Dyr frakt his Komplett.no / Hva med Elgiganten?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dyr frakt his Komplett.no / Hva med Elgiganten?

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Panasonic plasma TH50-PV60E, 50 tommer, og ser at denne finnes til rundt 20KNOK. Hadde egentlig tenkt å bestille gjennom Komplett.no men får til min store forskrekkelse forelagt en fraktkostnad på 1200 kroner og "Posten tyngre" som eneste fraktalternativ. Derimot ser jeg f.eks at Amentio har TV'en dyrere men blir likevel billigere når frakt tas i betraktning. Det undrer meg hvorfor Komplett ikke kan bruke Tollpost/Linjegods etc som andre webshops.

Har noen av dere erfaringer med Elgiganten ? Disse selger også ulike TV'er på nett men jeg finner ikke noen særlige brukererfaringer og er derfor redd for å forhåndsbetale dersom dette er et useriøst foretak.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mitt første surroundanlegg hos Elgiganten. Kjøpte rett fra butikk i Drammen vel og merke. Virket seriøst det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Jeg kjøpte mitt første surroundanlegg hos Elgiganten. Kjøpte rett fra butikk i Drammen vel og merke. Virket seriøst det.

Er Elgiganten et stort foretak med stor fysisk butikk, på linje med f.eks SIBA etc ?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Baker

Kjøper gjerne gjennom Elgiganten, men ble litt skremt da jeg leste om TV apparatet at det følger med "inkl bord eller veggbr". Men når en skulle bestille er det selvsagt ingenplass hvor dette kan velges. Da virket det litt useriøst og nesten om om butikken ikke helt vet hva som følger med apparatet. Hva ville jeg fått om jeg kun la inn en online bestilling? Fot? Veggfeste? begge deler? , mest sannsynlig ingen av delene !!

Det står heller ikke noe sted om varen er på lager og de oppgir fraktmetode på en 50" plasma TV'en til 199 kroner og Postens "Servicepakke". En Plasma forpakning på 50 kg er vel ikke en liten servicepakke?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de har billigere frakt på MPX.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan informere om at linjegods eller Schenker som de nå heter tar rundt tusen kroner for å frakte en plasmatv fra oslo til trondheim for privatpersoner. Så å ta over 1000 kroner for noe slikt er langt ifra dyrt. Husk størrelsen på esken, vekten samt at den må stå oppreist og regnes som "fragile" frakt.

Er en grunn til at enkelte nettbutikker kan operere med lavere priser, å slippe å måtte betale for frakt til butikk hvor du bor er en av de.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Kan informere om at linjegods eller Schenker som de nå heter tar rundt tusen kroner for å frakte en plasmatv fra oslo til trondheim for privatpersoner. Så å ta over 1000 kroner for noe slikt er langt ifra dyrt. Husk størrelsen på esken, vekten samt at den må stå oppreist og regnes som "fragile" frakt.

Er en grunn til at enkelte nettbutikker kan operere med lavere priser, å slippe å måtte betale for frakt til butikk hvor du bor er en av de.

Er litt uenig med deg. Ettersom både Elgiganten, Amentio, SIBA og f.eks MPX kan levere TV'er hjem på døren til deg for rundt 300-400 kroner så er 1200 kroner dyrt for frakt av en TV. Da hjelper det liksom litt lite om Komplett skulle være 500 kroner billigere på TV'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Er litt uenig med deg. Ettersom både Elgiganten, Amentio, SIBA og f.eks MPX kan levere TV'er hjem på døren til deg for rundt 300-400 kroner så er 1200 kroner dyrt for frakt av en TV. Da hjelper det liksom litt lite om Komplett skulle være 500 kroner billigere på TV'en.
    Det er business, at noen subsidierer frakt evt har mulighet til billigere frakt pga store avtaler tilsier ikke at dette skal falle i lomma på kunden om dette strengt talt ikke er nødvendig. Hvis du teller opp frakt og prisen på produktet og det ender opp ca likt, hva er det så å klage på?

Selvsagt kan man synes dette er surt å tenke på men det er langt ifra ulogisk. Frakt koster penger rett og slett, spesielt når det er snakk om levering rett hjem og det må bæres inn. Kan informere deg om at de fleste elektrokjeder tar 400 for å kjøre ut noe slikt bare innenfor en bykjerne til sammenligning. Og firma som Leo og BoX tar for eksempel 8-900 for en slik jobb. Er jo en enkel løsning, lei deg en varebil og hent den selv isåfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er business, at noen subsidierer frakt evt har mulighet til billigere frakt pga store avtaler tilsier ikke at dette skal falle i lomma på kunden om dette strengt talt ikke er nødvendig. Hvis du teller opp frakt og prisen på produktet og det ender opp ca likt, hva er det så å klage på?

Selvsagt kan man synes dette er surt å tenke på men det er langt ifra ulogisk. Frakt koster penger rett og slett, spesielt når det er snakk om levering rett hjem og det må bæres inn. Kan informere deg om at de fleste elektrokjeder tar 400 for å kjøre ut noe slikt bare innenfor en bykjerne til sammenligning. Og firma som Leo og BoX tar for eksempel 8-900 for en slik jobb. Er jo en enkel løsning, lei deg en varebil og hent den selv isåfall.
    For det første så kommer det ikke likt ut. Komplett var i utgangspunktet billigst på pris (sammen med Elgiganten) men når 1200 plusses på for frakt så kommer Komplett dårligere ut enn f.eks webshops med 500 kroner dyrere pris på TV'en. Mens Elgiganten skal ha samme pris som Komplett men 900 kroner billigere frakt. Så da kommer de ikke ut likt i hele tatt. Men saken er jo den at jeg liksom STOLER mer på Komplett enn f.eks Elgiganten, som jeg kjenner heller lite til.

Og det du sier om at jeg heller bør leie varebil og hente.....vel...har du tatt i betraktning at jeg bor på vestlandet og at turen til Vestfold kanskje blir litt lang for å kun hente en TV ? Måtte vel kjørt noe slikt som 50 mil hver vei.

Dessuten er det ikke de andre som subsidierer frakt, men har avtale med Tollpost som er vesentlig billigere enn "Posten tyngre pakker". Hvorfor kunne ikke f.eks en så stor aktør som Komplett ha avtaler med andre fraktselskaper slik som de aller fleste webshops har?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Panasonic plasma TH50-PV60E, 50 tommer, og ser at denne finnes til rundt 20KNOK. Hadde egentlig tenkt å bestille gjennom Komplett.no men får til min store forskrekkelse forelagt en fraktkostnad på 1200 kroner og "Posten tyngre" som eneste fraktalternativ. Derimot ser jeg f.eks at Amentio har TV'en dyrere men blir likevel billigere når frakt tas i betraktning. Det undrer meg hvorfor Komplett ikke kan bruke Tollpost/Linjegods etc som andre webshops.

Har noen av dere erfaringer med Elgiganten ? Disse selger også ulike TV'er på nett men jeg finner ikke noen særlige brukererfaringer og er derfor redd for å forhåndsbetale dersom dette er et useriøst foretak.
    Her BMH AS - Hjem under 20K inkl frakt.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så kommer det ikke likt ut. Komplett var i utgangspunktet billigst på pris (sammen med Elgiganten) men når 1200 plusses på for frakt så kommer Komplett dårligere ut enn f.eks webshops med 500 kroner dyrere pris på TV'en. Mens Elgiganten skal ha samme pris som Komplett men 900 kroner billigere frakt. Så da kommer de ikke ut likt i hele tatt. Men saken er jo den at jeg liksom STOLER mer på Komplett enn f.eks Elgiganten, som jeg kjenner heller lite til.

Og det du sier om at jeg heller bør leie varebil og hente.....vel...har du tatt i betraktning at jeg bor på vestlandet og at turen til Vestfold kanskje blir litt lang for å kun hente en TV ? Måtte vel kjørt noe slikt som 50 mil hver vei.

Dessuten er det ikke de andre som subsidierer frakt, men har avtale med Tollpost som er vesentlig billigere enn "Posten tyngre pakker". Hvorfor kunne ikke f.eks en så stor aktør som Komplett ha avtaler med andre fraktselskaper slik som de aller fleste webshops har?
    Mente uansett ikke at prisen kom helt likt ut men at det ble mer likt. Hvis du velger å handle med kreditkort istedet for debetkort er du dobbeltforsikret mot lureri pga kreditkjøpsloven. Da er det kortselskapet som må betale deg tilbake om du ikke får tv'en, ikke får service når du trenger det eller om de går konkurs.

Når det gjelder frakt ellers, ja firma kan få rimeligere frakt men tviler på at noen som helst klarer å få frakt på en slik tv så billig som 400 kroner ved normale avtaler. Jobber selv i ett firma som er en av de største kundene til et ledende fraktfirma og kan si som så at dette ikke er tilfellet her iallefall.

Hva med å ta en telefon og snakk med en selger i firmaet og spør litt rundt, da finner du jo raskt ut om de virker seriøse eller ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente uansett ikke at prisen kom helt likt ut men at det ble mer likt. Hvis du velger å handle med kreditkort istedet for debetkort er du dobbeltforsikret mot lureri pga kreditkjøpsloven. Da er det kortselskapet som må betale deg tilbake om du ikke får tv'en, ikke får service når du trenger det eller om de går konkurs.

Når det gjelder frakt ellers, ja firma kan få rimeligere frakt men tviler på at noen som helst klarer å få frakt på en slik tv så billig som 400 kroner ved normale avtaler. Jobber selv i ett firma som er en av de største kundene til et ledende fraktfirma og kan si som så at dette ikke er tilfellet her iallefall.

Hva med å ta en telefon og snakk med en selger i firmaet og spør litt rundt, da finner du jo raskt ut om de virker seriøse eller ei.
    Hvis du tviler på fraktprisene så kan du bare sjekke følgende link:

MPX.no

Tviler på om MPX har fått istand denne avtalen pga at de har større volum enn Komplett. Så det er mulig, men Komplett er vel så store og selger nok som hakka møkk uansett, og bryr seg fint lite om en kjøper må ut med 900 kroner mer i frakt. Og taper de kunden, ja da er en ny rundt hjørnet...!

Fikk ellers sett litt på tilbudet til BMH AS og de leverer for 19995,- inkl. frakt !! Dog med veggfeste og ikke bordstativ som standard.

Noen som har erfaringer med BMH.no ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tviler på fraktprisene så kan du bare sjekke følgende link:

MPX.no

Tviler på om MPX har fått istand denne avtalen pga at de har større volum enn Komplett. Så det er mulig, men Komplett er vel så store og selger nok som hakka møkk uansett, og bryr seg fint lite om en kjøper må ut med 900 kroner mer i frakt. Og taper de kunden, ja da er en ny rundt hjørnet...!

Fikk ellers sett litt på tilbudet til BMH AS og de leverer for 19995,- inkl. frakt !! Dog med veggfeste og ikke bordstativ som standard.

Noen som har erfaringer med BMH.no ?
    Forresten, er det noen som vet hvordan reglene er om man betaler med VISA kort og skulle bli lurt av en webshop og ikke motta varen ?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Elgiganten så har jeg bestilt forholdsvis mye der opp igjennom årene. Først var det en dvd-spiller, så en Finlux 32- tommer widescreen og til slutt en Yamaha-forsterker. Alt gikk smertefritt og helt greit.

Når det senere oppsto problemer med Yamahaen så var ikke det noe problem heller. Ble reparert raskt og gratis på garantien.

Så jeg har ikke noe problem med å anbefale å handle derfra. Har bare hatt positive opplevelser!!

Edit: Når det gjelder dette med bordstativ osv. er det bare å ringe dem. Veldig god service over telefon.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte for litt siden en N73 mobiltelefon fra ett nettsted...
    Måtte betale 150 for frakta, men sparte uansett totalt 100kr i forhold til andre..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, er det noen som vet hvordan reglene er om man betaler med VISA kort og skulle bli lurt av en webshop og ikke motta varen ?
    Les det ene svaret mitt lengre opp og du får svar på akkurat dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ein Sony KDF-50E2000 fra Stretto i december. Betalte 100 kr. i frakt levert in i huset.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper Pioneer detter litt i pris også etterhvert...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •