Hitachi Illumina PJ-TX10 Hos Spaceworld

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi Illumina PJ-TX10 Hos Spaceworld

Nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal plassere denne posten, det ble enten på "Produkt -og prisjakt Video" eller her i denne kategorien.

For ca. 12 timer siden fant jeg ut at nå var det på tide å få en prosjektor inn i leiligheten. Reiste til Stavanger for å teste x1 som alle skryter over. Dette ble en stor nedtur! Den såkalte "regnbueeffekten" slo til. Jeg fikk også teste en Hitachi Illumina PJ-TX10 som sto der. "Forelsket" meg i denne og fikk et pristilbud på 14.995kr. Dette var litt over mitt budsjett som var på 12.000kr. Når jeg kom hjem så fant jeg denne til 12.998kr på Spaceworld (Ja du leste riktig). Var også gratis frakt på denne. ( http://www.myspaceworld.com/default.db2?id=4614 )

Dette må vel være Norges billigste Hitachi Illumina PJ-TX10? Tror jeg kommer til å gå for denne eller burde jeg kanskje vurdere Panasonic PT-AE300E? ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...9&GrpID=1&s=pl ) Er det noen så har testet akkuratt disse to og kan si meg hvilken av de som er best. Kommer hovedsakelig til å bruke prosjektoren til xbox´en. Kommer til å kjøpe meg en skikkelig DVD spiller etterhvert.

Satt også å lurte på om jeg evt. skulle ta steget fra Hitachi´en til PT-AE500E. Dette sprenger budsjettet, men hvis AE500E er så sinnsykt mye bedre enn Hitatchi´en så burde jeg kanskje vurdere dette, eller?

En liten ting til; er det så stor forskjell på AE300E og AE500E til mitt bruk?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal plassere denne posten, det ble enten på "Produkt -og prisjakt Video" eller her i denne kategorien.
    Ikke helt korrekt, flytter denne til Prisjakt. Velkommen til Avforum forresten

For ca. 12 timer siden fant jeg ut at nå var det på tide å få en prosjektor inn i leiligheten.
    Ikke dumt !

Reiste til Stavanger for å teste x1 som alle skryter over. Dette ble en stor nedtur! Den såkalte "regnbueeffekten" slo til. Jeg fikk også teste en Hitachi Illumina PJ-TX10 som sto der. "Forelsket" meg i denne og fikk et pristilbud på 14.995kr. Dette var litt over mitt budsjett som var på 12.000kr. Når jeg kom hjem så fant jeg denne til 12.998kr på Spaceworld (Ja du leste riktig). Var også gratis frakt på denne. ( http://www.myspaceworld.com/default.db2?id=4614 )
    Ikke så verst pris det nei..

Dette må vel være Norges billigste Hitachi Illumina PJ-TX10? Tror jeg kommer til å gå for denne eller burde jeg kanskje vurdere Panasonic PT-AE300E? ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...9&GrpID=1&s=pl ) Er det noen så har testet akkuratt disse to og kan si meg hvilken av de som er best. Kommer hovedsakelig til å bruke prosjektoren til xbox´en. Kommer til å kjøpe meg en skikkelig DVD spiller etterhvert.
    Tror AE300 er et bedre valg grunnet bedre soesifikasjoner.. Men vet ikke om noen plasser å få sett denne i stavanger..

Satt også å lurte på om jeg evt. skulle ta steget fra Hitachi´en til PT-AE500E. Dette sprenger budsjettet, men hvis AE500E er så sinnsykt mye bedre enn Hitatchi´en så burde jeg kanskje vurdere dette, eller?
    AE500 er helt klart bedre enn begge de andre nevnte her... Det er ikke så veldig stor prisforskjell mellom 500'n og TX10 da.. Tror den er verdt hoppet.

En liten ting til; er det så stor forskjell på AE300E og AE500E til mitt bruk?
    Hva er ditt bruk?
    Dersom det er mest spilling fra Xbox, tror jeg ikke det vil være noe stor forskjell, mer på film vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi i samme båt. Jeg holdt på å kjøpe X1 til 10K fra telehuset på forus. Men så testet vi og kona så regnbuer. Deretter vurderte jeg AE300, men pga at den må plasserer (ved takmontering) under øvre kant av bildet blir den hengende "midt i rommet" i en allerede lav kjellerstue.

Dette var i går.

Back to sqare one. Vente på at Z2 kommer ned i pris, eller satse på en av SVGA modellene som ikke er like gode som X1 eller AE300.

Vil bare nevne at Elkjøp på Forus har Sanyo Z1 til 12 eller 13K. Så det er også en mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg glemte Epson TW-10 som selges for 10.500,- av den lokale forhandleren (som jeg har glemt navnet på man som du får via Epson importøren)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det tur på Elkjøp og IKEA (må få tak i et midlertidig "lerret"). Kan alltids kjøpe projektoren og levere den tilbake etter 29 dager. Greit å ha en projektor mens jeg ser om komplett.no setter ned de 9 stk AE300 de har igjen Tror vel egentlig jeg kommer til å ende opp med AE300 tilslutt.

Deretter vurderte jeg AE300, men pga at den må plasserer (ved takmontering) under øvre kant av bildet blir den hengende "midt i rommet" i en allerede lav kjellerstue.
    Dette hadde jeg ikke fått med meg, men dette skal jeg vel klare å fikse med et relativt lavt takstativ

Hva er ditt bruk?
    Dersom det er mest spilling fra Xbox, tror jeg ikke det vil være noe stor forskjell, mer på film vil jeg tro.
    Film kommer også til å gå gjennom xboxen i begynnelsen. Har ikke råd til en dyr DVD spiller nå. Tror ikke DVD spilleren i xboxen er det beste til fremmvisning av DVD filmer, men dette er noe jeg får leve med et par mnd. Jeg kommer også til å koble TV dekoderen fra lyse til projektoren, må jo se Hotel Cæsar i stort format :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg på Elkjøp om 30 dager å kjøper proj til B-vare pris :lol: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolfn
    Da går jeg på Elkjøp om 30 dager å kjøper proj til B-vare pris :lol: :lol:
    Skal behandle den pent da

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarer jo å få brukt den 720 timer på den tiden.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS: Jeg tror Elkjøp har noen begrensninger på antall timer på pæra for å kunne få brukt 30 dagers returretten.

John Roger

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS: Jeg tror Elkjøp har noen begrensninger på antall timer på pæra for å kunne få brukt 30 dagers returretten.
    Det er jeg ganske sikker på at de har...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg rimelig sikker på at de ikke har. Blir for vanskelig å administrere tipper jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjop har ingen bregrensninger paa peara. Det ringte jeg og sjekket med Elkjops support. Du har full returrett innen 30 dagers. Ingen begrensinger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjop har ingen bregrensninger paa peara. Det ringte jeg og sjekket med Elkjops support. Du har full returrett innen 30 dagers. Ingen begrensinger.
    Ok, jeg gir meg... (hadde jeg vært Elkjøp ville jeg hatt en grense på antall timer )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •