Trenger hjelp,Garantisak !!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    grms er samsung sitt retursystem, verkstedet legger inn søknad om kreditt der.

du har forstått gangen i hvordan det funker.

du har ikke krav på noen kompesasjon, men derimot heving av kjøp er aktuelt, hvor du også da har krav på renter på kjøpesum fra kjøpsdato.
    Men selger har krav på kompansasjon for nytteverdien kunden har hatt for varen, ref forbruker rådet

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MF24:

En "norsk" garanti gjelder ikke i hele EU, da stort sett alle EU land har 1 års garanti som standard. Vil du ha lenger garanti, så må du kjøpe det ekstra. Bare i Norge vi har dette med 5 års reklamasjonsrett. Så dersom Fyndbørsen har kjøpt din Samsung tv fra et annet firma enn Samsung Nordic, vil de antageligvis bare ha fått 1 års garanti samtidig som de må gi deg 2 (pluss 3 års reklamasjon i tillegg).

Derimot synes jeg du har fått dårlig behandlig og mangelfulle opplysninger av de fleste parter her, og at du har krav på å få noe igjen, og det snart.
    En stor feil mange forbrukere gjør, er å tro at butikker og leverandører har rutiner for alle disse tingene. Det er stort sett feil! Det er ingen automatikk i hva slags erstatning du skal få, og det er ofte slik at de som roper høyest får mest, dessverre.

Det beste du kan gjøre, er å sende et saklig brev/email hvor du legger fram saken i sin helhet, relativt kortfattet. Skriv så hva du mener er gjort feil, og hva du synes du skal få igjen for det. Som det ble sagt her tidligere, dokumenter eventuelle tap du har hatt på en SAKLIG måte. Send en kopi til verksted, en til butikk og en til forbruker-råd. Dermed er det mye lettere for butikk (som er erstatningspliktige ovenfor deg) og komme frem til et motforslag, eventuelt godta ditt forslag. Følg deretter jevnlig opp, uten å hisse deg altfor mye opp, helt til saken løser seg.
    Men for all del, vær rimelig! Urimelige krav (bensinutgifter for hver km du har kjørt med TV osv) vil bare føre til mer uvilje.
    Det beste du kan gjøre er å spørre om en ny og bedre modell som erstatning. Antagelivis har prisen på denne sunket såpass siden ditt originale kjøp, at selger vil godta dette.

Best of luck!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er 100% sikker på at det er svensk lovgivning som gjelder... gadd se den som da ønsket å levere noe til norge, om det var mottageradressen som var avgjørende.

det er vanlig at varene anses levert når de overlates til transportør. risikoen ligger da hos kjøper fra det øyeblikk varen er på vei inn i lastebilen..

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg denne mailen fra fyndbørsen;

Hej

Det visade sig att denna är inte kreidtansökt ännu så länge.
    Den kommer att bli det under början av nästa vecka då det kommer att anlända till Abc elektronik i Olso Innan dess kan jag intew göra något
    Sedan skall det malas genom kvarnarna tills Samsung sverige så det kommer fortf ta viss tid

Med vänliga hälsningar
    XXXXXXXXXXXX
    --------------------------------------------
    FYNDBÖRSEN - Allt inom hemelektronik. Etablerad på internet sedan 1997.

http://www.fyndborsen.se
    Tel: 0345-20049
    Fax: 0345-20800
    Mail: info@fyndborsen.se

Jeg prøvde selvfølgelig å ringe dem med engang jeg fikk mailen men da fikk jeg bare beskjed om at personen som sendte den var i møte. Jeg skrev da en mail tilbake hvor jeg etter tips fra Joey1313 forlangte å få en låne tv i mellomtiden. Jeg skrev også at jeg pga. den lange ventetiden forventet å få en eller annen form for kompensasjon. Så får vi se hvordan fyndbørsen stiller seg til det. Forløpig er jeg alt annet en fornøyd med dem.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Det er veldig lurt å beholde emballasjen i tilfelle retur... Det står det på mange av eskene til slike produkter
    Ja, jeg vet hva du mener, det blir nesten slik at hvis du ikke har beholdt orginal emballasjen så gjelder ikke garantien.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det noen som ikke har gjort jobben sin, og det er mest sannsynlig verkstedet du sendte den til. hvis ikke abc i oslo har fått tven enda så er jo det rett og slett skandale...

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    her er det noen som ikke har gjort jobben sin, og det er mest sannsynlig verkstedet du sendte den til. hvis ikke abc i oslo har fått tven enda så er jo det rett og slett skandale...
    Skjønner bare ikke hvorfor de begynner å blande inn et verksted til nå ?!? Trodde at det var Elektrotec som skulle ta seg av kreditteringen. Hvem er det som sitter med ansvaret her ?!?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •