HDMI splitter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 153

Tråd: HDMI splitter

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Impulsiv
    Jeg testet en billig hdmi switch 2 inn, 1 ut for å se om det fungerte greit som 1 inn, 2 ut (til prosjektor og tv). Det fungerte aldeles utmerket. Jeg har 10 meter hdmi kabel til prosjektor og signalet ble ikke noe merkbart dårligere av å gå via denne boksen...

Tips til deg vil da være å kombinere denne joytech saken (3 inn, 1 ut) med en annen switch og bruke den som 1 inn, 2 ut. Ulempen er vel at man må velge hvilken kilde det skal vises på...min kan ihvertfall ikke vise bilde på begge utganger samtidig, og at de er manuelle (ingen fjernkontroll). Det positive er at de ikke trenger noen spenning for å fungere.

Prisen jeg gav var 399 kr på netonnet. Det finnes en 4 port switch til 599 der også.

Da kommer man ihvertfall ganske rimelig ut av det....
    Hehe, det var visst i denne tråden

Denne karen her har brukt en med to inn og en ut. Det er altså dette jeg også skla prøve. Jeg ser heller ingen grunn for at det ikke skulle fungere.
    Jeg bestillte meg en billig sak som dette :

2X1 HDMI SWITCH SWITCHER V1.3 FOR PS3,HDTV,HD DVD 1080P - (item 170135363254 end time Jul-31-07 22:37:30 PDT)

Om denne fungerer så er det jo grisebillig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ok.. Litt skeptisk til bokser som faktisk inneholder elektronikk for å behandle HDMI-signalet men forhåpentligvis virker den som ønsket ja.

Den splitteren jeg linket til er jo kun en splitter og ikke noe annet. Uten å kjenne HDMI-spesifikasjonen 100% så kan jeg ikke forstå hvordan det skal bli noe problem med en slik splitter så lenge man kun bruker Tv eller projekter på en gang. Men som alltid så hadde det vært fint om noen hadde testet dette for meg:-D Liker ikke å være forsøkskaninops:

Men som du skriver så er jo begge delene nesten gratis så det er jo begrenset hvor ille det er hvis de ikke gjør jobben sin. Jeg tror i hvert fall at jeg går for en slik splitter som er laget for dette formålet i stedet for å gå for en switch laget for det omvendte bruket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet noen fler erfaringer med dere som har kjøpt bokser? Jeg lurer på å kjøpe en passiv splitter på lefdal (!), men er skeptisk som dere andre. Bekymringen er om dette leddet forringer signalet videre til prosjektoren. Håpet er jo at det holder seg bra, samt at hdmi signalet via splitter blir bedre enn komponent til flatskjermen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått switchen, men venter på hdmi kablene fra AVSHOP :-?

Om denne funker (switchen) så annbefales den, meget liten og nett til rett over 200,-

Kommer selvfølgelig tilbake med dommen... 8hadde bare avshop fått ut fingen...)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg kjøpte på lefdal virket ikke. Det står at den er 2 ways, men den er egentlig laget for 2 inn en ut, slik at jeg ville bruke den motsatt (1 inn og 2 ut), og det gikk dårlig, altså ikke bilde i det hele tatt.

Venter dermed spent på dine erfaringer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på å kjøpe en slik.

4-Port Active HDMI Splitter / Multiplier w/power supply - (item 290144857454 end time Aug-09-07 22:42:34 PDT)

Vil det bli noe problem med amerikansk strømkabel? Det skulle vel gå seg til med en strøm adapter?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sortefinn
    Den jeg kjøpte på lefdal virket ikke. Det står at den er 2 ways, men den er egentlig laget for 2 inn en ut, slik at jeg ville bruke den motsatt (1 inn og 2 ut), og det gikk dårlig, altså ikke bilde i det hele tatt.

Venter dermed spent på dine erfaringer :-)
    Hehe, ikke lovendes :-D

Irreterendes lang leveringstid på lagervarer fra avshop...

Om det ikke fungerer så får vi gjøre som på "gamlemåten" , rett og slett å reise seg opp fra sofaen å bytte kabel ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at hdmi pluggene er ganske skjøre, så disse burde nok ikke tas ut og inn hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå bestilt en passiv HDMI-splitter fra en kis på ebay.

Det er samme splitter som selges på Monoprice.com

Koster kun 270kr inkludert frakt så det er ikke verdens undergang hvis den ikke fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dele litt info.

Gefen 1:2 splitter skal klare å sende signal 10 meter etter boksen, men det er visst et kritisk punkt ved 10 meter. Hvis det ike funker kan man kjøpe en amplifier fra Gefen til den nette sum av 200 dollar, he he.

Det kan videre være et problem at man risikerer å måtte skru på begge displayer for å aktivere kanalene. Dvs at hvis du kun skal se på flatskjermen så kan du risikere å måtte skru på prosjektor også, for så å skru den av igjen. Snodig. Med Kramer 1:2 splitter skal visst dette funke bedre:

Enhanced EDID (Extended Display Identification Data) - The unit can store and recall a default EDID setting in non-volatile memory from the output allowing convenient and reliable connection to the source

Gefen finner du til 3 laken her på avforum, mens Kramer får du får 2620 NOK på YBS. Det er jo trist å måtte bruke så mye penger på denne driten, men samtidig så suger det jo å ha et fett anlegg som du ikke får fullt utbytte av fordi man vil spare på siste metern.

Bestiller nok en av disse en av dagene, venter bare på bekreftende mailer på noe av denne infoen fra produsent. Hadde jo vært kult om avshop hadde noe nyttig info om probemstillingen - ettersom de selger noe av dette.

Forundrer meg litt over at dette ikke er mer tilgjengelig, eller at folk ikke har mer peiling, som f eks på HIFI klubben. Dette må jo være en høyst relevant problemstilling? Hva er best av Gefen og Kramer f eks?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

jeg har denne (billig stjernepose-kvalitet), men fikk nettopp ny forsterker med hdmi switching innebygget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    NetOnNet - Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

jeg har denne (billig stjernepose-kvalitet), men fikk nettopp ny forsterker med hdmi switching innebygget.
    Det der er vel en switch bare og ikke en splitter... Har jo omvendt funksjonalitet.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=vertigo]Jeg trenger noe slikt:1:2 HDMI SplitterQUOTE]

Fortsatt litt over budskjett, men her koster den cyp switchen 1900kr.

InterConnect

På denna sio her hadde dei masse switcher, men da står ingen prisar....

HDMI Switch Manufacturers

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettsprekk deluxe, men bestilte denne idag. Virker slik jeg ønsker.

regarding the HDMI splitter:
    Kramer VM-2HDMI

I have two questions: My projector is connected with 10 meter high end HDMI cable, and it is working perfectly fine now. Will the signal weakens when using this splitter?
    [Dmitry Kerzhner] No. VM-2HDMI rebuilds (re-clocks) the signal so you can even have longer distance between the source and the projector.

Also, is it correct that I dont have to turn on both displays (projector and flatscreen) when I wishes to use only one display at the time?
    [Dmitry Kerzhner] Yes, this is right. Each output of VM-2HDMI gets separate amplified signal so they don’t depend on each other.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettsprekk deluxe, men bestilte denne idag. Virker slik jeg ønsker.

regarding the HDMI splitter:
    Kramer VM-2HDMI

I have two questions: My projector is connected with 10 meter high end HDMI cable, and it is working perfectly fine now. Will the signal weakens when using this splitter?
    [Dmitry Kerzhner] No. VM-2HDMI rebuilds (re-clocks) the signal so you can even have longer distance between the source and the projector.

Also, is it correct that I dont have to turn on both displays (projector and flatscreen) when I wishes to use only one display at the time?
    [Dmitry Kerzhner] Yes, this is right. Each output of VM-2HDMI gets separate amplified signal so they don’t depend on each other.

Da har du hvertfall gjort et godt kjøp mener jeg.
    Har selv samme splitter og den fungerer utmerket.
    Sender signalet derfra gjennom en 10 meter kabel og får et nydelig bilde på min PJ.
    Kjøpte også Kramer splitter til komponent.

Veldig fornøyd med begge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, det var godt å høre! Jeg ble ganske skuffet over å måtte kjøre et slikt "kompromiss" men hvis det funker bra så er jeg jo i mål. Utgiftene har jo ballet på seg også ved kjøp av ny hjemmekino, he he. Den offisielle prisen på denne splitteren er selvsagt markant nedjustert i heimen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, det var godt å høre! Jeg ble ganske skuffet over å måtte kjøre et slikt "kompromiss" men hvis det funker bra så er jeg jo i mål. Utgiftene har jo ballet på seg også ved kjøp av ny hjemmekino, he he. Den offisielle prisen på denne splitteren er selvsagt markant nedjustert i heimen ;-)
    Hva var prisen? Ser ikke i farten at den står nevnt i tråden.. Mulig jeg er blind daops:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2600 NOK på ybs.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2600 NOK på ybs.no.
    Såpass ja. Inntil videre nekter jeg og betale så mye for noe som burde være ganske så simpelt å få satt sammen til en billig penge.

Regner med at markedet for slike dippedutter bare vil øke i fremtiden når hdmi blir mer og mer utbredt. Da vil vi nok forhåpentligvis se at ting blir mye billigere.

Venter forresten på min billige passive splitter(den er blitt sendt idag ifølge selger) og håper i det lengste at den vil fungere. Det er nemlig veldig motstridene rapporter om disse splitterene. Noen sier de virker perfekt mens andre sier de ikke virker i det hele tatt.

Kan ikke helst forstå hvorfor butikker som monoprice.com(godt likt på avsforum.com) selger slike splittere hvis de uansett ikke fungerer!?

Jeg krysser i hvert fall fingrene. Hvis ikke det virker så kjører jeg bare komponent til TV'en inntil fungerende splittere kommer ned i 500kr-klassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Såpass ja. Inntil videre nekter jeg og betale så mye for noe som burde være ganske så simpelt å få satt sammen til en billig penge.

Regner med at markedet for slike dippedutter bare vil øke i fremtiden når hdmi blir mer og mer utbredt. Da vil vi nok forhåpentligvis se at ting blir mye billigere.

Venter forresten på min billige passive splitter(den er blitt sendt idag ifølge selger) og håper i det lengste at den vil fungere. Det er nemlig veldig motstridene rapporter om disse splitterene. Noen sier de virker perfekt mens andre sier de ikke virker i det hele tatt.

Kan ikke helst forstå hvorfor butikker som monoprice.com(godt likt på avsforum.com) selger slike splittere hvis de uansett ikke fungerer!?

Jeg krysser i hvert fall fingrene. Hvis ikke det virker så kjører jeg bare komponent til TV'en inntil fungerende splittere kommer ned i 500kr-klassen.
    Vedr siste punkt, husk at hvis du bruker HD dvd som oppskalerer bildet på vanlige dvd filmer, så er det risiko for at dette bildet ikke kan sendes via komponent (egen erfaring på Toshiba HD).

Ellers er det riktig som du sier om passive splittere, det sies forskjellige ting, man må nesten bare prøve. Jeg safet inn selv om det kostet latterlig mye. Frykter imidlertid at prisene ikke synker med det første.

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •