Sen levering hos AV SHOP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sen levering hos AV SHOP

Bestilte en HDMI kabel fra AVSHOP.no på fredag og per tirsdags kveld er det fremdeles ikke noe annet på ordrestatus enn "Lagt i bestilling". Skrev en email til dem og fikk beskjed om at varen ER på lager. Har noen andre hatt problemer med AVSHOP ? Det burda da ikke være så vanskelig å pakke en liten kabel og sende? I motsetning så bestilte jeg en TV på MPX og de sendte den umiddelbart. Under et døgn senere var pakken allerede ankommet Stavanger. Det virker lovende så langt, men jeg er ikke imponert over tempoet hos AVSHOP.no

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt problemer med levering fra avshop! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt fra avshop flere ganger, og opplevd begge deler: En gang måtte jeg vente i to-tre uker på en HDMI-kabel, en annen gang bestilte jeg en DVE-disk som lå i postkassen i løpet av 4 dager. Så erfaringene er delte.

Men avshop har en del å lære av "leveransekongen" komplett.no
    Der har jeg alltid fått produktene i løpet av 2-3 dager, uansett (men kanskje har jeg vært heldig?).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har bestilt fra avshop flere ganger, og opplevd begge deler: En gang måtte jeg vente i to-tre uker på en HDMI-kabel, en annen gang bestilte jeg en DVE-disk som lå i postkassen i løpet av 4 dager. Så erfaringene er delte.

Men avshop har en del å lære av "leveransekongen" komplett.no
    Der har jeg alltid fått produktene i løpet av 2-3 dager, uansett (men kanskje har jeg vært heldig?).
    Hadde jeg visst om tregheten til AVSHOP så hadde jeg heller tatt bilen og kjørt og kjøpt en HDMI kabel. Problemet er at TV'en kommer med budbil idag og jeg irriterer meg grønn over at AVSHOP ikke får fingen ut. Tror nok ikke det blir mer AVSHOP kjøp på undertegnede nei.....!

Når det gjelder "Leveransekongen Komplett.no" så er jeg ikke enig i kongetittelen....de er nok raske nok ja , men skulle ha 1200 kroner for en forsendelse av en plasma tv til Stavanger mot 290,- hos Mpx. Saken er den at MPX er akkurat like raske og fortjener "kongetittelen" mer enn Komplett.

Men uansett, styr unna AVSHOP om du liker å ha varen raskt !!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har bestilt fra avshop flere ganger, og opplevd begge deler
    Det samme her. Jeg har bestilt flere varer og fikk en HDMI kabel etter 2 dager mens jeg måtte vente neste 4 uker for å få mitt lerret (var ikke på lager, kom fra Italia tror jeg).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Hadde jeg visst om tregheten til AVSHOP så hadde jeg heller tatt bilen og kjørt og kjøpt en HDMI kabel. Problemet er at TV'en kommer med budbil idag og jeg irriterer meg grønn over at AVSHOP ikke får fingen ut. Tror nok ikke det blir mer AVSHOP kjøp på undertegnede nei.....!

Når det gjelder "Leveransekongen Komplett.no" så er jeg ikke enig i kongetittelen....de er nok raske nok ja , men skulle ha 1200 kroner for en forsendelse av en plasma tv til Stavanger mot 290,- hos Mpx. Saken er den at MPX er akkurat like raske og fortjener "kongetittelen" mer enn Komplett.

...det er vel bare å avbestille, så kan du heller kjøpe en kabel i din lokale butikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex
    ...det er vel bare å avbestille, så kan du heller kjøpe en kabel i din lokale butikk...
    Selvsagt er det intet sted hvor dette kan gjøres ved innlogging. I tillegg står det på websiden til AVSHOP at de ikke er tilgjengelige på telefon eller email idag. Det er det som kjennetegner webshops som en ikke blir fornøyd med, en kommer liksom ikke i kontakt for å få kansellert ordren.....men beløpet er ikke lenger reservert på kontoen så jeg skjønner ikke om det skyldes at den endelige transaksjonen er på vei gjennom , og da er det for sent uansett. Angrer på at jeg ikke kjøpte kabel gjennom MPX som er utrolig kjappe med å sende samt oppdatere tracking opplysningene

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte DVE på AVShop i fjor en gang! Etter en uke klagde jeg på mail, ikke noe svar. Ventet et par dager sendte en mail til, ikke noe svar! Ventet et par dager til og ringte, fikk i svar at de ikke skjønte hva som hadde skjedd siden varen var på lager(skjedde det samme med meg, den ble bare "lagt i bestilling"), fikk beskjed om at de skulle sende den med en gang. Tok enda 5 dager før jeg fikk den i posten. Så jeg har ikke kjøpt noe mer på AVShop! Har en Toshiba XE1 i bestilling, men den henter jeg selv. Klok av skade!:-)
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg bestilte DVE på AVShop i fjor en gang! Etter en uke klagde jeg på mail, ikke noe svar. Ventet et par dager sendte en mail til, ikke noe svar! Ventet et par dager til og ringte, fikk i svar at de ikke skjønte hva som hadde skjedd siden varen var på lager(skjedde det samme med meg, den ble bare "lagt i bestilling"), fikk beskjed om at de skulle sende den med en gang. Tok enda 5 dager før jeg fikk den i posten. Så jeg har ikke kjøpt noe mer på AVShop! Har en Toshiba XE1 i bestilling, men den henter jeg selv. Klok av skade!:-)
    Da har jeg gjort samme tabbe og trodd at AVSHOP var like kjappe og gode som seriøse webshops. Så jeg anbefaler alle å styre unna AVSHOP med mindre du har ekstremt god tålmodighet. Men jeg takker høyere makter for at jeg aldri bestilte prosjektor etc fra dem.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte prosjektor og diverse fester/dukprøver der i fjor og hadde ingen problemer med levering. Prosjektoren var på plass etter 4 dager og da var allerede festet sjekket ut og klart for opphenging.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har for lenge siden bestilt derfra... og det er en grunn til at det er lenge siden også. Hadde den gang så dårlig erfaring med levering og kundeservice at det ble helt uaktuellt for fremtiden og benytte seg av dem. Det tok tre uker fra reklamasjon på splitter ny projektor til jeg fikk beskjed om hvor den skulle leveres for og få ny. Dette etter gjentatte purringer.

Kundeservice og rask levering er meget viktig i dagens marked.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kongetittelen er det ingen av dem som innehar. Det er det PS Data/Hattelco som har, Er blitt kåret til den beste og raskeste leverandøren 3 år på rad.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en HDMI kabel fra AVSHOP.no på fredag og per tirsdags kveld er det fremdeles ikke noe annet på ordrestatus enn "Lagt i bestilling". Skrev en email til dem og fikk beskjed om at varen ER på lager. Har noen andre hatt problemer med AVSHOP ? Det burda da ikke være så vanskelig å pakke en liten kabel og sende? I motsetning så bestilte jeg en TV på MPX og de sendte den umiddelbart. Under et døgn senere var pakken allerede ankommet Stavanger. Det virker lovende så langt, men jeg er ikke imponert over tempoet hos AVSHOP.no
    Ta en telefon da.
    jeg har brukt AVshop mange ganger og de har aldri skuffet. (men jeg har heller ikke hatt noen reklamasjonssaker da...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er det intet sted hvor dette kan gjøres ved innlogging. I tillegg står det på websiden til AVSHOP at de ikke er tilgjengelige på telefon eller email idag. Det er det som kjennetegner webshops som en ikke blir fornøyd med, en kommer liksom ikke i kontakt for å få kansellert ordren.....men beløpet er ikke lenger reservert på kontoen så jeg skjønner ikke om det skyldes at den endelige transaksjonen er på vei gjennom , og da er det for sent uansett. Angrer på at jeg ikke kjøpte kabel gjennom MPX som er utrolig kjappe med å sende samt oppdatere tracking opplysningene

....trenger du kabel i dag og du ikke får kansellert orderen hos AVSHOP, så går du likevel til en lokal butikk og skaffer deg kabel....når du endelig får varene fra AVSHOP, så kontakter du AVSHOP og sier at du ønsker å returnere varene i henhold til angrefrist. Det eneste du da må betale for er returfrakt (og den kan ikke være spesielt høy for en kabel), resten tilbakebetales...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer er også delte. He fram til no opplevd veldig god service, men;

Sendte ein mail om det var mogleg å bytte ein tidlegare kjøpt hdmi-kabel frå 10 til 15 meter. Dette skulle ordne seg, eg kunne berre sende inn att kabelen så skulle dei sende ny. No nermar det seg ein månad sidan eg sendte den inn att, utan å ha høyrt noko. Men avshop skal dog ha skryt for at dei ville bytte kabelen, ikkje alle som ville gjort dette, etter at kabelen har vore brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Mine erfaringer er også delte. He fram til no opplevd veldig god service, men;

Sendte ein mail om det var mogleg å bytte ein tidlegare kjøpt hdmi-kabel frå 10 til 15 meter. Dette skulle ordne seg, eg kunne berre sende inn att kabelen så skulle dei sende ny. No nermar det seg ein månad sidan eg sendte den inn att, utan å ha høyrt noko. Men avshop skal dog ha skryt for at dei ville bytte kabelen, ikkje alle som ville gjort dette, etter at kabelen har vore brukt.
    Fruen ringte idag på jobb og sa det var kommet pakke til meg for henting på post. Mest sannsynligvis så er dette HDMI kabelen og da tar jeg tilbake det jeg sa om AVSHOP med unntak av de er for dårlige å oppdatere trackingen. For ordren til HDMI kabelen står fortsatt med "Lagt i bestilling" som status. Her kan AVSHOP bli bedre men hvis det stemmer at kabelen har kommet som postforsendelse idag så har det altså tatt 4 virkedager som er akseptabelt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte et lerret hos Avshop for en stund tilbake. Jeg ble lettere overrasket når budet sto på døra dagen etter med mitt nye lerret.

Jeg har aldri opplevd noe problemer med den butikken.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gode og dårlige erfaringer.

Jeg måtte vente i 4 uker på RadioShack, da stod det at den var på lager, men det var den ikke, og AVshop sa aldri at den ikke var på lager, først etter 2 purringer fikk jeg til svar at den først kom om et par uker.

Bestillte ScreenGoo som jeg ventet i 1.5mnd på, da og var detlite info å få hos AVshop.

Har og gode erfaringer, har bestillt DVE og lerretsprøver og det har kommet etter 2-4 dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med AVshop er også at de ikke har noe ordentlig lagerstyringsprogram, det står ofte at varer er på lager når de ikke er det, og så står det samme tekst "bestillingsvare x antall dager" på mange av varene, så det er vanskelig som kunde å faktisk vite når man kan forvente å motta varen når man legger inn bestilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....det aller største problemet er etter min mening at det er svært begrenset hva AVSHOP har på lager. Mange av varene sendes direkte fra deres leverandører, uten at de har helt oversikten på om disse har varene på lager, eller når varene blir sendt. De har ofte relativt gode priser på produkter, og må kutte kostnader for å oppretholde disse. Stort lager med alle produkter medvirker ikke til lave kostnader...

Jeg har erfaring med både lang og kort leveringstid fra AVSHOP, men de har alltid svart på mail innenfor rimelig tid (samme dag)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •