Benq W9000; Kr 23600, kan detta stemme? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke om jeg tar sjansen på det.
    Planen er egentlig å vente ut JVC HD-ILA og skaffe meg den billig om et års tid eller noe sånt:-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Vet ikke om jeg tar sjansen på det.
    Planen er egentlig å vente ut JVC HD-ILA og skaffe meg den billig om et års tid eller noe sånt:-D

Men da vil du jo komme i akkurat samme situasjon som nå. Nå vil du ikke kjøpe f.ex. benq w9000 fordi D-Ila er såpass mye bedre. Men om et år bil det garantert være andre projektorer som er tilsvarende mye bedre enn D-ILA og da vil man kanskje få D-ILA ned mot 30 laken. hehe. Alltid noe dritt det er med utvikling og lysten til å oppgradere )
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Importørpriser er godt over denne prisen, så Papyrus vil tape penger på dette. De som likevel legger inn bestilling vil nok stå ganske sterkt siden Papyrus selv har bekreftet prisen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P O K K E R!!! Akkurat hjemme fra jobb, fått overført fra en konto til en annen, inn på hjemmesida til papyrus, og vips, så var projektoren borte fra deres varesortiment!

Sendte en mail til vedkommende hos de som opplyste om at prisen var seriøs, men noe svar får jeg vel ikke før til uka. Er bare lettere irritert nå.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det kalaset over. Bestilte i huj og hast i går kveld. Her er mailen jeg fikk i dag (vel å merke etter at jeg fikk ordrebekreftelse):

"Hei!

Det har vist seg at vi desverre har hatt en feil i vårt prisoppdateringssystem. Vi må desverre kanselere din ordre og dine penger vil du få refundert via ditt kortselskap.

Våre nettfolk som er på påskeferie vil se på dette til neste uke og feilen vår vil bli rettet da.

VI BEKLAGER DETTE

Ha en fin påske!

Eldar Strøm
    Daglig leder
    Papyrus AS"

Lettvint....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man ikke krav på å få kjøpt et produkt til prisen de setter, uansett om de har gjort feil?
    Fikk selv beskjed om det i en butikk, dog ikke nettbutikk...
    Tror man har gjort et kjempe kupp, så aviser de kjøpet. Skal jo ikke være slik?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn.. tenkte å putte inn bestilling eg og i påvente av prisfall på HD1..

Jaja.. lever greit med HD70 ei stund til.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt nysgjerrig på denne saken selv. Her følger ett par utdrag fra et par mail mellom meg og en fra butikken:

meg: "Er dette ett seriøst tilbud? Vil dette være fast pris fremmover? Er dere sikre på å få den inn 10 april? "

han: "Ja det er absolutt et seriøst tilbud.

Men vi selger den kun via PAPYRUS / Velkommen til Papyrus AS

Vi har fått opgitt 10.april fra produsent men kan aldri være helt sikre. Forøvrig har vi allerede begynt å forhånds selge denne så vi får se hvor mange vi får men det kan isåfall være lurt å bestille før første parti blir forhånds solgt ut."
    På deres nettside står jo at feil kan forekomme, men når man da attpåtil skriver med en fra butikken og vedkommende konstaterer at det er riktig pris, så skulle man da tro at man har en eller annen rett til å få kjøpe produktet til denne prisen?
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det er flere som har foretatt justeringer i dag. Sjekket masse i går på forskjellige prissøkemotorer og her var gårsdagens beste priser (foruten Papyrus)

Techlife
    9. mars 2007 kr 27 009,-

Advance.no
    9. mars 2007 kr 27 904,-

PC Express
    9. mars 2007 kr 28 641,-

Ingen står for de prisene i dag... De fleste ligger på veiledende og oppover.

Synd, trodde jeg hadde gjort et kupp og fått meg Full-HD :-( ,liker å være litt innovativ.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt ville man ikke hatt store saken om prisen kun var feil på nett, men når Papyrus i tillegg har bekreftet denne prisen til flere kunder, så er saken en annen. Jeg ville forsøkt meg på å kjøre denne saken videre.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afro
    Normalt ville man ikke hatt store saken om prisen kun var feil på nett, men når Papyrus i tillegg har bekreftet denne prisen til flere kunder, så er saken en annen. Jeg ville forsøkt meg på å kjøre denne saken videre.
    Hmm, siden det var snakk om en vare som ikke var på lager, og informasjonen på web-siden var sketchy (for å si det mildt) så er jeg ikke så sikker på at kunden stiller så sterkt..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg også tviler på om det er noen grunn til å kjøre denne saken noe videre vil jeg nok si at hvis dette hadde vært et "profesjonelt" kjøp med en ordrebekreftelse i bunn ville man nok hatt sterke kort på hånden. Hva er ellers verdien/nødvendigheten av en ordrebekreftelse? Det er jo nettopp for å bekrefte at man har en avtale / mottatt ordre og en bekreftelse på betingelsene rundt denne.

En jurist har nok en klar formening om hvordan dette stiller seg, men som sagt er dette ikke noe jeg har noe ønske om å gå videre med.

Jeg har aldri opplevd i jobbsammenheng at noen har trekt seg da ordrebekreftelsen foreligger. At den kan sitte hardt inne i ny og ne er en annen sak :-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gikk tydeligvis helt som ventet, dessverre for de som har bestilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - dessverre.

Er faktisk andre gang dette skjer meg. Var også med da Nettdata introduserte Adeo til "superpriser" uten å være leveringsdyktige. Ordren lå hos de i 9 måneder, da ordren plutselig bare ble slettet. Hadde litt mailkorrespondanse med de også, men det kokte bort i kål'n.

Vet ikke om jeg har hatt uflaks eller om dette er vanlig bortover? Når det er sagt var det gode tilbud begge gangene. Plukket opp fra diverse prissøkemotorer (også her på forumet).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper de som hadde bestilt denne, uten å lage bølger, hadde fått den for den prisen. Men, når "ørten" henvender seg til Papyrus og spør "Hæ! Er prisen seriøs!?" så er det klart Papyrus sjekker og kansellerer. Motto: Som man roper i skogen får man svar.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv synes jeg nettogdata sitt "tilbud" på Epson EMP TW1000 er best...

Benq W9000; Kr 23600, kan detta stemme?-nettdata-jpg

Tar 10 jeg..

Mvh

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tipper de som hadde bestilt denne, uten å lage bølger, hadde fått den for den prisen. Men, når "ørten" henvender seg til Papyrus og spør "Hæ! Er prisen seriøs!?" så er det klart Papyrus sjekker og kansellerer. Motto: Som man roper i skogen får man svar.
    Tull og tøys.
    De gir ikke bort penger, uansett om det er mye eller lite. For Papyrus ville ett slikt "salg" vært mer enn de kunne svelge. Så lenge de setter forbehold om prisfeil (slik ALLE nettbutikker gjør), så får du ikke varen til langt under innkjøpspris. Da ville jeg heller satset på julenissen. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp tabbet seg vel ut med salg av 6600GT skjermkort for en (lang) stund siden og solgte disse til halv pris. Det var masse skriverier om dette både på avforum og hw. Litt senere ble prisen justert opp. Men mange (meg inkl) fikk tilsendt skjermkortet til prisen oppgitt på tidspunktet.

Selv om kostnaden per enhet er lavere, så forundrer deg meg ikke om tapet for elkjøp var like stort (eller større) som en w9000 til 24k grunnet kvantiteten..

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten: I samme prisleie så selges Pioneer 507XA hos en aktør for 32.995 og i en helg så annonserte samme aktøren med 26.400 for samme modellen. Jeg bestilte og fikk ordrebekreftelse og noen dager etter også en oppfølgingsmail. Prisavslaget den helgen på 6.600 var mao. reelt.

Og ser man på de 3 øvrige butikkene nevnt på denne siden, så rykket de prisene de også. Det kan jo være "noe er på gang". Tviler på at mange dumper prisene uten å sjekke sine marginer bare fordi en annen nettbutikk gjør en feil...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange nettbutikker ligger vel inne med en "prisovervåker", slik at prisene kan rette seg etter hvilken nettpris som er billigst på et gitt tidspunkt. Forklarer sikkert hvorfor flere butikker opererte med prisjusteringer på omtrent eksakt samme tidspunkt. Hvis en gjør en feil, kommer gjerne flere etter.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •