Projektor til PS3 spilling og blå stråle visning.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor til PS3 spilling og blå stråle visning.

Hei.
    Jeg skal ser etter en projektor som jeg kan spille PS3 på og se fine->ok filmer på, det beste hadde jo selvsagt vært om den var på 1080p men jeg har ettervært innsett at den prisklassen er for dyr.
    Budsjette er ikke fastslått enda, men det ville overasket meg om den hadde blitt på over 25 000 så hold dere under det

Projektoren skal i hovedsak være en hjemmekino med PS3 som avspiller(derfor må den ha HDMI og det hadde vært supert med 1080p men dette er ikke det aller største muste). Den skal også brukes til å se på DVD/Blu-ray på.

Rommet den skal stå i kommer nok for det meste til å bli mørk lagt så den trenger ikke å tåle noe store menger lys. Rommet er ca. 7 meter langt hvis dette har noe å si. Jeg lurte også på en ting angående lerret, rommet projektoren skal settes i skal pusses opp og derfor lurte jeg på om det er mulig å enten tapetsere eller noe sånt sånn at veggen blir helt flat for å deretter male hvit akkurat der hvor bilde kommer, ville dette blitt bra flate å vise bilde på eller burde jeg uansett gå til anskafelse av et lerret, hvis jeg burde gå til anskafelse av et lerret kan dere gjærne anbefale et

På forhånd takk.
    Hilsen
    Jørgen
    Ps. Hvis det allerede finnes noen såne tråder, kan dere legge ved link og stenge denne tråden. Håper dette er rett sted å spørre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også ha meg ny PJ om ikke så lenge for HD filmer. Selv skal jeg vente en liten stund til BENQ W9000 faller en smule i pris. Den er litt dyrere enn grensen din men har 1920x1080 oppløsning og takler 24 fps. Så er det en DLP projektor, noe jeg foretrekker.

Har du en fast vegg for lerret kan du lage et selv av MDF for eksempel. En vegg er ikke alltid plan nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg skal også ha meg ny PJ om ikke så lenge for HD filmer. Selv skal jeg vente en liten stund til BENQ W9000 faller en smule i pris. Den er litt dyrere enn grensen din men har 1920x1080 oppløsning og takler 24 fps. Så er det en DLP projektor, noe jeg foretrekker.

Har du en fast vegg for lerret kan du lage et selv av MDF for eksempel. En vegg er ikke alltid plan nok.
    Tusen takk for raskt svar
    Den projektoren du anbefaler ser svært lovende ut, men det jeg håper på er at jeg skaffer projektor før 23 mars(som er lanseringen av Ps3 her i norge), er det mulig at den faller i pris på så kort tid eller er det snakk om flere måneder før den har falt nok i pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke vi ser noe betydelig prisfall så tidlig, den er akkurat lansert. Nå lever jeg med en brukt 720p projektor mens jeg venter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Finnes det noen andre bra alternativer f.eks 720p? er det mulig å faktisk se forskjell? og burde en projektor med 720p byttes når 1080p projektorer synker i pris? Eller burde en bra 720p projektor holde en stund?

Takk for alle svar igjen

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordmoen
    Hei igjen

Finnes det noen andre bra alternativer f.eks 720p? er det mulig å faktisk se forskjell? og burde en projektor med 720p byttes når 1080p projektorer synker i pris? Eller burde en bra 720p projektor holde en stund?

Takk for alle svar igjen
    Jeg mener en god 720p holder lenge men hvis du nå skal kjøpe deg din første projektor så hvorfor ikke gå for 1080p selv om det koster litt mer.
    Tror ikke en "vanlig" mann i gata ser forskjell på de 2 oppløsningene med en hd kilde,dem vet ikke eksakt hva dem skal se etter i bildet.
    En god 720p gir jo et mektig bilde da på hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Jeg mener en god 720p holder lenge men hvis du nå skal kjøpe deg din første projektor så hvorfor ikke gå for 1080p selv om det koster litt mer.
    Tror ikke en "vanlig" mann i gata ser forskjell på de 2 oppløsningene med en hd kilde,dem vet ikke eksakt hva dem skal se etter i bildet.
    En god 720p gir jo et mektig bilde da på hd.
    Hei, takk for svar.
    Kunne du kommet med et/noen forslag, siden dette er min første projektor og det er ganske mye penger vil jeg gjøre det beste valget med en gang.

Takk igjen

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svar.
    Kunne du kommet med et/noen forslag, siden dette er min første projektor og det er ganske mye penger vil jeg gjøre det beste valget med en gang.

Takk igjen
    Det første du bør sjekke ut er om du har problemer med regnbuer,har du ikke det er jo Benq8720 ett meget godt valg.Skal du ha Lcd så er jo Epson tw700 ett meget godt valg.
    Mvh bigtor

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at Optoma HD70 har fått god kritikk her tidligere. Samme med Sanyo PLV-Z4. Begge disse er 720p projektorer med hdmi i en rimelig prisklasse. Bruk Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no så finner du litt info om de og en haug andre samt pris

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svar.

Takk igjen
    Sony VPL-HS60 begynner å få en veldig hyggelig pris etterhvert. Dette er mye projektor for pengene dersom man er fornøyd med 720p LCD.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye gode svar her... kan jo komme med mitt bidrag.

Ville nok vurdert et rammelerret om du har mulighet til det, tror ikke en vegg(mur?) vil være helt ideel... men det kan gå greit...
    Et lerret du drar ned har ofte bølger i lerretet som følge av dårlig oppspenning av duken. Så et rammelerret.

Du pusser opp et rom? Pass på å få nok rør i tak/vegger til å skjule kabler m.m. Alltid kjekt i ettertid.

Med 7m avstand så kan du vel velge å vrake i både DLP/LCD PJ. DLP'ene har vel ofte ganske så lang kastlengde, så stort lerret krever lengre avstand. LCD'ene er bedre å plassere på korte avstander og evnt. også horisontal justeringer.

En Hitachi TX-300 vil gjøre en bra jobb. Støyer ikke så mye, har bra bilde, og håndterer 1080p som input (selv om det kun er en 720p). Om det vil ha noe å si vet jeg ikke... ettersom du sikkert kan sette PS3 til enten 720p eller 1080p.
    Noen DLP er vel heller ikke så glad i 1080p som input heller (her er jeg på tynn is dog. De jeg har testet hadde ikke støtte).

Hva med en Benq 8720. Den har jo falt ufattelig i pris. Tror den har fått god omtale.

Som flere sier her så "trenger" du i prinsippet ikke 1080p enda. 720p er mer enn godt nok en stund til. Kjører endel 720p/1080i og 1080p filmer m.m til min 720p og det er bare knall det.
    Men, jeg skal også bytte til 1080p når prisene er noe bedre. Det er lettere å bruke 10k på en 720 nå, enn 30k for en 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Mye gode svar her... kan jo komme med mitt bidrag.

Ville nok vurdert et rammelerret om du har mulighet til det, tror ikke en vegg(mur?) vil være helt ideel... men det kan gå greit...
    Et lerret du drar ned har ofte bølger i lerretet som følge av dårlig oppspenning av duken. Så et rammelerret.

Du pusser opp et rom? Pass på å få nok rør i tak/vegger til å skjule kabler m.m. Alltid kjekt i ettertid.

Med 7m avstand så kan du vel velge å vrake i både DLP/LCD PJ. DLP'ene har vel ofte ganske så lang kastlengde, så stort lerret krever lengre avstand. LCD'ene er bedre å plassere på korte avstander og evnt. også horisontal justeringer.

En Hitachi TX-300 vil gjøre en bra jobb. Støyer ikke så mye, har bra bilde, og håndterer 1080p som input (selv om det kun er en 720p). Om det vil ha noe å si vet jeg ikke... ettersom du sikkert kan sette PS3 til enten 720p eller 1080p.
    Noen DLP er vel heller ikke så glad i 1080p som input heller (her er jeg på tynn is dog. De jeg har testet hadde ikke støtte).

Hva med en Benq 8720. Den har jo falt ufattelig i pris. Tror den har fått god omtale.

Som flere sier her så "trenger" du i prinsippet ikke 1080p enda. 720p er mer enn godt nok en stund til. Kjører endel 720p/1080i og 1080p filmer m.m til min 720p og det er bare knall det.
    Men, jeg skal også bytte til 1080p når prisene er noe bedre. Det er lettere å bruke 10k på en 720 nå, enn 30k for en 1080p.
    Tusen takk for veldig bra svar, til alle dere andre også.
    Kommer nok kansje til å vente, hvis ikke det blir en fin 720p nå, det får nesten tiden bestemme.

Til lerret saken blir det nok, etter å ha lest svaret ditt, rammelerret.

Takk for alle svar, bare la dem komme
    Ps. Hvordan ville dere samenlignet en plasma til la oss si 15 000- 20 000 mot en projektor i samme pris.

Mvh
    Jørgen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •