Ukens tilbud komplett.no: Tatung 32" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Jeg ser Tatung også har en fin 37''. Denne er i serien MCGI: Komplett.no - Tatung 37" LCD-TV V37MCGI 1366x768,1000:1,8ms,HDMI,HD-ready.

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men kan den henges på vegg? Hvor dyp er den uten foten?
    Den er ca. 15cm uten fot! Du kan også demontere høytalere - Dette er det flere som gjør om man kjører full hjemmekino! Du har også lineout direkte til subwoofer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tatung
    Den er ca. 15cm uten fot! Du kan også demontere høytalere - Dette er det flere som gjør om man kjører full hjemmekino! Du har også lineout direkte til subwoofer
    Det er VESA standard 100x200 for veggmontering

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Jeg ser Tatung også har en fin 37''. Denne er i serien MCGI: Komplett.no - Tatung 37" LCD-TV V37MCGI 1366x768,1000:1,8ms,HDMI,HD-ready.

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men kan den henges på vegg? Hvor dyp er den uten foten?
    Det er VESA standard 100x200 for veggmontering

Newcomer lionheart@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang V32MCHK..

Noe erfaringer hvordan denne vil fungere med Pc, og om den har pixelmapping.
    tenkte en LCD til studio, kommer ikke til å sitte kloss opptil denne.. men greit at skrift osv er relativt klart. Noen erfaringer..

Testet denne med PC du Tatung..

Og.. Komplet viser to forskjellige bilder av denne modelen, en med sølvhøytalere og en med sort (nederst på tv'n) Vet du hvilken de selger?

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fristende tilbud. Jeg håper og tror det er den svarte. (som vist på bildet her: Hardware.no - Prisguide - TV - Tatung v32mchk) Håper den støtter pixelmapping, slik at den fungerer optimalt med pc tilkoblet. Ser at andre modeller fra tatung gjør det.

pixelmapping » Tatung TVs

Forresten så synes jeg det er veldig positivt at en representant fra Tatung tar seg tid til å svare på spørsmål! Cred.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke brukt denne skjermen som har responstid på 10 ms på pc,bør være 8 eller mindre for at den skal fungere tilfredstillende med pc.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10ms.. 8ms.. kommer vel litt ann på hva man skal bruke den til.. For min del blir ikke særlig gaming, mest Windows bruk og noe film:-)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Autopsy
    Meget fristende tilbud. Jeg håper og tror det er den svarte. (som vist på bildet her: Hardware.no - Prisguide - TV - Tatung v32mchk) Håper den støtter pixelmapping, slik at den fungerer optimalt med pc tilkoblet. Ser at andre modeller fra tatung gjør det.

pixelmapping » Tatung TVs

Forresten så synes jeg det er veldig positivt at en representant fra Tatung tar seg tid til å svare på spørsmål! Cred.
    Ut i fra tidligere post er det ikke den du linker til, men den varianten med høytalere under.. Men igjen har sett en med sølv og en med sort under, venter på svar om hvilken komplet selger???!!

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lionheart@online.no
    10ms.. 8ms.. kommer vel litt ann på hva man skal bruke den til.. For min del blir ikke særlig gaming, mest Windows bruk og noe film:-)
    Det var jo bruk til pc det var snakk om??og da er ikke 10ms bra til pc bruk og i alle fall ikke til gaming.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det var jo bruk til pc det var snakk om??og da er ikke 10ms bra til pc bruk og i alle fall ikke til gaming.
    Ingen planer om å bruke den til gaming, blir stort sett windows relaterte ting.. Skal ha den i et lydstudio, og gi de jeg jobber med i studio muligheten å se hva jeg gjør:-) Har en 12ms vanlig lcd skjerm hjemme og aldri plaget meg det, men det er kanskje noe annet med lcd tv??!??!!

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen planer om å bruke den til gaming, blir stort sett windows relaterte ting.. Skal ha den i et lydstudio, og gi de jeg jobber med i studio muligheten å se hva jeg gjør:-) Har en 12ms vanlig lcd skjerm hjemme og aldri plaget meg det, men det er kanskje noe annet med lcd tv??!??!!
    La meg si det sånn at på en så stor skjem så vil 10ms være mindre bra til pc bruk men bevares det er jo du som skal bruke den:-) men hadde jeg skulle kjøpt skjerm i denne prisklassen så hadde jeg lagt til 1000kr og kjøpt meg veiwpia sin skjerm:-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra tidligere post er det ikke den du linker til, men den varianten med høytalere under.. Men igjen har sett en med sølv og en med sort under, venter på svar om hvilken komplet selger???!!
    Det står i utvidet info på Komplett at den er svart, så da regner jeg med at den ser ut som den som er på databladet nevnt i en tidligere post her.

Bigtor, kan du beskrive litt mer hvilket inntrykk du fikk av TV'n (hvilke kilder brukte du, svartnivå, innsynsvinkel osv)? Jeg er ellers enig i at Viewpia er en av de beste i denne prisklassen, men jeg må ha en TV uten høyttalere på siden så da faller den ut for min del.

- Bjarne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Så lenge det er målt på et skikkelig vis er ikke 8ms noe behov for tv/film bruk, kun til tvspill og pcbruk.

2. Idag er det så å si kun en synder som har skylden for etterslep, og det er bildebehandlingen, denne suger mildt sagt på det meste av det jeg velger å kalle nye "jallamerker" frem til jeg får det motbevist. Dette er umulig å kunne "måle" på papir. Skal man bruke en skjerm kun som monitor er det jo andre boller.

3. Det finnes ingen standard idag for å "måle" oppdateringstiden på ett lcd panel heller, iallefall ingen standard som produsenter er forpliktet til å følge

4. Hvorfor ordet "nordic" i navnet? Tatung er jo en kinesisk by og mest sannsynlig er fabrikken en etterlevning etter en tidligere kommunistisk radiofabrikk på lik linje med Hisense (Tidligere Quandung radio factory nr 2). Høres ikke "Made in China" like bra ut?

5. JVC får produsert panelene sine fra sitt moderselskap som også eier Panasonic (Matsushita). At disse skulle ønske å kjøpe paneler til noe annet evt enn billigmodellene sine finner jeg tvilsomt, iallefall til det motsatte er bevist. Det er ikke akkurat som at det vokser flatskjermsfabrikker på trær for øyeblikket:

- Matsushita (Japan)
    - Pioneer (Japan, spiste opp NEC)
    - Hitachi (Japan)
    - Acer (Taiwan)
    - Sony/Samsung (Sør Korea)
    - LG/Philips (Sør Korea)
    - Hisense/Quandung (Kina)
    - Sharp (Japan)

Dette er de jeg vet av etter diverse fusjoner og oppkjøp.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjarneH
    Det står i utvidet info på Komplett at den er svart, så da regner jeg med at den ser ut som den som er på databladet nevnt i en tidligere post her.

Bigtor, kan du beskrive litt mer hvilket inntrykk du fikk av TV'n (hvilke kilder brukte du, svartnivå, innsynsvinkel osv)? Jeg er ellers enig i at Viewpia er en av de beste i denne prisklassen, men jeg må ha en TV uten høyttalere på siden så da faller den ut for min del.

- Bjarne
    Jeg har sett de oppkoblet mot pc og viewpia hadde ett klarere og bedre bilde med bedre sortnivå og er bedre på det meste.Veiwpia sin skjerm har høytteleren under den:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjarneH

- Bjarne
    Den komplet har illustrert er sort, men om man klikker på bildet kommer det en variant opp med sølvhøytalere nederst..

Skjønner skepsisen til billigtv'r, men lurer på hvor høyt man kan lege lista på en tv som dette.. er ute etter en som vil funke helt greit:-)
    Prisen er jo upåklagelig??!!??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har sett de oppkoblet mot pc og viewpia hadde ett klarere og bedre bilde med bedre sortnivå og er bedre på det meste.Veiwpia sin skjerm har høytteleren under den:-)
    Sorry, min feil. Sjekket ikke lenken, og trodde det var en annnen Viewpia-modell med høyttalere på sidene. Men den som det faktisk er lenket til er også akkurat for bred for mitt bruk, da jeg må under 80 cm bredde. Så jeg avventer fortsatt eksakte mål på denne Tatungen...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan komme opp med en avklaring på faktisk størrelse på V32MCHK? Får ikke målene som oppgis på nettet (inkl databladet fra Tatung) til å stemme. Hvordan kan en TV som har en bildeflate på ca 69,8 cm x 39,2 cm (i følge databladet til Tatung) ha en totalbredde på ca 96,5 cm når høytaleren ut fra bildet ligger under?

Hadde vært fint om representanten fra Tatung hadde tatt seg tid til å bekrefte størrelsen på denne modellen, for her må det være noe som ikke stemmer i det hele tatt.

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De absolutt smaleste 32" tv'er jeg har vært borti er 79cm, snittet ligger i overkant av 80, så tviler på at denne tv'en havner i den minste kategoriern da det koster litt penger å lage en tv som trenger mindre ventilasjon og en mer skreddersydd kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    1. Så lenge det er målt på et skikkelig vis er ikke 8ms noe behov for tv/film bruk, kun til tvspill og pcbruk.

2. Idag er det så å si kun en synder som har skylden for etterslep, og det er bildebehandlingen, denne suger mildt sagt på det meste av det jeg velger å kalle nye "jallamerker" frem til jeg får det motbevist. Dette er umulig å kunne "måle" på papir. Skal man bruke en skjerm kun som monitor er det jo andre boller.
    Mener du at dersom jeg kjøper denne TV'en så vil jeg ikke bli fornøyd når jeg skal spille Xbox360 på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    De absolutt smaleste 32" tv'er jeg har vært borti er 79cm, snittet ligger i overkant av 80, så tviler på at denne tv'en havner i den minste kategoriern da det koster litt penger å lage en tv som trenger mindre ventilasjon og en mer skreddersydd kabinett.
    Ser at Hyundai har et par modeller på 77cm, men du har helt rett i at de aller fleste er over 80. Og det er vel de færreste som bryr seg om en cm fra eller til (men det må altså jeg).

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •