derfor det minste ondet for min del. Jeg ser derfor ingen grunn til å innføre noen ekstra koblingspunkter i signalveien til min projektor. Du velger en annen tilnærming som gir deg den beste opplevelsen, og det respekterer jeg. Kanskje derfor lurt å ikke ta dette altfor personlig. Det er jo tross alt ikke politikk vi diskuterer ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt interessant å høre at du er fornøyd med elfa-boksen din, samt at båndbredden (som jo er en del av spesifikasjonene) også er viktig. Innlegget ditt illustrerer et veldig viktig poeng i slike sammenenhenger, nemlig at denne hobbyen har sitt utspring mer fra hjertet enn hodet. På mange måter er ikke dette noen eksakt vitenskap, og det som funker best kan like gjerne være det man har sterkest tro på. Du er fornøyd med din løsning, og mener derfor den degraderingen som innføringen av koblingspunkter i en signalvei gir, bare har teoretisk betydning. For meg er forhold man kanskje bare kan påvise med målinger en faktor som svekker min personlige opplevelse av hobbyen. For meg er selv en mistanke om at det blir dårligere grunn god nok til å styre unna. Jeg har i motsetning til deg ingen negative erfaringer ved regelmessig inn- og utkobling av HDMI-kontakter. Dette har jeg gjort i mange år uten problemer, og dette blir derfor det minste ondet for min del. Jeg ser derfor ingen grunn til å innføre noen ekstra koblingspunkter i signalveien til min projektor. Du velger en annen tilnærming som gir deg den beste opplevelsen, og det respekterer jeg. Kanskje derfor lurt å ikke ta dette altfor personlig. Det er jo tross alt ikke politikk vi diskuterer ;-)
    Hehe tar det ikke personlig men synes det er litt irriterende med slike bastante uttalelser som du kom med siden potensielle lesere av denne tråden kunne svelgt alt du skrev og dermed gått glipp av en mulig løsning på ett problem. Elfa har jeg så absolutt ikke noe personlig forhold til da jeg før denne tråden ikke visste at de fantes i Norge en gang. Denne switchen er første og enda eneste produktet jeg noensinne har kjøpt derfra.

Ellers er det både hodet og følelser ute og går her for min del. Jeg er lidenskapelig opptatt av lyd og bilde. Jeg sitter i tillegg selv med en Mastergrad i IT og har derav hatt diverse fag knyttet til digital signalbehandling så det er ikke tatt helt ut av luften det jeg skriver selv om jeg ikke påberoper meg noen eierskap av noen fasit her(til det er det litt for lenge siden disse skoletimene til at jeg kan kalle meg noen ekspert den dag idag, men hovedtrekkene sitter da igjen enda). Det som jeg vil frem til er at man tester noe før man kommer med uttalelser om kvaliteten til ett produkt. Papirspecs betyr lite hvis praksis ikke stemmer overens.

Ellers ser jeg poenget ditt med signaltap men siden dette er snakk om en 100% digital signalvei så skal det veldig stort tap av signalkvalitet før det blir noen faktisk effekt av det. Og den eventuelle effekten er ekstremt lett og måle selv med egne øyne. Man trenger ikke oscilloskop eller andre verktøy for og kunne påvise signalfeil i en digital bildestrøm.Eventuelle bitfeil vises jo veldig klart ved snø i bildet, hakking eller ved at det rett og slett ikke kommer noe bilde i det hele tatt. Kommer signalet frem uten bitfeil så er det perfekt uansett hvor skitten signalet eventuellt har blitt på veien. Til og med representanter fra Monster Cable har jo måtte innrømme at på korte avstander trenger man bare en billig kabel for og oppnå perfekt overføring av ett hdmi-signal. Dette i sterkt motsetning til analoge signalbaner der ett hvert ekstra ledd i kjeden per def vil forringe signalet i varierende grad, men dette er heldigvis ett av de sterkeste aspektene ved digital signalbehandling. Kommer signalet frem med alle 1'ere og 0'ere inntakt så er det irrelevant hvor mange ledd signalet har måtte gå gjennom.

1000110110110101 er det samme som 1000110110110101 uansett om det står Monster, Nordost, Elfa eller Jalla på kabelen(switchen i dette tilfellet). Og det skal faktisk overaskende mye til for og få bitfeil her på så små avstander som denne elfa-boksen faktisk representerer. Og det kan ikke nevnes for ofte, men feil i digitale bildesignaler er ekstremt lett og observere uten noen form for spesialutstyr. Digital støy fortoner seg heldigvis ikke i form av dårligere kontrast, dårligere farger etc etc som gjerne ville vært effekten på ett analogt signal. forandres ett eller fler bits til motsatt verdi så har det en såpass stor effekt for verdien av den bitstrømmen at det vil gi veldig merkbare forandringer. Mitt første innkjøp av hdmi-splitter var ett ypperlig eksempel på dette da den introduserte noen "nydelige" røde prikker over hele bildet når den var koblet til.

Når det gjelder det med slitne hdmi-kontakter så er det som jeg skrev ikke selv-opplevd. Kun lest om dette og derfor prøvd så langt det var mulig og behandle hdmi-kontaktene mine med litt ekstra omhu. Bedre føre var...

Så for og roe gemyttene her så kan jeg nok en gang understreke at dette ikke var ment som noe personlig anngrep av noe slag, selv om tonen nok var litt vel krass. Går litt fort i svingene av og tilops:

Edit: Signaldegradering i digitale signalbaner er faktisk ikke ett problem før det resulterer i bitfeil. Og blant annet hdmi-standarden er lagt opp slik at forskjellen mellom 0 og 1 er såpass stor at signalet kan være ekstremt skittent før det faktisk blir bitfeil ut av det. Dette er gjort som ett forsøk på en automatisk feilkorreksjon. Sånn, måtte bare få med dette også.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe tar det ikke personlig men synes det er litt irriterende med slike bastante uttalelser som du kom med siden potensielle lesere av denne tråden kunne .......

....... annet hdmi-standarden er lagt opp slik at forskjellen mellom 0 og 1 er såpass stor at signalet kan være ekstremt skittent før det faktisk blir bitfeil ut av det. Dette er gjort som ett forsøk på en automatisk feilkorreksjon. Sånn, måtte bare få med dette også.
    Aller først: håper du unnskylder at jeg av praktiske grunner bare siterte innleding og avslutning på ditt innlegg. Jeg synes nemlig at dette var et konstruktivt og informativt svar. Dette kom åpenbart fra hodet, og for meg som ikke har like høy teknisk innsikt, var dette lærerikt. Veldig bra!

Må faktisk innrømme at du har overbevist meg om at det kan være lurt å teste denne løsningen likevel. Det kan jo ikke skade, og hvis den "bastante" delen av meg fortsatt sier nei, er det jo bare å koble om ;-)

Det jeg fortsatt ikke skjønner er hvorfor Gefen og Kramer skal ha over 3000kr for noe Elfa-boksen gjør like bra. Det er liksom for godt til å være sant...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aller først: håper du unnskylder at jeg av praktiske grunner bare siterte innleding og avslutning på ditt innlegg. Jeg synes nemlig at dette var et konstruktivt og informativt svar. Dette kom åpenbart fra hodet, og for meg som ikke har like høy teknisk innsikt, var dette lærerikt. Veldig bra!

Må faktisk innrømme at du har overbevist meg om at det kan være lurt å teste denne løsningen likevel. Det kan jo ikke skade, og hvis den "bastante" delen av meg fortsatt sier nei, er det jo bare å koble om ;-)

Det jeg fortsatt ikke skjønner er hvorfor Gefen og Kramer skal ha over 3000kr for noe Elfa-boksen gjør like bra. Det er liksom for godt til å være sant...
    Geffen og Kramer sine produkter inneholder en mengde aktive komponenter som skal behandle f.eks HDCP, hdmi-handshakes etc etc. Dette koster selvsagt penger. Det må jo også en strømforsyning og div annen elektronikk til som alt er fordyrende elementer. Man må heller ikke glemme at disse produktene hadde monopol på dette markedet i lengre perioder og da vet vi jo alle hvilken vei prisene normalt går....

Tar man derimot en titt på innmaten til elfa-boksen derimot så er det minimalt inni der. sven-o la vel ut bilder tidligere i tråden her. For og si det slik så er egentlig elfa-boksen ikke noe mer enn en glorifisert strømbryter der man i stedet for og skru av og på strøm bare velger mellom 2 forskjellige signalbaner. Velger man den ene så er den andre banen kuttet og lager selfølgelig heller ingen problemer. Derfor den fungerer som en 5centimeter kabelbit i motsetning til Geffen/Kramer som faktisk behandler hdmi-signalet og de problemene det medfører. Paradoksalt så vil jeg påstå at det er større sjanse for at ett aktivt produkt fra Geffen/Kramer skaper problemer enn elfa-boksen til en tiendedel av prisen.

Dessverre er hdmi en veldig forskjellig implementert standard hos forskjellige produsenter slik at det som funker hos meg ikke er garrantert og fungere hos deg. Men til en pris av ca 300kr så er det vanskelig og ta feil. I værste fall så er det jo bare og levere den tilbake til elfa. Derfor jeg sier prøv det og se om det fungerer. Hvis det ikke fungerer så vet du det i hvert fall:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker denne på samme måte som Elfa-boksen?
    Noen som har erfaring med den?

Clas Ohlson - Manuell HDMI-veksler. Lydveksler

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dec
    Funker denne på samme måte som Elfa-boksen?
    Noen som har erfaring med den?

Clas Ohlson - Manuell HDMI-veksler. Lydveksler
    Det lurer jeg også på ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Det lurer jeg også på ?
    Tillater meg å spørre igjen...ingen som kan ha noen formening om hvordan denne boksen fungerer opp imot ELFA-boksen som omtales i denne tråden?

Greit å gå direkte i butikk med 30-dagers fri returrett hos C Ohlsson istedenfor nettbutikk.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne får gode kritikker, den finnes nok i Norge også:
    Discshop.se - Joytech - HDMI Trilink Switcher=
    Fjernkonroll inkludert.

Beklager hvis den er lagt ut før, holder på å undersøke litt om den for tiden.
    Google Bilder-resultat for http://www.dvdtimes.co.uk/protectedimage.php?image=DavidMackenzie/joytech_switch.jpg_20042007

Håper Logitech Harmony 1000 tar denne fjernkontrollen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Denne får gode kritikker, den finnes nok i Norge også:
    Discshop.se - Joytech - HDMI Trilink Switcher=
    Fjernkonroll inkludert.

Beklager hvis den er lagt ut før, holder på å undersøke litt om den for tiden.
    Google Bilder-resultat for http://www.dvdtimes.co.uk/protectedimage.php?image=DavidMackenzie/joytech_switch.jpg_20042007

Håper Logitech Harmony 1000 tar denne fjernkontrollen.
    Funker sikkert bra som en switch, men er kanskje tvilsomt om den kan brukes som splitter som Elfa boksen kan.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinderella Man
    Funker sikkert bra som en switch, men er kanskje tvilsomt om den kan brukes som splitter som Elfa boksen kan.
    Hmm ...det er altså forskjell på splitter og switch? Tydeligvis noe jeg må sette meg mere inn i.:-D

Edit:
    Etter å faktisk ha lest noen poster i denne tråden, ser jeg at Switchen jeg linket til har blitt nevnt og linket til allerede på første side.
    Ellers vil jeg takke for oppklaringen, Cinderella Man.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elfa boksen kan brukes begge veier. Enten som to inn og en ut, eller som en inn og to ut. Denne er helt passiv og trenger ikke noen strømtilførsel.:-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ELFA- Boksen

Fikk denne ELFA HDMI veksleren på fredag( 2 inn, 1 ut). Jeg skulle bruke denne som 1 inn og 2 ut. Inn fra reciveren og ut til TV og Projektor. Bruker SUPRA kabler da 1M til inngangen , 1,5M til TV og en 12M til projektoren. Boksen virker fint den , ingen problem med å veksle mellom utgangene som egentlig er inganger

MEN!!
    Jeg får litt "hvit snø" , svak flimring av hvite prikker over tv skjermen og på rojektor bilde. Litt tilsvarende vi hadde av blå snø på lyse HD boksene før !! Så for min del ser det ut som disse "4-5 cm kabel" klarer å lage litt støy/tap av signal.

Så jeg lurer på om dere andre som bruker denne ELFA boksen opplever denne hvite snøen nå som det nermer seg jul?? Eller om det bare jeg som har vært litt uheldig med loddingene i boksen min

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne ELFA HDMI veksleren på fredag( 2 inn, 1 ut). Jeg skulle bruke denne som 1 inn og 2 ut. Inn fra reciveren og ut til TV og Projektor. Bruker SUPRA kabler da 1M til inngangen , 1,5M til TV og en 12M til projektoren. Boksen virker fint den , ingen problem med å veksle mellom utgangene som egentlig er inganger

MEN!!
    Jeg får litt "hvit snø" , svak flimring av hvite prikker over tv skjermen og på rojektor bilde. Litt tilsvarende vi hadde av blå snø på lyse HD boksene før !! Så for min del ser det ut som disse "4-5 cm kabel" klarer å lage litt støy/tap av signal.

Så jeg lurer på om dere andre som bruker denne ELFA boksen opplever denne hvite snøen nå som det nermer seg jul?? Eller om det bare jeg som har vært litt uheldig med loddingene i boksen min
    ??

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ??
    Den vite snøen er der men på en avstand på 4+ m så legger man ikke merke til det!

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI-switch 2 in – 1 ut

Hei, kan jeg bruke denne boksen se link: ELFA -- Distributør av elektronikk i Nord-Europa fra Elfa for og kjøre feks DVD og tuner inn på switch og 1 ut til Denon 3806 HDMI in, jeg har ikke plass til flere HDMI in på reciveren, er dette mulig ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider fått HDMI splitteren jeg bestilte fra Hong Kong. Monster HDMI kabler er i hus og etter mye jobb med instillinger på PS3 og forsterkeren (som ikke har HDMI v1.3) har jeg klart å få HD-lyd via denne splitteren.

Kjører dette oppsettet:
    HDMI ut fra PS3 -> HDMI Splitter og via 2 outputs til
    -> Pioneer Plamsa
    -> Pioneer forsterker

Jeg betalte $45, og det er jo peanuts så lenge resultatet blir bra.
    Den støtter 1080p, men er usikker på om den håndterer 1080p/24. Jeg vet ikke hvordan jeg kan finne ut av det, men jeg har testa bildet med og uten splitteren og kan ikke si at jeg ser noe særlig forskjell. Regner med at bildet hadde blitt noe hakkete hvis den ikke klarte det. Har hatt den stående i bruk et par uker nå og den virker stabil.

HDMI 1x2 Splitter amplifier 1 Video to 2 identical TVs - (eBay item 280182264806 end time Dec-16-07 06:40:58 PST)

Ev denne som selges fra USA. Ser rimelig identisk ut....
    2 Port HDMI Distribution Amplifier Splitter Multiplier - (eBay item 180191075691 end time Dec-14-07 21:00:00 PST)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt meg elfa splitteren (switch) i dag,
    Planen var å sette opp 4/1 først så koble den til 1/2, slik at jeg først velger hvem av de 4 kildene jeg vil se, og så velge hvem av de 2 fremvisningsmulighetene.

Dette fungerte i grunn helt greit, funksjonsmessig, MEN bildet får en del grønn "snø" når jeg går igjennom begge switchene.

De er koblet slik.

RiksTv tuner ->1m HDMI ->Switch 4/1 -> 1m HDMI ->Switch 2/1
    Herifra er det enten 1M HDMI til Tv, eller 15M HDMI til PJ.

Signalet er helt fint når jeg kun bruker èn av switchene. dvs at det er ikke noe galt med dem. Kan det være at det er for lang kabel mellom de?

Finnes det 20cm Hdmi?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Fikk kjøpt meg elfa splitteren (switch) i dag,
    Planen var å sette opp 4/1 først så koble den til 1/2, slik at jeg først velger hvem av de 4 kildene jeg vil se, og så velge hvem av de 2 fremvisningsmulighetene.

Dette fungerte i grunn helt greit, funksjonsmessig, MEN bildet får en del grønn "snø" når jeg går igjennom begge switchene.

De er koblet slik.

RiksTv tuner ->1m HDMI ->Switch 4/1 -> 1m HDMI ->Switch 2/1
    Herifra er det enten 1M HDMI til Tv, eller 15M HDMI til PJ.

Signalet er helt fint når jeg kun bruker èn av switchene. dvs at det er ikke noe galt med dem. Kan det være at det er for lang kabel mellom de?

Finnes det 20cm Hdmi?
    Som jeg har skrevet tidligere i tråden så bruker jeg denne 2/1 switchen som 1/2. Jeg får også snø som nesten bare er synlig i mot sort! (både på PJ og TV) Det må være ELFA boksen som lager støyen siden "snøen" forsvinner når jeg kobler hdmi kablene direkte.
    Tror ikke det vil hjelpe med kortere kabler enn 1 meter!

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •