Hvilken 1080p prosjektor for meg? W9000 eller Pearl? eller? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 107
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan jo spørre folk her på forumet om å få komme hjem til de på en demo på de projektorene du kunne tenkt deg.Men skal du ha en projektor som er meget lyssterk så ville jeg valgt Epson tw700 og ikke tw1000 da den ikke er noe særlig mer lyssterk enn det feks Panasonic ae1000 er.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nobrains, ser at din bekymring for valg av W9000 er liten mulighet til vertikal offset. Jeg har selv W9000 og vertikal er +/- 100%. Jeg har montert prosjektoren ca 210cm fra gulv i "floor mode" og nedre kant av lerret er ca 60cm fra gulv og hadde ingen problemer med justering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er "floor mode"? :confused
    Men 190 ++ er grei høyde på projektoren syntes jeg...så hvis det går er det flott!

Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Du kan jo spørre folk her på forumet om å få komme hjem til de på en demo på de projektorene du kunne tenkt deg.Men skal du ha en projektor som er meget lyssterk så ville jeg valgt Epson tw700 og ikke tw1000 da den ikke er noe særlig mer lyssterk enn det feks Panasonic ae1000 er.
    Ja det var det da...
    Finne noen med en av de 1080p projektorene vi har diskutert. Som kjører den via HTPC og bor i Oslo området. Og som ikke har noe imot en totalt ukjent person som kommer for og se... :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Floor mode : prosjektor montert på et bord eller hylle

Ceiling mode : prosjektor montert i tak med brakett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt offtopic, men noen anbefalinger på hylla? Bare en IKEA greie eller mekke selv med hobbyplater...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom over denne:

Review: Epson's Home and Pro Cinema 1080 Home Theater Projectors

Epson PowerLite Home Cinema 1080 - Dingz : Dingz Hjemme

Den virker jo spennende, den er jo også mye billigere enn feks W9000. Men det er vel en stund før jeg får tak i den i Norge? Jeg gidder egentlig ikke og vente noe særlig så den er sikkert ikke et alternativ. Noen som har innspill på denne projektoren med-alt-for-langt-navn ?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nobrains
    ...........Finne noen med en av de 1080p projektorene vi har diskutert. Som kjører den via HTPC og bor i Oslo området. Og som ikke har noe imot en totalt ukjent person som kommer for og se... :P
    Gorm er flink til å ta imot ukjente, vel å merke hvis han har noe å vise fram

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom over denne:

Review: Epson's Home and Pro Cinema 1080 Home Theater Projectors

Epson PowerLite Home Cinema 1080 - Dingz : Dingz Hjemme

Den virker jo spennende, den er jo også mye billigere enn feks W9000. Men det er vel en stund før jeg får tak i den i Norge? Jeg gidder egentlig ikke og vente noe særlig så den er sikkert ikke et alternativ. Noen som har innspill på denne projektoren med-alt-for-langt-navn ?
    Dette er den som selges i Norge med typebetegnelse Epson TW1000
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk bigtor. Den ble ikke så mye billigere som jeg fikk inntrykk av da.

Et lite spørsmål til. Jeg leser jo litt på LCD vs DLP, regnbue effekter og slikt. Tror ikke jeg blir irritert av disse regnbuene. Men jeg skal få prøvd og sett med egne øyer. Bestiller uansett over web slik at jeg har 14 dager angrerett. En annen ting er og høre en konstant whining av kompiser på besøk som eventuelt ser dette.

Er Sony sin Pearl LCD eller DLP? Hvem kan jeg sammenligne Pearl mest med? Jeg syntes det er meget vanskelig og bestemme meg for hvilken projektor.

Hvorfor har egentlig tråden min blitt flyttet til produkt og prisjakt?...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Sony sin Pearl LCD eller DLP? Hvem kan jeg sammenligne Pearl mest med? Jeg syntes det er meget vanskelig og bestemme meg for hvilken projektor.
    VW50 benytter SXRD, som er Sonys versjon av LcOS. LcOS er refleksjonsteknologi på lik linje med DLP, men benytter flytende silikon (med mere) istedenfor speil som DLP.

VW50 kan sammenliges mot både TW1000, AE1000, W9000 mfl. De har alle sine sterke sider, men totaltsett vil jeg holde en knapp på VW50.

Hvorfor har egentlig tråden min blitt flyttet til produkt og prisjakt?...
    Det ble gjort av meg, og grunnen er helt enkelt at tråden er en "hva skal jeg velge tråd", og de blir konsekvent flyttet til prisjakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    VW50 benytter SXRD, som er Sonys versjon av LcOS. LcOS er refleksjonsteknologi på lik linje med DLP, men benytter flytende silikon (med mere) istedenfor speil som DLP.

VW50 kan sammenliges mot både TW1000, AE1000, W9000 mfl. De har alle sine sterke sider, men totaltsett vil jeg holde en knapp på VW50.

Det ble gjort av meg, og grunnen er helt enkelt at tråden er en "hva skal jeg velge tråd", og de blir konsekvent flyttet til prisjakt.
    Så personlig hadde du valgt en Pearl dersom du måtte velge mellom den og w9000 ? Og du skulle ha brukt den til HTPC, litt xbox og wii.

Jeg burde bestille projektoren før iløpet av denne uka så jeg må bare klare og bestemme meg.

så langt så er w9000 vs pearl slik for meg:

+
    pearl ser penere ut
    pearl har 2x hdmi
    pearl har ikke potensielle regnbuer ?
    pearl har bedre farge gjengivelse og sortnivå?
    pearl har mer offset og kan få større bilde selv om den står nærmere lerret?

-
    pearl er litt dyrere
    pearl er ikke like skarp som w9000
    pearl er en del mindre lysskarp enn w9000

Noen som vet forskjellene på pærekostnad og levetid på pære, pearl vs w9000?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg på denne diskusjonen, personelig ut i fra det du har skrevet tror jeg W9000 er et bedre valg en Pearl. Pearl gir et veldig naturlig bilde på film , men kan virke noe blass og tilbaketrukken i fargesmellen, om du sammenligner med en DLP proj i samme prisområde. Pearl og Epson er imidlertid gode valg om du ser mye film fra DVD/HD DVd etc. Rommet ditt krever jo også at du har en noe lyssterk proj.

Epsonen er tydeligvis tilgjengelig neste uke:
    FotoVideo Oslo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...tror jeg går for w9000. Så får jeg heller kjøre angrerett dersom jeg ikke takler den. Disse trådene og diskusjonene om regnbue greine har jo skremt vannet av meg.

Irriterer meg litt at w9000 ikke har 2x hdmi da, folk sier jeg kan fikse det med en kabel. Som ingen vet hvor jeg får tak i ?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...tror jeg går for w9000. Så får jeg heller kjøre angrerett dersom jeg ikke takler den. Disse trådene og diskusjonene om regnbue greine har jo skremt vannet av meg.

Irriterer meg litt at w9000 ikke har 2x hdmi da, folk sier jeg kan fikse det med en kabel. Som ingen vet hvor jeg får tak i ?

Normalt kjører man jo via en receiver og da trenger man ofte bare en bildekabel til proj, alternativ kan du bruke komponent/s-video etc som som alternativ, om evnt annet ustyr ikke støtter HDMi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kjøpe en slik da feks? AVshop.no

lol...syntes det er litt latterlig dyrt. Man kan jo faktisk bare bytte kabelen selv...men da må man jo bevege på seg. Det eneste en slik boks gjør er jo og koble hdmi kabel A til enten B eller C. Dette er jo en relativt simpel "manuell" oppgave også

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste trenger litt lengde på kablene til sin proje. Dette gjør at det stilles større krav til kvaliteten på kabelen. Noe som, sammen med lengden i seg selv, gjør at kabelen fort koster litt. Det er vel de aller færreste som trekker to parallelle HDMI kabler til sin proje. Jeg vurderer selv W9000. Mine 2 HDMI-kilder så langt er HDTV-tuner og PS3. Inntil jeg skaffer meg HDMI-Switching på den ene eller andre måten, kommer jeg til å fortsette å gjøre dette manuelt. Det er ikke sååå ofte jeg bytter. I dag switcher jeg også mellom to framvisere... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lens shift

Vurderer denne prosjektoren, men er litt bekymret mht plassering. Har allerede en prosj (HC3000) som er montert med takoppheng hvor alle kabler kommer ut av taket.... altså ikke voldsom fleksibelt i forhold til å ha prosjektor på f.eks hylle.

Slik jeg har forstått det har den vertical lens shift ?

Har 118" lerret. Toppen av lerret vil være ca 200cm fra gulvet og avstand fra prosjektor til lerret er på ca 480 (ser ut som kunne funke med ved max zoom).
    Hvor lavt må prosjektor henge fra taket tro ?

rundis

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW50 har 65% vertikal lensshift. Det betyr at bildet kan flyttes 65% fra senter av bildet.

Se forøvrig Projectorcentral sin kalkulator for avstandsberegning.
    Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry upresist innlegg...

tenkte opprinnelig på benq w9000 i mitt spørsmål.
    Av BENQ sin kalkulator virker det som om dersom jeg henger den i taket (opp ned seff.) så kommer toppen av bildet i samme høyde som prosjektoren henger ? Slik at dersom linsa er i høyde 200cm så vil toppen av bilde på lerret starte på 200 cm. Eller har jeg misforstått noe ?

vedrørende lens shift fant jeg følgende i manual for W9000/W10000
    "The vertical lens shift control provides flexibility for installing your
    projector. It allows the projector to be positioned slightly above or below
    the top level of the projected images.
    The lens shift (offset) is expressed as a percentage of the projected image
    height. It is measured as an offset from the projected image's vertical center.
    The projector is equipped with +/- 100% vertical lens shift. You can shift the
    projection lens upwards or downwards within the allowable range depending on your desired image position."

stemmer det skulle det være brukbart fleksibelt i grunn.

rundis

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0