Dynabel hk5755 - Ukens tilbud

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynabel hk5755 - Ukens tilbud

ELTEK AS

Er denne noe å kjøpe?
    Den er jo unektelig sykt billig på ukens tilbud (NOK 398.00) og har jo en del features som: divx, sonefrihet, dd, dts, progressiv scan...

Men den ser jo helt jalla ut i byggkvalitet!
    Jeg har pioneer 1016 reciever og bruker s-video/optisk lyd, ikke hdmi.

Ville dere kjøpt den om dere var meg, eller bør jeg kjøpe en pioneer?
    kan jeg styre denne Dynabel spilleren fra min Pioneer reciever sin fjernkontroll?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror ikke dette er noe å satse på, man får vel "desverre" det man betaler for, og veldig skjelden noe mer. Den er jo sikkert et greit alternativ hvis man er ute etter en DVD spiller til ca 500 kroner, men...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg hadde ikke kjøpt denne hvis jeg var ut etter en billig DVD spiller.
    Det finnes mange andre til under 2000,-. Pioneer (eller andre som for eksempel Denon og Panasonic) har bra DVD spillere for lite penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man får jo faktisk den rimligste fra cambridge under 2000 kroner. bør vel sikkert vurderes.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke verst den spilleren, har prøvd forgjengeren, og har stort sett vært fornøyd med den. Har vært i daglig bruk i to-tre år, og er fortsatt like god. Det eneste minuset er at den ikke har HDMI/DVI utgang, men det er ikke sikert at du har bruk for det?

Ikke sikkert at du kan bruke Pioneerens fjernkontroll. Alternativet er en 585 fra Pioneer? Da får du i tillegg avspilling av SACD og DVD-A.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike billige DVD spillere er sterkt undervurdert. Hvis den holder samme standard som andre 4-500.- spillere i "Rimiklassen" er det helt greit å bruke de til 28-32" CRT TV'er. Det er faktisk ikke alle som har siste nytt av flat tv'er.

Dessuten, hvis den faktisk eter alt av formater og DVD-r og CD-r plater er den et kupp til prisen. Det er mange 10k's DVD spillere som faktisk sliter med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lydmessig bruker mange av disse rimeligste spillerne å være elendig, i mine ører ivertfall.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forgjengeren fikk faktisk overstrømmende tilbakemeldinger over kvaliteten på signalene den produserte. De ulempene som var hadde vel med en råtten fjernkontroll å gjøre den gangen.

Nå er fjernkontrollen forbedret, men dessverre har nok ikke feature-lista holdt tritt med markedsstandarden, og når byggekvaliteten er så som så, så er er ikke dette mer enn et greit kjøp til normalprisen. MEN til tilbudsprisen er vel dette et meget godt kjøp! Ser man hva man får for under 500kr andre steder, så er jo denne spekket med funksjonalitet. Dette må vel være en killer i prisklassen under 500kr.

[Flytter for øvrig denne tråden til Produkt- og prisjakt]

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg bruker 32" crt philips widescreen tv, svideo og optisk.
    Per dags dato har jeg en Sony DVP-S336 dvdspiller, men den sliter med hjemmebrent :S Den er heller ei sonefri!

Kan jeg få pioneer sonefri?

Jeg husker pioneer 717 og 737, der var det:
    Display -> Condition -> Sone (tall) -> Enter

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    lydmessig bruker mange av disse rimeligste spillerne å være elendig, i mine ører ivertfall.
    Analogt, ja, men bruker du digitalt signal ut er det det samme signalet som ut fra en spiller til 100 000 blanke norske kroner IMHO.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Analogt, ja, men bruker du digitalt signal ut er det det samme signalet som ut fra en spiller til 100 000 blanke norske kroner IMHO.
    akkurat dette finnes det sikkert forksjllige meninger om.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat dette finnes det sikkert forskjellige meninger om.
    Enig men det hjelper ikke DaButcher men problemet sitt :-D

Det enkleste for deg kan være å kjøpe en Pioneer DVD spiller. Slik kan du bruke en fjernkontroll for DVD spiller og receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=DaButcher]Ja, jeg bruker 32" crt philips widescreen tv, svideo og optisk.
    Per dags dato har jeg en Sony DVP-S336 dvdspiller, men den sliter med hjemmebrent :S Den er heller ei sonefri!

ja, du kan enten betale butikken 300? for å gjøre den sonefri, eller du kan gå på www.videohelp.com--->dvd hacks å skrive inn din dvd spiller:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Thore]
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Ja, jeg bruker 32" crt philips widescreen tv, svideo og optisk.

ja, du kan enten betale butikken 300? for å gjøre den sonefri, eller du kan gå på www.videohelp.com--->dvd hacks å skrive inn din dvd spiller:-D
    Åja..

Hmm, jeg må tenke på den her..
    Hva må jeg ut med for å få Pioneer med tilsvarende specs?

Jeg vil ha en sort dvdspiller og vil helst den skal være like bred/dyp nok til å passe sammen med recieveren min (pioneer 1016). Trenger ikke være ultra-highend, men må være iallefall bra og sonefri er jo pluss..

Samt den må takle brente plater.
    Om jeg kjører pioneer dvdspiller med hdmi og hdmi inn på reciever, vil da hdmi overføre signal til lyd?

isåfall kan man vel i teorien kjøre RAW audio via hdmi?
    det er jo ikke nok båndbredde på den optiske (10mbit)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat dette finnes det sikkert forksjllige meninger om.
    Det gjør det selvfølgelig, men jeg ser ingenn grunn til at innholdet på hverken Cd eller DVD plater forandrer seg etter kjøpesummen på spilleren.

Kan selvfølgelig diskuteres hvor mye felvlesninger man får på et billig kontra et dyrt drivverk osv. men i denne sammenhengen er vel det ganske uaktuelt. Tror ikke man kan høre stor forskjell på denne og en Pioneerspiler til f.eks. 1500-2000.

Når det er sagt kan Pioneer DV-696 være en spiller for deg. Den har HDMI, overfører lyd med denne også, passer godt sammen med din 1016. Mener denne koster mellom 1500 og 1700

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •