Ukens tilbud komplett.no: Tatung 32" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 102
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Nonsens, så lenge tidsforsinkelsen ikke blir vesentlig lenger ved enkelte forandringer av fargegraderinger.

Kan informere om at 60hz tilsvarer 16ms per bilde, og med en LCD som oppfriskes 60 ganger i sekundet progressivt, så vil et "perfekt" 16ms-panel utføre alle fargeforandringer helt fint.

Dog er virkeligheten ikke perfekt, og det finnes få slike paneler enda, om noen, derfor har diverse produsenter hypet opp lav-ms paneler, ofte uten at det har så mye for seg for den jevne forbruker. Disse panelene ofrer ofte kvalitet til fordel for raskere tilstandsendring i de flytende krystallene, men har også somregel flere ms lenger forsinkelse på enkelte forandringer enn det som er oppgitt, et 5ms panel kan f.eks. gjerne ha 10ms forsinkelse på enkelte graderingsforandringer.

Jeg vil tro at denne 32"ern med 10ms-panel vil holde helt fint selv til spilling, dog kanskje ikke om man har superfølsomme øyne.

PS: 75hz tilsvarer 13,3ms og 85hz ca. 12ms
    Ja det er flott at vi har sånne som deg som tror og mener og har full peiling på hva som er best.Jeg har sett denne skjermen opp i mot viewpia sin skjerm og kunne selv se forskjellen på de og det er det jeg uttaler meg ut ifra og ikke hva jeg tror og mener.Jeg vil også si at det er mange som mener at du bør ha 8ms eller bedre på en stor lcd skjerm og spesiellt om du skal bruke pc på den:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også testet litt diverse skjermer, og har kommet til at 10ms er helt greit for meg, hvertfall på de 32" jeg har sett på koblet til pc.

Jeg lurer dog på hvorfor du mener at større skjermer må ha lavere ms enn mindre skjermer.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Jeg har også testet litt diverse skjermer, og har kommet til at 10ms er helt greit for meg, hvertfall på de 32" jeg har sett på koblet til tv.

Jeg lurer dog på hvorfor du mener at større skjermer må ha lavere ms enn mindre skjermer.
    Ja men da har du sett på tv på de mens jeg har testet opp i mot pc og da ser du lettere svakheter i bildet og de blir jo mer synlig dessto større skjerm du ser på.Jeg vil også si at jeg kom med disse opplysningene ut ifra at viewpia hadde en skjerm som jeg mente var ett mye bedre kjøp for 1000kr mer enn tatung sin.Så blir det opp til vær og en til å selv avgjøre hvilken skjerm de vil kjøpe:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja men da har du sett på tv på de mens jeg har testet opp i mot pc og da ser du lettere svakheter i bildet og de blir jo mer synlig dessto større skjerm du ser på.Jeg vil også si at jeg kom med disse opplysningene ut ifra at viewpia hadde en skjerm som jeg mente var ett mye bedre kjøp for 1000kr mer enn tatung sin.Så blir det opp til vær og en til å selv avgjøre hvilken skjerm de vil kjøpe:-)
    tror faktisk jeg begynner å bli trøtt, jeg mente selvfølgelig koblet til pc, og har korrigert innlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [-GoMp-]
    Har tilfeldigvis testet den nå ja... Satt oppe "Litt" sent i går.. ops:
    Førsteinntrykket jeg har er veldig bra. Etter å ha justert litt etter min smak mtp lysstyrke, farge, osv, så må jeg si at jeg syns den gir et veldig bra bilde!

Nå skal det sies at jeg hadde tidligere en 21" Samsung bilderørsTV, men har også en BenQ PE7700 HD-ready projektor. Føler at denne Tatung-TVen gir et mye skarpere bilde enn den.

I forhold til bestekameraten min sin 42" LCD føler jeg også at denne gir minst like bra bilde, og hans kosta 21000,-.. føler jeg har gjort et kupp, for å si det sånn. :-D

Noe spesifikt du lurer på?
    Fortsatt fornøyd? Har du testet å koble den til pc via vga? Har du testet den med vanlig analogt antenne signal?

Er det noen andre som har fått tv' en sin og som kan dele erfaringer? Jeg vil gjerne vite litt mer om den før jeg henter den i posten om noen dager.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt en selv, som en ekstra TV. Skal teste mot PC så snart den kommer.

Ellers har du jo 14 dgr returrett, dersom den ikke skulle innfri.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min Tatung kommer i morgen

Tror jeg, så da skal jeg teste den på analog kabel, nintendo wii og pc. Har fra før Pioneer 436 XDE, så jeg er vant til godt bilde:-D

Jan Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hentet tv' en min i dag. Så langt er jeg stålende fornøyd. Har prøvd tv'en med analog kabel-tv. Absolutt ingenting å si på bildet. Det er ikke særlig dårligere en Crt tv'en min ( hvis den er det i det hele tatt). Hadde forventet mye snø og støy, men det var det lite av. Mulig jeg har misforstått noe, men når jeg så på tv'ene de hadde på expert med analogt signal, var de utrolig dårlige alle sammen. Uansett prisklasse. Fikk inntrykket av at lcd'skjermer var mye dårligere enn crt så lenge de mottar analogt signal.

Har også koblet den til bærbaren min via vga. Har brukt den som skjerm i hele dag. Funker ypperlig. Jeg har prøvd både "The calibrator" og "Avia" for å kalibrere tv'en. Jeg får tydligvis bare stille "Backlight", "Contrast" og "brightness" når tv'en har vga som source. Må tydligvis brennen den ut som dvd for å få stillt resten. Når jeg har valgt vanlig tv kan jeg stille farge med mer også. Håper den bruker de innstilligene jeg stiller inn med dvd som source til tv også.

Tv'en gir meg ikke noen følelse av lav kvalitet. Det gjorde fjernkontrollen ved første øyekast, men nå har jeg ingen problemer med den.

Bilde i bilde funksjonen er jo alltid kjekt. Men jeg greier ikke velge vga som det lille bildet. Jeg får ha vga som hovedbilde og se tv i det lille, men jeg får altså ikke bytte. Når jeg har bare tv på og så slår på bilde i bilde, kan jeg velge mellom hdmi og YOV på den lille skjermen (hva er YOV?). Vil gjerne ha vga der også. Har ikke koblet til noe annet enn vga og analog kabel tv.

Med vga som hovedskjerm kan jeg velge mellom atv (kabel-tv)scart1,scart2, scart2s,cvbs(hva er det?), og s-video.

Monterte nettop "Hama 42997, Antenneadapter/strømfilter, for flat-TV m/jordet stikkkontakt", da ble tv-signalet fryktelig mye dårligere. Masse forstyrrelsr i bildet, men fortsatt ingen snø... Er det bare hos meg? Må jeg bruke den?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tatungskjermen er kommet

Utvendig design er meget pent. Svart og fin, høyttalere under slik det skal være Når jeg koplet den "rett ut av boksen" og på kabel var første tanke: RETUR!!! Helt for forferdelig fargesammensetning (MYE grønn/(blå). For sterkt lys, dynamisk kontrast på (fryktelig med denne), skarphet for sterk. Hardt, kaldt bilde, grovkornet.

Har justert brukertilpassede farger (-10 på blå og -10 på grønn), skarpheten er satt ned til 1 på tv og Wii (scart på Wii). Dynamisk kontrast av. Det hjalp betraktelig med disse justeringene. Justerne ned lyset betraktelig. Småjusterer enda, er ikke helt fornøyd.... Sukk.... Ikke som pioneeren min akkurat... men det er kanskje håp med finjusteringer...?

Oppdatering: På PC (via d-sub) er skjermen MEGET klar og tydelig. Godt bilde!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører nå PC'en på Tv'n via DVI--> HDMI kabel (som jeg til vanlig bruker på prosjektoren min). Kjører 720p oppløsning, fungerer veldig bra, har justert bildet etter min smak og er veldig fornøyd.

YUV er Komponent, jeg kjører f.eks min Xbox360 i 720p på YUV-inngangen. Har spilt mye (Test Drive Unlimited, Gears Of War, Oblivion), og det ser helt topp ut! Er veldig fornøyd, ble positivt overrasket over denne TV'en. Har forøvrig ingen tegn til ghosting pga responstider (noe jeg ikke kunne ha levd med).

Vanlig analogt antenne signal fungerer også helt fint, er enig i det som blir sagt - ser mye bedre ut her hjemme enn på Elkjøp o.l. Men ser likevel frem til det digitale bakkenettet / IP TV da.. ^^

Ser at Komplett har den samme prisen på Tatung TV'en denne uken også. Anbefales for de som lurer på den!

Har desverre ikke anledning til å legge ut bilder/screens.

Edit: En opplysning: Jeg prøvde å stille støyreduskjon fra auto til høy på TV-signalet - det anbefales ikke! Da får man crappy bilde, rett og slett. Mulig det er det som var innstilt av en smarting i butikken hvor en her inne mente det var dårlig bilde på Tatung-TVen. La det stå på auto.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - herlig at du er fornøyd!!! Til orientering lanserer nå Tatung "Pixel Engine"! Helt ny teknologi som forbedrer bilde betydelig! Den er allerede implementert i firmware på alle TV som er solgt i det Norske marked etter 1.1! Det gjelder alle modeller! Les her;
    NY LCD Teknology fra Tatung ”PIXEL ENGINE”

Pixelbehandling
    Tatung teknologi gir bedre bildekvalitet ved å forbedre lysbehandling i hver pixel og i hver linje individuelt! Den kreerer automatisk forskjeller i hver pixel som gir forskjellig lysstyrke fra lyskilde. Den unike teknologi fra Tatung gjør bilde skarpere og klarere!

Unik kontrast i mørke bilder – også ved skarp innsynsvinkel
    Tatung lysteknologi har en 1:10 dimmeskala!. Som betyr at at man øker den dynamiske kontrasten med 10 ganger. Altså opp til 12000:1 i kontrast

Ekstem bevegelses skarphet
    Super raskt baklys som opererer i ”scanning mode”! Den kansellerer etterslep og gir rene bevegelseseeffekter! Noe du sjelden finner på andre LCD skjermer!

Kino opplevelse med vanvittige bilder
    Økning av segmentert belysning gir et skarpere bilde

Naturlige bilder
    Økning av antall fargenyanser og skygger gir et naturlig og klart bilde!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At skjermen har 12000:1 i dynamisk kontrast tviler jeg sterkt på....
    Og med en kontrast på 1000:1, vil ikke en 1:10 "dimmeskala" da gi en dynamisk kontrast på mellom 1:100 og 1:1000? En dimmer kan tross alt ikke 10-dobble utgangspunktet, kun senke det...

Jeg fikk min 32" på fredag, og er middels fornøyd. Oppskaleringen og billedbehandlingen er ikke god nok.

Kilde1: Digital tuner via scart. 720x576i. Bildene er grove, og fargene nesten umulig å justere optimalt. Tildels mye etterslep og en god del digitale artifakter. Ikke godt nok for et normalt kresent øye. Men mtp på hva TVen koster kan man kanskje ikke forvente bedre. Dog, at den 3 år gamle CRTen gir et bedre bilde burde ikke være nødvendig på en LCD-TV solgt idag.

Kilde2: Pioneer RCS-606H DVD via komponent. 720x576p. Atskillig bedre enn bildet fra tuneren. Bedre fargemettning, bedre dybde og bedre flyt i bildet. DVD-spilleren er tydeligvis utstyrt med bedre elektronikk enn TVen. Må justere både spiller og TV for å få godt nok bilde, men det er ingen minus i min bok.
    Kraftig økning i kvalitet burde være mulig med en bedre DVD-spiller.

Kilde3: PC via VGA. 1366x768p. Her var bildet fantastisk bra. Gnistrende farger og sylskarpt bilde. Raske panoreringer uten antydninger til etterslep.
    Gjorde bare en rask test uten mye justeringer, men her er jeg fornøyd så langt.
    Litt forundret over at TVen viser 1280x720 som format i menyen, og er usikker på om den nedskalerer 1366x768 på inngangen til 1280x720 for så å oppskalere til 1366x768 igjen? Jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg så mye inn i akkurat det, så hvis noen kunne gitt et fornuftig svar hadde det vært flott.
    Testet såvidt med 1920x1080i, men med materiale av varierende kvalitet har jeg ikke grunnlag for å uttale meg så mye der...

Alt i alt en grei TV til en billig penge. Elektronikken henger ikke helt med ved lav oppløsning, men panelet er det ingenting å si på. Byggekvaliteten er meget god. Støyer minimalt.

Til helgen skal TVen testes med en DVDO iScan HD som er på vei i posten. Den kan nok ikke lage gull av gråstein, men jeg håper ihvertfall den kan gjøre en bedre jobb på skalering og billedbehandling fra mine lavoppløste kilder, og dermed gi panelet muligheten til å gi det bildet den har vist seg god for.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ser veldig interressant ut. Er vel veldig god til PS3 ut i fra det folk skriver om at den er bra med HD kilder. Kanskje det blir en sånn på meg til sommeren sammen med PS3
    Men noen spørsmål:

1: Hva er målene på foten?

2: Kan jeg ta lyd inn via HDMI (fra PS3) og ut igjen som et analogt stereosignal til forsterkeren?

3: Kan ikke noen vær så snill og legge inn noen bilder??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2: Tv-en har ikke utgang for lyd.

Resten har jeg dessverre ikke svar på da min er nedpakket og klar for retur....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg nødt til å bruke de internehøytalerne? :s
    Kan jeg ikke sende lyden ut til forsterkeren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Med mindre du er villig til å lodde på en liten "tjuvkobling", men da ryker garantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å ta lyd ut via scart på denne? Det gikk fint på min gamle Philips CRT.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På produkt spesifikasjonen står det:

Audio out: SP/DIF (RCA type)

Hva betyr det?

Hvilke GODE alternativer har jeg til 5000kr med lyd ut? Vil jo se tv med orntlig lyd ikke gammel boks lyd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at den har digital lydutgang, ala som du blandt annet finner på DVD spillere. Bruker da en coax kabel.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg husker så var det kun en SPDIF inngang, selv om Komplett sier det er en utgang, men for all del, kan hende jeg husker feil.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •