Prisjakt Playstation 3 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 53 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1045
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    At prisen synker over tid på slike produkter er intet nytt. Jeg synes det er misbruk av åpnet kjøp å levere inn et produkt pga en prisnedsettelse. Sett i den store sammenhengen er dette ikke noe som gagner oss forbrukere. "Suck it up" og vær glad for at det er fallende priser.

Når det gjelder harddisken er jeg enig med Siba. Jeg forventer å få en tom harddisk når jeg kjøper et produkt, og de må sørge for at det er tilfelle hvis du leverer inn maskinen.
    Nå begynner dette å bli veldig OT. At du anser det som misbruk, er ditt problem. Hvis du hadde kjøpt en pioneer plasma til 40.000,- på siba og 2 uker senere koster den 30.000,- på elkjøp hva da?

Jeg har aldri vært uenig at man skal få en tom harddisk. Poenget mitt er at det er vilkårene FØR du kjøper produktet som gjelder og ikke hva som står på kvitteringen etter du har betalt. Det har du tydeligvis vanskelig å forstå.

Jeg bryr meg ikke noe særlig om pengene i dette tilfellet, men når siba.no, butikken og kundeservice sier 3 forskjellige ting blir jeg irritert. Virker useriøst.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man MÅ akseptere prisforskjeller i forskjellige butikker, hvis ikke er det ikke noe poeng i konkurranse mellom butikker. Når du hadde det travelt som mange andre med å skaffe PS3 til en akseptable pris for deg, mener jeg at du ikke kan komme krypende etterpå å "angre" når du ser at andre får kjøpe billigere enn deg. Du har jo allerede hatt glede av din PS3 i en tid som ikke de nye eierne har. I tillegg så er et annet poeng at hvis en butikk skal ha lov til å reklamere med nedsatt pris på et produkt, så må noen ha betalt full pris for produktet tidligere før de kan reklamere med et tilbud på produktet. Dette betyr jo at hvis ingen vil betale full pris på et produkt blir det jo aldri tilbuds annonser da det ikke er solgt til full pris før. Og hvis de som har betalt full pris kommer i ettertid og klager så får dere værsegod å klage til forbruker rådet eller hva det nå heter som har innført denne latterlige regelen! Og jeg jobber ikke hos Siba og har heller ikke PS3, men jeg blir engasjert og oppgitt over enkelte kommentarer!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joffe11: hvor bor du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Man MÅ akseptere prisforskjeller i forskjellige butikker, hvis ikke er det ikke noe poeng i konkurranse mellom butikker. Når du hadde det travelt som mange andre med å skaffe PS3 til en akseptable pris for deg, mener jeg at du ikke kan komme krypende etterpå å "angre" når du ser at andre får kjøpe billigere enn deg. Du har jo allerede hatt glede av din PS3 i en tid som ikke de nye eierne har. I tillegg så er et annet poeng at hvis en butikk skal ha lov til å reklamere med nedsatt pris på et produkt, så må noen ha betalt full pris for produktet tidligere før de kan reklamere med et tilbud på produktet. Dette betyr jo at hvis ingen vil betale full pris på et produkt blir det jo aldri tilbuds annonser da det ikke er solgt til full pris før. Og hvis de som har betalt full pris kommer i ettertid og klager så får dere værsegod å klage til forbruker rådet eller hva det nå heter som har innført denne latterlige regelen! Og jeg jobber ikke hos Siba og har heller ikke PS3, men jeg blir engasjert og oppgitt over enkelte kommentarer!
    Hva er det du snakker om?? Aldri tilbudsannonser? Prisgaranti (ikke siba) og åpent kjøp gjelder 30 dager, for at man som kunde følge seg trygg på at man får den beste prisen (innen 30 dager).

De store elektro kjedene som reklamerer med åpent kjøp eller prisgaranti er nøye vurdert av økonomene. De regner med å skape trygghet hos kundene slik at de handler i butikken. Og at det ikke er alle kunder som gidder å benyttet seg av dette.

Elkjøp har åpent kjøp og prisgaranti. Siba har kun har åpent kjøp noe som kan benyttes som pris garanti, men mer stress, og derfor færre som benytter seg av dette.

Jeg ser ikke noe galt i benytte meg av noe som butikkene reklamerer med og som de hel sikkert har lagt inn i kalkylene sine.
    Du ville vel kanskje ikke benyttet deg av 150% prisgarantien som lefdal hadde tidligere dersom du hadde det travelt med å kjøpe deg et produkt ( 6 mndr etter utgivelse) og det tok deg 30 min å få tilbake 1500,-

Fint at du er oppgitt, men du har ikke helt fått med deg hva saken gjelder. Som sagt driter jeg i pengene. Bare tullete at de velger vilkår ette hva som passer. Men, men får trøste meg med at siba ser ikke ut til å gå så bra hvis jeg skal dømme utifra ant kunder det var i butikken de gangene jeg var der. Men dette er selvfølgelig spekulasjoner, har ikke innside informasjon :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    joffe11: hvor bor du?
    Oslo :-)

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Butikker har ikke lov å reklamere for slikt...
    I sommer (2005) ble det etter vedtaket i Markedsrådet klart at kjedens reklamekampanjer der Lefdal lokker med «150-prosent prisgaranti» eller rett og slett «Alltid billigst» strider med Markedsføringsloven. Link
    Så nå driver Elkjøp & Lefdal på "i d skjulte" med prisgaranti, ikke lov å reklamere for det...

Hadde med en utskrift fra nettbutikk med vare i handlevogn med frakt som ble langt billigere en Elkjøps pris, ble ikke noe årnings av det...
    Heller ikke når jeg en gang nevnte prisen hos en konkurent, men dette var heller ikke aktuelt, siden konurenten lå på andre siden av fylkesgrensen......
    Grisgarantimegiræva
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Men, men får trøste meg med at siba ser ikke ut til å gå så bra hvis jeg skal dømme utifra ant kunder det var i butikken de gangene jeg var der. Men dette er selvfølgelig spekulasjoner, har ikke innside informasjon :-)
    for en flåsete kommentar. tenkte jeg skulle løse dette for deg (derfor jeg lurte på hvor du bodde) siden det opplagt virker å være en kjempeissue for deg, men ombestemte meg nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    for en flåsete kommentar. tenkte jeg skulle løse dette for deg (derfor jeg lurte på hvor du bodde) siden det opplagt virker å være en kjempeissue for deg, men ombestemte meg nå...
    Hehe, makan til hårsår på natten da. Du skjønte vel at det var en fleip. Jeg ønsker selvfølgelig ikke at Siba skal bli lagt ned, ikke fordi at det er Siba, men for at forbrukerne taper på dette ved at det blir mindre konkurranse ved færre elektrokjeder. Som jeg har sagt nå mange ganger, det er ikke pengene, det som irriterer meg mest var at kundeservice sa det var bare å dra til butikken og vise kvittering. Og når selger var arrogant og sa les kvitteringen noe man får ETTER kjøp så undersøkte jeg hva som står på siba.no FØR kjøp.Og da var det igang.

Pengene er ikke kjempeissue, og hadde det vært det kan jeg fikse det selv, noe jeg evnt må uansett, siden du ble så såret og sippete:cry:. Men takk for at du tenkte å hjelpe før du ble såret.

Det er ikke værre enn at jeg ikke handler på Siba noe mer. Da blir jeg fornøyd og sikkert siba også (bare litt dumt at jeg ikke kommer til anbefale siba til noen venner heller, har de 2 siste mnd gjort at de har solgt 6 flatskjermer. Ikke så mange , men alle monner drar.)

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Jeg har aldri vært uenig at man skal få en tom harddisk. Poenget mitt er at det er vilkårene FØR du kjøper produktet som gjelder og ikke hva som står på kvitteringen etter du har betalt.
    Det her koker ned til hva en tilfeldig kundebehandler har sagt eller ikke sagt til deg på telefonen. At du forholder deg til det fremfor hva som står på siba.no får være din sak. Du kan jo spørre disse advokatene dine, men jeg tipper de er enig i at trykt veier tyngre enn sagt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her koker ned til hva en tilfeldig kundebehandler har sagt eller ikke sagt til deg på telefonen. At du forholder deg til det fremfor hva som står på siba.no får være din sak. Du kan jo spørre disse advokatene dine, men jeg tipper de er enig i at trykt veier tyngre enn sagt.
    Det er jo bare å sende en mail og spørre, får man det på skift fra en kundebehandler at det er ok, så står man enda sterkere, da kan ikke de i butikken si mye tror jeg.

Husker Elkjøp hadde en prisfeil på nettet, hvor de priset PS2 til 1 krone. Det var mange som bestilte, men siden de har skrevet på siden at skrive feil ikke gjelder så fikk de fleste ikke denne til den prisen. De som fikk den, var de som hadde ringt kundeservice og spurt om prisen var korrekt, og fikk ja. Selv om det ikke var skriftlig.

Men får du det skriftlig så står du enda sterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du begynner med å " disse advokatene dine" kan du vel kanskje få med deg fakta her. Og det er av ren nysgjerrighet at jeg ønsker å høre med de juridiske gutta på jobben.
    Du mener altså at det som står på siba.no ikke er trykt. At de TRYKTE vilkårene ikke er de samme før og etter kjøp er Siba sitt problem og ikke forbrukeren.

Et eksempel slik at du kanskje skjønner prinsippet.

Du skal at og fly f.eks til Tromsø og det står på sas.no at det koster 4000,- tur/ retur og at ubrukte biletter vil bli refundert for reiser innenfor Norge. Du kjøper disse.

Rett før du skal reise så ser du at Norwegian har samme reise og koster 3000,- Du kjøper disse fordi du sparer 1000,- og at du vet fra sas.no at du vil få tilbake pengene dine.
    Du kontakter Sas for å få refundert, men da sier de at du må se på kvitteringen og der står det at det gjeder i Norge untatt Tromsø.

Men,men alle kan ikke være enige og det er slik det er.

Nei, nå får jeg kose meg litt med " Call of duty" med min dyrinnkjøpte PS3

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du aksepterer prisen når du kjøper et produkt mener jeg personlig at du har akseptert vilkårene og derfor bør holde deg til det. Når leverandører har 30 dagers åpent kjøpt etc. så er det fordi kunden har mulighet til å levere ett produkt kunden angrer på å ha kjøpt fordi dette produktet ikke dekker kundens behov som forventet eller angrer på investeringen. Ikke fordi kunden skal kunne gå til konkurrenten å handle samme produkt der. Jeg har selv handlet kostbare varer som jeg senere har sett til sterkt reduserte priser, men har ikke synes jeg kunne levere tilbake produktet til min forhandler av den grunn! Når jeg er fornøyd med produktet jeg har handlet og jeg da vet an forhandleren må selge varen som de får i retur for sterkt redusert pris. Hvis du synes varen du skal handle er for dyr får du heller la være å handle varen og heller vente til du finner en annen vare eller tilsvarende vare til redusert pris er nå min mening. Og hvis jeg hadde handlet en stor plasma skjerm til 35 000 og sett denne 1 mnd etterpå til 30 000 hos en annen forhandler hadde jeg blitt litt irritert men samtidig skjønt at slik fungerer konkurransen i ett fritt marked!

Newcomer Dancin' Devil sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt on topic igjen du får vel PS3 til 3 999 kr nå? Leste det på VG nett her om dagen, men var vel bare på nettet. Jeg for min del venter til GTA IV før jeg kjøper PS3 da er den sikkert blitt enda billigere.

Off Topic: Det med at ting blir billigere over tid er allmenn kunnskap og ikke så mye å klage over. Har nå lært meg å vente litt med å kjøpe nye ting, hvis jeg klarer det fordi jeg vet at de kommer til å falle i pris :-P Ta f.eks PC'en som jeg bygde selv. Delene kostet 14 000 i fjor sommer, nå får du den samme pc'en for rundt 3-5000 :shock: Det er bittert, men sånn er livet...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva **** har skjedd med denne tråden? Diskuter prisjakt rundt PS3, folk er ofte interessert i det rundt disse juletider, ikke hva som er best av kjedene!

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens

enig med at alt utenomsnakk må stoppe på denne linken, ødelegger jo når jeg skal gå inn på den. jeg tror kanskje at Elprice har fått inn flere 60 gig til 3990,-.

STOPP med det, få tråden tilbake på sporet.

Selv har jeg nå kjøpt play 3 på elkjøp til 2990,- bra pris for tiden.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hva **** har skjedd med denne tråden? Diskuter prisjakt rundt PS3, folk er ofte interessert i det rundt disse juletider, ikke hva som er best av kjedene!
    Hvem av kjedene som er gode å handle i er vel greit, men.... En brukers personlige problem et kjøp bør tas i en egen tråd - ikke i en tråd hvor man diskuterer best pris på et produkt.

Bidrar litt til denne off-topic saken selv (men mest av alt hadde det vel vært greit om en moderator gikk inn her?):
    Joffe11: Fått er fått. Kjøpt er kjøpt. Etter forbrukerkjøps loven er det ikke retur på produkter kjøpt på ordinære utsalgssteder. Retur retten er faktisk en ekstra service fra kjeden. At dem skal ha 600 kr for å slette det som legger seg på harddisken, er da bare rett å rimlig.

Fått er fått - kjøpt er kjøpt! Noen ganger svir det, andre ganger gir kjøpet mer smil i forhold til prisen. Spill eller se en Blu-Ray film og bekymre deg mindre - sjansen for magesår blir mye lavere......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal slutte med mine innlegg i denne debatten angående dette som er off-topic! Ble litt revet med her en stund. Noen som vet om Elkjøp eller Lefdal vil komme med det samme tilbudet i sine butikker som på nettet og om de eventuellt vil komme med 60GB utgaven. Ser forresten at Platekompaniet i Trondheim tilbyr PS3 40GB utgaven med valgfritt spill til 4290,- Ikke så verst dette heller i butikk.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det sant at det er slutt produksjon på ps3 60gb??? var innom spaceworld, og der sa han at viss eg skulle ha en 60gb, så måtte eg bare betale det dei skulle ha, for den var det sluttet og produsere...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    er det sant at det er slutt produksjon på ps3 60gb??? var innom spaceworld, og der sa han at viss eg skulle ha en 60gb, så måtte eg bare betale det dei skulle ha, for den var det sluttet og produsere...
    Det kan godt hende de faser ut 60 GB versjonen. Det har vel ikke kommet noen direkte melding om det tror jeg.

Men i USA så har den vært borte en stund, men har blitt erstattet med en 80 GB versjon, men det var lenge før 40 GB kom. Men de skal ha begge der borte. Men de skulle ikke forundre meg at Sony dropper alt annet enn 40 GB her i Europa.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter jul (nyåret) kommer nok trolig 80GB for det europeiske markedet også.
    Så vil vil nok se 40GB og 80GB her.
    60GB produseres ikke lengre så alle som vil ha denne må jo kjøpe før det er forsent
    Selv venter jeg over nyttår når 80GB introduseres, da er nok rumble også inkludert i kontrollerne (noe som er viktig for min del) ...

Side 22 av 53 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •