Ukens tilbud komplett.no: Tatung 32" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjarneH
    Hyggelig å se at norsk representant for Tatung leser forumet. Har du opplysninger om hva som er riktige mål på denne 32" TV'n? Det er litt viktig for meg for den skal inn i en bokhylle...
    RIKTIGE mål;W763MM X H582MM X D240 MM MED STAND

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dEN HAR PIXELMAPPING OG DEN SELGES SOM HELSORT

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    1. Så lenge det er målt på et skikkelig vis er ikke 8ms noe behov for tv/film bruk, kun til tvspill og pcbruk.

2. Idag er det så å si kun en synder som har skylden for etterslep, og det er bildebehandlingen, denne suger mildt sagt på det meste av det jeg velger å kalle nye "jallamerker" frem til jeg får det motbevist. Dette er umulig å kunne "måle" på papir. Skal man bruke en skjerm kun som monitor er det jo andre boller.

3. Det finnes ingen standard idag for å "måle" oppdateringstiden på ett lcd panel heller, iallefall ingen standard som produsenter er forpliktet til å følge

4. Hvorfor ordet "nordic" i navnet? Tatung er jo en kinesisk by og mest sannsynlig er fabrikken en etterlevning etter en tidligere kommunistisk radiofabrikk på lik linje med Hisense (Tidligere Quandung radio factory nr 2). Høres ikke "Made in China" like bra ut?

5. JVC får produsert panelene sine fra sitt moderselskap som også eier Panasonic (Matsushita). At disse skulle ønske å kjøpe paneler til noe annet evt enn billigmodellene sine finner jeg tvilsomt, iallefall til det motsatte er bevist. Det er ikke akkurat som at det vokser flatskjermsfabrikker på trær for øyeblikket:

- Matsushita (Japan)
    - Pioneer (Japan, spiste opp NEC)
    - Hitachi (Japan)
    - Acer (Taiwan)
    - Sony/Samsung (Sør Korea)
    - LG/Philips (Sør Korea)
    - Hisense/Quandung (Kina)
    - Sharp (Japan)

Dette er de jeg vet av etter diverse fusjoner og oppkjøp.
    Du er tydligvis godt oppdatert i dette markedet. Det er bra! les litt om Tatung også: welcome Tatung website

Newcomer lionheart@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette skal vel være riktige spec's på denne modelen.. tenker så det knaker her om det skal handles:-)

http://www.tatung.at/images/stories/...log)-black.pdf

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lionheart@online.no
    dette skal vel være riktige spec's på denne modelen.. tenker så det knaker her om det skal handles:-)

http://www.tatung.at/images/stories/...log)-black.pdf
    Her står det at bredden er 96,5 cm. Uansett så har du jo 14 dagers returett på varer bestillt på Internet.

Jeg vurderer også sterkt denne. Den kommer mest til å bli brukt til å se barne-tv på siden jeg skal ha mulighet for å trekke ned et lerret fremfor. Hvem bryr seg om 8 eller 10 ms da egentlig?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...folkens, vil bare anmode dere om å forholde dere høflige overfor vår gjest, så langt er det OK, men noen innlegg synes jeg blir litt på grensen. Vi er jo veldig glad for at representanter fra produsentene besøker oss, og da er det viktig at vi oppfører oss skikkelig også (så kanskje de fortsetter å henge her også)!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I'm buying it.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er det å buke denne Tatung 32 til xbox 360 og vanlig tv-titting? Har vanlig analig kabel-tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om panelet heter Tatung så bruker ikke JVC det. Vi har brukt forskjellige leverandører deriblant Samsung/Sony, Sharp o.l men kan ikke huske å ha sett Tatung i våre register på panelprodusenter, om ikke selve panelet heter noe annet.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [-GoMp-]
    I'm buying it.

And I bought it:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lionheart@online.no
    And I bought it:-)
    ...and I'm getting it delivered on my door this evening! Utrolig rask service av Komplett, må jeg si.. all hail!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...and I'm getting it delivered on my door this evening! Utrolig rask service av Komplett, må jeg si.. all hail!
    Cool, får min i morgen og godt jeg ikke får sjekket forumet før jeg har fått den selv:-) Mer spennende å teste selv når man har kjøpt, enn å lese andres erfaringer:-) Håper vi blir fornøyd!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Om panelet heter Tatung så bruker ikke JVC det. Vi har brukt forskjellige leverandører deriblant Samsung/Sony, Sharp o.l men kan ikke huske å ha sett Tatung i våre register på panelprodusenter, om ikke selve panelet heter noe annet.
    Hei Kollega - Tatungs panelfabrikk heter CPT! Men dere som andre kjøper jo paneler fra flere produsenter! Dessuten er det ikke Tatung politikk å oppgi kunder - om det er panlekjøpere eller OEM kunder! Det eneste vi kan oppgi er at mange kjente merkevarer kjøper paneler fra Tatung og også gjør fullproduksjon i henhold til spesifikasjoner gitt av kunde! (OEM) Men slik er jo også denne industrien - en produksjonspolarisering som det er innen PC og ikke minst innen hvitevarer!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testa tv'en litt nå gomp? Har du tilfeldigvis en xbox360 du kan koble til og sjekke hvordan det ser ut?
    Sitter ennå og lurer på om jeg skal handle.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik S
    Har du fått testa tv'en litt nå gomp? Har du tilfeldigvis en xbox360 du kan koble til og sjekke hvordan det ser ut?
    Sitter ennå og lurer på om jeg skal handle.
    Har tilfeldigvis testet den nå ja... Satt oppe "Litt" sent i går.. ops:
    Førsteinntrykket jeg har er veldig bra. Etter å ha justert litt etter min smak mtp lysstyrke, farge, osv, så må jeg si at jeg syns den gir et veldig bra bilde!

Nå skal det sies at jeg hadde tidligere en 21" Samsung bilderørsTV, men har også en BenQ PE7700 HD-ready projektor. Føler at denne Tatung-TVen gir et mye skarpere bilde enn den.

I forhold til bestekameraten min sin 42" LCD føler jeg også at denne gir minst like bra bilde, og hans kosta 21000,-.. føler jeg har gjort et kupp, for å si det sånn. :-D

Noe spesifikt du lurer på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere av oss som lurer på hvordan den funker med PC, for eksempel pikselmappingen (kan sjekkes her: Har du optimal bild?. Og hvordan er bildet med analogt TV-signal? Og svartnivået og kontrasten i mørke områder? Veldig fint om dere som allerede har investert kan dele litt erfaringer og inntrykk...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tilfeldigvis testet den nå ja... Satt oppe "Litt" sent i går.. ops:
    Førsteinntrykket jeg har er veldig bra. Etter å ha justert litt etter min smak mtp lysstyrke, farge, osv, så må jeg si at jeg syns den gir et veldig bra bilde!

Nå skal det sies at jeg hadde tidligere en 21" Samsung bilderørsTV, men har også en BenQ PE7700 HD-ready projektor. Føler at denne Tatung-TVen gir et mye skarpere bilde enn den.

I forhold til bestekameraten min sin 42" LCD føler jeg også at denne gir minst like bra bilde, og hans kosta 21000,-.. føler jeg har gjort et kupp, for å si det sånn. :-D

Noe spesifikt du lurer på?
    En ting! Har du mulighet til å legge ut et par bilder av TV-en, føler jeg ikke har fått sett den skikkelig? Gjerne noen screenshots også.

Hvordan funker PC, 1:1, overscan etc?

Vanlig TV signaler?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel da bedre å lage en ny tråd i tv apperater enn å ta teknisk diskusjon her da vi jo skal diskutere pris her:-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Er vel da bedre å lage en ny tråd i tv apperater enn å ta teknisk diskusjon her da vi jo skal diskutere pris her:-)
    Det har du helt rett i, diskusjonen startet da også der før den ble flyttet hit, siden det ikke var prisjakt som var det sentrale (prisen var det eneste vi var 100% sikre på), men heller å finne ut av kvaliteten på TV'n. Så jeg stemmer for å flytte den tilbake...

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    La meg si det sånn at på en så stor skjem så vil 10ms være mindre bra til pc bruk men bevares det er jo du som skal bruke den:-) men hadde jeg skulle kjøpt skjerm i denne prisklassen så hadde jeg lagt til 1000kr og kjøpt meg veiwpia sin skjerm:-)
    Nonsens, så lenge tidsforsinkelsen ikke blir vesentlig lenger ved enkelte forandringer av fargegraderinger.

Kan informere om at 60hz tilsvarer 16ms per bilde, og med en LCD som oppfriskes 60 ganger i sekundet progressivt, så vil et "perfekt" 16ms-panel utføre alle fargeforandringer helt fint.

Dog er virkeligheten ikke perfekt, og det finnes få slike paneler enda, om noen, derfor har diverse produsenter hypet opp lav-ms paneler, ofte uten at det har så mye for seg for den jevne forbruker. Disse panelene ofrer ofte kvalitet til fordel for raskere tilstandsendring i de flytende krystallene, men har også somregel flere ms lenger forsinkelse på enkelte forandringer enn det som er oppgitt, et 5ms panel kan f.eks. gjerne ha 10ms forsinkelse på enkelte graderingsforandringer.

Jeg vil tro at denne 32"ern med 10ms-panel vil holde helt fint selv til spilling, dog kanskje ikke om man har superfølsomme øyne.

PS: 75hz tilsvarer 13,3ms og 85hz ca. 12ms

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •