BenQ W9000 vs BE8720, samt lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ W9000 vs BE8720, samt lerret

Jeg hadde nesten bestemt meg for BE8720'ern, men da så jeg W9000'ern til "bare" 24.000. Er de ekstra 11K gitt godt ut?

Jeg lurer fælt på hvilket lerret jeg skal ha. Lengden i rommet er rett under 5 m og da ovenstående prosjektorer er 40-45 cm dyp, blir avstanden til lerret knap 4,5m. Dette skulle passe bra til et lerret med bredde på ca 2m såvidt jeg har regnet meg frem til og jeg tipper at sitteavstand på ca 4m passer bra for et slik lerret også - nogen tommerfingerregel om sitteavstand/lerretstørrelse?

Rommet er tilnermet 100% lystett men har hvite vegger - vil det være et problem? vil det ha betydning for valg av gain på lerret, og hva med hvit kontra gråt lerret? Så langt jeg har lest skulle man fint kunne bruke et hvit 1,0 gain lerret med be8720 pga dens gode svartnivå, men har også lest at har man et lyst rom bør man gå for et gråt 0,8 gain lerret eller lignende. Rommet blir jo noe lysere med hvite vegger enn svarte når lyskilder rammer de - så jeg vet ikke jeg... er ikke noe alternativ at male veggene svarte.

Takker for tips!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å gjøre dette til en prisjakt-tråd, w9000 koster veiledende 32.499,-. Mellomlegget blir vel nærmere 20K?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Uten å gjøre dette til en prisjakt-tråd, w9000 koster veiledende 32.499,-. Mellomlegget blir vel nærmere 20K?
    Ja, men nå fant jeg den jo til 24K - hadde jeg måtte betale 33K ville det være utelukket, da hadde jeg gått for førstnevnte. Jeg lurer derfor på om man ser kvalitetsforbedring på w9000'ern (med 1080p bildekilde, på 100" lerret) som kan forsvare de 11K ekstra.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er W9000 i forhold til PE 8720 Gorm, er det veeeldig store forskjeller???

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også interessert i hvordan W9000 står seg totalt sett i forhold til konkurrenter i samme prisklasse, altså i underkant av 24k. Siden det trolig ikke er så mange med erfaring på denne modellen blir det vel opp til guruene å gi oss et bilde (no pun intended) av situasjonen :-)

Merker at jeg er full-HD-ready etter intro av Blu-Ray i heimen :-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke veeeldig store forskjeller, men forskjellene er helt klart der! Om jeg ville lagt i dobbelt så mange $ for å få W9000...? Njaaa...skeptisk. Om man har veldig skarpt "projektor-falkeblikk" så kanskje... De erfarne projektor-"guruene" kommer sikkert med noen kommentarer, men jeg la inn noen inntrykk i min egen tråd og her er mine tanker rundt temaet:

"Da har jeg fått en liten sneak peak på etterfølgeren til min egen Benq 8720. W9000 er en 1080-projektor (oppløsning på 1920x1080) som er bygd rundt det samme kabinettet som 8720. Den veier det samme og på litt avstand er det umulig å se forskjell. Hva så med bildekvalitet? Når det gjelder projektorer klassifiserer jeg meg selv som en noob og for et utrent øye ser det ikke ut som det er så stor forskjell. Om man derimot går ting litt nærmere etter i sømmene så ser man at det faktisk er ganske stor forskjell fra 720 til 1080. Dybdeskarpheten i bildet er større i og med større oppløsning og man ser flere detaljer. Konturene rundt ansikter etc. blir skarpere med W9000 og fargene ser mer naturtro ut synes jeg. I fotogenren er det noe som heter bokeh; dette beskriver kvaliteten på de uskarpe partiene i et bilde. Bokeh er mye bedre på W9000 enn den er på 8720, men som jeg sa så er det ikke før man begynner å granske ting nøye at man ser disse tingene. Jeg kommer til å leve godt med min 8720 en god stund framover (dog er ikke dette definert... ) før oppgraderingspøkelset igjen sikkert banker på døra...:grin:"

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at minste kasteavstand er 4meter (i hvertfall i følge calkulatoren fra BenQ).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tigerdyr
    Ja, men nå fant jeg den jo til 24K - hadde jeg måtte betale 33K ville det være utelukket, da hadde jeg gått for førstnevnte.
    ......og da har vel dessverre dette "dilemma" løst seg selv, for det var vel hos Papyrus du hadde funnet den prisen?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......og da har vel dessverre dette "dilemma" løst seg selv, for det var vel hos Papyrus du hadde funnet den prisen?
    Hva mener du? Er det noe galt siden prisen er fra Papyrus? Sjekket nettopp papyrus.no selv, men der kostet den 31K+...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Hva mener du? Er det noe galt siden prisen er fra Papyrus? Sjekket nettopp papyrus.no selv, men der kostet den 31K+...
    Ja, men de solgte den til 24K da jeg skrev opprindelig innleg.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel bare det at papyrus la ut W9000 til 24 lapper ved en "feil" som flere her reagerte på og noen tilogmed bestilte? De rettet fort opp.

Edit: du kom meg i forkjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg var en av "noen"... Synd ikke Papyrus sto for feilen sin, tror det er en flott projektor. Vel vel - da får vi vente til høsten :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan
    Og jeg var en av "noen"... Synd ikke Papyrus sto for feilen sin, tror det er en flott projektor. Vel vel - da får vi vente til høsten :-)
    Fik du ordrebekreftigelse som de fleste sender ut automatisk har du definitivt retten på din side til å få den til den pris der står i ordrebekreftigelsen - det er en bindene kontrakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Papyrus - useriøse?

Nå har i tillegg Papyrus "glemt" å føre pengene tilbake i 14 dager også.

Begynner å bli et irritasjonsmoment da de trekker pengene fra kontoen din umiddelbart, trekker seg fra avtalen og etterpå ikke fører pengene i retur. Useriøst!

Men de skal ha for at de er raske med alt som går sin egen vei... trekke seg og kreve inn kroner altså.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •