Jeg skal kjøpe meg prosjektor. Trenger deres hjelp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Hei
    Går ut i fra at du blander litt her, regnbuer fra LCD? det er DLP med sine roterende fargehjul som kan ha dette problemet.
    Du har selvfølgelig rett. Blandet litt her ja (ikke så rent lite heller ops

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I likhet med flere her, er min klare anbefaling Epson EMP-TW700. Den har et fargefilter som gir den bedre fargegjengivelse enn samtlige av de andre projektorene nevnt i denne tråden. Den har også en optikk som langt overgår de andre, noe som gir deg bedre bildeskarphet, og bedre lysuniformitet.
    Inkluderer dette Benq 8720 som også er nevnt over i tråden ? Vurderer selv denne.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger litt motvekt til alle LCD-menneskene her inne kjenner jeg, så jeg vil også deklamere min tilfredshet med AN110. Lav pris, god kontrast, genial og enestående formfaktor, god pæregaranti, lang pærelevetid, lav pærepris. Eneste grunnen jeg ser til å kjøpe noe annet i den prisklassen er hvis man er helt avhengig av horisontal lens-shift og for eksempel allerede har montert takstativ og strukket kabler og akseptert at man skal ha en ugly-bugly klump i taket.

Men det blir jo sikkert bra med LCD og autoiris også, man kan vel ende opp med en sortere sort i visse tilfeller

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at vurderer man å kjøpe seg en projektor og er usikker på hvilken teknologi man skal satse på så må man bare gå å se selv:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også i tenkeboksen når det kommer til prosjektor. Leste testen, Epson 700, til Gorm i siste Hjemmekino og må si jeg ble fristet, men ennå litt i tvil. For så lenge man har mulighet til å kjøpe Benq 8720 (laveste pris jeg har sett til nå er 12.800,-) og man leser testen av denne (også denne av Gorm) er det lett å la seg friste. Men spørsmålet er jo åssen den står seg mot de nyere prosjektorene i dag.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Er også i tenkeboksen når det kommer til prosjektor. Leste testen, Epson 700, til Gorm i siste Hjemmekino og må si jeg ble fristet, men ennå litt i tvil. For så lenge man har mulighet til å kjøpe Benq 8720 (laveste pris jeg har sett til nå er 12.800,-) og man leser testen av denne (også denne av Gorm) er det lett å la seg friste. Men spørsmålet er jo åssen den står seg mot de nyere prosjektorene i dag.
    Jeg har hatt Benq 8720 hjemme hos meg og i forhold til Epson så er det ikke store forskjeller på de.Den største forskjellen som jeg opplevde er at Epson er mye mer lyssterk enn Benq.Jeg måtte levere tilbake Benq på grunn av at jeg ble veldig plaget av regnbuer og vil oppfordre alle som skal kjøpe seg projektor å selv gå å se om de er plaget av dette før de kjøper:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har hatt Benq 8720 hjemme hos meg og i forhold til Epson så er det ikke store forskjeller på de.Den største forskjellen som jeg opplevde er at Epson er mye mer lyssterk enn Benq.Jeg måtte levere tilbake Benq på grunn av at jeg ble veldig plaget av regnbuer og vil oppfordre alle som skal kjøpe seg projektor å selv gå å se om de er plaget av dette før de kjøper:-)
    Har dessverre ikke mulighet for å sjekke ut hva disse er gode for. Har faktisk aldri sett film med prosjektor før så det med regnbueeffekten er for meg ukjent. Vet ikke åssen jeg vil reagere på det. Mitt rom måler ca 5,5 x 3,5 (lengde/bredde). Takhøyden er standard 2.40(????). Har kontroll på lyset utenfra, men veggene er i lys farge. Sitteavstanden er ca 4-4,5 meter.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Har dessverre ikke mulighet for å sjekke ut hva disse er gode for. Har faktisk aldri sett film med prosjektor før så det med regnbueeffekten er for meg ukjent. Vet ikke åssen jeg vil reagere på det. Mitt rom måler ca 5,5 x 3,5 (lengde/bredde). Takhøyden er standard 2.40(????). Har kontroll på lyset utenfra, men veggene er i lys farge. Sitteavstanden er ca 4-4,5 meter.
    Hvis du aldri har sett film med projektor før så bør du absolutt gå å sjekke ut om du har problemer med regnbuer som er ett problem på DLP projektorer men ikke på LCD.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr dessverre en KJEDELIG biltur på 40 til 60 mil t/r, men du har selvsagt rett. Bør nok gjøre det ja. Men ellers, hvis man tar rommet i utgangspunkt og glemmer regnbuene, hva tror du/dere vil passe best?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg kan si er at ut ifra de målene du oppgir vil det ikke være noe problem med Epson Tw700 og den er også den mest lyssterke av de og det vil derfor ikke være noe problem med lyse vegger og litt lys i rommet.
    Mvh bigtor

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •