Skal Z2 ned i pris snart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal Z2 ned i pris snart?

Mange projektorer har ramlet kraftig i pris de siste mnd. Men ikke Z2. Er det kun avshop som har den og dermed liten konkurranse , eller kan vi snart vente oss en reduskjon her?

Ka trur dokker?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmmm... Vi har iallfall tilnærmet nullmargin på denne saken.... Hvis PLV-Z2 skal ned i pris, må det i så fall være enten min leverandør som justerer sine priser, ev. Sanyo Tyskland som gjør noe med prisene. Har ikke fått noe signal om dette, men disse leverandørene har det jo med å beholde en eventuell prisreduksjon i egen lomme til en nærmest krever prisene redusert.

AVshop vil iallfall følge denne projektoren prisutviklingsmessig! For øvrig er vi såvidt jeg vet en av de rimeligste på denne projektoren i Skandianavia, iallfall får vi henvendelser fra både Sverige og Danmark om dagen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z2 har noen unike egenskaper (lavest støynivå i klassen, lens shift) som gjør at den holder seg bedre i pris enn andre LCD-projektorer akkurat nå.

Tror nok konkurransen er lavere på denne enn på Panasonic TH-AE500. For AE500 er utsatt for en priskrig akkurat nå. Personlig tror jeg den ikke går noe lavere nå, og det kan til og med hende den går litt opp igjen.

Jeg tror at det som MÅ komme snart, er DLP-prosjektorer med HDTV-oppløsning til rundt 20000. Når de kommer lavt nok, vil Z2 falle i pris. Men akkurat nå tilbyr Z2 en unik kombinasjon av ytelse og features i prisklassen mellom 15000 og 20000. Det tar nok litt tid før den stuper i pris, ja... :?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Skal Z2 ned i pris snart?

Sitat Opprinnelig postet av rolfn
    Mange projektorer har ramlet kraftig i pris de siste mnd. Men ikke Z2.
    Dette stemmer vel ikke helt -- Z2 har "ramlet" 1000 kroner siden før jul og frem til i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er livet. da kjøper jeg en Z1 og lar resten av prisutviklingen seile sin egen sjø noen år. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JANE skrev

Dette stemmer vel ikke helt -- Z2 har "ramlet" 1000 kroner siden før jul og frem til i dag.

Jada, men AE300 kostet 18K i august og 11K nu.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Skal Z2 ned i pris snart?

Sitat Opprinnelig postet av jane
    Mange projektorer har ramlet kraftig i pris de siste mnd. Men ikke Z2.
    AVshop introduserte såvidt jeg husker denne til 17999,- En kort periode var den oppe i 18999,-, men nå er den justert tilbake igjen. (hvis jeg husker rett)

Poenget mitt er ihvertfall at man trodde AE500 og Z2 skulle bli hovedkonkurrenter, men det kan virke som om såpass mange prioriterer fleksibiliteten som lens shift gir at Z2 holder seg i pris.

AE500 ble jo introdusert i det norske markedet til en pris nesten 5000 kroner under forventet. Til prisen MÅ jo dette være et godt kjøp, så lenge du kan leve med den noe reduserte plasseringsfleksibiliteten sammenlignet med Z2.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er livet. da kjøper jeg en Z1 og lar resten av prisutviklingen seile sin egen sjø noen år. 8)
    Z1? Hvorfor ikke AE500? Den har mye bedre ytelse enn AE300 som var en favoritt for mange svært lenge, og er nå priset inn på en rekordlav introduksjonspris i det norske markedet.

Du skal lete lenge for å finne andre projektorer med oppløsning på 1280x720 og 1:1300 kontrast til en så lav pris! Støyer lite den også.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Initiell pris på Z2 var 19999, deretter 18999 og nå 17999. Dette har skjedd på bare noen mnd'er, så en skal selvsagt ikke se bort fra at det kommer videre reduksjoner!

Har for øvrig purret ny pris fra leverandøren, som sier prisen forblir den samme inntil videre, og at de ikke har fått noe signal fra produsenten om prisreduksjon med det første, men det skal en selvsagt ta med en stor klype salt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasserings vennlighet, kjeller stuen er 220 cm under taket og en vinkel. Den skal også brukes til vanlig kjeller stue, parties etc. også. AE500 blir da hengende "midt i rommet"

Så vidt jeg vet må AE500 henge noen cm. ned i bildet (vertikal plassering) og midt i bildet (horisontalt) Stemmer det?

Z1 kan jeg stappe litt opp i hjørnet av lerretet og inn mot en vegg. Den blir dermed ikke så lett å dunke i hodet.

KOM PLUTSELIG PÅ NOE: disse omtalte takstativene. kommer de med en teleskop som enkelt (en vingemutter eller hendel) kan heves opp og ned til forhåndsinnstilt høyde (lavde burde også vært ett ord når noe skal senkes ned)?

Det hadde vært lurt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Initiell pris på Z2 var 19999, deretter 18999 og nå 17999. Dette har skjedd på bare noen mnd'er, så en skal selvsagt ikke se bort fra at det kommer videre reduksjoner!
    I stand corrected... ops:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasserings vennlighet, kjeller stuen er 220 cm under taket og en vinkel. Den skal også brukes til vanlig kjeller stue, parties etc. også. AE500 blir da hengende "midt i rommet"

Så vidt jeg vet må AE500 henge noen cm. ned i bildet (vertikal plassering) og midt i bildet (horisontalt) Stemmer det?
    Ja, jeg har også irritert meg over den ubrukelige projiseringen av bildet både over og under senteraksen gjennom linsen på AE300 og AE500.
    Z1 kan jeg stappe litt opp i hjørnet av lerretet og inn mot en vegg. Den blir dermed ikke så lett å dunke i hodet.
    Det er korrekt. Vær bare klar over at ekstrem bruk av Lens Shift kan gjøre at bildet blir ute av fokus i hjørnene.
    Har du vurdert å titte på X1? Den har ikke lens shift men kan ihvertfall plasseres helt oppunder taket. Den kan man jo få VIRKELIG rimelig nå. DLP-teknologien gir også en kontrast og sortnivå som LCD-teknologien kan se langt etter. Dessverre støyer den en del mer enn AE00/AE500/Z1/Z2.

Vanskelig det der å velge projektor... Men gøy likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kona er veldig plaget av regnbuer.......

denne hitachi saken som spaceworld selger for 13K om dagen er også vurdert, men jeg sparer et par tusen på å kjøpe Z1.

Et annet spørsmål er jo om AE500 er bedre med digital keystone justering enn Z1 uten?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål er jo om AE500 er bedre med digital keystone justering enn Z1 uten?
    De fleste eksperter er vel enig i at digital keystone-justering er fy-fy. Det fjerner ihvertfall alle fordeler med 1:1 pixel mapping fra f.eks. HTPC.

Z1 er jo ikke dårlig den heller, men hvis man er i prisområdet X1/Z1/AE300, så snakker vi egentlig om forrige generasjon av prosjektorer, og da kan det være lurt å sjekke bruktmarkedet også... Bare pass på timeforbruket, da pærebytte er temelig dyre greier.

Men for all del: Z1 er en god prosjektor også, men både den og AE300 sliter med kontrasten sammenlignet med nyere enheter. Men noe skal man jo kjøpe, og hvis du kan leve med den noen år, så er det kommet mye nytt og bedre til en rimelig penge når pæra tar kvelden og LCD-panelene falmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det synes jeg var veldig lurt sagt. Z1 it is!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du venter en dag eller to, så kan det hende det kommer inn noen kommentarer fra noen med egen erfaring angående de aktuelle produktene også.
    Jeg må innrømme at mine meninger stort sett er basert på studier av tekniske spesifikasjoner og publiserte tester.
    Har sett noen prosjektorer hos forhandlere også, men demonstrasjon i opplyste salgslokaler gir dårlig grunnlag for sammenligning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei når det gjelder pris på Z2 får de fleste elektrokjeder tak i denne på bestilling. Jeg fikk tilbud på Z2 hos Siba på 19k (etter litt pruting :shock: )når Avshop også solgte den for 19k. Og både Bonus og Elkjøp kan skaffe den. Bonus var 500 dyrere.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder valg av forhandler, så vil jeg fremheve kompetansenivået til AVshop.no representert ved lygren og dette forumet.

Jeg ville ihvertfall kjøpt gjennom AVshop hvis det bare skiller noen få hundrelapper i pris likevel. Et godt kunnskapsnivå hos forhandler ved support og reparasjon begrenser antall ganger du må levere inn en vare før de retter riktig feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det synes jeg var veldig lurt sagt. Z1 it is!

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller satset på AE300 enn Z1