er avshop seriøs???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

er avshop seriøs???

eg har nå trykt på bestill på ny prosjektor på avshop, men har ikkje betalt... lurer derfor på om de er helt seriøs, grunnet fikk ikkje opp faktura nr, eller KID nr??
    er det trykt å forskuds betale til de??:???:

har redigert tråden....viss noen lurte...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vel

Jeg mener forskjellene på 720p og 1080p er marginale.

Det kommer litt an på øyet som ser, hvor trenet det er.

Hvis du er fargeblind og ser dårlig, er saken bankers

Jeg vil foreslå BenQ PE8720 DLP, ikke noe sjokkerende forslag, høy bang for the bucks-faktor.

Epson HD LCD EMP TW700

og

Panasonic HD LCD PT-AX100

også gode valg, mener jeg.

Å henge opp et billig og dårlig lerret på nivå med et laken, mener jeg er å kaste bort penger, legg heller litt i lerret.

Jeg tror grått lerret er å foretrekke, særlig hvis projektoren er lyssterk.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Jeg mener forskjellene på 720p og 1080p er marginale.

Det kommer litt an på øyet som ser, hvor trenet det er.

Hvis du er fargeblind og ser dårlig, er saken bankers

Jeg vil foreslå BenQ PE8720 DLP, ikke noe sjokkerende forslag, høy bang for the bucks-faktor.

Epson HD LCD EMP TW700

og

Panasonic HD LCD PT-AX100

også gode valg, mener jeg.

Å henge opp et billig og dårlig lerret på nivå med et laken, mener jeg er å kaste bort penger, legg heller litt i lerret.

Jeg tror grått lerret er å foretrekke, særlig hvis projektoren er lyssterk.

eg vil helt ikkje kjøpe på nett, og helst ikkje over 10,000kr...eg har ikkje tid til å vente så lenge ( da eg sparer så en galen )¨
    men hva koster de nevnte oven for, og hvilken er egentlig best?? benq'en??

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men eg skal sikkert snart på ein titte runde, og er det da noen spesielle ( film ) scener som er å anbefale, der eg får testet det meste. ( sort niva, farger, kor lys sterk den er osv ) ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og da har eg funne ut at optoma HD70 seøges på elkjøp, og der får eg ting til innkjøps pris, så da blir det nok mest sannsynelig den....og da vil eg nok kunne kjøpe den kjappere, siden det går kjappere å spare opp....... skal inn på lørdag og finne ut prisen....gleder meg.....

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pj

Tror det er mange gode bruktkjøp å gjøre på PJ'er for tiden. Det er mange som nå konverterer til 1080P utstyr og da blir det mye bra å få kjøpt for en grei penge på bruktmarkedet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Tror det er mange gode bruktkjøp å gjøre på PJ'er for tiden. Det er mange som nå konverterer til 1080P utstyr og da blir det mye bra å få kjøpt for en grei penge på bruktmarkedet.
    eg hadde tenkt å kjøpe nytt..... eg er vel litt "gammel" dags.....men eg har sett på muligheten.....men nå som eg fåår optoma'en billig på elkjøp, så tror eg det blir den.... viss den lever opp til kravene mine da.... skal å teste den i neste uke...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men, det eg lurer på er om det er lurt å kjøpe nå, siden full HD er på vei ( 1080p ), og om det spiller noen rolle om hvilken hdmi kontakt det er ( 1,1...1,2...1,3 ), eller om det er mest på lyd siden det betyr noe....
    men vil "den normale mannen i gata " se forskjell på ein projektor med 720p og ein med 1080p? er det noen store forskjeller? hvilken oppløsning vil HD filmer mest sansynelig komme i ( 720p eller 1080p )? tv sendinger kommer vel i 720p da det tar "dobbel" så liten plass, og da er "enklere " å sende....
    Dersom du helst ikke vil over 10k så er det liten vits å vente på 1080P dersom du ikke har VELDIG god tid. Prisnivået går stadig ned, men ikke så fort.

Hva du skal velge kommer litt ann på flere forhold. Sitteavstand, lyskontroll i rommet, type lerret og størrelse på lerret, primær bruk (PC, film etc) etc.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom du helst ikke vil over 10k så er det liten vits å vente på 1080P dersom du ikke har VELDIG god tid. Prisnivået går stadig ned, men ikke så fort.

Hva du skal velge kommer litt ann på flere forhold. Sitteavstand, lyskontroll i rommet, type lerret og størrelse på lerret, primær bruk (PC, film etc) etc.
    oki. takker for det.

sitte avstand er ca 3,5 meter.
    lerretet eg har tenkt er ( i første omgang ) et billig lerret på 213cm bredt,( på komplett, linken står i det første innlegget ) og senere kjøpe ett skikkelig motorisert lerret i ca samme størrelse.
    det er hoved sakelig til film det blir brukt, men vil nok kanskje med tiden bli brukt litt til spilling.
    dvdspiller er foreløbig ein luxor 705dv, men en Pioneer dv-490 er bestillt...

men eg kan jo seff gå litt opp i pris ( opp til ca 15000-20000 kr ) viss det har veldig mye å si på kvaliteten, men da tar det jo enda lengre tid før eg klarer å spare opp.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har rimelig god lyskontroll, har mulighet til å gå opp littegranne i pris og har rett over 4m lengde på rommet tilgjengelig, vil jeg absolutt anbefale BenQ 8720. Har du sett på DLP projektorer før og vet om du er sensitiv for RGB flimmer?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom du har rimelig god lyskontroll, har mulighet til å gå opp littegranne i pris og har rett over 4m lengde på rommet tilgjengelig, vil jeg absolutt anbefale BenQ 8720. Har du sett på DLP projektorer før og vet om du er sensitiv for RGB flimmer?
    eg har full lys kontroll i rommet, og rommet er 6 meter langt, så eg kan fint henge den på 4m avstand. Men hva koster egentlig en 8720???

tror ikkje eg er sensetiv for RGB flimmer... har ikkje merket noe tidligere....
    Eg er jo tross alt farge blind, så eg tviler på det....( RGB flimmer altså....)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke begi meg inn på en lang forklaring av rgb-flimmer, men jeg er rød-grønn fargeblind selv, og merker dette. Jeg er ikke veldig plaget, men det har noe med hvordan øyet oppfatter rotasjonen av farger å gjøre.
    Det er som om blikket ditt og hastigheten på fargene som vises er ute av sync.

Tror ikke fargeblindhet spiller særlig inn.

BenQ-en koster ca 12800. Den har jo kostet rundt 50000, så det er jo fordi den er i en helt annen klasse at folk går amok nå som den er blitt så alment tilgjengelig (beklager sosialklienter som føler at dere faller ut av "alment" nok en gang når vi snakker pris...)

Å kjøpe på nett går helt fint. Jeg kjøpte min projektor fra Tyskland over nett.
    Ikke problematisk.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Jeg skal ikke begi meg inn på en lang forklaring av rgb-flimmer, men jeg er rød-grønn fargeblind selv, og merker dette. Jeg er ikke veldig plaget, men det har noe med hvordan øyet oppfatter rotasjonen av farger å gjøre.
    Det er som om blikket ditt og hastigheten på fargene som vises er ute av sync.

Tror ikke fargeblindhet spiller særlig inn.

BenQ-en koster ca 12800. Den har jo kostet rundt 50000, så det er jo fordi den er i en helt annen klasse at folk går amok nå som den er blitt så alment tilgjengelig (beklager sosialklienter som føler at dere faller ut av "alment" nok en gang når vi snakker pris...)

Å kjøpe på nett går helt fint. Jeg kjøpte min projektor fra Tyskland over nett.
    Ikke problematisk.
    eg vet at det går fint å kjøpe på nett, men eg vil helst kjøpe i butkk.... vet ikkje hvorfor....får jo også innkjøps prs på elkjøp, er vil litt derfor også...

men har som sagt ikkje merket noe til flimmeret som er nemt ovenfor....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg vet at det går fint å kjøpe på nett, men eg vil helst kjøpe i butkk.... vet ikkje hvorfor....får jo også innkjøps prs på elkjøp, er vil litt derfor også...

men har som sagt ikkje merket noe til flimmeret som er nemt ovenfor....
    Da hadde jeg gått for en DLP projektor, og der er 8720 et meget godt valg for tiden. Hva den koster i butikk vet jeg ikke, men det er bare å sjekke litt rundt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå sett litt rundt og fant denne..AVshop.no

men er den noe god for å si det sånn...

hvilken er best, den eller optoma hd70??

men er ikkje den egentlig ganske gammel??

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg

Må bare skryte av min LG prosjektor, den gjør en kjempe bra jobb på mitt 100" lerret og jeg kan zoome både inn og ut fra 4,5m avstand.

HifiCenterkjeden selger den for 9999,- nå og LG har 2års lampe garanti. Kjekt å ha

Det at den kan henge på veggen og at den er pen å se på er også ett pluss.

(720p naturlig vis)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 er ikkje den nyaste PJ i marknaden nei, men det er ingen i den prisklassen som kan matche den i bildekvalitet.

elkjøp kan foresten skaffe den til deg hvis dei berre gidd å ringe EET. tviler på at du får den så voldsomt mykje billigare der enn på avshop. og på avshop kan du jo få deg ein billig utvida lampegaranti.

optoma sine PJ er gode. du får nesten vurdere det opp mot pris. optoma er og ein del meir plasseringsvennlig enn 8720. men igjen.. det var dette med billedkvalitet pr krone

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    optoma er og ein del meir plasseringsvennlig enn 8720. men igjen.. det var dette med billedkvalitet pr krone :grin:
    Det stemmer vel dårlig... 8720 har lens-shift, noe Optoma ikke har implementert på sine projektorer.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten kommentar til trådstarters spørsmål om lerret har noe å si.

jeg har testet til sammen 4 lerret hjemme ( 5 hvis jeg teller med ett hvitt laken jeg prøvde)og jeg kan forsikre deg om at lerretet har utrolig mye å si for hvilket bilde du får. Hvit eller grått, lite eller mye gain, alt sammen påvirker bildet. Jeg har fremdeles tre av lerretene og når noen ønsker det viser jeg bilde på to halve lerret samtidig for virkelig vise hvor forskjellig de er.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg skal ha et grått lerret, med gain på 0,95..... men nå er det jo ikkje 8270 eg har sett på da, det er 7700... eg vet den er endel eldre og dårligere, men den er også en god del billigere.... eg gidder ikkje å legge ut så mye penger på det....eg er jo i tillegg fargeblind og har dårlig syn...( og det er ikkje grunnen til at eg ikkje vil legge ut mer, det er at eg holder på med MC lappen, og skal snart kjøpe sykkel, og sparer også til vannskuter:-D )

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •