samsung PS-50Q7H VS pioneer 507XA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung PS-50Q7H VS pioneer 507XA

Har lenge vurdert Pioneer 507 Xa. Men synes prisen er noe stiv. Når jeg da så samsung ps-50 Q7H til 23 000 lurte jeg på om jeg skulle slå til! Denne er helt sikkert ikke like bra som pioneer sin 50. Men den er vel ikke verdt 9000 kr mer??

Så spørsmålet er: blir jeg skuffet om jeg velger samsung?

Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Magnus!

Problemstillingen din er vanvittig interessang da jeg er i samme situasjon. Tenkte meg Pioneer PDP-427XA men var på Digital Hverdag i Bergen der messeprisen på Samsung ps-50 Q7H var 19.999,-

Jeg banner på at du kan få samsungen skvist ned i 20.000 i butikk!

Den har jo selvsagt bare en HDMI men nå er det jo ganske vanlig med switcher i kino forsterkere osv. Jeg ser ikke på det som det største problemet.

Tven har jo fått varierende kritikk. Svenske lyd&bild gav den kraftig kritikk for å være uskarp.

Jeg tror jeg kommer til å gå for denne tven. Men jeg har lest rundt i forumet her at bildet den blir levert med er meget dårlig. Det blir visstnok veldig bra om du kjører kalibrerings dvd og følger anvisningene som er gitt her i forumet tideligere.

50" til 20.000 og så vanvittig flott som den er! Den vant også Red Dot designprisen som er flinke til å plukke ut snesne varer som f.eks Ergorapido støvsugeren!

Det jeg kan si er at jeg mer eller mindre er sikker på at jeg går for Samsungen pga dens pris! For bare to uker siden fikk jeg tilbud på denne skjermen til 27.000 prutet.

I tillegg får du jo her med fot til tvn! Jeg skal selge leilighet snart og tenker da at strevet med å lete etter stenderverk bak gips kan vente. Synes Pioneer er smålig som tar seg betalt så mye for tv-fot.

Jeg er 4000,- unna så jeg vurderer omtrent å begynne å pante flasker

En liten ting til slutt! Da jeg var på messen så la jeg frem spørsmålet om innbrenning på Samsungen ved f.eks Xbox 360. Han ene selgeren presenterte "vaske" funksjonen tvn har som vistnok skal fikse evt. inbrenning, mens han andre selgeren sa "Spill i 5 timer og sett så på noe annet" I verstefall kjør snø en natt.

Det er så deilig å være forvirret!! GRRRR!

Lykke til videre med tv valget!

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Tassadar
    Hei Magnus!

Problemstillingen din er vanvittig interessang da jeg er i samme situasjon. Tenkte meg Pioneer PDP-427XA men var på Digital Hverdag i Bergen der messeprisen på Samsung ps-50 Q7H var 19.999,-

Jeg banner på at du kan få samsungen skvist ned i 20.000 i butikk!

Den har jo selvsagt bare en HDMI men nå er det jo ganske vanlig med switcher i kino forsterkere osv. Jeg ser ikke på det som det største problemet.

Tven har jo fått varierende kritikk. Svenske lyd&bild gav den kraftig kritikk for å være uskarp.

Jeg tror jeg kommer til å gå for denne tven. Men jeg har lest rundt i forumet her at bildet den blir levert med er meget dårlig. Det blir visstnok veldig bra om du kjører kalibrerings dvd og følger anvisningene som er gitt her i forumet tideligere.

50" til 20.000 og så vanvittig flott som den er! Den vant også Red Dot designprisen som er flinke til å plukke ut snesne varer som f.eks Ergorapido støvsugeren!

Det jeg kan si er at jeg mer eller mindre er sikker på at jeg går for Samsungen pga dens pris! For bare to uker siden fikk jeg tilbud på denne skjermen til 27.000 prutet.

I tillegg får du jo her med fot til tvn! Jeg skal selge leilighet snart og tenker da at strevet med å lete etter stenderverk bak gips kan vente. Synes Pioneer er smålig som tar seg betalt så mye for tv-fot.

Jeg er 4000,- unna så jeg vurderer omtrent å begynne å pante flasker

En liten ting til slutt! Da jeg var på messen så la jeg frem spørsmålet om innbrenning på Samsungen ved f.eks Xbox 360. Han ene selgeren presenterte "vaske" funksjonen tvn har som vistnok skal fikse evt. inbrenning, mens han andre selgeren sa "Spill i 5 timer og sett så på noe annet" I verstefall kjør snø en natt.

Det er så deilig å være forvirret!! GRRRR!

Lykke til videre med tv valget!
    :-D Kan trygt annbefale denne flotte tv,n da jeg har den selv, den kan være noe kronglete og få stilt inn, spes sortnivå.Men ved noen enkle trykk på kontrollen og du har helmakse bilder,skarpe og fine detaler i fargene.Er utrolig godt fornøyd etter litt justeringer her og der.Spes innbrenninsskydden som det heter på svensk.
    NB:Jeg ga 29.999 for den, jeg hater og gå og vente for lenge når jeg først har bestemt meg.!! ;=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slo egentlig 50 tommeren til pioneer fra meg, ettersom jeg syntes det ble for mye penger å legge i et tv. Og fordi sitte avstanden er ca 4 m. Så var egentlig på vei til expert for å kjøpe pioneer 4270XA.

Når jeg endelig hadde bestemt meg, Så nevnte selgeren at samsung 50 var på tilbud og at jeg heler burde velge denne (dårlig selger) han sa denne var lit dårligere en pioneeren på sort nivå og en tanke dårligere bilde, men bedre utstyrs nivå. Og at vanlig folk ikke ikke hadde merket at bilde var lit dårligere, bare at tvèn var endel større.

Så gikk jeg over gata hvor enda en expert butikk befinner seg. Og selgeren sa du må ikke finne på å kjøpe samsungen, men gå for pioneeren.

Så fra å egentlig ha bestemt, så ble jeg jÆ.... usikker!!!

Fikk aldri set bilde på samsungen i butikken heler, disse var koblet fra av ulike årsaker.

Kommer til å spille lit x-box, posetivt at dette ikke er noe stort problem hvertfal. Blir bildet på samsung 50 for dårlig på 4 m? Den kan jo ikke være så dårlig når den kostet 30k for lit siden.

Mye frustrasjon her ja!! hehe. takk for svar. genial side

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Pioneer er smålig som tar seg betalt så mye for tv-fot.
    Bare for å pirke litt, det er butikken som velger å selge foten utenom. Når vi bestiller velger vi om vi vil ha fot eller vegg. Det får vi ink i prisen på tv'en

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 50PV60 fåes nå under 20.000 og er nok billedmessig ett bedre valg enn Samsungen, ihvertfall utifra min erfaring med 42" av nevnte modeller

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info om fot Superprice!

Jeg hører nå at Panasonicen nærmer seg 20.000 sjiktet. Men her er det jeg virkelig begynner å slite. Jeg synes Panaen ser helt fryktelig ut mens Samsungen har frekk pianolakk og flotte linjer. Pana ser veldig fake børsta stål plastik ut som nevnt tideligere på forumet her.

Men igjen....det er jo bildet man ser på!

Jeg er usikker som pokker! Dette er jo ingen genser man lett kan bytte. Det er jo et omtrent 30kg vertikalstående irritasjonsmoment om man ikke er 100% fornøyd. Men kan man i det hele tatt bli 100% fornøyd?

Agh! Hater dette her asså! Skulle vært rik og bare henta 50" Pioneer.

La diskusjonen fortsette!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kjenner igjen dillemmaet, var oppe i akkurat det samme når jeg skulle kjøpe 42". En ting var sikkert og det var at jeg ikke skulle kjøpe PV60 ene og alene pga utseendet.. men etter å ha grublet meg halvt ihjel så konkluderte jeg for min del i at:
    - Samsungen hadde for dårlig bilde og mange "feil" (itillegg for dårlig utstyrt med tilkoblinger)
    - Pioneeren har i mine øyne ikke noe merkbart bedre bilde enn Panasonicen og jeg klarte ikke å forsvare å bruke 10.000 bare pga utseende
    - Panasonicen var ett bra kjøp selv om utseende er så som så, og som liten trøst så er den ikke fullt så stygg når en får den opp i stua som den ser ut i butikkene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg reservert Samsung 50"eren. Henter den på Expert til helga! Den har falt mye i pris og jeg er bare blitt forelsket i denne tvn. Jeg er ingen ekspert, men har bestillt den korreksjons dvden fra Avshop for å komme så nærmt bra bilde som mulig.

Jeg håper inderlig ikke jeg har trakka i baret her. :?

Det aller verste oppi dette er at jeg har et Loewe Planus 32" widescreen crt tv som er ubeskrivelig bra, og jeg har superdårlig samvittighet for at denne blir second... men jeg skal nok finne plass for denne også! Den tar jo pokker meg nesten 2m2 og veier sikkert 60-70 kg med basselementene under. Hehe Selger iallefall ikke! De går for 1500-3000 kr på finn.no. Andre tider

Men tusen takk til alle sammen som orker å bruke tid på oss som ikke er født med siste generasjons paneler på beina!

Nå blir det Gears of war (Bare i 5 timer om gangen på 50" tv med 3 m sitteavstand! Genialt med firkantede øyne.

Gir tilbakemelding når jeg har fått tvn!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en Q7H siden i sommer, riktignok en 42", men regner med at det er det samme. Og jeg har angret som en hund hver dag siden. Den sliter med mange bildefeil som grønnstikk, maurtueeffekt i mørke scener og colorbanding.
    I tillegg gjør DNIe at bilde blinker mellom grått og svart konstant i mørke scener, utrolig irriterende! Har også helt siden starten slitt med innbrenninger, ikke noen som ble permanent men kan ikke se mer enn 5-10 min på TV3 før innrenningen dukker opp og da må jeg vaske skjermen i en halvtime for å bli kvitt det. Eneste positive jeg kan si om denne skjermen er det at den var pen å se på når den var skrudd av. I morgen skal jeg bytte den fordi jeg var så "heldig" å få en dø pixel. Gleder meg til å få en ny TV og glemme dette skrapet!

Newcomer roberthegvik sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg å gå for Pioneer.... Da slipper du å angre siden.
    databutikken.com har denne til en vannvittig god pris nå... bare som et lite tips.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poeten
    Jeg har hatt en Q7H siden i sommer, riktignok en 42", men regner med at det er det samme. Og jeg har angret som en hund hver dag siden. Den sliter med mange bildefeil som grønnstikk, maurtueeffekt i mørke scener og colorbanding.
    I tillegg gjør DNIe at bilde blinker mellom grått og svart konstant i mørke scener, utrolig irriterende! Har også helt siden starten slitt med innbrenninger, ikke noen som ble permanent men kan ikke se mer enn 5-10 min på TV3 før innrenningen dukker opp og da må jeg vaske skjermen i en halvtime for å bli kvitt det. Eneste positive jeg kan si om denne skjermen er det at den var pen å se på når den var skrudd av. I morgen skal jeg bytte den fordi jeg var så "heldig" å få en dø pixel. Gleder meg til å få en ny TV og glemme dette skrapet!
    Du har helt klart fått en "mandagstv" Dette henger jo ikke på greip,riktignok er tv,n litt komplisert og få stilt inn 100%billedmessig Men dette er og ta vel hardt i,hva slags signaler får dennetv,n hjemme hos deg evt?for innbrenning er ikke tema hos meg på denne flotte tv:-DHer er det snakk om natt og dag forskjeller.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei! Dette er litt for spennende for min smak! Kommer til å kjøre supersafe på Expert på lørdag! Håper du har Rett Mr Samsung! Jeg skal kalibrere 100% før jeg gjør meg noe som helst mening.

Men oppi alt dette så føler jeg en ørliten angst! Det er mye penger (Heldigvis 10.000 kr billigere enn sist) så dette blir spennende!

Lover å gi god tilbakemelding når jeg får skjermen i hus! :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roberthegvik
    Jeg anbefaler deg å gå for Pioneer.... Da slipper du å angre siden.
    databutikken.com har denne til en vannvittig god pris nå... bare som et lite tips.
    Er ikke det svenske priser der da?? så blir det vel pluss frakt evt?? kan vel ikke hente der?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Okei! Dette er litt for spennende for min smak! Kommer til å kjøre supersafe på Expert på lørdag! Håper du har Rett Mr Samsung! Jeg skal kalibrere 100% før jeg gjør meg noe som helst mening.

Men oppi alt dette så føler jeg en ørliten angst! Det er mye penger (Heldigvis 10.000 kr billigere enn sist) så dette blir spennende!

Lover å gi god tilbakemelding når jeg får skjermen i hus! :neutral:
    Ja bruk god tid på og forhøre deg i butikken bla ,hva de annbefaler osv...!Det er klart mye penger og bruke hvis du ikke skulle bli fornøyd Men husk du har angrefrist på 30 dager evt hvis du ikke skulle bli fornøyd En annen ting er at tv,ne i butikken er som regel tipp topp bilde,men kommer man hjem til dårlige signal analoge feks..så blir det natt og dag på kvaliteten.Her blir nok mange desverre skuffa,så gode signaler og kabler er et must.:-D Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som har handlet på databutikken.com eller? prisene er jo mye lavere en "normalt" men er kanskje svenske priser? er jo svenskt det dem skriver der så. og som jeg skrev litt lengre opp man kan vel ikke hente varer der?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poeten
    Enkle løsninger vil være å slå av alt som lukter av NR og diverse juksesaker som dynamisk kontrast osv. Kunne du forresten forklart hvordan du har klart å få til en "død pixel" på plasma? Kunne vært morsomt å vite siden det vel teknisk sett ikke er avgrensede pixler på en plasma slik som på lcd. De andre her som har sett samsungen, er dere enige i denne personens konklusjon om et elendig bilde eller har jeg korrekt inntrykk når dere virker å mene at denne er ganske så bra?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Enkle løsninger vil være å slå av alt som lukter av NR og diverse juksesaker som dynamisk kontrast osv. Kunne du forresten forklart hvordan du har klart å få til en "død pixel" på plasma? Kunne vært morsomt å vite siden det vel teknisk sett ikke er avgrensede pixler på en plasma slik som på lcd. De andre her som har sett samsungen, er dere enige i denne personens konklusjon om et elendig bilde eller har jeg korrekt inntrykk når dere virker å mene at denne er ganske så bra?
    Må jo si jeg er ganske sjokka når han klager så mye på dette apparatet,at han valgte og beholde dette etter så mye negativt og si. Det normale da ville jo vært og byttet apparatet,så denne histiorien er jeg ikke med på,for og si det sånn En annen ting, det blir ikke forklart hva slags kabler og innganger som blir brukt her.Mest sannsynlig ikke digitalt:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gjort noe som helst for å ødelegge noen pixel. Har en pixel som lyser opp i grønt eller rødt og det er svært forstyrrende. Jeg har jo snakket med Samsung og de sa at de hadde garanti på pixelfeil på sine plasmaer, noe mer enn det vet jeg ikke.

Hva gjelder kvaliteten på bilde så har jeg ikke hatt noe å klage på med skjermen så lenge bildet har vært lyssterkt. Men med engang det blir mørke scener begynner et meget sterkt grønnstikk i det mørke, og det ser ut som en maurtue som spiser opp detaljene. Og når det er overganger mellom farger, eller lyst og mørkt ble det bånd med de forskjellige fargene som ikke var noe pent. Men jeg har vært svært fornøy med bilde når jeg har sett fotball og spilt 360. Men disse "feilene" med bilde har jeg kunne leve med, det som virkelig har vært en belastning er innbrenningsproblemene. Kjørte inn TVen når jeg fikk den med lav kontrast og lysstyrke osv. Men jeg kunne som sagt ikke engang se på TV3 mer en 10 min uten at det satte seg et merke, holdt på å bli gal av bekymring.

Jeg har digitaldekoder fra get med scart og en ganske ok DVD spiller med scart. Og 360 på komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde forøvrig skrudd av DNIe i SM.