HDMI splitter - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 153

Tråd: HDMI splitter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sortefinn
    Vedr siste punkt, husk at hvis du bruker HD dvd som oppskalerer bildet på vanlige dvd filmer, så er det risiko for at dette bildet ikke kan sendes via komponent (egen erfaring på Toshiba HD).

Ellers er det riktig som du sier om passive splittere, det sies forskjellige ting, man må nesten bare prøve. Jeg safet inn selv om det kostet latterlig mye. Frykter imidlertid at prisene ikke synker med det første.
    Joda vet det med oppskalering og problemer med HDMI->komponent f.eks.

Bruker uansett tv'en kun til TV-titting(nyheter og slikt) og da kjører min nye forsterker oppskalering fra komponent til komponent uansett. DVD, blu-ray/hd-dvd, X360 og PS3 vil aldri bli spilt på TV'en uansett så jeg kan leve med at jeg ikke får sett film eller spilt på tv'en. Jeg bruker projektoren til slikt.

Det er derfor jeg ikke gidder legge mer penger enn noen få hundrelapper i dette. Nyhetene er rett og slett ikke verdt det:-D

Om prisen på aktive splittere vil synke eller ikke er selvsagt usikkert. Jeg vil nå i hvert fall tippe at etterhvert som HDMI blir standard i befolkningen så vil markedet for splittere bli mye større. Time vill sjåvv Det er uansett ikke noe must for meg så lenge jeg kan bruke komponent til TV'en min.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om hdmi... Noen som vil bytte en 10m mot en 15m wirewizard ?
    Har om møbelert og da ble 10m ca 2 meter for kort

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått en 4->1 HDMI-switch fra Monoprice. Den er aktiv, har fjernkontroll og koster ca $50! Kjøpte også 3x10ft HDMI kabler til ca $5 pr stk! Hvis du ikke har tilgang på 110VAC må du bytte ut den 9VDC eliminatoren som følger med. Ellers fungerte alt som det skulle. Har PS3, HD-DVD, Snazio og PC koblet til. Deretter 10m HDMI-kabel fra Clas Ohlson koblet til projektoren (JVC HD-1).

Dette fungerte fint. Dessverre fungerte det ikke å koble utgangen på switchen til pioneer receiveren. Jeg håpet å kunne få ut HD-lyden på denne måte. Derfor endte jeg opp med å kjøpe en 10m HDMI kabel til fra Clas Ohlson. Denne koblet jeg til projektoren og PC og Snazio via switchen. PS3 og HD-DVD er nå koblet til Pioneer receiveren, og utgangen på denne er koblet til projektoren med den andre 10m HDMI-kabelen (projektoren har to HDMI innganger).

Dette fungerer fint. Jeg ble også kvitt en jordsløyfe som ga brum i subene som ble forårsaket av PCen. Lyden fra PCen er koblet med optisk kabel til receiveren.

Gunnar

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Jeg har nettopp fått en 4->1 HDMI-switch fra Monoprice. Den er aktiv, har fjernkontroll og koster ca $50! Kjøpte også 3x10ft HDMI kabler til ca $5 pr stk! Hvis du ikke har tilgang på 110VAC må du bytte ut den 9VDC eliminatoren som følger med. Ellers fungerte alt som det skulle. Har PS3, HD-DVD, Snazio og PC koblet til. Deretter 10m HDMI-kabel fra Clas Ohlson koblet til projektoren (JVC HD-1).

Dette fungerte fint. Dessverre fungerte det ikke å koble utgangen på switchen til pioneer receiveren. Jeg håpet å kunne få ut HD-lyden på denne måte. Derfor endte jeg opp med å kjøpe en 10m HDMI kabel til fra Clas Ohlson. Denne koblet jeg til projektoren og PC og Snazio via switchen. PS3 og HD-DVD er nå koblet til Pioneer receiveren, og utgangen på denne er koblet til projektoren med den andre 10m HDMI-kabelen (projektoren har to HDMI innganger).

Dette fungerer fint. Jeg ble også kvitt en jordsløyfe som ga brum i subene som ble forårsaket av PCen. Lyden fra PCen er koblet med optisk kabel til receiveren.

Gunnar
    Nå var vel ikke poenget HDMI-switching i denne tråden, men HDMI-splitting.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Splittere finnes også hos Monoprice, se MonoPrice.com - Best quality products at the lowest price

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi

Da har jeg endelig mottatt 1stk hdmi-splitter i posten. Splitteren er lik den som selges på monoprice forøvrig.

Siden jeg enda ikke har mottatt min nye receiver så har jeg kun testet på min PS3.

Oppsetter er altså:

PS3-> HDMI-splitter -> TV(HDMI->DVI) og PJ(HDMI)

Tv med hdmi->dvi-konverter fungerer ypperlig.

PJ med hdmi fungerer ypperlig:-D

Foreløpig konklusjon er altså at dette fungerer nøyaktig slik jeg ønsket. TV og PJ kan ikke være på samtidig men det er heller ikke interessant for meg siden lerret til PJ trekkes ned foran TV'en min uansett!

Så er det bare å krysse fingrene for at dette også fungerer med min nye receiver..... Time vill sjåvv

Splitteren kostet forøvrig 270kr inkl frakt fra England.

Me = Happy camper

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Me = Happy camper
    Grattis!
    Var dette en kar som bare hadde en, eller selger han flere? Link?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sven-o
    Grattis!
    Var dette en kar som bare hadde en, eller selger han flere? Link?
    jeg kjøpte av denne karen som tydeligvis har 1 igjen..

New HDMI M To 2 x HDMI Female *UK* HDMI Splitter Cable on eBay, Other TV Accessories, TV Accessories, Consumer Electronics (item 220138326567 end time 18-Aug-07 10:02:27 BST)

Det tok 12 dager(bestilte på en fredagskveld) før jeg hadde den i posten, men så hadde den tydeligvis også blitt sjekket ut av tollvesenet på veien først.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått koblet opp Kramer splitteren, og jeg får det f..n ikke til. Dvs, jeg har strøkent bilde i ett sekund, før bildet på flatskjermen blir rødt, mens bildet på prosjektor blir grønt. Har prøvd å følge oppskriften på den edid greia, men det skjer ikke noenting. Håper noen har tips - blir gal!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått boks nr 2 fra Kramer og problemet er fortsatt det samme. Har prøvd med forskjellige ledninger, har koblet via forsterker og direkte fra hd spiller, samme røde skjermer uansett. Det kommer ett sekund med vanlig bilde før det begynner å hoppe og det blir til rødt. Utrolig!!

Da hever jeg dette kjøpet, og håper vel Gefen funker istedet. Har ingen andre vært borte i samme problemet? Det er jo noen edid innstillinger man kan endre på, men jeg fikk ikke dette til - rødt rødt rødt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Da har jeg endelig mottatt 1stk hdmi-splitter i posten. Splitteren er lik den som selges på monoprice forøvrig.

Siden jeg enda ikke har mottatt min nye receiver så har jeg kun testet på min PS3.

Oppsetter er altså:

PS3-> HDMI-splitter -> TV(HDMI->DVI) og PJ(HDMI)

Tv med hdmi->dvi-konverter fungerer ypperlig.

PJ med hdmi fungerer ypperlig:-D

Foreløpig konklusjon er altså at dette fungerer nøyaktig slik jeg ønsket. TV og PJ kan ikke være på samtidig men det er heller ikke interessant for meg siden lerret til PJ trekkes ned foran TV'en min uansett!

Så er det bare å krysse fingrene for at dette også fungerer med min nye receiver..... Time vill sjåvv

Splitteren kostet forøvrig 270kr inkl frakt fra England.

Me = Happy camper
    Kjøpte en lik, og den funker IKKE for meg. Jeg får ikke signal til hverken tv eller PJ når 2 kabler er koblet til ut-delen. Når jeg fjerner 1 kabel er det signal.
    Og nei, jeg har ikke på TV og PJ samtidig.

Sad camper

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min funket heller ikke. Jeg mistenker egentlig PJ'en min for å "suge til seg" HDMI signal(utføre handshake eller whatever) selv om den står i standby. Når jeg tenker over det... Skal prøve å ta ut strømmen til PJ, og se hva som skjer da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min funket heller ikke. Jeg mistenker egentlig PJ'en min for å "suge til seg" HDMI signal(utføre handshake eller whatever) selv om den står i standby. Når jeg tenker over det... Skal prøve å ta ut strømmen til PJ, og se hva som skjer da.
    Godt mulig du har ett poeng der.

Jeg skrur av strømmen på både tv og projektor med fjernkontroll(300kr for 3stk strømuttak på Elkjøp) og derfor er enten tv eller projektor totalt avskrudd hos meg. Aldri testet med både tv og projektor koblet til strøm samtidig.

Til nå har jeg testet min pioneer dvd-spiller, PS3 og X360 elite over hdmi og alle fungerer strålende hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve det samme, da jeg mistenker det samme skjer hos meg. Noen som vet om det finnes en enkel strømstyringsboks med z-wave, som da kan funke med Harmony 1000?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at splitteren fungerte når jeg nappa ut strømmen til prosjektoren. Jeg testet litt mer, og fant ut at prosjektoren "stjeler" signalet fra TV'en dersom den får strøm. MAO, jeg kan kople i TV dersom jeg skal se hdmi på pj, men må nappe ut pj dersom jeg skal se hdmi på TV.
    Nå gjelder det bare å finne en fin fjernstyring for PJ strømtilførsel(har den fra clasern, men den er jalla). Tips mottas med overveldende takk!

Me = happy camper!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... RETTELSE. Jeg må visst ha halvsovet da jeg testet for et par timer siden. Testet igjen, og TV kan IKKE være koplet til hdmi for at PJ skal fungere. Hjelper ikke engang å kople TVen fra strommen.

Ser ut til at det blir en aktiv splitter til et par tusen på meg gitt. Med mindre jeg finner en passiv switch da, som kan switche mellom to utganger. Inngangsswitcher går det jo 13 av på dusinet, men har ennå til gode å se en 1x2 switch. Og jeg har søkt MYE...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny plan i lende!
    Skal kjøpe denne, og se om jeg ikke klarer å få den til å fungere reversert. Den er såpass billig at det er greit å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere av dere som husker at Kramer boksen ikke funket hos meg, så fikk jeg en ny Kramer boks uten at dette hjalp i det hele tatt. Røde skjermer var problemet. Mitt siste håp var Gefen splitteren som jeg omsider fikk idag - og denne virket heldigvis uten problemer.

Det kan dermed se ut til at Kramer ikke var kompatibelt med mitt system, hvilket for meg synes noe underlig. Prøvde ulike varianter av ledninger og kobling både via og utenom reciever.

Onkyo reciever TX SR 805 (hdmi 1.3)
    Toshiba HD DVD
    BenQ W500 prosjektor
    LG flatskjerm
    QEB HDMI ledning

Kramer hadde forøvrig mulighet for en innstillingsmekanisme, mens ved Gefen kun var "plug and play". Mulig det var noe med dette som ikke funket ved Kramer boksen. Anyways:

Vil nevne at både YBS og Leteng (YBS leverandør) har vist veldig god forståelse og service i denne saken. Det var ingen selvfølge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gikk det i dass hos meg også.

Fikk min nye Onkyo TX-SR875 før helgen og koblet ivei.

Splitteren gjør åpenbart at signalet mister en del styrke og med splitteren koblet i receiveren fikk jeg snø i bildet på projektoren og TV'en slet vilt med å forstå at den fikk signal i det hele tatt.

Så da var splitter ubrukelig for min del likevel

Må tygge litt på det, men lurer på å bare gå for Gefen splitteren og bli ferdig med det. Koblet så mye frem og tilbake her på fredag at jeg nesten ble gal. Så da blir automatisk grensen for hva som er verdt ett visa-drag flyttet ganske drastisk for min del.

Skrik ut hvis dere finner en splitter som ikke koster 3000kr....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter alt det styret så angrer jeg nesten på at jeg ikke klina til og tok Onkyo 905 istedet, som har 2 HDMI ut. For din del ville det blitt 5 laken til, men diffen ville jo kun vært 2 lapper ettersom du trolig ryker på 3 for Gefen. Med Kramer så søkte recieveren fælt, det klikket og greier, og den landet altså på røde bilder (det ble også røde bilder direkte fra HD spilleren), så Kramer fikset ikke dette for meg. Kjipe greier, men men.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •