Progressiv DVD [i]og[/i] 5m kabel til 1593,- totalt!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Progressiv DVD [i]og[/i] 5m kabel til 1593,- totalt!!!

Argon DVD spiller: (Hi-Fi Klubbens eget merke) til 798,- !!!
    Hi-Fi klubbens selger sa at maskinen bare gir progressivt i NTSC, men min Panasonic PT-AE300 leser signalet fra PAL discer som 625p og NTSC discer som 525p. Hvis dette dette er ekte progressive bilder fortjener spilleren virkelig oppmerksomhet i den rimelige enden av spekteret.
    Har ikke foret projektoren med progressive signaler før dette, (Xbox/RGB Scart ops: ) så jeg har ikke så mye å sammenlikne med, men bildet er nå SYKT mye bedre enn m. Xboxen :idea:
    Fant også helt ok 5m komponentkabler fra proson hos HiFi Centerkjeden til 795,- Påstått produsert på samme fabrikk og etter samme standard som Monster, men med et bra design som gjør at kabelen ser ut som en 10000,- kroners! :wink: http://www.proson.se/proson/proson.p...componentvideo

Alt i alt en totalløsning for progressiv video i både PAL og NTSC, inkludert 5m kabel av høy kvalitet til en total pris på 1593,-!!!!!!!!

Noen andre på forumet som har erfaringer med noen av disse?
    Ps: alle med AE300 kjøre progressivt

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, dette er nesten for godt til å være sant. :shock:
    Nå har desverre ikke jeg noen TV/proj som støtter progressive scan, (har en bare 32" Panasonic crt) men dette hadde jeg nok slått til på om jeg hadde hatt prosjektor. *tipse en kamerat som har det*
    Og tror du dette er tilbud som gjelder i alle Hi-Fi klubbens og HiFi-centerkjedens butikker? Håper det!

Forresten så ville jeg vært litt kritisk til det ang samme fabrikk som Monster Cable, da dette kan ha vært noe selgeren sa for at du ikke skulle fykte for kvaliteten ift prisen, han ville jo gjerne selge deg noe. Ikke misforstå, jeg ville også ha kjøpt den kabelen og den er neppe dårlig men personlig tar jeg slike påstander med en klype salt siden selgere ofte kan gå langt med snakketøyet sitt for å sikre salg, og særlig den kjeden liker jeg personlig ikke så veldig.
    Ble kanskje mye tull her, men uansett. Component video er component video og kabelns merke burde ha veldig lite å si. Veldig bra samlet pris for å få DVD og progressive signaler og det er veldig bra at du deler slikt med oss andre. :P

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten så ville jeg vært litt kritisk til det ang samme fabrikk som Monster Cable, da dette kan ha vært noe selgeren sa for at du ikke skulle fykte for kvaliteten ift prisen, han ville jo gjerne selge deg noe.
    det er vel knapt noe kvalitetstegn å bli sammenlignet med monster, ref en del innlegg her på forumet.
    kjøpte selv noen proson phono kabler hos hi-fi centerkjeden og synes de ser veldig bra ut. kjøpte tre sett som jeg bruker mellom dvd spiller og forsterker. låter bra i mine ører. 8)

Hi-Fi klubbens selger sa at maskinen bare gir progressivt i NTSC, men min Panasonic PT-AE300 leser signalet fra PAL discer som 625p og NTSC discer som 525p
    litt underlig siden progressiv pal er 576p og ntsc er 480p. finnes sikkert en logisk forklaring :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt underlig siden progressiv pal er 576p og ntsc er 480p. finnes sikkert en logisk forklaring
    I effektive linjer er det slik ja, men signalene inneholder visst noen usynlige linjer i tillegg slik at antall linjer totalt kommer opp i 525 og 625.

Hva som ligger i disse linjene er jeg ikke helt sikker på, antakelig noen støttesignaler.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I de ekstra linjene så ligger tekst tv på vanlige tv signaler og macrovision kopisperre på dvd/vhs kilder.

BB

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har ikke hørt/sett spilleren til hifiklubben,men kan opplyse om at ELTEK
    har en rimelig spiller med prog.scan:
    http://www.mamut.com/dynabel/subdet321.htm
    Dette er et meget godt drivverk med HDCD avkoding,meget bra lyd og bilde. (har ikke prøvet analog lydutgang) koster kun 795,-
    Hvis du kjøper suprapluggerB15-M11 VGA plugg kr 90,-
    og et sett Supra RCA-3RGB 3stkRCA plugger kr 145,-
    samt CAT5FTP kabel ca 10kr.pr.M 10M : ca kr 100
    samt litt lodding,så får en et meget kompetent lyd/bildemedie.
    Tilsammen: 1130,- + frakt og en eventuell digitalkabel
    Mvh Jan I

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •