Hjemmekino til 20 000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino til 20 000?

Hei

Jeg er helt ny på forumet, og har sett over ganske mange av deres anlegg og hjemmekinoer. Og jeg er mektig imponert. Den dagen jeg punger inn phet med penger, ved et par tastetrykk skal nok jeg lage meg en slik hjemmekino også. Men inntil videre lurer jeg på en ting.

Hvis jeg setter som krav at jeg SKAL ha en Infocus X1, og sier at hjemmekinoen skal koste maks kr. 20 000. Er dette mulig å gjennomføre? :shock: Med tanke på at jeg må ha kabler, anlegg, (lerett?) og noe hardware til data?

Håper på mange svar :lol:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm x1 ca 10k
    Ikea Greyline 0.3k
    Yamaha rx-v640 4/5k
    Noname dvdspiller eltek 0.8k
    Eltax Liberty Front/sentet/rear (litt usikker kostnad, kostet slikk og ingenting på en komplett nettbutikk, men fører disse ikke lenger) si 4k
    Biltema "High-End" kabler ca 0.5k
    Eltek component-vga usikker kostnad
    (Kan evnt benytte Yamaha dvd-s540 til 2k)

Er vel ca 20k det?

Men kommer nok flere alternativer

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytter denne til Prisjakt..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha komplett anlegg og projektor, burde du kanskje satse på et brukt et. Du kan få et kjempeanlegg som har kostet noen lapper til samme prisen av et nytt, middels anlegg. Et anlegg med kvalitet til 12000 er ikke umulig, men det er selvfølgelig brukt. + En Dvd spiller til 2000kr. Så kan du spare litt penger til projektor (og kabler til den), og kjøpe det når du har råd. :wink:. Projektor fronten rykker fort framover og det kommer noe nytt hele tiden, så det kan være smart å vente (eller?). Ikea "Greyline" er ikke et så dumt alternativ.:wink:
    Let litt rundt på www.lydogbilde.no. Der kan det være mange gode, brukte anlegg som ikke ruinerer en stakkar.

Mitt råd: Kjøp anlegg nå og vent med projektor til en senere anledning

Er ikke så erfaren som mange her, så hvis noen har formeninger om brukte anlegg så si ifra! :wink:
    Selv har jeg planer om å kjøpe et brukt anlegg. For så å kjøpe projektor til sommeren. (nøyer meg med en 28" til pengene strekker til) 8)

Refererer fra Dvd og hjemmekino
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil (Gorm) fra bladet DVD og hjemmekino 2.juni 2003
    Hvis du skal gi nybegynnere noen gode råd, hva bør de prioritere?
    Kvalitet kan aldri bli feil. I stedet for å kjøpe dyrt og nytt kan det gi mye bedre resultat å kjøpe dyrere utstyr som er demobrukt eller litt brukt. I ettertid ser jeg at jeg burde gjort det oftere selv. Skulle jeg startet fra scratch nå, ville det stått grommere komponenter enn det jeg har på shoppinglista - brukt. Gå for kvalitet, dimensjonér riktig og kjøp heller en og en komponent. Det går ann å nyte hjemmekino med et godt stereoanlegg før man tar den helt ut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greyez
    Mitt råd: Kjøp anlegg nå og vent med projektor til en senere anledning
    Trådstarter spør om hjemmekino, og etter min mening er stort bilde viktigere enn stor lyd. Jeg ville heller kjøpt projektor, og hatt et godt stereoanlegg, selv om det ser ut til at produktene på bildesiden faller fortere i pris enn lydproduktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Tror jeg holder litt med Greyez, jeg har heller ikke råd til en prosjektor per dags dato. Er det noen anlegg som var "helt fantastiske" for et par år siden/fem år siden, som kan være et godt brukt kjøp nå da? Jeg kvier meg messom litt for å kjøpe Eltax fra komplett.no. Synes det er litt ...
    Pappa har to Black Diamond oppe, de durer jo godt, men litt høy prisklasse. Noen ideer?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt 2 projektorer og stereo, og det går ann. Men jeg har funnet ut at jeg skal prioritere anlegg først, og et anlegg blir ikke like fort gammelt som en projektor.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal se etter brukt så finnes det noe på forumet her også..

Og her

Hender det dukker opp noe på qxl også, men det er mye jall der.

www.finn.no

tekst tv (tv2) Hender det dukker opp noe der også...

Når det gjelder pj utvikling så kommer nok den til å fortsette i lang tid fremover, og prisene vil falle... Men jeg har ikke så god tålmodighet at jeg kan vente til prisnedgangen stagnerer.. (Hvis den noen gang kommer til å gjøre det). Blir som å kjøpe PC, om ett halvt år til år så har naboen noe som kjører fra alt og alle.. Men man kan jo ikke sitte med en 286, bare fordi prisen faller fort og det kommer snart en ny modell??)

Men dette er opptil hver enkelt å bestemme.. Er jo derfor dette er en spennende hobby.. Er ALLTID noe nytt.. Det gjelder også komponenter til hjemmekino.. (recivere/dvd-spillere/dvd-opptakere/bilde) Høytalere er vel kanskje den delen som utvikler seg noe langsommere enn resten.. Selv om det skjer ganske mye der også!

Ps du kunne jo hørt om du kunne intigrere din fars høytalere inn i hjemmekinoen.. :wink: Da får du en mindre kostnad på høytalere...

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ps du kunne jo hørt om du kunne intigrere din fars høytalere inn i hjemmekinoen.. :wink: Da får du en mindre kostnad på høytalere...
    Det kunne jo være en idé!

Tilbake til powers' anlegg: Et nytt anlegg til 10k så burde du ta en kikk på Gale's høytalerserie med en reciver som f.eks denon AVR 1404. Høytalerserien har fått mange gode testresultater. Men som sagt, det beste resultatet får du med et brukt anlegg som har vært dyrt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •