Skal bygge opp ny hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Skal bygge opp ny hjemmekino.

Vet ikke om det blir riktig underforum og legge det inn på, men moderator må gjerne flytte innlegget til et sted det passer bedre.

Jeg skal bygge ny hjemmekino "nesten" fra grunnen av.

"Hjemmekinoen" ser slik ut i dag:

-Svett Phillips 28" widescreen med hele 50hz
    -Harman/Kardon DVD-22 (noe defekt)
    -Sony forsterker (husker ikke modellen) (kostet ca 6000,- ny for 6-7 år siden)
    -Høytallere av merket Synn Magic 5 (Link til produktet)
    -Xbox 360 (skal såklart ikke byttes ut )

Det jeg "aimer" på å kjøpe er:
    -Ny TV (har så og si bestemt meg for Samsung LE40F71B)
    -Min første subwoofer (har lurt litt på Andersson L6 Subwoofer Medium som har et nydelig design som matcher tv-benken) (Link til produktet)
    -Ny DVD-spiller (jeg har fått tips om DENON DVD-1930) (Link til produktet)
    -Og ny forsterker
    -Trenger dog også litt tips om hvilke kabler som burde skaffes.
    Jeg har også veldig lyst på en "padde" som er sikker og gir god strøm.

Jeg er selvfølgelig åpen for nye tips.
    Veldig fint om noen har peiling på hvilke komponenter som passer best sammen osv...

Jeg kommer til å bruke det til film (er filmnerd), Xbox 360, musikk og HD-DVD når det blir aktuellt. Jeg ser mest gamle filmer, men der har ikke de nye formatene det store tilbudet enda.

Jeg har ikke noe fastsatt budskjett, men prisen for alt sammen ekskludert tv'en bør helst ikke overskride 11-12000,-

*Glede seg til ny hjemmekino* :-D

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blir stikkordet brukt

Du får mye mer igjen for pengene dersom dette er aktuellt.
    Sub, prøv å finne en brukt til ca 2K, her kan du kommer over bra dali/b&w subber, evt en XTZ...
    Dvd spiller, den som du linker til er bra, men jag hadde ikke kjøpt den ny for den prisen. Her er det fluss av alternativer. Søk litt på rimelige dvd spillere på forumet. Oppo er en god kandidat.
    Forsterker, her ligger det også MYE på bruktbørsene. En litt eldre denon eller nad vil alltid funke, ellers så har pioneer mye bra i alle prisklasser.
    Kabler, du finner det du trenger i starten på biltema/clas olson. Disse vil fungere helt fint.

Om du ikke nettopp har handlet høytalerene så får du Dynavoice :
    Komplett.no - Dynavoice F6 Calvados, 2 X 6,5" Basselementer Front
    Komplett.no - Dynavoice Magic C-4, Calvados Senter høyttaler Senter
    Komplett.no - Dynavoice Magic S-4, Satelitthøyttaler, Calvados, Leveres som par Bak

Disse er meget rimelige og F-6 har fått mye skryt, de andre har jeg ikke hørt, men de spiller sikkert bra til prisen. (F-6 kan feks. brukes både bak og fremme)

Post gjerne her om du finner produkter du lurer på, så skal du nok se at folk kommer med "løp & kjøp" eller "no way" svar

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for svar:-D

Planen var vel egentlig å kjøpe alt nytt.
    Jeg søkte rundt på den lokale børsen på forumet, men der var det ikke så mye jeg fant.

Jeg trenger egentlig ikke å kjøpe noe annet enn Tv og dvd-spiller i første omgang.
    Tv'en har jeg vel bestemt meg for.
    Når det gjelder DENON DVD-1930 så fikk jeg høre at den har gode tilkoplingsmuligheter. Blandt annet har den HDMI og innebygd oppskaleringsproessor til 1080p. Noe som er fint med tanke på tv'en jeg skal kjøpe.

Jeg har hørt at Monster lager strømuttak ("padder") som gjør strømtilførselen sikrere.
    Hvor kan jo få tak i noe sånt eller tilsvarende?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •