Beste PJ kjøp til max 15.000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste PJ kjøp til max 15.000?

Har tenkt å bytte ut mine CRT prosjektor til fordel for en noe mer støysvak og brukervennlig så hadde vært fint om noen kunne veilede litt selv om der sikkert har vært 100 lignende tråder siste halvår

- Max pris er 15.000
    - Rommet har tilnærmet full lyskontroll (får det i praksis nesten helt svart)
    - Lerret 230 cm bredt
    - Jeg har relativt fleksible muligheter for PJ montering så plassering av PJ skal ikke være problem uansett valg
    -Skal i all hovedtrekk brukes til film

Er BenQ 8720 beste valg for meg? Eller gir f.eks. Epson TW700, Hitachi PJ-TX300, Sanyo Z5, Panasoinc 1000 eller noen andre under 15.000 mer for pengene/bedre bilde enn 8720? Eller er det rett og slett dumt å ikke spandere ett par tusen ekstra på f.eks. Optoma HD73 eller Mitsubishi HC3100??

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har tenkt å bytte ut mine CRT prosjektor til fordel for en noe mer støysvak og brukervennlig så hadde vært fint om noen kunne veilede litt selv om der sikkert har vært 100 lignende tråder siste halvår

- Max pris er 15.000
    - Rommet har tilnærmet full lyskontroll (får det i praksis nesten helt svart)
    - Lerret 230 cm bredt
    - Jeg har relativt fleksible muligheter for PJ montering så plassering av PJ skal ikke være problem uansett valg
    -Skal i all hovedtrekk brukes til film

Er BenQ 8720 beste valg for meg? Eller gir f.eks. Epson TW700, Hitachi PJ-TX300, Sanyo Z5, Panasoinc 1000 eller noen andre under 15.000 mer for pengene/bedre bilde enn 8720? Eller er det rett og slett dumt å ikke spandere ett par tusen ekstra på f.eks. Optoma HD73 eller Mitsubishi HC3100??
    Skal du bare bruke den til film og ikke har problemer med regnbueproblematikken så er vel Benq8720 det beste valget du kan gjøre men skal du ha en lcd projektor så er vel epson tw700 det beste valget.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har synspunkter her? Sliter litt her siden jeg ikke vet hvor følsom jeg er for regnbuer og ikke har noen butikker i nærheten hvor jeg kan prøve de forskjellige PJene

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med et "hjemme hos" besøk ?

hvor holder du til ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter dagens uhell (70 kg CRT PJ rett i gulvet fra taket...) så er dette mer aktuelt enn noen gang

Hjemmebesøk kunne absolutt vært noe ja... så dersom noen i Haugesundsområdet har en av de nevnte PJer (eller andre i samme prisklasse) hadde jeg satt stor pris på demo!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Noen flere som har synspunkter her? Sliter litt her siden jeg ikke vet hvor følsom jeg er for regnbuer og ikke har noen butikker i nærheten hvor jeg kan prøve de forskjellige PJene
    Er regnbueproblematikken fortsatt et tema med de nyeste DLP-utgavene da? BenQ 8720 har vel et utvidet antall fargehjul enn enkelte andre, som dermed skal begrense problemet?
    (Spør også fordi jeg har hatt negative opplevelser med eldre DLP-projektorer, og har tanker om en BenQ sjøl).

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i haugesund men nå er problemet at min BenQ 8720 ikke fungerer med komponent som jeg kjører på den.
    Men jeg kan låne meg en DVD spiller med HDMI for anledningen.
    Må bli denne helga.Reiser bort på mandag

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnbueproblematikk er desverre fortsatt tema ja, vistnok også på 8720 for de som er følsomme for dette.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Jeg bor i haugesund men nå er problemet at min BenQ 8720 ikke fungerer med komponent som jeg kjører på den.
    Men jeg kan låne meg en DVD spiller med HDMI for anledningen.
    Må bli denne helga.Reiser bort på mandag
    Tusen takk for tilbudet og jeg skulle gjerne ha takket ja men akkurat denne helga blir det vanskelig/umulig for meg desverre, har barneselskap og familieselskap både lørdag og søndag..

Men hva mener du at den ikke fungerer med komponent? Det var også planen min å bruke dette.. Er det kun din som har problem eller er dette generelt problem med BenQen?

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare min.
    Har ikke sett noen andre som har hatt den feilen.
    Det passer i morra vist du har tid,jeg må bare hente dvd spilleren og sjekke at HDMI fungere.
    Min skal i retur på mandag og får bytte PJ

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •