Prisjakt Playstation 3 - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 53 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1045
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen nettbutikker som gir rabatt på ps3 + lcd-tv tro?

Er i markedet for både PS3 og Sony 46W4000 - har noen erfaring med nettbutikker (el. andre) som kan gi litt prosenter hvis du kjøper begge deler sammen?

REalistisk, eller drømmer jeg nå...?:razz: ops:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller begynner PS3 og bli vanskelig å få tak i om dagen?

Virker som fler og fler butikker begynner å gå tomme, og hos de jeg har spurt er det ingen som kan svare på når de får den inn igjen. Er det en ny utgave/batch på vei kanskje? Skjer en del på kontroller fronten ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når får jeg PS3 80GB som er bakoverkompatibel?

Greetings
    Har forsøkt å følge litt med på dette, men har ikke tid til å lese overalt.
    Er det noen som vet når PS3 80GB som er bakoverkompatibel med PS2 dukker opp?
    Eller for den saks skyld, mulighet til å spille PS2 på PS3 på en eller annen måte? Gidder ikke ha to bokser....

Mr Moon.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når? Vi vet ikke engang om den dukker opp. Ingenting er annonsert, iallefall.

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMoon
    Greetings
    Har forsøkt å følge litt med på dette, men har ikke tid til å lese overalt.
    Er det noen som vet når PS3 80GB som er bakoverkompatibel med PS2 dukker opp?
    Eller for den saks skyld, mulighet til å spille PS2 på PS3 på en eller annen måte? Gidder ikke ha to bokser....

Mr Moon.
    Jeg kan aldri tenke meg at den kommer..

Hvorfor skulle Sony lage en bakover kompatibel PS3 nå, når de selvsagt ønsker å få alle brukerne over på den nye plattformen..

1. De ønsker å tjene penger på NYE PS3 spill.. De tjener ingenting på at folk spiller gamle spill de allerede eier.

2. Den laseren som sitter i "den ordentlige PS3" (40GB) kan ikke lese PS2 spillene. De må derfor "sette inn en PS2 laser" i PS3'en..

3. De tapte store penger på å lage PS3+PS2

4. De tjener store penger på "enkel PS3"

5. PS3+PS2 hadde problemer.. bl.a m at den gikk for varm, derfor bråker den ekstra. Fare for at komponenter ikke tåler varmen.. -> kundene klager.

6. De har nå ridd av stormen av "skuffede kunder" som ikke gadd å kjøpe en PS3 60GB når den var tilgjengelig. De leverte en PS3+PS2 konsoll i overgangsperioden, men nå er det PS3 som gjelder.

Det er rett og slett dårlig butikk å lage nok en PS3, som kan ha nye/gamle problemer, som koster mer å produsere enn markedet er villig til å gi, som ikke tjener inn nye (sårt trengte) kr ved å "tvinge" kundene til å kjøpe de nye spillene..

Dersom det sitter en smart kar/bærte i sjefstolen hos Sony Playstation, ser vi aldri en ny PS3+PS2...

Tar jeg feil, skal jeg jammen søke på akkurat DEN jobben

Dersom de lager en "ny PS3", setter de kanskje inn flere USB'er og annet snacks.. men PS2 ? Dèt tror jeg nok du kan se langt etter..
    Sorry

-

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så derfor kan jeg anta at oss med 60GB versjonen alltid vil ha en fordel i salg? Heftig.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Så derfor kan jeg anta at oss med 60GB versjonen alltid vil ha en fordel i salg? Heftig.
    Det var jo helt syke priser en periode (opp mot 8k), nå har de vel falt en del.

Noen som vet hva en 60Gb går for nå om dagen?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det var jo helt syke priser en periode (opp mot 8k), nå har de vel falt en del.

Noen som vet hva en 60Gb går for nå om dagen?
    Fra 5-6 tusen og oppover..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Skjer en del på kontroller fronten ihvertfall
    Hva mener du ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt påstanden her ovenfor om at ps3 ikke har laster til å spille ps2-spill. Ps2-spill foreligger da vitterlig på DVD og da ps3 ikke har noen store problemer med å spille av DVD burde det gå lekende lett å spille av ps2spill med rette software.

My 2 cents

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skjer med at PS3 ikke er mulig å få tak i noen steder da?
    Er det noen som vet om en butikk i Oslo området, eventuelt en nettbutikk som har PS3 på lager?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Jeg kan aldri tenke meg at den kommer..

Hvorfor skulle Sony lage en bakover kompatibel PS3 nå, når de selvsagt ønsker å få alle brukerne over på den nye plattformen..

1. De ønsker å tjene penger på NYE PS3 spill.. De tjener ingenting på at folk spiller gamle spill de allerede eier.

2. Den laseren som sitter i "den ordentlige PS3" (40GB) kan ikke lese PS2 spillene. De må derfor "sette inn en PS2 laser" i PS3'en..

3. De tapte store penger på å lage PS3+PS2

4. De tjener store penger på "enkel PS3"

5. PS3+PS2 hadde problemer.. bl.a m at den gikk for varm, derfor bråker den ekstra. Fare for at komponenter ikke tåler varmen.. -> kundene klager.

6. De har nå ridd av stormen av "skuffede kunder" som ikke gadd å kjøpe en PS3 60GB når den var tilgjengelig. De leverte en PS3+PS2 konsoll i overgangsperioden, men nå er det PS3 som gjelder.

Det er rett og slett dårlig butikk å lage nok en PS3, som kan ha nye/gamle problemer, som koster mer å produsere enn markedet er villig til å gi, som ikke tjener inn nye (sårt trengte) kr ved å "tvinge" kundene til å kjøpe de nye spillene..

Dersom det sitter en smart kar/bærte i sjefstolen hos Sony Playstation, ser vi aldri en ny PS3+PS2...

Tar jeg feil, skal jeg jammen søke på akkurat DEN jobben

Dersom de lager en "ny PS3", setter de kanskje inn flere USB'er og annet snacks.. men PS2 ? Dèt tror jeg nok du kan se langt etter..
    Sorry

-
    Her var det mye rart gitt.

1. For det første ga de nylig ut en PS3+MGS4 80GB bundle med delvis PS2-støtte i USA (delvis hardware, delvis software-emulasjon) så litt interesserte er de i å gi PS2-støtte i PS3ene i USA tydeligvis. Det ser derimot ikke slik ut for det Europeiske markedet på nåværende tidspunkt eller i overskuelig fremtid for den saks skyld.

For det andre, hvorfor antar du at folk allerede eier PS2-spill? For en latterlig påstand. Så du tror ikke det er folk som kjøper PS2-spill for å spille på PS3 60GB (og de ovennevnte amerikanske 80GB-versjonene)?

Jeg har en 60GB og har kjøpt både ICO, Shadow of the Colossus og MGS3 og spilte de på PS3en. Tror Sony er interessert i å få solgt spill uavhengig av format, selv om jeg forstår at de nok ikke ser noe stort finansielt insentiv for å inkludere hardware PS2-støtte i alle PS3-konsollene da de antakeligvis har funnet ut at det koster mer enn det smaker.

PS2-støtte er ikke noe "must" for meg selv uansett, og det er nok ikke det for de fleste andre heller, og jeg er enig i at funksjonen alene ikke er noe som selger mange PS3er, men argumentasjonen din synes jeg mangler en god del.

Sony jobber uansett med en fullstendig software-emulator for PS2-spill, slik at forhåpentligvis vil ALLE PS3er i fremtiden kunne spille de fleste PS2-spill etter en firmwareoppdatering.

2. Dette er jo direkte feil. Alle PS3er, ja også 40GB, kan lese PS2-plater siden de kan lese både CD'er og DVD'er uten problem. Blu-ray ROMen har både rød og blå laser på samtlige versjoner av PS3. Problemet med 40GB-versjonen er at de mangler EmotionEngine og Graphics Synthesizer-chippene fra PS2. Det er derfor de ikke kan kjøre PS2-spill og grunnen til at Sony jobber med å lage en software-emulator i stedet. Vi får se om de får det til.

3. Enig, det gjorde de.

4. Nei, de taper fortsatt per solgte konsoll. MS håper de kan begynne å tjene penger på hver solgte 360-konsoll mot slutten av dette året forøvrig for å sammenligne.

5. Jaha, dette er det første jeg har hørt om det. Jeg har aldri sett at det har vært noe stort problem med overoppheting av 60GB-versjoner eller viftebråk. Tvert imot har Sony fått masse skryt for lavt støynivå på PS3en, også de første 60GB-versjonene. Jeg hører såvidt min 60GB versjon når jeg spiller MGS4, GT5 eller Uncharted som må sies å være de spillene som tyner maskinen mest på nåværende tidspunkt.

At 60GB-versjonen skal bråke så mye mer fordi den har PS2-chipper i seg skjønner jeg heller ikke logikken i. PS2 chippene er ikke engang i bruk når PS3 spilles og når PS2-spill kjøres så er det minimal belastning på PS3-chippene. Dessuten utvikler ikke PS2-chippene spesielt mye varme i utgangspunktet.

Jeg er derimot enig med deg i at jeg ikke tror de kommer til å komme med nye PS3-versjoner med PS2-støtte i hardwaren for det europeiske markedet, og kanskje denne 80GB MGS4-pakken i USA bare er en "one-off" og at det er siste gang også for det amerikanske markedet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    5. Jaha, dette er det første jeg har hørt om det. Jeg har aldri sett at det har vært noe stort problem med overoppheting av 60GB-versjoner eller viftebråk. Tvert imot har Sony fått masse skryt for lavt støynivå på PS3en, også de første 60GB-versjonene. Jeg hører såvidt min 60GB versjon når jeg spiller MGS4, GT5 eller Uncharted som må sies å være de spillene som tyner maskinen mest på nåværende tidspunkt.
    Det har jo vært huskestue uten like når det gjelder viftestøy fra PS3-60GB.
    Jeg har selv en PS3-60GB som bråker noe mer enn den skulle. Men ikke verre enn at jeg kan leve med det. Svært mange andre har byttet PS3-60GB opptil flere ganger i håp om å finne en som støyer lite, for de finnes. Men mange opplever altså at de støyer mye. Dette er uavhengig av belastning. Det tyder på at det har vært noe feil rundt selve viftekonstruksjonen slik at varmluft ikke har blitt effektivt transportert vekk. Enkelte har rapportert om så varme PS3-60GB at de er vonde å ta på...
    Tydeligvis gjorde Sony forbedringer ifm lanseringer av 40GB da det ikke har blitt meldt om tilsvarende problemer med denne. Sony nekter imidlertid å innrømme feil med 60GB. Før lansering reklamerte Sony selv med max 22dB støynivå på PS3. Etter alt bråket med støyproblemer ble dette "elegant" strøket fra Sonys egne nettsider.. Du finner utrolig mye info om dette på nett, til og med på dette forum. På svenske http:// www.minhemmabio.com finner du tråder med flere hundre sider om temaet.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Her var det mye rart gitt.

1. For det første ga de nylig ut en PS3+MGS4 80GB bundle med delvis PS2-støtte i USA (delvis hardware, delvis software-emulasjon) så litt interesserte er de i å gi PS2-støtte i PS3ene i USA tydeligvis. Det ser derimot ikke slik ut for det Europeiske markedet på nåværende tidspunkt eller i overskuelig fremtid for den saks skyld.

For det andre, hvorfor antar du at folk allerede eier PS2-spill? For en latterlig påstand. Så du tror ikke det er folk som kjøper PS2-spill for å spille på PS3 60GB (og de ovennevnte amerikanske 80GB-versjonene)?

Jeg har en 60GB og har kjøpt både ICO, Shadow of the Colossus og MGS3 og spilte de på PS3en. Tror Sony er interessert i å få solgt spill uavhengig av format, selv om jeg forstår at de nok ikke ser noe stort finansielt insentiv for å inkludere hardware PS2-støtte i alle PS3-konsollene da de antakeligvis har funnet ut at det koster mer enn det smaker.

PS2-støtte er ikke noe "must" for meg selv uansett, og det er nok ikke det for de fleste andre heller, og jeg er enig i at funksjonen alene ikke er noe som selger mange PS3er, men argumentasjonen din synes jeg mangler en god del.

Sony jobber uansett med en fullstendig software-emulator for PS2-spill, slik at forhåpentligvis vil ALLE PS3er i fremtiden kunne spille de fleste PS2-spill etter en firmwareoppdatering.

2. Dette er jo direkte feil. Alle PS3er, ja også 40GB, kan lese PS2-plater siden de kan lese både CD'er og DVD'er uten problem. Blu-ray ROMen har både rød og blå laser på samtlige versjoner av PS3. Problemet med 40GB-versjonen er at de mangler EmotionEngine og Graphics Synthesizer-chippene fra PS2. Det er derfor de ikke kan kjøre PS2-spill og grunnen til at Sony jobber med å lage en software-emulator i stedet. Vi får se om de får det til.

3. Enig, det gjorde de.

4. Nei, de taper fortsatt per solgte konsoll. MS håper de kan begynne å tjene penger på hver solgte 360-konsoll mot slutten av dette året forøvrig for å sammenligne.

At 60GB-versjonen skal bråke så mye mer fordi den har PS2-chipper i seg skjønner jeg heller ikke logikken i. PS2 chippene er ikke engang i bruk når PS3 spilles og når PS2-spill kjøres så er det minimal belastning på PS3-chippene. Dessuten utvikler ikke PS2-chippene spesielt mye varme i utgangspunktet.

Jeg er derimot enig med deg i at jeg ikke tror de kommer til å komme med nye PS3-versjoner med PS2-støtte i hardwaren for det europeiske markedet, og kanskje denne 80GB MGS4-pakken i USA bare er en "one-off" og at det er siste gang også for det amerikanske markedet.
    Hehe..
    Først og fremst.. jeg mener da ikke at ALT jeg sier er gjeldende for ALLE..
    ..og klart at jeg kan ta feil.. sånn innimellom..
    Tok jo feil en gang i 1996 også

1. At jeg tror at folk eier PS2 spill fra før av, kan da umulig være latterlig..
    Svææært mange av de som kjøper en PS3 har hatt en konsoll fra før..
    Barna har hatt PS2.. og skal man holde følge, må man jammen meg ha PS3 nå..
    (Godt PS3 har BluRay, så har FAR en unnskyldning for å handle også.. :-) )

Jeg er ganske så sikker på at de fleste av de som kjøper/ønsker å kjøpe PS2-PS3'en gjør dette FORDI de har spill fra før av.. og/eller at de ser at de kan plukke opp brukte PS2 spill grisebillig.
    Uansett tjener ikke Sony store penger på dette..

Klart du kan finne PS2 spill som er bra nok, til at førstegangs PS3 kjøpere kjøper dem i dag også. Men at DE PS3 kundene er i flertall.. dét tror jeg ingenting på.

Dessuten.. var vel MIN argumentasjon basert på hva jeg tror Sony velger å gjøre.
    DE vil helt sikkert ha kundene til å kjøpe de nyeste spillene, og da er det stort sett snakk om PS3 spill.
    Nye spill "krever" ny hardware.. ny hardware gir nye muligheter for spillutvilkerne.. nye spill krever.. osv.. En fin liten økonomisk runddans..

Spes siden.. som du sier.. det ikke er økonomisk lønnsomt for Sony å lage PS2 kompatibel PS3.

2. OK.. Jeg var vel litt rask på labben der.. muligens er laseren den samme.. men PS2 spillene trenger annen hardware enn PS3 spillene, Chippene du nevner bl.a..
    Så at de klarer å løse dette med en software emulator ville være godt gjort..
    VET du at Sony jobber med dette, eller er det "noe alle vet" ?
    Jeg synes å ha hørt slike rykter veldig lenge.

3. Puh... endelig hadde jeg rett i noe

4. Ja.. og nei...
    PlayStation går med underskudd i 2008 også..
    MEN.. de har halvert underskuddet de dro med seg fra i 2007, så.. de tjener nok penger på 40GB konsollene..
    Mulig jeg har misforstått dette, men..

5. Ref. OleM's innlegg over..
    Du var nok blandt de heldige 60GB kjøperene..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Dette stemmer ikke, PS2-spillene er på høyst ordinære DVDer og kan fint leses i en hvilken som helst PS3. Problemet ligger i at GPUen mangler.

Her er hardwarekonfigurasjonene:

Amerikansk og japansk 20 GB og 60 GB:
    Emotion Engine og Graphics Synthesizer
    Amerikansk og japansk 80 GB, europeisk 60 GB: Kun Emotion Engine (emulerer Graphics Synthesizer)
    40 GB: Ingen PS2-hardware

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje tid til å ta dette om PS3 hardware konfig i PS3 sin tråd ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Kanskje tid til å ta dette om PS3 hardware konfig i PS3 sin tråd ?
    Jepp

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hva mener du ?
    Bl.a Europe gets date for PS3 Dual Shock News // PS3 /// Eurogamer (som nå er gammelt nytt)

Men mener det kommer en 3. kontroll etterhvert også. Her er det da snakk om en mye mer avansert bevegelse sensor. (Mer som Wii sin kontroll)

Dog jeg finner ikke tilbake informasjonen om den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta kontakt med netshop kansje du får et bra tilbud.
    Cottonhead.
    Du som skal kjøpe Ps3 skal du ha pal , trur jeg du skal ta første sted du finner utsolgt de fleste steder kompis kjøpte den pakken fra cdon mandag.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    trur jeg du skal ta første sted du finner utsolgt de fleste steder kompis kjøpte den pakken fra cdon mandag.
    WAS?

Side 42 av 53 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •