Hvilken 1080p prosjektor for meg? W9000 eller Pearl? eller? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 107
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    en hvilken som helst single-chip DLP med god optikk. W9000 er ikke langt unne dette målet, og dette er vel den billigste 1080 DLP på markedet.

Men dette er jo ingen løsning for dine RGB-flimmer sensitive øyne bigtor. For flertallet av oss derimot.......... ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja da bør du lese den en gang til for hvis du leser øverst i teksten så ser du nå at de har konkludert med at den nå får editors choice på projectorsentral.
    Ja men den "editors Choicen" er vel totalscoren likssom? Poenget mitt er vel at projektoren ikke scorer best på det jeg skal bruke den til. Der så scorer vel andre projektorer i samme prisklasse bedre?

BenQ W9000 er vel ganske skarp sammenlignet med Pearl og PT-AE1000E ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Jeg er i samme sitiuasjon som trådstarter. Klarer ikke bestemme meg for prosjektor. For øyeblikket er det Epson TW1000 som leder i mine øyne.
    Har laget en liten pdf som oppsummerer. Har lest altfor mange innlegg på AVSforum (hvor det er mange som har kjennskap til de forskjellige prosjektorene.)
    Panasonic PT-AE1000E var jo billig Har du noen tester ellerno og linke meg til?

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjectorsentral sine reviews er ikke høyt ansett blant avs-forum folk.
    Man trenger ikke gå lenger enn til testen av TW1000. Her klarer de å si at prisforskjellen mellom "Pro Cinema 1080" ($4999,. og "Home Cinema 1080" $2999, langt på vei er oppveid ettersom det følger med ett takoppheng, en ekstra pære og ett år ekstra garant. For dette betaler man $2000,- Prosjektorene er forøvrig identiske. Hom er hvit, Pro er svart.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nobrains
    Ja men den "editors Choicen" er vel totalscoren likssom? Poenget mitt er vel at projektoren ikke scorer best på det jeg skal bruke den til. Der så scorer vel andre projektorer i samme prisklasse bedre?

Igjen bør du lese hva de skriver og det de konkluderer med er jo at den er like skarp i bildet som hc5000 og gir det beste bildet på standard dvd og de mener at det er den beste 1080 projektoren.
    Mvh bigtor

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nobrains
    Panasonic PT-AE1000E var jo billig Har du noen tester ellerno og linke meg til?
    Tester ligger vel stødd på nettet, men prisen er hentet fra Hivizone Hong Kong On-Line Shop

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    en hvilken som helst single-chip DLP med god optikk. W9000 er ikke langt unne dette målet, og dette er vel den billigste 1080 DLP på markedet.

Men dette er jo ingen løsning for dine RGB-flimmer sensitive øyne bigtor. For flertallet av oss derimot.......... ;-)
    Jeg kan si deg det at det var flere enn meg som hadde problemer med rgb flimmer på visningen i oslo.
    Mvh bigtor

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri påstått noe annet bigtor, faktum er likevel at det er en liten prosentandel som plages av dette. Flertallet av oss er ikke plaget.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du det fra at det bare er en liten prosentandel som er plaget av det?Jeg har ett inntrykk av at det er ganske mange som plages av det.
    Mvh bigtor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har fått sett den enda kan jeg med sikkerhet si at den er vesentlig skarpere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at jeg går for BenQ W9000 nå Men jeg trenger ikke bestemme meg før tirsdag egentlig (bestiller på mandag).

Eneste bakdelene jeg kan se på W9000 er dette offset greine. Den har også bare 1 hdmi, men det kan jeg leve med.

Hva er egentlig "normal" høyde og ha bilde? Takhøyden min er 240 cm og jeg sitter ca 4 meter i fra lerretet. W9000 klarer bare og dytte bilde ca 10 cm nedover ikkesant?

Kan man ikke bruke et prosjektorfeste som tilter projektoren litt skrått? Eller er det beste og ha en hylle? en hylle på 190cm ellerno da?

Et lite offtopic spørsmål: Hvor lang kan en HDMI kabel være før jeg får signaltap problemer osv? Det beste hadde vært om jeg kunne hatt ca 15 meter kabel.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til AVSforum sin tråd om W9000 i tilfelle du ikke visste om den.

Any BenQ W9000 Owners Out There? - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jeg ikke klar over nei, takk!.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Uten at jeg har fått sett den enda kan jeg med sikkerhet si at den er vesentlig skarpere.
    Og det sier du på grunnlag av?
    Mvh bigtor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En DLP er garantert skarpere enn en hvilken som helst 3-chips projektor, bigtor... En trenger ikke ha sett mange DLP/LCD/SXRD++ projektorer for å kunne garantere at en DLP slår samtlige teknologier på skarphet. Nå kan jo selvsagt en dårlig optikk ødelegge for selv den skarpeste teknologien bak, men kjenner jeg BenQ leverer de også en tilstrekkelig optikk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det sier du på grunnlag av?
    Alle projektorene jeg har sett oppover... Ingen "ikke DLP" er like skarp som DLP projektorene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er ikke alle som er enig med dere i at Dlp leverer skarpere bilde.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, du har selvsagt et poeng der, bigtor. En del mener at LCD allikevel leverer et skarpere bilde, som jeg ofte tror har sammenheng med det faktum at hver piksel har større mellomrom og dermed fremstår "skarpere".

Jeg er derfor villig til å moderere meg selv til å understreke at det er min subjektive mening at jeg synes DLP fremstår skarpere enn LCD og D-ILA for den saks skyld... Når det er sagt er jo skarpheten på alle de siste 1080P-projektorene svært høy etter mitt syn, og selv om SXRD/D-ILA og DLP har en fordel grunnet høyere pikseltetthet er ikke lenger det noe stort tema.

Det som primært skiller de ulike teknologiene etter mitt syn er kontrast, og ettersom LCD fremdeles er en gjennomlysningsteknologi fremfor en refleksjonsteknologi som DLP og D-ILA/SXRD sliter de på dette, etter mitt syn, aller viktigst punktet i bildekvalitets-sammenheng!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...OG, så er det jo slik fremdeles at en får hva en betaler for... Når det koster rundt 30k for en 1080P LCD, litt mer for en DLP (som hadde vært mitt valg hvis regnbuer ikke blir plagsomt, noe som for øvrig ikke er et tema for de aller fleste), noe mer igjen for SXRD og virkelig premium for siste generasjons D-ILA...

Denne diskusjonen går jo på prisklasse opp til 40k, så da utgår D-ILA, og alternativene er da egentlig SXRD, DLP og LCD. Jeg er neimen ikke helt sikker hva jeg hadde valgt da, Sonyen er jo knallbra da........ LCD hadde jeg nok uansett ikke valgt før de faller litt i pris, gjerne ned mot 20-25k.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er ikke alle som er enig med dere i at Dlp leverer skarpere bilde.
    Alle har rett til en egen mening. Når det er sagt er det viktig å skille mellom de forskjelige begrepene her. En kan egentlig skille skarphet i to kategorier:

1. "Optisk skarphet"

Er et resultat av kvaliteten på optikken, samt konvergens på 3-chips projektorer. Fillrate på panelene vil også spille en rolle her i opplevd skarphet.

2. "Evnen til å vise detaljer"

Vil i hovedsak være et resultat av videoprosessor, samt kontrastnivå, og i hovedsak ansi kontrast.

Nå er jeg usikker hva du mener med skarphet, Bigtor, men kanskje du kan utbrodere litt? I kategori 1 vil nesten alltid 1-chips projektorer være overlegne så sannt optikken ikke er ekstremt dårlig.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •